quote:Mja, klopt.. maar ik bedoel de aarde, het tastbare, whatever, hoe dat heet
Op zondag 18 mei 2003 17:08 schreef Kaalhei het volgende:
Vergeet niet: massa v.e. planeet kan alleen afnemen als er massa ontsnapt via de dampkring...
quote:Waarom zou dat minder worden dan? Het groeit toch gewoon net zo hard weer bij?
Op zondag 18 mei 2003 17:10 schreef Desdinova het volgende:[..]
Mja, klopt.. maar ik bedoel de aarde, het tastbare, whatever, hoe dat heet
waar je op loopt zeg maar.. de natuur
quote:Nee, behoud van massa, zoals al eerder gezegd..
Op zondag 18 mei 2003 17:11 schreef Tijn het volgende:[..]
Waarom zou dat minder worden dan? Het groeit toch gewoon net zo hard weer bij?
quote:Net wat je als aarde ziet.. ik zie t buiten de lucht om e.d. en bereken de mensen ook niet tot de aarde.. alleen het echte bolletje waar t om draait..
Op zondag 18 mei 2003 17:15 schreef InsaneM666 het volgende:
de aarde wordt relatief kleiner, maar idd wil de aarde echt kleiner worden dan moet er massa ontsnappen via de dampkring...denk ik
quote:dan ist makkie, gewoon behoud van massa, dus nee word niet kleiner
Op zondag 18 mei 2003 17:16 schreef Desdinova het volgende:[..]
Net wat je als aarde ziet.. ik zie t buiten de lucht om e.d. en bereken de mensen ook niet tot de aarde.. alleen het echte bolletje waar t om draait..
quote:Lees nou goeeehoeed
Op zondag 18 mei 2003 17:17 schreef InsaneM666 het volgende:[..]
dan ist makkie, gewoon behoud van massa, dus nee word niet kleiner
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:19 schreef Desdinova het volgende:
aarde, grond, compost, whatever
[Dit bericht is gewijzigd door InsaneM666 op 18-05-2003 17:22]
quote:laat me nou joh
Op zondag 18 mei 2003 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
quote:Mee eens
Op zondag 18 mei 2003 17:22 schreef Dlocks het volgende:
In principe wel ja, tenzij het aantal dieren afneemt
quote:true true..
Op zondag 18 mei 2003 17:22 schreef Dlocks het volgende:
In principe wel ja, tenzij het aantal dieren afneemt
quote:mja maar de mensheid is tegenwoordig eigenlijk een plaag.. Een J-vormige groeicurve, exponentiele groei
Op zondag 18 mei 2003 17:24 schreef Herfst het volgende:
Als er meer mensen bij komen, gaan er toch ook meer dood? De Aarde wordt niet kleiner volgens mij.
quote:Stel de totale massa van de aarde inclusief mensen e.d is 10 kilo
Op zondag 18 mei 2003 17:24 schreef Herfst het volgende:
Als er meer mensen bij komen, gaan er toch ook meer dood? De Aarde wordt niet kleiner volgens mij.
Stel vervolgens dat een mens 1 kilo weegt. Als er dan één mens op de aardbol leeft is er nog 9 kilo over voor de aarde.
Als nu het aantal mensen toeneemt tot 5 mensen is er nog maar 5 kilo over voor de massa van de aarde en kan het niet anders zijn dan dat de aarde ongeveer twee keer zo klein is geworden.
Dat er dan ook meer mensen doodgaan heeft geen invloed.
quote:Het aantal doden stijgt ook exponentieel. Topicstarter stelt namelijk dat wij volledig worden geassimileerd uit de stoffen van de natuur. Dat betekent dus dat als we dood gaan we ook weer volledig in de natuur opgaan.
Op zondag 18 mei 2003 17:24 schreef Desdinova het volgende:[..]
mja maar de mensheid is tegenwoordig eigenlijk een plaag.. Een J-vormige groeicurve, exponentiele groei
quote:Maar uiteindelijk heb je meer mensen rondlopen en neemt de massa van de aarde af.
Op zondag 18 mei 2003 17:28 schreef Herfst het volgende:[..]
Het aantal doden stijgt ook exponentieel. Topicstarter stelt namelijk dat wij volledig worden geassimileerd uit de stoffen van de natuur. Dat betekent dus dat als we dood gaan we ook weer volledig in de natuur opgaan.
Oude situatie:
Aarde 8 kilo
1 levende mens 1 kilo
1 dode 1 kilo (en moet je optellen bij de massa van de aarde.)
Is intotaal aarde 9 kilo en mens 1 kilo.
Nieuwe situatie:
Aarde 5 kilo
3 levende mensen 3 kilo
2 dode mensen 2 kilo (en moet je optellen bij de massa van de aarde.)
Is in totaal aarde 7 kilo en mensen 3 kilo.
quote:Zoals EdSchouten al zei; "De massa van de aarde neemt met 4 á 5 meter ruimtegruis toe per miljoen jaar op iedere plek op Aarde".
Op zondag 18 mei 2003 17:07 schreef Desdinova het volgende:
Ik zat me zo te bedenken, hoe meer mensen er zijn, hoe kleiner de aarde wordt.. waar of niet? Ik bedoel, wij worden volledig geassimileerd uit de stoffen van de natuur, dat betekent dus dat hoe meer mensen er zijn, hoe meer er verbruikt wordt, hoe kleiner t wordt?
quote:De sterkste groei van de menselijke populatie op Aarde was in de vorige eeuw met een groeifactor van 6 (6 miljard mensen in 1999 tegen 1 miljard in 1900). Die sterke groei is al aan het afnemen. De menselijke populatie op Aarde zal in de komende 5 eeuwen nog geeneens verdubbelen.
Op zondag 18 mei 2003 17:24 schreef Desdinova het volgende:mja maar de mensheid is tegenwoordig eigenlijk een plaag.. Een J-vormige groeicurve, exponentiele groei
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |