abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 mei 2003 @ 12:07:31 #76
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_10529784
quote:
Op maandag 19 mei 2003 11:31 schreef victorinox het volgende:

[..]

Dit klopt wel hoor...

zal vast wel ja maar als je dat zo leest komt het wel grappig over
pi_10529821
Mag ik er ook even op duiden dan sion ook een wijk tussen Delft en Rijswijk (ZH) is. Toch maar een keer kijken
Life's a bitch, then you die
  Redactie Frontpage maandag 19 mei 2003 @ 12:10:15 #78
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10529830
quote:
Op maandag 19 mei 2003 11:31 schreef victorinox het volgende:

[..]

Dit klopt wel hoor...

Nee, want hij zat nog in de gangen van dat restaurant, hij deed eerder een deur open naar de bergen en toen kon hij gewoon terug. Daarna kan hij ineens niet meer terug?
  maandag 19 mei 2003 @ 12:12:25 #79
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10529858
quote:
Op maandag 19 mei 2003 12:10 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nee, want hij zat nog in de gangen van dat restaurant, hij deed eerder een deur open naar de bergen en toen kon hij gewoon terug. Daarna kan hij ineens niet meer terug?

ALLE uitgangen van het gedeelte van het restaurant waar hij zat, liepen allemaal naar de bergen.
Hij kon idd wel terug naar binnen, maar telkens als hij dan een andere deur zou openen kwam hij toch weer in de bergen uit.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 19 mei 2003 @ 12:15:37 #80
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_10529927
[spoiler]
quote:
Op maandag 19 mei 2003 12:10 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nee ze zitten in het restaurant, dan maakt the keymaker een deur open en komen ze in het kasteel. Daarna komt de frans man met ze volgelingen binnen. Deur gaat dicht dus, doorgan ook. Keymaker, morpheus en trinity rennen weg gevolgt door de twins.
Neo blijft achter om de rest af te maken.
Keymaker en co ontsnappen door een deur naar een parkeer garage. Neo komt aan rennen, deur gaat dicht, de doorgang dus ook. Neo trapt deur in, neo staat buiten.
Alle doorgangen zijn dicht, neo heeft geen sleutels, neo zit vast.

[/spoiler]

[Dit bericht is gewijzigd door BlaatschaaP op 19-05-2003 19:55]

pi_10532963
ik vond de film vet
  maandag 19 mei 2003 @ 16:42:09 #82
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_10537507
quote:
Op maandag 19 mei 2003 10:20 schreef Dauntless het volgende:

[..]

Ga jij maar eens langs in het theorien topic, want het verhaal zit dus waarschijnlijk veel complexer inelkaar dan jij denkt, dan had je het bovenstaande nooit gezegd ! (verhaal vond ik wel wat oneven verspreid)

Zal ik doen, ga zeker niet beweren dat ik alles heb gesnapt.. Maar om te zeggen dat het alsnog meesterlijk is Ik heb echt wel verstand van film, en deze viel gewoon echt tegen tov. de eerste qua helderheid, plot en andere elementen.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 19 mei 2003 @ 17:03:55 #83
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_10538269
quote:
Op maandag 19 mei 2003 10:20 schreef Dauntless het volgende:

[..]

Ga jij maar eens langs in het theorien topic, want het verhaal zit dus waarschijnlijk veel complexer inelkaar dan jij denkt, dan had je het bovenstaande nooit gezegd ! (verhaal vond ik wel wat oneven verspreid)

Drolletje, de meningen zijn dus erg verdeeld, wil je jouw theoriën graag voor jezelf houden?
  maandag 19 mei 2003 @ 17:35:43 #84
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_10539245
Ik vond het maar een middelmatige film met indrukwekkende maar soms totaal overbodige special effects en onduidelijk verhaal!
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  maandag 19 mei 2003 @ 17:50:58 #85
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_10539683
quote:
Op maandag 19 mei 2003 17:03 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Drolletje, de meningen zijn dus erg verdeeld, wil je jouw theoriën graag voor jezelf houden?

"Schat" , ik verwees niet naar mijn theorie, maar slechts naar een topic die laat zien dat het verhaal complexer is dan misschien op het eerste gezicht lijkt en dat het niet Flut is. Dat is het enigste punt wat ik in mijn opmerking probeerde te maken

Beter lezen

-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_10540040
Ik vond hem wel goed, maar er zitten toch wat rare stukken in. Zoals die videoclip en de speech van Morpheus.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_10541393
Mijn Plus en Minpunten The Matrix Reloaded:

[spoilers] - alleen lezen als je hem al hebt gezien

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

-De dansscene, (gecrosscut met de sex-scene) duurt veels te lang. Het ziet er meer uit als dat stomme MTV programma waar je (knappe) mensen op het strand ziet dansen.
-Het acteerwerk was matig tot slecht. Vooral van Morpheus, en de nieuwe personages: Link, Commander Lock, Councillor Dillard, etc.)
-De dialogen (met name van de belangrijke speeches) waren droevig slecht. Vooral de Yoda-achtige boodschap "Het gaat er niet om welke keuzes we maken, maar WAAROM we die keuzes maken". Dat zijn dus geen diepzinnige gedachten, maar filosofie lessen voor idioten.
-Het zwarte personage die voor de komische noot moest zorgen (Link) was slecht uitgewerkt, oninteressant, buitengewoon ongrapig. Zijn enige functie was het roepen van "Yes!" en diverse andere one-liners.
-Overige grappen in de film (orgasme-gebakje grap) waren uitermate flauw, van het niveau dat enkel mensen (lees: 13 jarige pubers) leuk vind die poep, pis en sperma grappen OOK leuk vinden.
-Neo heeft op vliegen na geen nieuwe "krachten"
-Het gebruik van motion-control en bullet-time, wordt slecht gebruikt in de film. Zelfs de nep (computer) bullet-time explosie in de achtervolgings snelweg scene is zwak.

+De eerste actiescene "Neo vs 100x Mr Smith" was fantastisch, maar had geen functie binnen het verhaal. Zonder nut/functie, zonder WINNAAR, dus totale tijdverspilling, hoe cool de scene ook was.
+Neo en Trinity waren ubercool als vanouds
+Monica Bellucci! (en kus/lipstick scene)
+De tweede grote actiescene "Achtervolging op de snelweg" was schitterend, maar deze scene is geregisseerd door second-unit director David R. Ellis (de regisseur van Final Destination 2!) die hiermee aantoond dat hij een stuk getalenteerder is dan de The Wachowski Brothers.
+de film duurde lekker LANG
+George W. Bush wordt op een lijn gezet met HITLER in de laatste scene bij the architect die op alle monitoren laat zien wie de slechtste mensen op aarde zijn geweest.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

[einde spoilers]

M'n conclusie blijft een 6.5

Grote boosdoeners: The Wachowski Brothers (regisseurs/scenaristen) (ze hadden een script-doctor moeten inhuren i.p.v. alles zelf te willen doen), de editor, de meeste acteurs.
Positieve invloed: de SFX van BUF, de vecht choreography van Woo-ping Yuen en z'n wire-team, second-unit director David R. Ellis.

maandag 19 mei 2003 @ 19:08:36 #88
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_10541604
quote:
Op maandag 19 mei 2003 17:50 schreef Dauntless het volgende:

[..]

"Schat" , ik verwees niet naar mijn theorie, maar slechts naar een topic die laat zien dat het verhaal complexer is dan misschien op het eerste gezicht lijkt en dat het niet Flut is. Dat is het enigste punt wat ik in mijn opmerking probeerde te maken

Beter lezen

Nou en? Als jij zou kunnen lezen, had je natuurlijk ook al begrepen dat mijn initiele kritiek (neo is ook in zion oppermachtig) dan dus wel degelijk hout snijdt
Als het in de film niet afdoende wordt uitgelegd hoe en wat, komt dat dUs enigsinds vaag over, snappie?
  maandag 19 mei 2003 @ 19:25:12 #89
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_10542156
quote:
Op maandag 19 mei 2003 19:08 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Nou en? Als jij zou kunnen lezen, had je natuurlijk ook al begrepen dat mijn initiele kritiek (neo is ook in zion oppermachtig) dan dus wel degelijk hout snijdt
Als het in de film niet afdoende wordt uitgelegd hoe en wat, komt dat dUs enigsinds vaag over, snappie?

Daarvoor zijn het ook 2! delen, het feit dat je aan het eind ziet dat neo ook in zion bepaalde krachten heeft maakt de film niet minder omdat het alleen maar veel denkvoer geeft over hoe het nu echt inelkaar zit, en dat zien we in het vervolg. Het is door de makers vanaf den beginne duidelijk gemaakt dat het 2 delen zijn en ik vond je met je initiele punt wel heel erg voor de hand liggende kritiek geven. Met andere woorden er had in deze film al veel meer duidelijk moeten worden?

Daarbij komt dat ik bij mijn eerste comentaar het woordje waarschijnlijk gebruikte, aangezien ik dacht dat je het theorien topic nog niet gelezen had, en dat, dat topic toch net weer een andere kijk zou geven op je kritiek. (eigelijk moet je de film ook meerdre keren zien hoor, hij wordt per keer beter)

-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
  maandag 19 mei 2003 @ 19:45:44 #90
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_10542862
Als Neo in die Revolutions teaser "It ends tonight" zegt, heeft het dan over Smith of over de oorlog in z'n geheel?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  maandag 19 mei 2003 @ 19:47:10 #91
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10542915
quote:
Op maandag 19 mei 2003 19:45 schreef Rahl het volgende:
Als Neo in die Revolutions teaser "It ends tonight" zegt, heeft het dan over Smith of over de oorlog in z'n geheel?
Waarschijnlijk over de totale oorlog.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 19 mei 2003 @ 19:52:51 #92
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10543145
*kucht*

Ik heb een middagje geen internet en jullie beginnen meteen weer te spoileren.. Dat kan natuurlijk niet he .

Nogmaals: Geen spoilers in dit topic. Als het toch per se moet doe het dan met de spoilertags:

[spoiler]
.
.
.
.
.
Hier de spoiler.
.
.
.
.
.
[/spoiler]

Reacties die hier niet aan voldoen worden geedit of zelfs gedelete.

pi_10543191
quote:
Op maandag 19 mei 2003 19:00 schreef Patvs het volgende:
+De tweede grote actiescene "Achtervolging op de snelweg" was schitterend, maar deze scene is geregisseerd door second-unit director David R. Ellis (de regisseur van Final Destination 2!) die hiermee aantoond dat hij een stuk getalenteerder is dan de The Wachowski Brothers.
Die gast kan dan wel goede snelweg-scenes filmen zeg.... Die in Final Destination 2 is ook zo vet gefilmd
Nee.
pi_10544029
quote:
Op maandag 19 mei 2003 19:00 schreef Patvs het volgende:

George W. Bush wordt op een lijn gezet met HITLER in de laatste scene bij the architect die op alle monitoren laat zien wie de slechtste mensen op aarde zijn geweest.

Die had ik nieteens gezien! wel humor.

Verder ben ik het helemaal met je eens!

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 19 mei 2003 @ 22:47:31 #95
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_10549185
Ik ben net geweest en ik moet eerlijk zeggen... Wat de desillusie... Je kunt zeggen wat je wilt, maar het eerste deel was gewoon stukken beter. Geen zin om hier redenen te noemen, die zijn overal al genoemd. Zonde... Ik zou bijna willen dat ik 'm niet gezien had, want het was wel kewl zo verwachtingsvol uit te kijken naar deze film...
What's the speed of Dark?
pi_10549440
tsja, ik ben het met de meest kritische personen meestal wel eens.
matrix 2 was gewoon niet wat ik ervan verwacht had, ik had een geweldig pakkend verhaal, geweldige scenes, fantastisch camerawerk en acteerprestaties van de bovenste plank verwacht.
dat mag je ook verwachten van zo'n film.
maar ik vind het net lijken alsof ze hebben gedacht: het wordt toch wel een kaskraker, laten we er maar een grote videoclip van maken, dat vinden we leuk.

[spoiler]
wat duurden de scenes lang zeg:( totale onzin gewoon. elke actiescene duurde zo'n 10 tot 20 minuten en aangezien de film zo'n beetje bestaat uit actiescenes was dat hetgeen dat het boeiend zou moeten maken.
verhaal? welk verhaal? stap 1: find keymaker, stap 2: find core
meer is er niet belangrijk en als je daar een hele film over maakt:( die zo ontzettend veel miljoenen heeft gekost... dan ben je echt heel slecht bezig.
mooi was hij wel, in het speciaal de mr. smith scene vond ik erg mooi uitgewerkt, maar het is net alsof ze daarmee begonnen zijn en daarna de rest van de film hebben gemaakt. toen kwam er een opleving met de snelweg en het niveau zakte weer weg. eeuwig zonde.
de ghosts, wat voor fun kan je daarmee uithalen? geweldig veel, wat doen ze? bijna niets! geweldige karakters, niets mee gedaan.
[/spoiler]

genoeg gezanikt, ik vond het een jammerlijk vervolg van een intens boeiend eerste deel. voortaan kijk ik maar weer spike jonze films ofzo:) die zijn tenminste boeiend.

Poeh hee!
  maandag 19 mei 2003 @ 23:21:28 #97
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_10550400
kom er net van terug uit de bios. Wat een enorme domper is The Matrix Reloaded . Ik ga geen argumenten noemen, de meeste staan toch al elders in dit topic. En wat een goor lef van het einde met die boodschap ...to be concluded (midden in een scene)
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  dinsdag 20 mei 2003 @ 00:12:55 #98
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10551479
quote:
Op maandag 19 mei 2003 23:21 schreef Pistol_Pete het volgende:
kom er net van terug uit de bios. Wat een enorme domper is The Matrix Reloaded . Ik ga geen argumenten noemen, de meeste staan toch al elders in dit topic. En wat een goor lef van het einde met die boodschap ...to be concluded (midden in een scene)
Wat lult iedereen hier toch over het einde.
Het zat helemaal niet midden in een scene, die scene was juist net afgelopen.
En iedereen weet vantevoren dat er nog een derde deel aankomt, dus moeten ze wel eindigen met iets waardoor je verlangt naar het derde deel.
IMDb Vote History
pi_10553417
Ik denk dat ik gisteren een briljante film gezien heb Iedereen die meent dat er geen verhaal in zat moet veel beter opletten.

[spoiler]
.
.
.
.
.
.
.

Wie is de 'moeder' van de matrix?
.
.
.
.
.
.
.
[/spoiler]

Heerlijk

pi_10553894
Ik vond het een goede film! Een hele goede.

Het was vooral leuk omdat het verhaal nog meer diepgang had voor mij dankzij enter the matrix en the animatrix.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')