In die topic kwam ik mensen tegen, voornamelijk rond de 20, die nog nooit een vriendin gehad hebben, maar dan kwamen ze meestal net in die topic praten over dat ze het sinds een paar weken hadden. Niet allemaal though, maar heel veel mensen die bewust geen vriendin wilde ben ik niet tegengekomen, of die hebben dat niet vermeld, dus vandaar:
Wie is er op een punt gekomen dat hij/zij zijn/haar leven liever alleen leeft, en wat is daar de rede voor?
In mijn geval, ben 16, nog nooit een vriendin gehad, gezoend of de liefde bedreven, woei, jah, gaat ook moeilijk als je geen liefde hebt, kan je het ook niet bedrijven natuurlijk. Om me heen zie ik die gasten waar meisjes/vrouwen het over hebben als ze zeggen "mannen"... of "alle jongens zijn hetzelfde", alleen uit op sex, zo ben ik niet, er zijn meerdere mensen die bang zijn om te binden en dat ook niet doen, maar wel alles doen om een vrouw het bed in te krijgen om ze vervolgens te dumpen, die drang ken ik zelfs niet. Heb een gevoel dat liefde oprecht is enzo, maar heb ook het gevoel dat het voor mij niet hoeft, daarbij speelt ook nog het feit dat ik het op een manier zielig zou vinden voor een meisje om 'mijn' vriendin te worden, als ik iemand al leuk vind gun ik haar vanuit mezelf als iets beters en als ze geinteresseerd is of zou zijn in mij heb ik liever dat ze ff verder zoekt naar iemand de ze wel verdiend. Opzich wel sociaal van me
Ik probeer ook zoveel mogenlijk uit de buurt te blijven van liefde, heb 't niet nodig die warmte en liefde, de uitvinder van de warme jas heeft me hier geholpen :p. Op langer termijn zou ik 't ook niet iemand willen aandoen om zich aan mij te binden, ik wil niemand iemands leven daarmee aantasten, in die tijd met mij, die waarschijnelijk snel tot een einde loopt kon ze d'r tijd en liefde veel beter besteden.
Op m'n 30e zal ik misschien nog welleens de post maken dat ik nog nooit een vriendin heb gehad, en die zal ik trots posten denk ik nu dan, want veel mensen zeggen dat ze op hun 18e, 23e pas serieuze liefdes hebben gehad, ik zie het niet voor me, qua toekomstbeeld en wens. Wie van jullie heeft er misschien vroeger zo gedacht en er toch van afgeweken? Of wie heeft dit volgehouden of wie gaat het volhouden?
Volhouden, als in verzetten tegen de liefde, want volgens het maatschappijbeeld is liefde doodnormaal toch? Dan ben ik niet normaal i guess
Nou ga ik weer geloven dat dit de juiste levenswijze is voor mij want die ene ervaring die ik dus met liefde heb gehad was dermate KUT dat ik er absoluut geen zin meer in heb.
[Dit bericht is gewijzigd door hardsilence op 18-05-2003 21:08]
quote:ik krijg na je verhaal wel een beetje t idee dat je erg onzeker bent en daarom probeert om op deze manier alle mogelijke tegenslag uit je leven te ontduiken. vooral medelijden hebben met je (hypothetische) vriendin duidt niet echt op veel eigendunk. Ik zal er wel naast zitten, maar dit is toch de eerste gedachte die ik kreeg...
Op zondag 18 mei 2003 20:36 schreef Cruel_Afflux het volgende:
...
quote:tja om het nou meteen weer op te geven na één tegenslag.. die heeft iedereen wel 'ns gehad. Ik heb ook wel wat narigheid gehad, en zal op momenten ook wel wat terughoudender zijn, maar ik zal het de volgende keer echt wel weer proberen
Op zondag 18 mei 2003 20:40 schreef Uiruru het volgende:
Dude jij hebt dezelfde filosofie zoals ik die HAD... had ja want toen kwam ik haar tegen en gooide ze mooi even mijn hele leven overhoop.Nou ga ik weer geloven dat dit de juiste levenswijze is voor mij want die ene ervaring die ik dus met liefde heb gehad was dermate KUT dat ik er absoluut geen zin meer in heb.
quote:Zwaar onzeker over jezelf? Je bent 16, en volgens mij erg in de pubertijd (gezien je onzekerheid). Ik denk persoonlijk ook wel dat die periode overwaait (dat HOEFT natuurlijk niet, maar OK).
Ik kom nu net vers uit een topic over wie er nog nooit een vriendin heeft gehad, maar die topic was heel oud, dus begin maar opnieuw met zoiets, maar dan gericht op de toekomst. (weet niet of hier dan wel al een topic van is, link me er maar naartoe als dit wel het geval is)
In die topic kwam ik mensen tegen, voornamelijk rond de 20, die nog nooit een vriendin gehad hebben, maar dan kwamen ze meestal net in die topic praten over dat ze het sinds een paar weken hadden. Niet allemaal though, maar heel veel mensen die bewust geen vriendin wilde ben ik niet tegengekomen, of die hebben dat niet vermeld, dus vandaar:
Wie is er op een punt gekomen dat hij/zij zijn/haar leven liever alleen leeft, en wat is daar de rede voor?
In mijn geval, ben 16, nog nooit een vriendin gehad, gezoend of de liefde bedreven, woei, jah, gaat ook moeilijk als je geen liefde hebt, kan je het ook niet bedrijven natuurlijk. Om me heen zie ik die gasten waar meisjes/vrouwen het over hebben als ze zeggen "mannen"... of "alle jongens zijn hetzelfde", alleen uit op sex, zo ben ik niet, er zijn meerdere mensen die bang zijn om te binden en dat ook niet doen, maar wel alles doen om een vrouw het bed in te krijgen om ze vervolgens te dumpen, die drang ken ik zelfs niet. Heb een gevoel dat liefde oprecht is enzo, maar heb ook het gevoel dat het voor mij niet hoeft, daarbij speelt ook nog het feit dat ik het op een manier zielig zou vinden voor een meisje om 'mijn' vriendin te worden, als ik iemand al leuk vind gun ik haar vanuit mezelf als iets beters en als ze geinteresseerd is of zou zijn in mij heb ik liever dat ze ff verder zoekt naar iemand de ze wel verdiend. Opzich wel sociaal van me
![]()
Ik probeer ook zoveel mogenlijk uit de buurt te blijven van liefde, heb 't niet nodig die warmte en liefde, de uitvinder van de warme jas heeft me hier geholpen :p. Op langer termijn zou ik 't ook niet iemand willen aandoen om zich aan mij te binden, ik wil niemand iemands leven daarmee aantasten, in die tijd met mij, die waarschijnelijk snel tot een einde loopt kon ze d'r tijd en liefde veel beter besteden.
Op m'n 30e zal ik misschien nog welleens de post maken dat ik nog nooit een vriendin heb gehad, en die zal ik trots postendenk ik nu dan, want veel mensen zeggen dat ze op hun 18e, 23e pas serieuze liefdes hebben gehad, ik zie het niet voor me, qua toekomstbeeld en wens. Wie van jullie heeft er misschien vroeger zo gedacht en er toch van afgeweken? Of wie heeft dit volgehouden of wie gaat het volhouden?
Volhouden, als in verzetten tegen de liefde, want volgens het maatschappijbeeld is liefde doodnormaal toch? Dan ben ik niet normaal i guess
Dus heb je er nu bewust voor gekozen alleen te zijn, of is het onderbewust gekozen door o.a. onzekerheid?
quote:zo'n toekomst lijkt mij persoonlijk niks, maar dat hangt er natuurlijk ook maar vanaf wat je allemaal wil in t leven.
Op zondag 18 mei 2003 21:08 schreef Cruel_Afflux het volgende:
Jah, ik heb zo het gevoel dat die onzekerheid daar niet een hele grote rol in heeft. Het speelt mee, maar ik heb er geen problemen mee. De keuze om alleen te blijven was breder onderbouwt, alleen kan ik het niet heel goed verwoorden, vreemd, want ik ben emcee, of dat is het, de vrijheid die een artiest nodig heeft (A)
Ik zit er niet echt mee dat ik nog nooit een vriendin heb gehad, hoewel ik kan voorstellen dat mensen hier depri van worden maar ik sta er opzich redelijk tegenover. Als ik mezelf voorstel als ik ouder ben zie ik mezelf alleen in een klein flatje wonen, en daar gelukkig mee zijn, vraag me alleen af of mensen die zover zijn ook echt gelukkig zijn.
en dat je nog nooit een vriendin hebt gehad zegt niks.. je bent 16, je leven is net begonnen
Ik hoop voor je dat je nooit verliefd wordt. Hoop ik ook voor mezelf dat ik dat niet meer meemaak.
quote:wat is jouw motivatie voor die instelling? ik kan me er eigenlijk maar weinig bij voostellen.. moet er niet aandenken om nooit meer verliefd te worden
Op zondag 18 mei 2003 21:12 schreef Uiruru het volgende:
TS ik hoor mezelf praten!Ik hoop voor je dat je nooit verliefd wordt. Hoop ik ook voor mezelf dat ik dat niet meer meemaak.
quote:Juist. Door zelf al de 'keuze' te maken geen vriendin te willen, zul je het ook niet als falen ervaren als het ook niet gebeurt.
Op zondag 18 mei 2003 21:26 schreef Bombie het volgende:
Je bent je gewoon nog niet helemaal bewust van wat er allemaal gebeurt. Je meet jezelf vantevoren al een verliezershouding aan en loopt zo minder risico om gekwetst te worden.
quote:Jezus! Wat heb jij een chronisch gebrek aan zelfvertrouwen zeg!
blaaaaaaaat.....
Je bent nu nog op een punt in je leven dat je je houding makkelijk kunt veranderen..... Succes!
Ach en wie weet wordt je volgende week wel op stel en sprong verliefd. Je weet het niet Je weet nu niet wat de toekomst je brengt en de liefde slaat altijd toe als je dat niet verwacht.
Het komt wel goed.
Ik ben trouwens jarenlang vrijgezel geweest omdat ik vond dat ik niet toe was aan verkering. (Maar toen had ik wel scharrels). Dat gaat over, geloof me.
Da's ook meteen de pest aan het verliefd zijn... je kunt je argumenten om niet verliefd te worden nog zo sterk onderbouwen, maar het is je gevoel dat je gek maakt, en daar kan logica weinig tot niks aan veranderen... Sad but true.
quote:Misschien een keer pijnlijke "ervaring" (kweet nie hoe ik het moet zeggen) aan over gehouden... dat het dus niet wederzijds was.
Op zondag 18 mei 2003 21:13 schreef WouterFB het volgende:[..]
wat is jouw motivatie voor die instelling? ik kan me er eigenlijk maar weinig bij voostellen.. moet er niet aandenken om nooit meer verliefd te worden
Heb ik ook gehad Toen was ik echt ff helemaal kapot, daarom denk ik nou ook : ik wil niet verliefd worden op iemand.... alleen als ik zeker weet als het wederzijds zou zijn
quote:Je hoeft er ook niet mee te zitten dat je nog geen vriendin hebt gehad. Zodra je wanhopig gaat worden, ga je DAT uitstralen. En dat werkt ook niet echt.
Op zondag 18 mei 2003 21:08 schreef Cruel_Afflux het volgende:
Jah, ik heb zo het gevoel dat die onzekerheid daar niet een hele grote rol in heeft. Het speelt mee, maar ik heb er geen problemen mee. De keuze om alleen te blijven was breder onderbouwt, alleen kan ik het niet heel goed verwoorden, vreemd, want ik ben emcee, of dat is het, de vrijheid die een artiest nodig heeft (A)
Ik zit er niet echt mee dat ik nog nooit een vriendin heb gehad, hoewel ik kan voorstellen dat mensen hier depri van worden maar ik sta er opzich redelijk tegenover. Als ik mezelf voorstel als ik ouder ben zie ik mezelf alleen in een klein flatje wonen, en daar gelukkig mee zijn, vraag me alleen af of mensen die zover zijn ook echt gelukkig zijn.
Persoonlijk denk ik dat je je zelfvertrouwen-probleem onderschat. Ik wil je niets aanpraten, maar als je het allemaal zo neer zet, heb ik het idee dat je niet wil erkennen dat je dat bent. Denk eerst eens een paar dagjes na over de posts hier. Of wellicht een paar nachtjes, want je onderschrift "nachtlevend" doet me eigenlijk vermoeden dat je een beetje een computerleventje leidt. Of vergis ik me?
EDIT: nogmaals, je bent pas 16 en in je puberteit (dit wil je natuurlijk HELEMAAL NIET horen ) dus het is niet heel gek dat je hier zo over denkt.
Ze zeggen wel eens: "Wat je niet hebt gehad, raak je ook niet kwijt", maar dat neemt niet weg dat het zonde kan zijn dat je er nooit naar gezocht hebt.
Als je nu vindt dat je levenslang alleen moet blijven dan is dat jouw realiteit en daar is niks mis mee, maar ook niks goed aan. Dat IS alleen 'zo'.
Een mens heeft een aantal primaire behoefte(n) en daar is sex er 1 van. Al besluit je in een klooster te gaan daar ontkom je niet aan. Het zoekt je op net als 100.000 andere dingen overigens. Gevoelens b.v zijn altijd echt.
C'est la vie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |