quote:You think that's air you're breathing now?
Op donderdag 22 mei 2003 21:51 schreef JeOma het volgende:[..]
Whahaha! Waanzinnig! Dit verzin je niet! Ik nomineer deze mpg tot leukste van de maand.
quote:Van de maand? Die is al jaren oud hoor...
Op donderdag 22 mei 2003 21:51 schreef JeOma het volgende:[..]
Whahaha! Waanzinnig! Dit verzin je niet! Ik nomineer deze mpg tot leukste van de maand.
quote:Zeer OUD, maar wel leuk
Op donderdag 22 mei 2003 21:44 schreef Robhimself het volgende:
ik vond toevallig een link met daarin een merkwaardig stukje Matrix media.....
quote:oud of niet....past prima in dit topique d8 ik zo
Op donderdag 22 mei 2003 21:59 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Zeer OUD, maar wel leuk
quote:Wie zegt dat 'ie dat niet gedaan heeft dan?
Op donderdag 22 mei 2003 20:52 schreef JeOma het volgende:
Doodzonde man, om zo'n film op divx op een? Wat? 21" schermpje? te kijken. Die effecten, echt geweldig om in de bios te zien/horen.
quote:Ik vond 'm eigenlijk beter dan Matrix Reloaded
Beetje offtopic, maar vandaag naar XMen 2 geweest, die is ook ZE-KER niet slecht! Zitten ook aardige Matrix-like effecten in! Aanradertje wat mij betreft!
Deel 2 en drie zijn gewoon HET verhaal van de Matrix, deel 1 was maar een introtje lijkt het het wel
Weet iemand wanneer de DVD van deel 2 uitkomt!?!? Lijkt me wel handig om die nog een paar keer te kijken voordat ik naar deel 3 ga
quote:Ik heb hem donderdag gelijk de eerste avond in de bios gezien hoor dus ik weet niet waar jij over lult en het is een svcd die je gewoon op je tv kijkt , duh
Op donderdag 22 mei 2003 20:52 schreef JeOma het volgende:[..]
Doodzonde man, om zo'n film op divx op een? Wat? 21" schermpje? te kijken. Die effecten, echt geweldig om in de bios te zien/horen.
Ik wilde hem gewoon nog een x zien en als ie op dvd uitkomt ben ik de eerste die naar de winkel rent hoor
1. Als Neo bij die oosterse beschermer van the oracle aankomt en gaat vechten komen ze op den duur op de eerste tafel. Daar staat een soort van houten vaas met stokjes. Die wordt omgestoten en even later staat die houten vaas met stokjes weer netjes op tafel.
2.Dan komt Neo bij the oracle aan. Op de achtergrond zie je een graffiti met "One" .
3.In the Matrix wordt er een groene filter gebruikt. In de echte wereld een blauw filter. En in Zion een rood filter. RGB dus. En wat maakt dit samen? Precies wit licht! De witte deur, de witte kamer waar alles samen komt!
quote:Mij LIJKT dat die eind oktober, net voor de release van Revolutions uitkomt.... Is misschien wel aan de vroege kant (5 maanden na release), maar wel de ideale manier om flink in te cashen lijkt me
Op vrijdag 23 mei 2003 01:04 schreef calvobbes het volgende:
Weet iemand wanneer de DVD van deel 2 uitkomt!?!? Lijkt me wel handig om die nog een paar keer te kijken voordat ik naar deel 3 ga
quote:Ja... En dan waarschijnlijk eerst een normale uitvoering, en dan een paar maanden later de Special Edition
Op vrijdag 23 mei 2003 14:04 schreef PimD het volgende:maar wel de ideale manier om flink in te cashen lijkt me
quote:Maar volgens mij waren de 3 vliegende poppetjes in slowmotion boven de vrachtwagens een beetje erg nep...
Op vrijdag 23 mei 2003 16:49 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik heb hem net gezien. Precies wat ik verwachtte plus dat ik er een nieuw favoriet special effect aan overhield. Die twee vrachtwagens waren meesterlijk.
quote:Special effects hoeven van mij niet realistisch te zijn, slechts mooi. Ik ben opgegroeid met stop-motion.
Op vrijdag 23 mei 2003 16:53 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Maar volgens mij waren de 3 vliegende poppetjes in slowmotion boven de vrachtwagens een beetje erg nep...
Multi-Smith vond ik trouwens ontzettend goed (lees: wél realistisch (nou ja, je begrijpt wat ik bedoel) dus) gedaan. Naast het feit dat meer Hugo Weaving altijd okay is.
Multi-Smith is sowieso de cinematografische vondst van de eeuw.
quote:En dan nog natuurlijk een trilogie box, waarna na een half jaar de Ultimate Trilogy uit komt, met weer andere extra's.... zie Alien reeks
Op vrijdag 23 mei 2003 14:05 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ja... En dan waarschijnlijk eerst een normale uitvoering, en dan een paar maanden later de Special Edition
2 minpuntjes:
- die dans-scene: totaal nutteloos...
- sommige FX... Neo zag er soms wel erg slecht uit...
Overigens denk ik dat de mensen zeggen dat het verhaal minder is dan in deel 1 echt iets missen.. maar ja
quote:Oftewel, je begreep er zelf ook geen flikker van, maar vind dat alles met een bigbudget en special effects toch wel VET is
Op vrijdag 23 mei 2003 23:30 schreef Cheiron het volgende:
Overigens denk ik dat de mensen zeggen dat het verhaal minder is dan in deel 1 echt iets missen.. maar ja
quote:* Sluit zich hier sowieso bij aan...
Op vrijdag 23 mei 2003 23:30 schreef Cheiron het volgende:
2 minpuntjes:- die dans-scene: totaal nutteloos...
- sommige FX... Neo zag er soms wel erg slecht uit...
quote:Well, good for you!!!
Op vrijdag 23 mei 2003 12:09 schreef dj-ango het volgende:
1. Als Neo bij die oosterse beschermer van the oracle aankomt en gaat vechten komen ze op den duur op de eerste tafel. Daar staat een soort van houten vaas met stokjes. Die wordt omgestoten en even later staat die houten vaas met stokjes weer netjes op tafel.
quote:Goh, en daarvoor moest je twee keer naar de film? Viel me direct al op...
2.Dan komt Neo bij the oracle aan. Op de achtergrond zie je een graffiti met "One" .
quote:O, dus ook de echte wereld is een projectie?
3.In the Matrix wordt er een groene filter gebruikt. In de echte wereld een blauw filter. En in Zion een rood filter. RGB dus. En wat maakt dit samen? Precies wit licht! De witte deur, de witte kamer waar alles samen komt!
We zijn vanavond in Arnhem naar het Rembrandt geweest. Ik vond het een goede film, mede omdat ik mijn verwachtingen had bijgesteld. Sequels zijn nou eenmaal slecht. Ik vergelijk dit deel met deel 1 zoals Back to the Future; goed, maar hopelijk is het laatste deel beter.
De snelwegscene was ontzettend goed, de dansscene ontzettend slecht. Ik heb tijdens de dansscene voor het eerst in mijn leven de bioscoop zitten bekijken tijden de film.
Dat Neo aan het eind e.e.a. kon voelen, doet mij denken dat hij idd nog niet uit de Matrix is.
De fransoos (de lover van Persephone) is vlgs mij een 'ware' uit een vorige versie.
De Architect is een leugenaar, en naast Bush en Hitler zag ik zelfs Rumsfeld nog op een scherm voorbijkomen .
quote:Nee, dat is mijn conclusie omdat ik er best veel zaken in zag zitten waar ik niemand over heb gehoord, die toch (imo) veel betekenis voor de film hadden.
Op zaterdag 24 mei 2003 02:44 schreef kamagurka het volgende:[..]
Oftewel, je begreep er zelf ook geen flikker van, maar vind dat alles met een bigbudget en special effects toch wel VET is
![]()
Maar als jij je (oh zo stoere..) conclusie wil trekken: go ahead..
quote:Vind je? Heb ik al (veel) vaker voorbij zien komen. Kijk maar eens naar Multiplicity met Michael Keaton. Daar is het pas realistisch
Op vrijdag 23 mei 2003 16:57 schreef Karboenkeltje het volgende:
Multi-Smith is sowieso de cinematografische vondst van de eeuw.
Ben ik trouwens de enige die de plot waarin Zion al 5x vernietigd is, totaal niet interessant vond?
Ik vond de film leuk. alleen het begin was echt heel erg
... het is dat er een oplecing kwam voor de pauze, anders was ik weggelopen. Na de pauze werd het verhaal echter steeds beter en de beelden meer indrukwekkend, dus was blij dat ik ben blijven zitten, vond het al met al toch een erg mooie film... (jammer alleen van het langdradige begin dus)
quote:punt2: snap ik niet , welke twins
Op zondag 18 mei 2003 14:04 schreef Tranceptor het volgende:
[spoiler]
Punt 1 : Vele mensen kunnen de film en zijn subtiele hints niet bevatten en gaan ertoe over om het verhaal te gaan beoordelen
Punt 2 : de Twins zijn niet dood!
Punt 3: Zion is een programma
Punt 4: De actiescenes doen veelal ter zake in het verhaal en bewustwording van de hoofdpersoon
Punt 5: Het is erg populair om een grote film af te kraken
Punt 6 : Mulholland Drive is een onwijze film, net als overigens Vanilla Sky, maar niet te vergelijken met deze film.
Punt 7: Morpheus toespraak is inderdaad wat minder, net zoals de vechtscene met de Japanner en de dansscene in Zion.
Punt 8: Veel mensen die hem nix vinden prikken niet echt door tot de verschillende lagen
Punt 9: Sunchasers punt over hype en merchandising is van toepassing op elke grote Hollywood-film en doet niet ter zake bij de objectieve beoordeling van de film.Vraag: Waarom heet de snelweg de 101? Wordt hiermee een aanpassing van de eerste versie, 1.01, bedoeld of iets anders (cijferreeks bestaande uit 1'en en 0'en)?
[/spoiler]
quote:Die witte gastjes met scheermesjes
Op zaterdag 24 mei 2003 12:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
punt2: snap ik niet , welke twins
quote:Na de toespraak van Morpheus, als Trinity en Neo liggen te krikken
en over welke dans sceneik heb geen dans scene gezien in de film..
quote:oke , die, ja dat heb ik gezien. Was wel een geile scene ja. Iedereen leek wel gedrogeerd, zwaar aan de GHB/pillen.
Op zaterdag 24 mei 2003 12:41 schreef victorinox het volgende:
[spoilers]
.
.
.
.
.
.
[..]Die witte gastjes met scheermesjes
[..]Na de toespraak van Morpheus, als Trinity en Neo liggen te krikken
.
.