abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 mei 2003 @ 12:53:42 #176
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10646134
Over Zion trouwens. Het land van Zion, is in de bijbel het beloofde land, waar Zion naam is van een berg waar Jezus zal terugkeren op aarde.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 24 mei 2003 @ 14:24:36 #177
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_10647403
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 16:57 schreef Karboenkeltje het volgende:Multi-Smith is sowieso de cinematografische vondst van de eeuw.
Zo bijzonder vind ik dat helemaal niet. Vrij gemakkelijk voor elkaar te krijgen, lijkt me. Ze hebben gewoon Smith met kale stuntmannen laten vechten (echt waar!) en vervolgens met de computer die hoofden erop geprojecteerd.

Bovendien zag je in de meeste vechtscenes heel duidelijk dat de hoofden van sommige Smiths nep waren.

SPOILER!

.
.
.
.

Verder beweert iemand hierboven dat de twins niet dood zijn. Maar dat blijkt toch ook duidelijk uit de film? Ze worden alleen weggeblazen met de ontploffing, zoals je in de animatie hieronder kunt zien:

Aangezien ze dan in ghost-modus overgaan lijkt me dat ze eigenlijk geen schade op kunnen lopen, toch? Bovendien zijn ze veel te kewl om niet terug te laten komen

What's the speed of Dark?
pi_10661401
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 11:15 schreef Robino het volgende:

[..]

Vind je? Heb ik al (veel) vaker voorbij zien komen. Kijk maar eens naar Multiplicity met Michael Keaton. Daar is het pas realistisch
(zelfs Andre van Duin gebruikte dit soort 'cinematografische vondsten' vaak )

quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 14:24 schreef lzandman het volgende:

[..]

Zo bijzonder vind ik dat helemaal niet. Vrij gemakkelijk voor elkaar te krijgen, lijkt me. Ze hebben gewoon Smith met kale stuntmannen laten vechten (echt waar!) en vervolgens met de computer die hoofden erop geprojecteerd.

Bovendien zag je in de meeste vechtscenes heel duidelijk dat de hoofden van sommige Smiths nep waren.

Even ter verduidelijking: Ik had het dus over de simpele rekensom:
Smith = cool --> X * Smith = X * cool

Zoals ik al eerder had gemeld: Special effects hoeven van mij niet 100 % levensecht te zijn, dat is sowieso voor een heleboel dingen onmogelijk. Tevens ben ik ik van mening dat hoewel sommige Smiths niet helemaal levensecht leken dat het hiervoor nog niet beter gedaan was, dát specifieke special effect.

Ik denk dat de lat weer iets hoger is gelegd. Misschien leuk voor George Lucas bij zijn volgende werk.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zondag 25 mei 2003 @ 03:12:06 #179
45981 InWonderland
The wind blew an invocation...
pi_10661980
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 23:05 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

De filosofische dialogen horen in een film als deze.

Ik vond het pretentieuze onzin. Het was echt geen filosofie(gruwel dat mensen dit filosofie noemen) het was esoterische BS......Oorzaak en gevolg...ja flikker toch op man. En de verschillende personages zeggen 100 keer tzelfde. *zucht*, ik irriteerde me echt mateloos aan deze verschrikkelijke film. Het laatste deel zal wel echt van ongekende klasse moeten zijn om alle lossen steken uit deze film te moeten maken.
T kan namelijk nog wel enigszins goed komen, als bepaalde dingen uit deze film een echte functie hadden, maar ik zie t niet echt zitten want t zijn er zoveel....En dan blijft dat het zo'n slijmfilm geworden is met trinity en neo, en die zwarte dude met zijn vrouw en die ketting...echt verschrikkelijk, dat ze gaan neuken, dat hij met die vrouw kust die taart, die hele franse dude en ALLES wat hij zegt, die gozer die ook goed kan vechten. Het maakt het allemaal zo onnodig gecompliceerd op een irritante manier, het slaat namelijk nergens op alleen maar op het feit dat ze het verhaal ondoorzichtig willen maken...
*zucht* en deel 1 was zo goed....
There are more things in heaven and earth, than are dreamt of in your philosophy
pi_10662649
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 16:57 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Special effects hoeven van mij niet realistisch te zijn, slechts mooi. Ik ben opgegroeid met stop-motion.
.

Idem Jason and The Argonauts!!! Als ik realisme wil kijk ik wel uit het raam...
  zondag 25 mei 2003 @ 12:14:59 #181
46224 Mazx
I get Gibson, you get Clapton.
pi_10664173
Hmm tjah het sluit niet echt aan op de voorgaande posts maarre fftjes mijn reactie maar op de film, huh.

Wat was the Matrix Reloaded toch een ontzettende buttfilm. Ik heb zo'n beetje de hele film al in de reclames kunnen zien want ze laten niet veel interessants over. Alleen die vechtscène met de wapens was echt nieuw voor mij. Er zit geen goed verhaal in, de scènes kende ik dus allemaal en dit Trinity is nog lelijker van dicht bij als dat ik dacht uit deel 1. Bah Bah Bah... zonde van mijn 7 eurowtjes.

Maarre is Trinity nou een man of wa?? Zou wel klote zijn voor Neo hehe

Nu officieel fotomodel ! (....) net als de rest van Nederland.
pi_10664236
De mensen die denken dat er geen sterk verhaal inzit moeten gewoon nog maar eens even nadenken over wat ze gezien hebben...
  zondag 25 mei 2003 @ 12:22:41 #183
46224 Mazx
I get Gibson, you get Clapton.
pi_10664281
quote:
Op zondag 25 mei 2003 12:19 schreef Evil_Jur het volgende:
De mensen die denken dat er geen sterk verhaal inzit moeten gewoon nog maar eens even nadenken over wat ze gezien hebben...
Je bedoelt al die blabla over variabelen en programma's die programma's overschrijven?? Jah ik snapte 't verhaal wel maar ik vond 't echt matig hoor. Echt zo'n "tussenfilm", want ik liep de bios uit zonder echt het gevoel dat ik al klaar was met kijken. Maarre vind jij het dan ook niet matig dat je alle scènes overal al zag langskomen?? Op TMF, internet, MTV, in de krant kon je al lezen hoe t verhaal gaat. Hmm tjah echt muf muf muf dat allemaal.

[edit] Enne nog ff je mening over Trinity [/edit]

Nu officieel fotomodel ! (....) net als de rest van Nederland.
  zondag 25 mei 2003 @ 13:59:18 #184
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_10665736
quote:
Op zondag 25 mei 2003 12:14 schreef Mazx het volgende:
Hmm tjah het sluit niet echt aan op de voorgaande posts maarre fftjes mijn reactie maar op de film, huh.
Trinity is nog lelijker van dicht bij als dat ik dacht uit deel 1. Bah Bah Bah... zonde van mijn 7 eurowtjes.
Maarre is Trinity nou een man of wa?? Zou wel klote zijn voor Neo hehe
Pardon??

Als dit een man is, ben ik Mickey Mouse!

zondag 25 mei 2003 @ 14:55:33 #185
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_10666770
quote:
Op zondag 25 mei 2003 12:22 schreef Mazx het volgende:

[..]

Op TMF, internet, MTV, in de krant kon je al lezen hoe t verhaal gaat.

Dat moet je ook vermijden. Dat heeft niets met het wel of niet slecht zijn van de film, maar met het wel of niet slecht zijn van de promotie. Dat is bij alle films zo. Ik probeer zo veel mogelijk dat soort dingen te vermijden, geen trailers kijken, geen topics lezen van films die ik nog niet gezien heb of recensies in kranten/tijdschriften. Ik heb al te vaak meegemaakt dat daarin dingen verklapt werden die ik nog helemaal niet wou weten.
pi_10667951
quote:
Op zondag 18 mei 2003 13:30 schreef SunChaser het volgende:
Game on
[..]

Wie zijn dan de Engelen, of komen die in deel 3?

En over Zion. Zion is toch al de echte naam voor Afrika ofzo?

Wat er bij mij niet ingaat is dat Zion de enige overgebleven stad op de wereld is. De Machine staat op 1 plek met The Matrix en de akkers met baby's en mensen ook.

Dus zal er wel meer volk moeten zijn.

Wat me ook tegenviel is dat ze niet op zoek gingen naar de akkers met baby's en de plek waar ze miljarden mensen bewaren.

Dat zou George Lucas wel hebben gedaan.

jij begrijpt duidelijk niet veel van de film
Knahmsayin?
pi_10668827
quote:
Op zondag 25 mei 2003 12:22 schreef Mazx het volgende:

[..]

Je bedoelt al die blabla over variabelen en programma's die programma's overschrijven?? Jah ik snapte 't verhaal wel maar ik vond 't echt matig hoor. Echt zo'n "tussenfilm", want ik liep de bios uit zonder echt het gevoel dat ik al klaar was met kijken. Maarre vind jij het dan ook niet matig dat je alle scènes overal al zag langskomen?? Op TMF, internet, MTV, in de krant kon je al lezen hoe t verhaal gaat. Hmm tjah echt muf muf muf dat allemaal.

[edit] Enne nog ff je mening over Trinity [/edit]

Tsja, vanaf het de eerste aankondiging was al duidelijk dat deel 2 en 3 eigenlijk één verhaal waren in 2 films, geen wonder dat je het gevoel had niet klaar te zijn met kijken. En je hebt gelijk dat er helaas wel veel scenes kracht verloren doordat ze al zoveel te zien waren. Maar de diepgang van het verhaal vind ik daardoor niet aangetast.

En trinity vind ik geen lelijke vrouw, maar ook geen babe ofsow. Met de juiste make-up ziet ze er af en toe best goed uit maar af en toe valt het idd wel tegen in deze film.

zondag 25 mei 2003 @ 16:41:56 #188
5590 Robino
pi_10668959
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:35 schreef Evil_Jur het volgende:
En trinity vind ik geen lelijke vrouw, maar ook geen babe ofsow. Met de juiste make-up ziet ze er af en toe best goed uit maar af en toe valt het idd wel tegen in deze film.
Ja, ik vind het alleen een beetje flauw dat sommigen daardoor de film minder lijken te vinden.
pi_10671338
ik heb m net gezien en vond het wel een super film;

Wel heel veel "cryptogram-gelul". Hoe moet je dit interpreteren, hoe dat... Er zijn idd veel steken neergelegd voor deel 3, maar hoe dat zal zijn; ik kijk er naar uit. Dat laatste vond ik wel heel vreemd, dat hij Neo ineens superkrachten in de echte wereld kreeg.
Wel vreemd dat verhaal van de maker van de Matrix. Er zijn dus al heel veel zions geweest en de enige reden waarom Neo moet overleven, is om te zorgen dat er nageslacht zal zijn. Zion zal sowieso vernietigd worden. En nu Neo dus voor de deur heeft gekozen naar Trinity zal dus de hele mensheid vergaan...

* KonnieKipke wacht op deel 3

pi_10673069
'Dat laatste vond ik wel heel vreemd, dat hij Neo ineens superkrachten in de echte wereld kreeg'.

Zoals je al veel kon lezen in dit forum... De echte wereld is ook onderdeel van het programma...onderdeel van The Matrix dus...een zoethoudertje voor al die mensen die denken 'unplugged' te zijn...want deze mensen functioneerde waarschijnlijk niet in The Matrix...

Vraag blijft dus over...what is the real world...or...is there a real world???

† In Memoriam † zondag 25 mei 2003 @ 20:32:03 #191
47213 ArmaniMania
pi_10673090
Bloodhoundfromhell is ook matrix-freak geworden.
  zondag 25 mei 2003 @ 21:11:03 #192
5590 Robino
pi_10673825
quote:
Op zondag 25 mei 2003 20:30 schreef niobe het volgende:
Zoals je al veel kon lezen in dit forum... De echte wereld is ook onderdeel van het programma...onderdeel van The Matrix dus...een zoethoudertje voor al die mensen die denken 'unplugged' te zijn...want deze mensen functioneerde waarschijnlijk niet in The Matrix...
Als dat zo is, waarom moet Zion dan perse vernietigd worden?
pi_10673924
quote:
Op zondag 25 mei 2003 21:11 schreef Robino het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom moet Zion dan perse vernietigd worden?

Zion is eigenlijk ook onderdeel van de Matrix en the architect wil de matrix gereset hebben, vanwege the anomaly.
Dan zal weer een nw matrix geprogrammeerd worden...
  † In Memoriam † zondag 25 mei 2003 @ 21:19:27 #194
47213 ArmaniMania
pi_10673939
quote:
Op zondag 25 mei 2003 21:18 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Zion is eigenlijk ook onderdeel van de Matrix en the architect wil de matrix gereset hebben, vanwege the anomaly.

En dat zien we in deel III
pi_10673971
quote:
Op zondag 25 mei 2003 21:19 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

En dat zien we in deel III

tja deze link verklaart veel en is een mooie theorie:
http://www.matrixreloaded.com/showthread.php?s=453860f9ca7083407df5ff379e43d78c&threadid=1147
  zondag 25 mei 2003 @ 21:25:12 #196
5590 Robino
pi_10674043
quote:
Op zondag 25 mei 2003 21:18 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Dus vanwege 1 error moeten 6 miljard batterijen (mensen) bij de sloop gezet worden? Ik ben benieuwd wat deel III brengt. Ik hoor echt iedereen al over de extra Matrix laag (de zogenaamde 'echte' wereld uit deel I en II). Het zou mooi zijn als dat onzin bleek
pi_10674101
't schijnt niet echt een laag te zijn of zo, maar Binnen de Matrix vallen zion (en de voor ons bioscoop kijkers machine wereld) en de nagebootste mensen wereld wat men de Matrix noemt in de film.
  † In Memoriam † zondag 25 mei 2003 @ 21:32:14 #198
47213 ArmaniMania
pi_10674149
quote:
Op zondag 25 mei 2003 21:25 schreef Robino het volgende:

[..]

Dus vanwege 1 error moeten 6 miljard batterijen (mensen) bij de sloop gezet worden? Ik ben benieuwd wat deel III brengt. Ik hoor echt iedereen al over de extra Matrix laag (de zogenaamde 'echte' wereld uit deel I en II). Het zou mooi zijn als dat onzin bleek

Zion programmeert zichzelf, en dan spreek je niet over een error. Ik denk eerder dat er hacker tussen zit.

En in Reloaded, ligt die hacker tegenover Neo op het einde, als Neo in coma ligt.

zondag 25 mei 2003 @ 21:39:44 #199
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10674264
Willen jullie die hier geen spoilers plaatsen, dat is niet leuk voor de mensen die de film nog niet gezien hebben.

En ik heb speciaal voor jullie ff een nieuw topic aangemaakt waar je het kunt hebben over alle mogelijke theoriën.

The Matrix - Theoriën Topic 3 SPOILERS!!

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_10674780
mja, was dus vanmiddag in Pathe arena om 14.00. Ik denk lekker rustig daar, maar niet dus. Leek wel kindermatinee. Allemaal van die kutblagen. Nu moet ik m nog een keer eens gaan kijken over 2 weken ofzow...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')