Nog 1 vraag, ik ben geen auto-expert, maar wat voor auto is het waar Morpheus, Trinity en de Keymaker mee vluchten? Opgefokte Ford ofzo?
Wat ik niet snap zijn de "klachten" over de lange dialogen.
Wat wil je dan, een film vol met non-stop actie en sfx?
quote:Ben ik het zeker niet mee eens, deel 1 wordt ook zwaar overschat.
Op woensdag 21 mei 2003 21:59 schreef Duiveltja het volgende:
het revolutionaire eerste deel dat een van de beste sf flicks ever is.
quote:Het is juist wel een en al (saaie) actie en sfx, onderbroken door lange (en saaie) dialogen.
quote:Die dialogen kunnen makkelijk worden ingekort zonder aan kracht in te boeten.
Op woensdag 21 mei 2003 21:59 schreef Duiveltja het volgende:
quote:Als ze al de overbodige nepfilosofische klets weg zouden laten, zou opeens opvallen dat de inhoud niet zo heel veel voorstelt...
Op woensdag 21 mei 2003 22:18 schreef Robino het volgende:[..]
Die dialogen kunnen makkelijk worden ingekort zonder aan kracht in te boeten.
quote:Ben ik niet met je eens. Zo heel lang zijn de dialogen niet en de hoeveelheid actie is meer dan genoeg. Van mij had er NOG wel iets meer dialoog in gemogen. Op het laatst weten we de actie-scenes wel. (al moet ik wel toegeven dat ik heb zitten smullen van de snelweg-scenes zonet in Pathe)
Op woensdag 21 mei 2003 22:18 schreef Robino het volgende:[..]
Die dialogen kunnen makkelijk worden ingekort zonder aan kracht in te boeten.
Edit: op m'n vorige vraag terugkomen. Was het een Cadillac CTS?
[Dit bericht is gewijzigd door JeOma op 21-05-2003 22:44]
Neem bijvoorbeeld het gesprek tussen Neo en de Senator in de machinekamer van Zion. Hoevaak zegt die lul niet hetzelfde (machines en mensen zijn van elkaar afhankelijk). Ik viel echt in slaap bij die scene.
quote:De filosofische dialogen horen in een film als deze.
Op woensdag 21 mei 2003 22:22 schreef StrayDog het volgende:[..]
Als ze al de overbodige nepfilosofische klets weg zouden laten, zou opeens opvallen dat de inhoud niet zo heel veel voorstelt...
quote:mee eens, misschien hebben ze dat gedaan om de allerdomste het verhaal te laten snappen
Op woensdag 21 mei 2003 22:46 schreef Robino het volgende:
Neem bijvoorbeeld het gesprek tussen Neo en de Senator in de machinekamer van Zion. Hoevaak zegt die lul niet hetzelfde (machines en mensen zijn van elkaar afhankelijk). Ik viel echt in slaap bij die scene.
(en nee, ik ga het niet uitleggen )
quote:Ja, en dan ook nog een zilverkleurige. En dat ie zilver is heeft ook weer een reden. Ongelofelijk hoeveel belangrijke details deze film heeft voor wie het wil en kan zien
Op woensdag 21 mei 2003 22:22 schreef JeOma het volgende:[..]
scenes zonet in Pathe)
Edit: op m'n vorige vraag terugkomen. Was het een Cadillac CTS?
quote:Is 'ie zilver omdat Joel Silver 'm geproduceerd heeft? Dat meen je toch niet? Is toch gewoon toeval.
Op donderdag 22 mei 2003 09:22 schreef rvand het volgende:Ja, en dan ook nog een zilverkleurige. En dat ie zilver is heeft ook weer een reden.
quote:Nee, de kleur heeft wel degelijk een betekenis.
Op donderdag 22 mei 2003 10:37 schreef lzandman het volgende:[..]
Is 'ie zilver omdat Joel Silver 'm geproduceerd heeft? Dat meen je toch niet? Is toch gewoon toeval.
quote:vertel vetel
Op donderdag 22 mei 2003 11:54 schreef rvand het volgende:[..]
Nee, de kleur heeft wel degelijk een betekenis.
maarre over de dialogen:
deze waren idd veel te saai en te lang, het verschil met deel1 is dat de dialogen hier wel boeiend zijn, en bij reloaded kreeg ik het gevoel dat ze net zo'n krachtige dialogen als deel1 wilden hebben, maar ze eigenlijk maar weinig te vertellen hadden, dus een beetje onzin eromheen verzonnen zodat het toch nog heeel erg filosofisch lijkt allemaal...........
als de dialogen echt goed zijn heb ik liever dat de dialogen wat langer duren dan de actie
maar in reloaded duurt EN de actie te lang EN de dialogen te lang
quote:Let goed op het gebruik van de kleuren zilver en zwart in Matrix 1 en Reloaded en je ontdekt het zelf wel
Op donderdag 22 mei 2003 12:27 schreef Bolderbast het volgende:[..]
vertel vetel
quote:Alles in Reloaded heeft een reden. Het verhaal is zeer complex en je moet onwaarschijnlijk goed opletten om alle informatie mee te krijgen. De dialogen vertellen letterlijk maar een klein gedeelte van het verhaal. Ik begrijp er zelf de helft nog niet van maar denk echt dat we hier met een fenomenale film te maken hebben
maarre over de dialogen:deze waren idd veel te saai en te lang, het verschil met deel1 is dat de dialogen hier wel boeiend zijn, en bij reloaded kreeg ik het gevoel dat ze net zo'n krachtige dialogen als deel1 wilden hebben, maar ze eigenlijk maar weinig te vertellen hadden, dus een beetje onzin eromheen verzonnen zodat het toch nog heeel erg filosofisch lijkt allemaal...........
als de dialogen echt goed zijn heb ik liever dat de dialogen wat langer duren dan de actie
maar in reloaded duurt EN de actie te lang EN de dialogen te lang
quote:het theorieen forum heb ik al helemaal doorgespit, maar dat gaat allemaal over de 'grote' dialoog met the architect
Op donderdag 22 mei 2003 12:35 schreef rvand het volgende:[..]
Let goed op het gebruik van de kleuren zilver en zwart in Matrix 1 en Reloaded en je ontdekt het zelf wel
[..]Alles in Reloaded heeft een reden. Het verhaal is zeer complex en je moet onwaarschijnlijk goed opletten om alle informatie mee te krijgen. De dialogen vertellen letterlijk maar een klein gedeelte van het verhaal. Ik begrijp er zelf de helft nog niet van maar denk echt dat we hier met een fenomenale film te maken hebben
Lees anders het Matrix theorieën forum eens door.
op deze dialoog rust de hele verhaallijn van reloaded, dit is dan ook een goede dialoog maar ik had het dus meer over de rest
zoals die toespraak van Morpheus enzo......zwaar over the top
ik ben het er wel mee eens dat er megaveel symboliek etc in de film zit die je echt niet allemaal meekrijgt met m 1x te kijken: zoals steeds dat terugkerende '101' etc das wel
quote:Wil je de oplossing van dit raadsel dan a.u.b. even in het theorieën-topic zetten? Ik snap 'm nl. nog niet
Op donderdag 22 mei 2003 12:35 schreef rvand het volgende:
Let goed op het gebruik van de kleuren zilver en zwart in Matrix 1 en Reloaded en je ontdekt het zelf wel
Verder geloof ik best wel dat er nog een leuk staartje aan het verhaal van The Matrix Reloaded zit. En dat staartje zal ongetwijfeld in het derde deel geopenbaard worden. Maar ik vind wel dat de onderdelen van de Matrix-trilogie dan heel slecht over de drie films zijn verdeeld. Dan is deel twee gewoon een opwarmertje voor deel drie. Eigenlijk had het verhaal beter in twee films vertelt kunnen worden, want deel twee bevat gewoonweg teveel onderdelen die niet echt relevant zijn voor het verhaal en bovendien te lang duren.
Ik heb trouwens de film ff gedownload , zodat ik 'm in alle rust nog ff na kan kijken. Misschien dat ik dan nog wat extra inzicht krijg...
quote:Ik heb hem ook gedownd en gistere nog effe gekeken maar nog zijn er ontieglijk veel dingen die me opvallen , zoveel kleine details.
Op donderdag 22 mei 2003 15:23 schreef lzandman het volgende:[..]
Wil je de oplossing van dit raadsel dan a.u.b. even in het theorieën-topic zetten? Ik snap 'm nl. nog niet
Verder geloof ik best wel dat er nog een leuk staartje aan het verhaal van The Matrix Reloaded zit. En dat staartje zal ongetwijfeld in het derde deel geopenbaard worden. Maar ik vind wel dat de onderdelen van de Matrix-trilogie dan heel slecht over de drie films zijn verdeeld. Dan is deel twee gewoon een opwarmertje voor deel drie. Eigenlijk had het verhaal beter in twee films vertelt kunnen worden, want deel twee bevat gewoonweg teveel onderdelen die niet echt relevant zijn voor het verhaal en bovendien te lang duren.
Ik heb trouwens de film ff gedownload
, zodat ik 'm in alle rust nog ff na kan kijken. Misschien dat ik dan nog wat extra inzicht krijg...
Zoals de kleuren in de Matrix en in de "echte" wereld , wel eens opgevallen ?
quote:Ik mag hopen dat het overmatige gebruik van groen in de eerste matrix iedereen wel was opgevallen. Als je later naar buiten liep, zag je bij wijze van spreken alles in het (vul hier de tegenovergestelde kleur van groen in
Op donderdag 22 mei 2003 16:29 schreef Takemenow het volgende:[..]
Ik heb hem ook gedownd en gistere nog effe gekeken maar nog zijn er ontieglijk veel dingen die me opvallen , zoveel kleine details.
quote:Haha, dat is een van de bekendste dingen uit de eerste Matrix-film. Wel kewl, natuurlijk.
Op donderdag 22 mei 2003 16:29 schreef Takemenow het volgende:Zoals de kleuren in de Matrix en in de "echte" wereld , wel eens opgevallen ?
quote:Doodzonde man, om zo'n film op divx op een? Wat? 21" schermpje? te kijken. Die effecten, echt geweldig om in de bios te zien/horen.
Op donderdag 22 mei 2003 16:29 schreef Takemenow het volgende:[..]
Ik heb hem ook gedownd en gistere nog effe gekeken maar nog zijn er ontieglijk veel dingen die me opvallen , zoveel kleine details.
Beetje offtopic, maar vandaag naar XMen 2 geweest, die is ook ZE-KER niet slecht! Zitten ook aardige Matrix-like effecten in! Aanradertje wat mij betreft!
quote:Whahaha! Waanzinnig! Dit verzin je niet! Ik nomineer deze mpg tot leukste van de maand.
Op donderdag 22 mei 2003 21:44 schreef Robhimself het volgende:
ik vond toevallig een link met daarin een merkwaardig stukje Matrix media.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |