abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10514174
Gisteravond had ze een te grote "poepkont" (omdat ze blijft zitten als ze heeft gepoept gaat het klonten) dus ik besloot om het weg te halen.

Met schaar, water en doeken aan de slag en ik had het zo mooi schoongemaakt. Verder was er niks te zien.

Ik merkte later echter wel dat ze zo gek met haar achterwerk deed als ze liep maar ik dacht dat dat was omdat al het gewicht van die poepklont weg was.

Kom ik vanmorgen bij der om te kijken hoe het gaat kon ze niet goed opstaan, het achterlijfje viel steeds weer.
Dus ik til haar op om te kijken hoe het nu eruit zag van onder. Ik schrok zo, de hele achterkant zat vol met plas (grijze vacht dus de haren worden door vocht heel donker) ik roep mama.
Die komt kijken en zegt dat we morgen maar naar de dierenarts moeten, papa was erbij gekomen om te kijken en ik zit haar weer terug in der hok.

Toen zag ik ze, MADEN! Maden op de vacht van mijn lief meisje, ik schrok zo, ben gillend, huilend naar binnen gerend.

Mijn vader de dierenarts opbellen, vanmiddag tussen 5 en half 6 kunnen we komen, we moesten zelf de vacht proberen schoon te maken met water en biotex, zoveel mogelijk beesten wegspoelen.

Het was zo erg, ik hield haar vast en mijn vader met handschoenen en biotex haar vacht uitpluizen, er waren er duizenden, ze zaten overal, onder de huid, haar langzaam op te vreten Vieze maden van die gore strontvliegen.

Het was zo vreselijk, ik heb de dierenarts gebeld en gezegd dat 5 uur te laat is, dan moesten we nu maar komen.

De dierenarts keek en zei gelijk dat er niks meer aan te doen was, ze was al teveel aangevreten

Dan maar een spuitje, de dierenarts maakt het klaar en spoot de rooie vloeitstof in haar lijfje.

Toen was het wachten, met haar kopje op mijn hand was het wachten, toen stopte het bewegen van het neusje langzaam en haar kopje draaide richting mij en het leek wel of ze me aankeek.. toen was het gebeurd.

De dierenarts luisterde nog even en zei dat ze was overleden

"Dat is dan 30 euro alstublieft"

Het is zo oneerlijk, waarom moet mijn lieve meisje zo aan haar einde komen? Door die gore vieze rotbeesten, laat ze ergens anders gaan eten maar ze hadden van mijn nijntje af moeten blijven

Ze is ruim 7 jaar geworden en heeft een fantastisch leven gehad.

Dag humpie, dag lief meisje van me

pi_10514219
Een konijn van 7 jaar is een geweldige leeftijd voor zo'n beestje...

Jammer dat ze zo'n roteinde heeft gehad!!

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet.
pi_10514225
Sterkte met het verlies.

Maar is het niet zo dat maden alleen maar dood weefsel opeten? En wat was er precies gebeurd dan?

Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_10514287
Het is nooit leuk als huisdieren dood gaan, en zeker niet op zo'n manier .
pi_10514288
Dat poep aan de onderkant was dus een broedplaats voor vliegen (en daar kan ik niks aandoen want je kunt schoonmaken wat je wilt maar als ze blijft zitten terwijl ze poept dan is er niks aan te doen) en in combinatie met urine en de juiste temperatuur zijn al die eitjes uitgekomen en begonnen met vreten

Gelukkig heeft ze maar heel kort pijn geleden want volgens de dierenarts was het heel snel gegaan en had ik ook niks kunnen doen..

pi_10514316
Maar steeds als ik eraan denk zie ik die ontzettend gore smerige vieze kutbeesten

En dat kleine hulpeloze lichaampje wat niet begrijpt wat er allemaal gebeurd

pi_10514330
Zielig

Sterkte

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_10514353
dan koop je een nieuwe
pi_10514395
Ja want zo werkt dat inderdaad echt, je dumpt de ene en je koopt gewoon een nieuwe alsof het een vaatdoek is, hou alsjeblieft je kop jij onmens
pi_10514450
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:14 schreef heaven7 het volgende:
Ja want zo werkt dat inderdaad echt, je dumpt de ene en je koopt gewoon een nieuwe alsof het een vaatdoek is, hou alsjeblieft je kop jij onmens
ja, het nieuwe konijn ziet er iets anders uit..maar daar kan je toch wel mee leven?
pi_10514476
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:17 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

ja, het nieuwe konijn ziet er iets anders uit..maar daar kan je toch wel mee leven?

Ik stel voor dat jij je moeder inruilt.

ja, je nieuwe moeder ziet er iets anders uit..maar daar kan je toch wel mee leven?

Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_10514482
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:18 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Ik stel voor dat jij je moeder inruilt.

ja, je nieuwe moeder ziet er iets anders uit..maar daar kan je toch wel mee leven?

klopt maar dit is overings geen vergelijking
pi_10514512
Jakkes! Wat vreselijk om zo je konijn te moeten verliezen.
Sterkte H7
  zondag 18 mei 2003 @ 17:20:42 #14
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10514531
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:12 schreef boebiedoe het volgende:
dan koop je een nieuwe
Tact is niet echt je sterke punt, he?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  zondag 18 mei 2003 @ 17:21:19 #15
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_10514544
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:18 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

Waarom niet?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_10514551
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:18 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

Je kan toch best wel begrijpen dat iemand zich aan een huisdier hecht?
pi_10514566
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:20 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Tact is niet echt je sterke punt, he?

mwah...het is maar een konijn en een nieuwe is toch helemaal niet zo duur
pi_10514569
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:21 schreef Piro het volgende:

Waarom niet?

Zullen we verder niet op elkaars vergelijkingen ingaan in dit topic
pi_10514589
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:22 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Zullen we verder niet op elkaars vergelijkingen ingaan in dit topic

oksi, ben al weg
pi_10514639
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:23 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

oksi, ben al weg

Ieder konijn is een individu, precies hetzelfde als bij je moeder dus.

En gek he? Er zijn mensen die zich aan een dier kunnen hechten ja, en nee het was niet MAAR een konijn, het was het liefste diertje wat ik ooit heb gehad.

pi_10514645
Maarre topicstarter: Ik snap nog steeds niet hoe het gegaan is aangezien maden uitsluitend dood weefsel opeten. En die eitjes zijn waarschijnlijk gelegd in dood vlees.
  zondag 18 mei 2003 @ 17:26:43 #22
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_10514666
Sterkte me het verlies...
pi_10514667
Ik weet het ook niet.. de dierenarts zei alleen dat je enorm op moet passen met zulke "poepklonten" dus en vooral met diarree.. dat het dan heel gauw gebeurd is.

Maar gister was ze nog oke, ze kon nog gewoon lopen en was erg levendig, at en dronk goed..

† In Memoriam † zondag 18 mei 2003 @ 17:29:06 #24
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_10514704
Heel erg voor je, maar je konijn is niet doodgegaan door die maden. Echt niet hoor, dat zijn eigenlijk hele nuttige beestjes. Ze vreten in feite de wond schoon. Het ziet er wel erg smerig uit misschien, maar je konijn was waarschijnlijk al te ziek door iets anders om te overleven.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_10514925
sterkte :-*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')