abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10804353
quote:
Op zondag 1 juni 2003 01:34 schreef Ixnay het volgende:
Bij welke opticien hebben ze nachtlenzen?

Of mag dat hier niet geplaatst worden?

Geen idee. Het gebeurd wel en de moderator heeft er nog niks overgezegd.
Ik heb ze uit Deventer bij de Keizerslanden Optiek.
Maar in Nijverdal zit er ook een Oudelaar of iets in de buurt.
In deventer waren stukken goedkoper.
pi_10822594
Kennis van mij gaat ook beginnen met de nachtlenzen.
Ik ben benieuwd.
pi_11072900
Afgelopen nacht voor de 1e nacht gedragen! (na het proefgedoe vorige week)... zicht is daarna van -2 naar -1 zo'n beetje, zodat ik met daglenzen de dag wel vol kon maken..

Ben benieuwd hoe het morgen is, dus na 2 nachten... Als het goed is zou het resultaat na 3 nachten al heel behoorlijk moeten zijn. Ik hoop dat alles goed gaat, want ik krijg altijd last van m'n ogen als ik met lenzen in achter de computer zit, helemaal rood en geirriteerd... Dat moet dus tot de verleden tijd gaan behoren!

Ben benieuwd....

pi_11078756
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 22:54 schreef Jape het volgende:
Afgelopen nacht voor de 1e nacht gedragen! (na het proefgedoe vorige week)... zicht is daarna van -2 naar -1 zo'n beetje, zodat ik met daglenzen de dag wel vol kon maken..

Ben benieuwd hoe het morgen is, dus na 2 nachten... Als het goed is zou het resultaat na 3 nachten al heel behoorlijk moeten zijn. Ik hoop dat alles goed gaat, want ik krijg altijd last van m'n ogen als ik met lenzen in achter de computer zit, helemaal rood en geirriteerd... Dat moet dus tot de verleden tijd gaan behoren!

Ben benieuwd....

Veel succes!
Ik hoop dat je net zoveel plezier aan deze lens beleefd als ik.
pi_11082955
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 09:44 schreef Tombias het volgende:
Veel succes!
Ik hoop dat je net zoveel plezier aan deze lens beleefd als ik.
Nu alleen rechts, die heeft het goed gedaan vannacht, mn linkerlens is een beetje in een hoekje van mn oog geschoven , dus die heeft zn werk niet goed gedaan, lekker vaag.. hopelijk gaat het vannacht beter!
pi_11086857
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 12:31 schreef Jape het volgende:

[..]

Nu alleen rechts, die heeft het goed gedaan vannacht, mn linkerlens is een beetje in een hoekje van mn oog geschoven , dus die heeft zn werk niet goed gedaan, lekker vaag.. hopelijk gaat het vannacht beter!

Hoe heb je dit nu opgelost? Je kunt geen bril dragen, anders ziet je rechteroog niet scherp, maar zonder bril ziet links weer niets.

Heb je vandaag links de lens gebruikt? (Dus weer netjes in't midden van je oog geplaatst en de hele dag gedragen)?

vrijdag 13 juni 2003 @ 16:22:28 #57
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_11089653
weet iemand een goede opticiën in amsterdam, die nachtlenzen heeft? (hoofddorp mag ook )
zit er namelijk ook over na te denken.
I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
pi_11092327
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 14:49 schreef Bright het volgende:

Hoe heb je dit nu opgelost? Je kunt geen bril dragen, anders ziet je rechteroog niet scherp, maar zonder bril ziet links weer niets.

Klopt, ik heb een paar setjes -1 daglenzen meekregen (had ik gisteren iig nodig), waarvan ik er nu links 1tje draag.. rechts is niet helemaal 0.0, maar zo zie ik goed genoeg.. hopen dat het morgen beter in orde is...
pi_11124735
Gisteren, na 3 nachten, de hele dag zonder lenzen gelopen (heel fijn ivm veel zand op Almere-Strand), m'n zicht werd pas na een uur of 9 's avonds echt onscherp. Dus dat gaat best aardig

Vandaag is het ook wel weer redelijk geloof ik

pi_11142288
quote:
Op zondag 15 juni 2003 16:26 schreef Jape het volgende:
Gisteren, na 3 nachten, de hele dag zonder lenzen gelopen (heel fijn ivm veel zand op Almere-Strand), m'n zicht werd pas na een uur of 9 's avonds echt onscherp. Dus dat gaat best aardig

Vandaag is het ook wel weer redelijk geloof ik

Da's mooi! Klinkt iig. goed.
Ik heb ook informatie opgevraagd bij m'n opti. Zij doen het ook, maar dat kost 350 euro per jaar en het eerste jaar ook nog eens geld om aan te passen.
Dit alles is nog zonder vloeistof. Dus elk jaar ong. 30 euro exclusief vloeistof per maand - dit is wel heel erg duur, ook al zit het comfortabel.

Hoeveel heb jij eraan uitgegeven?

Verder is het niet te controleren of het bij een persoon aanslaat; bij de een duurt het inderdaad 9 uur, bij de ander slechts 4 uur, etc. Dan heb je dus mooi een probleem als je midden op de dag slechter zicht krijgt.
Ook zegt m'n opti dat het eigenlijk maar tot -3.5 geschikt is, dus niet tot -4.5 zoals anderen (en websites) schrijven. Ik heb -4 en -4.25, maar waarschijnlijk kan dat iets omlaag, -3.75 en -4.00 of zoiets, maar dat is dan toch nog teveel.

Bij het passen moet je de paslens even inhouden en dan wordt gecontroleerd of je minimaal 1 punt beter kijkt. Is dat niet zo, dan beginnen ze er al niet eens aan.

pi_11142650
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:22 schreef Bright het volgende:
Hoeveel heb jij eraan uitgegeven?
in eens ¤ 125,- voor de aanpaskosten
en vanaf nu per maand ¤ 30,- .. dat is inclusief alle vloeistoffen en verzekering (vervangen lenzen voor 60 euro)... klinkt wel iets goedkoper

Ik zit overigens bij Van der Leeuw in Delft (staan erg goed aangeschreven)

pi_11144438
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:36 schreef Jape het volgende:

[..]

in eens ¤ 125,- voor de aanpaskosten
en vanaf nu per maand ¤ 30,- .. dat is inclusief alle vloeistoffen en verzekering (vervangen lenzen voor 60 euro)... klinkt wel iets goedkoper

Ik zit overigens bij Van der Leeuw in Delft (staan erg goed aangeschreven)

Da's toch wel een stuk goedkoper ... Ik moet daar maar eens informeren, of deze prijs doorgeven aan mijn opticien (in Bilthoven)

Heeft iemand nog meer prijzen van deze lenzen? Misschien moeten we maar even een staatje maken:
Van der Leeuw (Delft): ¤ 30,- per maand incl. vloeistof, ¤ 125,- 1-malig

of liever alles per jaar:

* EDIT: Aanvullingen op deze lijst

Van der Leeuw (Delft): ¤ 360,- all-in + ¤ 125,- 1-malig
Meijer Optiek (Bilthoven): ¤ 350,- excl. vloeistof + ¤ 70,- 1-malig
Keizerslanden optiek (Deventer): ¤ 300,- excl. vloeistof + ¤ 70,- 1-malig
Citylens: ¤ 364,- (incl. LSB-pas) excl. vloeistof + ¤ 69,-- 1-malig

De prijs van Citylens komt uit de prijslijst; heeft iemand hier ervaring mee?

[Dit bericht is gewijzigd door Bright op 17-06-2003 11:13]

pi_11147276
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:37 schreef Bright het volgende:
Dat bedenk ik net, scheelt niet eens zoveel eigenlijk
pi_11147291
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:37 schreef Bright het volgende:

[..]

Da's toch wel een stuk goedkoper ... Ik moet daar maar eens informeren, of deze prijs doorgeven aan mijn opticien (in Bilthoven)

Heeft iemand nog meer prijzen van deze lenzen? Misschien moeten we maar even een staatje maken:
Van der Leeuw (Delft): ¤ 30,- per maand incl. vloeistof, ¤ 125,- 1-malig

Keizerslanden optiek Deventer
Het eerste jaar 370 euro exclusief vloeistof.
De volgende jaren 70 euro minder.
pi_11163801
quote:
Op maandag 16 juni 2003 17:15 schreef Tombias het volgende:

[..]

Keizerslanden optiek Deventer
Het eerste jaar 370 euro exclusief vloeistof.
De volgende jaren 70 euro minder.

Thnx; 'k heb'm toegevoegd. Ook Citylens trouwens, alleen heb ik daar geen ervaring mee.
pi_11182428
Als het meezit dan krijg ik a.s. donderdag een nieuwe linker lens omdat de huidige net niet genoeg corrigeert.
Ik heb er weinig last van maar met meten kwam het boven water.
Moet zeggen als ik mijn rechteroog dicht doe dan zie ik het verschil wel duidelijk. Ben benieuwd hoe het er uit ziet na twee correcte lenzen.
pi_11182451
Bij mij gaat het wel goed, maar ik heb het idee dat mn oog (of ogen) nu +0,5 zijn of iets dergelijks (normaal -2,0), want als ik buiten loop zie ik alles gewoon goed scherp, maar binnen op "muur" afstand zegmaar een tikje wazig.. wel apart

Donderdag afspraak bij de opticien, dan gaan we eens even meten

pi_11187459
Ik wil ook nachlenzen, boehoeee...
pi_11187904
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 00:02 schreef Jape het volgende:
Bij mij gaat het wel goed, maar ik heb het idee dat mn oog (of ogen) nu +0,5 zijn of iets dergelijks (normaal -2,0), want als ik buiten loop zie ik alles gewoon goed scherp, maar binnen op "muur" afstand zegmaar een tikje wazig.. wel apart

Donderdag afspraak bij de opticien, dan gaan we eens even meten

Hmmm... komt me bekend voor; ik heb nu paslenzen (maandlenzen!) en op afstand kijk ik met m'n linkeroof en dichtbij met m'n rechter. Betekent dat dat m'n linkeroog te sterk is gecorrigeerd?
Het afstemmen van de sterkte ging trouwens helemaal niet; rechts zou ik 1.25 punt minder slecht zijn, maar dat klopt niet, dus ik heb m'n 'oude' lens rechts weer ingedaan. Links zou het 1 punt minder slecht zijn en dat klopt denk ik wel aardig.
Ik zou nu dus -3.75 links en -4.25 rechts hebben. Dat is eigenlijk teveel voor die nachtlenzen
pi_11235939
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:52 schreef Bright het volgende:

[..]

Hmmm... komt me bekend voor; ik heb nu paslenzen (maandlenzen!) en op afstand kijk ik met m'n linkeroof en dichtbij met m'n rechter. Betekent dat dat m'n linkeroog te sterk is gecorrigeerd?
Het afstemmen van de sterkte ging trouwens helemaal niet; rechts zou ik 1.25 punt minder slecht zijn, maar dat klopt niet, dus ik heb m'n 'oude' lens rechts weer ingedaan. Links zou het 1 punt minder slecht zijn en dat klopt denk ik wel aardig.
Ik zou nu dus -3.75 links en -4.25 rechts hebben. Dat is eigenlijk teveel voor die nachtlenzen

Jep, je opticien heeft het niet goed opgemeten.
pi_11238126
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 00:26 schreef Tombias het volgende:

[..]

Ik denk dat dat komt doordat ik eigenlijk altijd droge ogen heb. Ik zie dan soms als het ware dubbel, alsof je door dubbelglas kijkt. Dat vertroebelt het beeld natuurlijk.Misschien de volgende keer net ervoor even wat vloeistof gebruiken, zodat ze wat vochtiger zijn; ik zal het de volgende keer erover hebben (dinsdag a.s.)
iig. is de benodigde sterkte teveel; ik had -4.25 rechts. Ook al zou dat -3.75 worden, dan gaat het nog niet...
pi_11336340
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 00:26 schreef Tombias het volgende:

[..]

Zou kunnen - zoals ik al schreef. Soms zorgen de lenzen ervoor dat het zicht weg is. Afgelopen week heb ik er extra op gelet en het blijkt dat ik heel vaak met 1 oog kijk, hoewel het niet steeds dezelfde is. Blijkbaar zit op dat moment de lens van dat oog beter dan van het andere oog.

Misschien toch maar daglenzen ipv. maandlenzen? Of zijn die nachtlenzen dan toch de oplossing, ondanks dat mijn sterkte eigenlijk teveel is (-3.75 en -4.25)?

Kan iemand mij vertellen of die sterkte idd teveel is? Volgens de beschrijving kan het tot -4.5, maar de opticien zegt tot -3.5 ...

Ik moet vandaag voor een herhalingscontrole naar de opticien. Juist omdat ze de sterktes ook niet vertrouwden (zoals blijkt ook terrecht)

Heeft iemand nog tips? Moet ik nog speciaal ergens om te vragen?

pi_11341614
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:24 schreef rooierooie het volgende:
Ik wil ook nachlenzen, boehoeee...
Wel... wat let je?

Iemand nog tips voor bij de opti?

pi_11363142
Bij de opti bleek dat ik aan beide ogen -3.75 heb. Dat zou al dicht in de buurt komen voor die nachtlenzen.
Maandlenzen kosten EUR63 per lens per 1/2 jaar, dus EUR252
Het prijsverschil is wel hoog, maar wel de moeite waard denk ik. Ik vind het alleen vervelend als 's avonds het zicht zoveel afneemt.
pi_11364966
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 10:51 schreef Bright het volgende:
Bij de opti bleek dat ik aan beide ogen -3.75 heb. Dat zou al dicht in de buurt komen voor die nachtlenzen.
Maandlenzen kosten EUR63 per lens per 1/2 jaar, dus EUR252
Het prijsverschil is wel hoog, maar wel de moeite waard denk ik. Ik vind het alleen vervelend als 's avonds het zicht zoveel afneemt.
Het zicht neemt alleen in het begin(de eerste 2 dagen) in de avond af.(Tenminste bij mij).
Ik kan nu best een nacht overslaan en toch scherp zien de volgende dag. Die volgende dag neemt de sterkte wel af aan het eind van de avond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')