quote:Als jij nou even gewoon gaat zoeken voortaan voor je iets roept
Op zondag 18 mei 2003 14:48 schreef Flaman het volgende:
anders doe je even een topic aanmaken voor mensen die de film kunnen bespreken terwijl ze die gezien hebben
De marketing campagne heeft gewerkt
quote:Ik heb nergens beweerd dat het aan mijn superieure intellect te danken is dat ik dat weet. Het is enkel een conclusie die uit de film gehaald DIENT te worden om het verhaal goed te begrijpen, niet meer en niet minder. Aangezien ik bemerkte dat die conclusie niet duidelijk naar voren kwam door in sommige criticasters' geposte stukjes, dacht ik er goed aan te doen het nogmaals naar voren te halen.
Op zondag 18 mei 2003 14:23 schreef kingmob het volgende:
punt 1. Tranceptor leidt geloof ik aan zelfoverschatting.oh wacht er is geen punt 2...
Wat is het toch met die mensen die hun superieure intellect altijd maar overal willen bewijzen en het liefst met een film die 90% van de mensen beter begrijpt dan diegene zelf?
Maar nee tranceptor, je bent de enige die begreep dat Zion bestond om de matrix onder controle te houden. Op een of andere bizarre wijze ben jij de enige die dat gehoord heeft ook al zegt 'the architect' het letterlijk
Overigens hou ik er niet van als mensen me dingen in de mond leggen op zo'n manier.
Ik vind zo'n houding nogal en neigen naar populisme
Ik geef toch duidelijk aan dat het niet aan mijn superieure intellect te danken is alswel een 'niet verder dan mijn neus lang' bij de bioscoopbezoekers. Bovendien erger ik me groen en geel aan negatieve recensies die vooral komen omdat ze de functie van bepaalde uitspraken en delen van de film niet begrijpen.
Misschien had ik het anders moeten zeggen: de gebroeders hadden meer rekening moeten houden met bioscoopbezoekers die niet gewend (dus wel in staat) zijn verder te kijken dan hun neus lang is.
quote:Het feit dat je bij nader inzien het woord dom hebt weggehaald betekent niet dat dat niet je achterliggende gedachte was.
Op zondag 18 mei 2003 15:37 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Ik heb nergens beweerd dat het aan mijn superieure intellect te danken is dat ik dat weet. Het is enkel een conclusie die uit de film gehaald DIENT te worden om het verhaal goed te begrijpen, niet meer en niet minder. Aangezien ik bemerkte dat die conclusie niet duidelijk naar voren kwam door in sommige criticasters' geposte stukjes, dacht ik er goed aan te doen het nogmaals naar voren te halen.
Overigens hou ik er niet van als mensen me dingen in de mond leggen op zo'n manier.
Ik vind zo'n houding nogal
en neigen naar populisme
quote:Zwak geredeneerd broeder, ik doe nergens hypocriet. Het is niet aan mijn intellect te danken dat ik de film begrijp, het heeft te maken met een houding.Mijn woordkeus is hoogstens ongelukkig geweest, wat jij zegt is een verdraaiing wat ik zeg.
Op zondag 18 mei 2003 15:41 schreef kingmob het volgende:[..]
Het feit dat je bij nader inzien het woord dom hebt weggehaald betekent niet dat dat niet je achterliggende gedachte was.
niet hypocriet gaan doen nou. Voor je edit stond datgene wat ik je in 'je mond leg' er bijna letterlijk.
Bovendien is gefundeerde kritiek op de film zeker mogelijk, maar gefundeerde kritiek op het verhaal heb ik niet gehoord. Ik had het voornamelijk over mensen die het verhaal afdoen als 'filosofisch geouwehoer in de kleine ruimte' zonder verder er over na te denken. Dat weet jij net zo goed als ik! Dat heeft niets met hypocrisie te maken.
quote:Oppassen met dat soort uitspraken zeker omdat je nog slechts de helft van de film gezien hebt.
Op zondag 18 mei 2003 15:47 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Het is niet aan mijn intellect te danken dat ik de film begrijp, het heeft te maken met een houding..
(deze reply is puur op de bovenstaande quote gebaseerd, die erg arogant overkomt)
quote:ow, Tranceptor is een user, ik dacht dat het iets was uit de film
Op zondag 18 mei 2003 14:14 schreef BlaatschaaP het volgende:Er staat genoeg in z'n post dat je misschien nog niet wil weten voor je de film gezien hebt?
quote:/SPOILERS
Op zondag 18 mei 2003 04:19 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Het beeld moest geschept worden dat hij als leider een soort van braveheart-achtige pepspeech hield. Zoiets doe je niet in 10 sec.
Daarbij vertelde hij ook over het verleden. Belangrijk punt.
[..]sorry maar die toespraak was gewoon over the top. de speech was echter nog het minst erge van de scene, de rest was nl pure bagger
Als je met aandacht had gekeken, had je misschien gezien waarom die chinees dat deed; hij moest zeker zijn dat hij met Neo te maken had en niet met de vijand.
[..]dat had ik heus wel meegekregen, maar ik bedoel dit is zoo gezocht zeg om er nog een extra gevechtje in te kunnen plakken, the oracle wist nl toch al dat hij de echte zou zijn
Het verhaal werd m.i. goed uitgediept met interessante karakterontwikkelingen. Als jij het suf gepraat vindt zonder veel inhoud vraag ik me wederom af of je het wel aandachtig bekeken hebt en of dit soort "science-fiction" achtige films wel voor jou bestemd zijn.
[..]ik hou normaal gesproken erg van deze films, zeker het aspect dat je na de film nog uren erover kunt filosoferen/piekeren vind ik erg cool. In deel1 praten ze ook veel, en daar vind ik het wel interessant, in deel2 is de helft wat ze zeggen zo overbodig en onzin
Ik zag het ook, maar houterig vond ik het nooit worden. Of had je gedacht dat dit ook zonder computer-animatie geschoten had kunnen worden?
[..]nee dat had zeker niet zonder animatie gemaakt kunnen worden, maar dan zeg ik maak het wat minder spectaculair als het gewoon nog niet mooi gemaakt KAN worden, dan laat het weg. helaas maar er zijn nog steeds grenzen qua special effects, dus ze moeten niet gaan denken dat ze alles kunnen wat ze willen
Persephone wilde eventjes weer de liefde voelen die Neo had voor Trinity omdat zij dat kwijt was geraakt bij haar man. Weer niet opgelet?
[..]duh, dat had ik ook nog wel gesnapt, ik vond het gewoon nergens op slaan
Dood gaan ze niet, dat had je ook kunnen weten als je eens werkelijk geinteresseerd raakte in die film en dus eens een kijkje zou nemen op imdb.nl
[..]nee ze gaan niet dood, ik had dacht ik ook 'dood' tussen aanhalingstekens gezet, misschien komen ze terug in deel3, het ging me erom dat ze veel te kort in deel2 zitten
Mijn conclusie over jouw verhaaltje zou zijn dat ik me steeds weer erger aan mensen die zo'n film oppervlakkig kijken, daardoor hele essentiële dingen missen, als gevolg daarvan het verhaal niet snappen, en dus vinden ze het maar een matige film met nutteloos gepraat.
er zit teveel nutteloos gepraat in ja, en alle diepgang zit in de laatste 15 minuten
je tegenargumenten waren zoals je ziet niet echt sterk te noemen....
maar waar de film zeker in geslaagd is, is het napraten en de verschillende theorieen die iedereen erover heeft, dat vind ik dan wel weer cool
daartegenover vind ik wel weer triest om te zien hoe mensen zich door reclame en marketing laten beinvloeden: de grootste breezah in mn MSN lijst heeft ineens *reloaded* naast haar naam staan, iedereen MOET ineens naar the matrix terwijl ze deel1 nog niet eens gezien hebben.....
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:30 schreef SunChaser het volgende:[..]
ow, Tranceptor is een user, ik dacht dat het iets was uit de film
quote:Het spijt me dat het arrogant overkomt, maar ik snap de film gewoon grotendeels.Ik heb de Matrix 1 al wel 20 keer gezien en nu met de Matrix 2 viel alles wat ik verwachtte uit de vorige film qua gelaagdheid wel precies op zijn plaats. Enkele details zoals vermeld in het andere topic vind ik wat moeilijker te vatten, maar het grote verhaal is mij vrij duidelijk. Ik wacht met spanning echter deel 3 af.
Op zondag 18 mei 2003 16:14 schreef Dauntless het volgende:[..]
Oppassen met dat soort uitspraken zeker omdat je nog slechts de helft van de film gezien hebt.
tevens Er zijn er vele verschillende theorien over uiteenlopende elementen daarbij vooral het einde van de film, is het niet toch ietwat arrogant te zeggen dat "je hem begrijpt" zeker als je naar het feit kijkt dat je slechts 1 van de 2 delen hebt gezien. Als je hem idd helemaal begrijpt dan heb ik niks gezegd(deze reply is puur op de bovenstaande quote gebaseerd, die erg arogant overkomt)
Nou in ieder geval, GA DE FILM GEWOON ZELF KIJKEN en laat je niet beinvloeden door negatieve of positieve recensies. Het is gewoon een film die je MOET zien...niets voor niets is er zoveel discussie over!
P.S. Jammer dat mijn username niet echt voorkomt in de film
quote:De ene vecht scene vind je lang, dan vind je weer dat de twins er te kort in zitten want die zijn wel cool.
Op zondag 18 mei 2003 17:32 schreef Bolderbast het volgende:
SPOILERS
.
.
.
.
.
.
.
.
[..]/SPOILERS
je tegenargumenten waren zoals je ziet niet echt sterk te noemen....maar waar de film zeker in geslaagd is, is het napraten en de verschillende theorieen die iedereen erover heeft, dat vind ik dan wel weer cool
daartegenover vind ik wel weer triest om te zien hoe mensen zich door reclame en marketing laten beinvloeden: de grootste breezah in mn MSN lijst heeft ineens *reloaded* naast haar naam staan, iedereen MOET ineens naar the matrix terwijl ze deel1 nog niet eens gezien hebben.....
Man je bent net zo Breezah als de rest.
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:38 schreef Tweek het volgende:
De ene vecht scene vind je lang, dan vind je weer dat de twins er te kort in zitten want die zijn wel cool.Man je bent net zo Breezah als de rest.
Best wel begrijpelijk. De Burly Brawl is vrij lang, voorspelbaar (Hallo Xena- en Hercules-moves) en na een paar minuten van Smith's in het rondschoppen heb je het wel gezien. Zelfde voor het gevecht in die hal met die zwaarden, en dat gevecht met die Japanner bij The Oracle was al helemaal nutteloos. De enige gedachte die bij mij tijdens de gevechts-scenes opkwam was: "Ja, we weten nu wel dat je goed bent, maak ze gewoon af en ga verder."
De Twins daarentegen waren wel enorm geweldig. De mogelijkheid om in een wraith te veranderen was behoorlijk spectaculair, en de bijbehorende moves ook behoorlijk nieuw. En wat denk je, die verdwijnen binnen de kortst mogelijke keren
quote:precies! daarnaast zag de computer Neo er absoluut niet uit
Op zondag 18 mei 2003 18:02 schreef Leshy het volgende:[..]
Best wel begrijpelijk. De Burly Brawl is vrij lang, voorspelbaar (Hallo Xena- en Hercules-moves) en na een paar minuten van Smith's in het rondschoppen heb je het wel gezien. Zelfde voor het gevecht in die hal met die zwaarden, en dat gevecht met die Japanner bij The Oracle was al helemaal nutteloos. De enige gedachte die bij mij tijdens de gevechts-scenes opkwam was: "Ja, we weten nu wel dat je goed bent, maak ze gewoon af en ga verder."
De Twins daarentegen waren wel enorm geweldig. De mogelijkheid om in een wraith te veranderen was behoorlijk spectaculair, en de bijbehorende moves ook behoorlijk nieuw. En wat denk je, die verdwijnen binnen de kortst mogelijke keren
verder ga ik niet in op die reactie van Tweek, want die slaat helemaal nergens op
quote:Ik had een topic hierover geopend op imdb, wel leuke reacties:
Op zondag 18 mei 2003 14:23 schreef kingmob het volgende:Wat is het toch met die mensen die hun superieure intellect altijd maar overal willen bewijzen
http://us.imdb.com/title/tt0234215/board/thread/1568299?d=1568299#1568299
quote:Ja de twins waren leuk ja, maar als de scene met de twins ff lang was geweest als de burly brawl was het ook weer te lang. Tja neo zag er niet echt uit nee, maar het was zeker wel mooi gemaakt. Of zit jij bij superman ook te zeiken dat het er niet echt uitziet als die vliegt.
Op zondag 18 mei 2003 18:15 schreef Bolderbast het volgende:[..]
precies! daarnaast zag de computer Neo er absoluut niet uit
verder ga ik niet in op die reactie van Tweek, want die slaat helemaal nergens op
quote:
Op zondag 18 mei 2003 20:03 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik had een topic hierover geopend op imdb, wel leuke reacties:
http://us.imdb.com/title/tt0234215/board/thread/1568299?d=1568299#1568299
En inderdaad komen daar erg leuke reacties op:
quote:
Movies like The Matrix and Matrix Reloaded appeal to the sub-section of society who "thinks" they are intelligent, but actually have IQs on the level of snails. They do poorly in school, get sad-ass jobs, and wax eloquently about simplistic movies because it turns a switch in their underdeveloped minds that somehow gives meaning to their tawdry little lives.It's truly sad how the Waz Brothers manipulate this demographic to their own ends, supplying head candy to beguile the unaccepted, the downtrodden and the disadvantaged. There is no "inner meaning" to Matrix Reloaded, only a hole in your own life that Hollywood is trying to exploit for cash.
Now I really liked The Matrix, but Matrix Reloaded is simplistic, over-wrought trash that can only appeal to the above market segment, or as I call them: The Matrix Cult.
quote:Ik denk dat je de gulden middenweg moet zoeken:
Hell Yeah![]()
It's also truly sad that some Matrix-fans are saying that you are a dumb-ass because you don't like the story. They say: "you don't understand te story, it's about this en about that."
I do understand te story and I think its lame.
quote:
Op zondag 18 mei 2003 20:14 schreef Speed24 het volgende:[..]
En inderdaad komen daar erg leuke reacties op:
quote:
You've got understand that member of the Matrix Cult will accept any crubm the Waz Brothers toss their way. They play the video games, watch the cartoons and the fictional world of The Matrix becomes an integral part of their sad little lives.So when someone pokes holes in the insipid piece of trash that is Reloaded, they fire back, using broken English, worn-out philosophical hogwash and psuedo-intellectual clap-trap to make the pain go away.
I can remember acting like that, back when I was 9 or 10.
quote:Dit stukje is een reactie van Sunchaser op iemand anders.
Op zondag 18 mei 2003 20:14 schreef Speed24 het volgende:[..]
Lekker uitgeloktEn inderdaad komen daar erg leuke reacties op:
quote:
Hell Yeah
It's also truly sad that some Matrix-fans are saying that you are a dumb-ass because you don't like the story. They say: "you don't understand te story, it's about this en about that."I do understand te story and I think its lame.
quote:Dat is het grote verschil tussen deel 1 en 2. In deel 1 wordt het steeds gaver, want Neo groeit in z'n rol als "The One", maar deel 2 begint al met de kennis dat Neo simpelweg sterker is dan agents of wat dan ook. Misschien is zo'n scene dan te lang, maar had minder actie in de film dan beter geweest? Want als Neo toch al oppermachtig is, hoe creeër je dan een fysieke uitdaging? Ik vond de 100 Smith's nog wel aardig gevonden wat dat betreft. En tsja, ook al komt het wellicht niet geloofwaardig over dat Neo er zo lang over doet om agents en andere vijanden te verslaan, het is misschien beter dan dat elke vechtscene na 15sec is afgelopen.
Op zondag 18 mei 2003 18:02 schreef Leshy het volgende:
En wat betreft het feit dat de Burly Brawl wat nepperig leek, is mij geen moment opgevallen. Misschien ligt het net aan de instelling waarmeeje de scene bekijkt. Ik ging op me gemakkie achterover zitten en liet alles over me heen komen, genieten geblazen. Maar tsja, als je er echt op gaat letten, dan zal je best wat zien.....maar wil je er dan wel van genieten?
quote:Couldn't agree with you more
Op zondag 18 mei 2003 18:02 schreef Leshy het volgende:
[/evt. spoilers]
[Dit bericht is gewijzigd door Rampage2K op 18-05-2003 20:41]
En dat Morphues en de sleutelmaker in de lucht sprongen met die crash van de vrachtwagens en dat Neo net precies kwam aanvliegen
Warner Bros.' R-rated The Matrix Reloaded exploded onto the scene last Wednesday night and took in another $93.3 million from Friday to Sunday to make it a total of $135.8 million for the four days. With Wednesday night previews included, "Reloaded" ($42.5 million) beat the opening day record set by Sony's Spider-Man ($39.4 million) last May. Spider-Man still holds the record for best day in box office history, earning $43.6 million on its second day (a Saturday). Spidey was at $125.9 million after four days, while "Reloaded" has already garnered $135.8 million in that amount of time. "Reloaded" is the biggest opening ($93.3 million) ever for an R-rated movie, beating 2001's Hannibal ($58 million).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |