quote:Zo bijzonder vind ik dat helemaal niet. Vrij gemakkelijk voor elkaar te krijgen, lijkt me. Ze hebben gewoon Smith met kale stuntmannen laten vechten (echt waar!) en vervolgens met de computer die hoofden erop geprojecteerd.
Op vrijdag 23 mei 2003 16:57 schreef Karboenkeltje het volgende:Multi-Smith is sowieso de cinematografische vondst van de eeuw.
Bovendien zag je in de meeste vechtscenes heel duidelijk dat de hoofden van sommige Smiths nep waren.
SPOILER!
.
.
.
.
Verder beweert iemand hierboven dat de twins niet dood zijn. Maar dat blijkt toch ook duidelijk uit de film? Ze worden alleen weggeblazen met de ontploffing, zoals je in de animatie hieronder kunt zien:
Aangezien ze dan in ghost-modus overgaan lijkt me dat ze eigenlijk geen schade op kunnen lopen, toch? Bovendien zijn ze veel te kewl om niet terug te laten komen
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 11:15 schreef Robino het volgende:[..]
Vind je? Heb ik al (veel) vaker voorbij zien komen. Kijk maar eens naar Multiplicity met Michael Keaton. Daar is het pas realistisch
(zelfs Andre van Duin gebruikte dit soort 'cinematografische vondsten' vaak)
quote:Even ter verduidelijking: Ik had het dus over de simpele rekensom:
Op zaterdag 24 mei 2003 14:24 schreef lzandman het volgende:[..]
Zo bijzonder vind ik dat helemaal niet. Vrij gemakkelijk voor elkaar te krijgen, lijkt me. Ze hebben gewoon Smith met kale stuntmannen laten vechten (echt waar!) en vervolgens met de computer die hoofden erop geprojecteerd.
Bovendien zag je in de meeste vechtscenes heel duidelijk dat de hoofden van sommige Smiths nep waren.
Zoals ik al eerder had gemeld: Special effects hoeven van mij niet 100 % levensecht te zijn, dat is sowieso voor een heleboel dingen onmogelijk. Tevens ben ik ik van mening dat hoewel sommige Smiths niet helemaal levensecht leken dat het hiervoor nog niet beter gedaan was, dát specifieke special effect.
Ik denk dat de lat weer iets hoger is gelegd. Misschien leuk voor George Lucas bij zijn volgende werk.
quote:Ik vond het pretentieuze onzin. Het was echt geen filosofie(gruwel dat mensen dit filosofie noemen) het was esoterische BS......Oorzaak en gevolg...ja flikker toch op man. En de verschillende personages zeggen 100 keer tzelfde. *zucht*, ik irriteerde me echt mateloos aan deze verschrikkelijke film. Het laatste deel zal wel echt van ongekende klasse moeten zijn om alle lossen steken uit deze film te moeten maken.
Op woensdag 21 mei 2003 23:05 schreef Duiveltja het volgende:[..]
De filosofische dialogen horen in een film als deze.
quote:Idem
Op vrijdag 23 mei 2003 16:57 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Special effects hoeven van mij niet realistisch te zijn, slechts mooi. Ik ben opgegroeid met stop-motion.
.
Wat was the Matrix Reloaded toch een ontzettende buttfilm. Ik heb zo'n beetje de hele film al in de reclames kunnen zien want ze laten niet veel interessants over. Alleen die vechtscène met de wapens was echt nieuw voor mij. Er zit geen goed verhaal in, de scènes kende ik dus allemaal en dit Trinity is nog lelijker van dicht bij als dat ik dacht uit deel 1. Bah Bah Bah... zonde van mijn 7 eurowtjes.
Maarre is Trinity nou een man of wa?? Zou wel klote zijn voor Neo hehe
quote:Je bedoelt al die blabla over variabelen en programma's die programma's overschrijven?? Jah ik snapte 't verhaal wel maar ik vond 't echt matig hoor. Echt zo'n "tussenfilm", want ik liep de bios uit zonder echt het gevoel dat ik al klaar was met kijken. Maarre vind jij het dan ook niet matig dat je alle scènes overal al zag langskomen?? Op TMF, internet, MTV, in de krant kon je al lezen hoe t verhaal gaat. Hmm tjah echt muf muf muf dat allemaal.
Op zondag 25 mei 2003 12:19 schreef Evil_Jur het volgende:
De mensen die denken dat er geen sterk verhaal inzit moeten gewoon nog maar eens even nadenken over wat ze gezien hebben...
[edit] Enne nog ff je mening over Trinity [/edit]
quote:Pardon??
Op zondag 25 mei 2003 12:14 schreef Mazx het volgende:
Hmm tjah het sluit niet echt aan op de voorgaande posts maarre fftjes mijn reactie maar op de film, huh.
Trinity is nog lelijker van dicht bij als dat ik dacht uit deel 1. Bah Bah Bah... zonde van mijn 7 eurowtjes.
Maarre is Trinity nou een man of wa?? Zou wel klote zijn voor Neo hehe
Als dit een man is, ben ik Mickey Mouse!
quote:Dat moet je ook vermijden. Dat heeft niets met het wel of niet slecht zijn van de film, maar met het wel of niet slecht zijn van de promotie. Dat is bij alle films zo. Ik probeer zo veel mogelijk dat soort dingen te vermijden, geen trailers kijken, geen topics lezen van films die ik nog niet gezien heb of recensies in kranten/tijdschriften. Ik heb al te vaak meegemaakt dat daarin dingen verklapt werden die ik nog helemaal niet wou weten.
Op zondag 25 mei 2003 12:22 schreef Mazx het volgende:[..]
Op TMF, internet, MTV, in de krant kon je al lezen hoe t verhaal gaat.
quote:jij begrijpt duidelijk niet veel van de film
Op zondag 18 mei 2003 13:30 schreef SunChaser het volgende:
Game on
[..]Wie zijn dan de Engelen, of komen die in deel 3?
En over Zion. Zion is toch al de echte naam voor Afrika ofzo?
Wat er bij mij niet ingaat is dat Zion de enige overgebleven stad op de wereld is. De Machine staat op 1 plek met The Matrix en de akkers met baby's en mensen ook.
Dus zal er wel meer volk moeten zijn.
Wat me ook tegenviel is dat ze niet op zoek gingen naar de akkers met baby's en de plek waar ze miljarden mensen bewaren.
Dat zou George Lucas wel hebben gedaan.
quote:Tsja, vanaf het de eerste aankondiging was al duidelijk dat deel 2 en 3 eigenlijk één verhaal waren in 2 films, geen wonder dat je het gevoel had niet klaar te zijn met kijken. En je hebt gelijk dat er helaas wel veel scenes kracht verloren doordat ze al zoveel te zien waren. Maar de diepgang van het verhaal vind ik daardoor niet aangetast.
Op zondag 25 mei 2003 12:22 schreef Mazx het volgende:[..]
Je bedoelt al die blabla over variabelen en programma's die programma's overschrijven?? Jah ik snapte 't verhaal wel maar ik vond 't echt matig hoor. Echt zo'n "tussenfilm", want ik liep de bios uit zonder echt het gevoel dat ik al klaar was met kijken. Maarre vind jij het dan ook niet matig dat je alle scènes overal al zag langskomen?? Op TMF, internet, MTV, in de krant kon je al lezen hoe t verhaal gaat. Hmm tjah echt muf muf muf dat allemaal.
[edit] Enne nog ff je mening over Trinity
[/edit]
En trinity vind ik geen lelijke vrouw, maar ook geen babe ofsow. Met de juiste make-up ziet ze er af en toe best goed uit maar af en toe valt het idd wel tegen in deze film.
quote:Ja, ik vind het alleen een beetje flauw dat sommigen daardoor de film minder lijken te vinden.
Op zondag 25 mei 2003 16:35 schreef Evil_Jur het volgende:
En trinity vind ik geen lelijke vrouw, maar ook geen babe ofsow. Met de juiste make-up ziet ze er af en toe best goed uit maar af en toe valt het idd wel tegen in deze film.
Wel heel veel "cryptogram-gelul". Hoe moet je dit interpreteren, hoe dat... Er zijn idd veel steken neergelegd voor deel 3, maar hoe dat zal zijn; ik kijk er naar uit. Dat laatste vond ik wel heel vreemd, dat hij Neo ineens superkrachten in de echte wereld kreeg.
Wel vreemd dat verhaal van de maker van de Matrix. Er zijn dus al heel veel zions geweest en de enige reden waarom Neo moet overleven, is om te zorgen dat er nageslacht zal zijn. Zion zal sowieso vernietigd worden. En nu Neo dus voor de deur heeft gekozen naar Trinity zal dus de hele mensheid vergaan...
* KonnieKipke wacht op deel 3
Zoals je al veel kon lezen in dit forum... De echte wereld is ook onderdeel van het programma...onderdeel van The Matrix dus...een zoethoudertje voor al die mensen die denken 'unplugged' te zijn...want deze mensen functioneerde waarschijnlijk niet in The Matrix...
Vraag blijft dus over...what is the real world...or...is there a real world???
quote:Als dat zo is, waarom moet Zion dan perse vernietigd worden?
Op zondag 25 mei 2003 20:30 schreef niobe het volgende:
Zoals je al veel kon lezen in dit forum... De echte wereld is ook onderdeel van het programma...onderdeel van The Matrix dus...een zoethoudertje voor al die mensen die denken 'unplugged' te zijn...want deze mensen functioneerde waarschijnlijk niet in The Matrix...
quote:Zion is eigenlijk ook onderdeel van de Matrix en the architect wil de matrix gereset hebben, vanwege the anomaly.
Op zondag 25 mei 2003 21:11 schreef Robino het volgende:[..]
Als dat zo is, waarom moet Zion dan perse vernietigd worden?
quote:En dat zien we in deel III
Op zondag 25 mei 2003 21:18 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Zion is eigenlijk ook onderdeel van de Matrix en the architect wil de matrix gereset hebben, vanwege the anomaly.
Dan zal weer een nw matrix geprogrammeerd worden...
quote:tja deze link verklaart veel en is een mooie theorie:
Op zondag 25 mei 2003 21:19 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
En dat zien we in deel III
quote:Dus vanwege 1 error moeten 6 miljard batterijen (mensen) bij de sloop gezet worden? Ik ben benieuwd wat deel III brengt. Ik hoor echt iedereen al over de extra Matrix laag (de zogenaamde 'echte' wereld uit deel I en II). Het zou mooi zijn als dat onzin bleek
Op zondag 25 mei 2003 21:18 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Zion is eigenlijk ook onderdeel van de Matrix en the architect wil de matrix gereset hebben, vanwege the anomaly.
Dan zal weer een nw matrix geprogrammeerd worden...
quote:Zion programmeert zichzelf, en dan spreek je niet over een error. Ik denk eerder dat er hacker tussen zit.
Op zondag 25 mei 2003 21:25 schreef Robino het volgende:[..]
Dus vanwege 1 error moeten 6 miljard batterijen (mensen) bij de sloop gezet worden? Ik ben benieuwd wat deel III brengt. Ik hoor echt iedereen al over de extra Matrix laag (de zogenaamde 'echte' wereld uit deel I en II). Het zou mooi zijn als dat onzin bleek
En in Reloaded, ligt die hacker tegenover Neo op het einde, als Neo in coma ligt.
En ik heb speciaal voor jullie ff een nieuw topic aangemaakt waar je het kunt hebben over alle mogelijke theoriën.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |