Hij ziet het voor zijn neus gebeuren en is boos op zichzelf, had hij niet gelachen dan had ze niet boosgeweest en misschien niet gestruikeld. Hij loopt naar Atalanta toe en knielt bij haar neer.
Gaat het ?? laat eens kijken ?
* Hij ziet hoe haar enkel dikker is en voelt er even aan. zo te voelen niet gebroken maar wel verzwikt. Hij weet dat Atalanta helende magie bezit, maar kan ze dat toepassen op haar zelf anders moet hij het inzwachtelen en hebben ze nog een lange weg terug te gaan.
Kan je je helende magie op je zelf gebruiken ? of moet ik de enkel verbinden voor je ?
* Lord Dreamer denkt terug aan een van zijn eerste tochten in zijn oude rijk aan de andere kant van de tijd en ruimte. Hij weet nog dat hij met een oude man meeging die hem alles leerde over eerste hulp botbreuken enzo maar ook overleving in het bos , voedselzoeken beschutting maken en alles. Al die zaken komen bij hem boven als hij Atalanta zo met haar ziet zitten
Gaat het ?? laat eens kijken ?
* Ze voelt hoe haar enkel opzet en hoe voorzichtig Lord Dreamer haar enkel onderzoekt en dan vraagt.
Kan je je helende magie op je zelf gebruiken ? of moet ik de enkel verbinden voor je ?
* In haar boosheid en trots was ze helemaal haar krachten vergeten, het is ook zo nieuw voor haar.
Ze laat haar handen boven haar enkel zweven en denkt met heel haar gedachten aan een genezende enkel.
Als een wonder kijkt ze naar haar handen, die beginnen te gloeien en hoe er een licht weerkaatst op haar enkel, ze voelt de zwelling wegtrekken en de pijn wat verzachten. Opgelucht probeert ze te staan, hoewel haar enkel nog wel gevoelig is, blijkt de ergste pijn weg te zijn en ze loopt een stukje.
Ik denk dat we zo wel verder kunnen * Zegt ze tegen Lord Dreamer.
* Dan kijkt ze Lord Dreamer aan, ze voelt zich nu toch wel schuldig om die klap in zijn gezicht
Uhm, ik wil graag even mijn excuses aanbieden voor die klap in je gezicht, hoewel je me kwaad maakte, is dat niet echt netjes van me en had ik je zeker geen klap mogen geven. Ik kan begrijpen dat het een lachwekkende situatie was en eigenlijk had je groot gelijk om te lachen, ik hoop dat je mijn excuses wilt accepteren?
* Vragend kijkt ze naar Lord Dreamer op
Hij ziet dat ze opstaat en voorzichtig weer loopt, Hij is opgelucht dat ze niet erg geblesseerd meer is.
Dan biedt Atalanta haar excuses aan. Lord Dreamer vindt dat helemaal niet nodig.
Nou nou, dat is toch niet nodig dat je je verontschuldig. Ik had er bij na moeten denken dat je helemaal niets met geesten hebt en dat zo'n lollige vrijpostige geest wel eens je boos kon maken. Al moet ik toegeven dat het een komisch gezicht was. Als jij niet meer boos bent vind ik alles best.
* Hij kijkt rond.
Ehm, heb je nog opgelet waar we zijn, ik heb er even niet opgelet en dit paadje is wel iets anders dan onze heenweg ?
Uhm... Ik geloof niet dat ik echt goed opgelet heb, was zo kwaad dat ik gewoon ben weggestormt, wat stom, ik had ook beter moeten weten in een bos. Het is ook wel vervelend dat ik hier de weg totaal niet ken.
* Een trieste trek verschijnt op haar gezicht, wat een domkop is ze soms toch ook, ze weet toch dat ze moet oppassen als ze op een plek komt die ze niet kent en altijd de zelfde weg terug moet lopen?
Ze kijkt nogmaals om zich heen, maar het is ook eigenlijk te donker om een goed beeld van de omgeving te krijgen ondanks de fakkels.
misschien kunnen we eerst beter weer omkeren en teruglopen naar de begraafplaats, al ben ik bang dat ik die ook niet meer weet te vinden, heb ook geen richtingsgevoel.
Uhm, weet jij misschien welke kant we op moeten? Ik weet trouwens ook niet eens waar we die Nicolas Fransisco kunnen vinden. En de stad is een eindje lopen hier vandaan. Het is zo donker, dat ik niet eens een hand voor ogen zie, misschien kunnen we hier beter overnachten, in ieder geval wachten tot het wat lichter word?
hmm , Niet zo treurig kijken hoor, daar kan ik niet tegen * Zegt Lord Dreamer
Overnachten lijkt me de beste optie, als je nu eens wat kleine takjes zoekt dan maak ik wel een beschuttig zodat we kunnen overnachten
* Atalanta gaat kleine takjes pakken terwijl Lord Dreamer een paar stevige takken uitzoekt, ze afhakt en dan als een soort tentstokken in de grond plant. Daar overheen legt hij grote takken met bladeren zodat er een waterdicht dakje ontstaat. Binnen bedenkt hij de grond met bladeren en legt daar de deken zo over heen dat er een mens tussen kan slapen. Dan maakt hij voor de "tent" een kuil waarin hij de kleine takjes die Atalanta verzameld heeft neerlegt. Hij steekt een vuurtje aan en al snel brand er een behagelijk vuur en is hun schuilplaats af.
Zo dat is beter. Je mag van mij gaan slapen hoor, ik houd de wacht wel. Morgen zien we wel verder waar we die Nicolas Fransisco kunnen vinden en hoe we het bos uit komen
* Hij maakt voor de zekerheid een paar fakkels van takken bladeren en hars en legt ook een stapel hout neer voor het kampvuur. Dan installeerd hij zich strategisch bij een dikke boom naast het vuur zodat hij een oog kan houden op de "tent"en op de omgeving
Verbaasd kijkt Atalanta, naar het tentje dat zich vormt. Ook is ze blij met het vuurtje dat Lord Dreamer aanmaakt, ze begon het toch wel weer frisjes te krijgen, ze had er niet op gerekend in de natuur te moeten overnachten, ze schrikt uit haar overpeinzingen door de stem van Lord Dreamer.
Zo dat is beter. Je mag van mij gaan slapen hoor, ik houd de wacht wel. Morgen zien we wel verder waar we die Nicolas Fransisco kunnen vinden en hoe we het bos uit komen
* Atalanta is blij met het aanbod en gaat het tentje in. Even lijkt het erop dat ze niet kan slapen,maar zodra haar hoofd de grond raakt, valt ze van oververmoeidheid in slaap.
Als het net licht begint te worden, word Atalanta door een geluid gewekt, verbaasd kijkt ze om zich heen, dit is niet haar slaapkamer.
Dan herinnert ze zich het raadsel weer dat ze aan het oplossen zijn, of tenminste proberen op te lossen.
Ze gaat op zoek naar Lord Dreamer en sluipt het tentje uit, buiten tegen een dikke boom ziet ze hem, hij lijkt in een diepe slaap te zijn, maar schijn bedriegt, bij het eerste geluid dat hij hoort, kijkt hij waakzaam om zich heen.
Als hij Atalanta ziet, lacht hij even ter begroeting naar haar
Uit zijn ooghoek ziet hij de beweging van Atalanta, hoe ze even zoekend om zich heen kijkt en hoe ze dan op staat. Hij lacht even naar haar en komt verkrampt uit zijn houding omhoog.
oeh.. Een nacht waken gaat prima maar constant die zithouding is toch wat te veel van het goede. Ik begin oud te worden. * zegt hij met een knipoog
Heb je redelijk geslapen ? * Vraagt hij Ontbijt hebben we niet helaas. De picknick mand hebben we aan die mensen gegeven die het zo hard nodig hadden. Ik heb nog wel een flesje goed water en een appel, die mag je wel hebben.
* Lord Dreamer geeft de appel en het water aan Atalanta en begint rustghet kamperment op te ruimen en de sporen zo goed mogelijk uit te wissen.
Niet iedereen hoeft te weten dat je hier goed kunt overnachten * Zegt hij
Hmm nu eens zien waar we heen moeten. Aan de zon te zien en die hoop stenen daar, ligt de stad ehmm daar. * hij wijst een richting uit die naar een meer open gedeelte van het leidt en wat inderdaad toevallig het pad naar het bos lijkt te zijn.
Op het pas lopend, ziet Atalanta een aantal sporen die lijken op die van gedaanteverwisselaars, zo zie je eerst dierenpoten, overgaat in mensen voeten.
Atalanta voelt hoe Lord Dreamer achter haar loopt en had er aan moeten denken om wat makkelijker loopschoenen aan te doen, maar hoe moest ze ook weten, dat ze zover moesten lopen.
Na een tijdje vraagt ze Lord Dreamer even rust te houden dit is ze niet gewent, waarom zouden ze niet kunnen vliegen, zowel in deze gedaante als in haar eenhoorn gedaante kan ze vliegen, dat scheelt zowel tijd als sandalen.
Atalanta gaat op een boomstronk zitten en voelt hoe haar voeten tintelen. Ze is blij even te kunnen zitten en wilde dat ze wat te eten of te drinken had.
Ze vraagt zich af hoever het nog is naar de stad.
Lord Dreamer staat ongeduldig naast haar en na een kleine pauze, staat ze moeizaam weer op en vervolgens ze hun reis.
Atalanta ziet tot haar geluk dat het al snel drukker word op de weg die ze bewandelen, een teken dat ze niet zo ver van de stad verwijdert zijn.
Hij fronst z'n wenkbrouwen en legt subtiel zijn hand op zijn zwaard. Iets klopte er in het hele verhaal niet, en langzaam komen de puzzelstukjes te samen.
Dan rusten ze even. Lord Dreamer had het liefst de pas er in gezet, maar weet dat Atalanta dat niet kan op die dunne schoentjes. Het was ook helemaal niet de bedoeling dat ze hier in verzeild zouden raken. Anders had hij zijn uitrusting wel mee genomen.
Hij kijkt naar haar en ziet dat ze het zwaar heeft. hij weet dat de stad niet echt gek ver meer kan zijn. En even later gaan ze weer verder en het lijkt drukker te worden. Dan staan ze weer bij de stad.
gedaante verwisselaars, een ontredderd volk en veel sporen ..hmm dat geeft te denken. * mompelt hij zacht
Er staan allerlei kraampjes met verschillende koopwaren en eetbenodigdheden.
Langzaam lopen ze door de stad om eerst de stad een beetje te verkennen.
Ze komen langs een herberg en een stel mannen zijn met elkaar aan het vechten.
Angstig gaat Atalanta achter Lord Dreamer lopen en zonder opgemerkt te worden lopen ze langs het groepje herrieschoppers.
Op dit uur lijkt het wel of de mensen thuis zitten, het is redelijk ruistig op straat, behalve dan achter de verkoopkraampjes.
Atalanta kijkt haar ogen uit, naar alle verschillende mensen die hier komen, ze is gek op alle variaties die het menselijk ras de wereld geeft en kijkt graag naar de verschillen.
Atalanta kijkt Lord Dreamer aan
Heb je enig idee waar we het beste onze zoektocht kunnen beginnen, naar deze Nicolas Fransisco. Misschien het beste in de herberg?* Ze ziet Lord Dreamer even denken en wacht met haar voet tikkend op de grond, ongeduldig op antwoord, deze stad geeft haar een vreemd kil gevoel
Hmm vage stad is het.. Het ruikt te vreemd, te onecht. Deze stad ademt een onwereldlijke sfeer uit.
* Denkt even over de vraag na en kijkt rustig en beheerst rond. Hij ziet hoe nerveus Atalanta is geworden en vraagt zich af waarom. Waarom is de stad kil en wat moeten die gedaante wisselaars hier allemaal. Blijkbaar is het niet zo'n zwak volk als ze zich voor doen.
De herberg he.. hmmm dat is meestal wel een goed start. Hier neem mijn leren vest maar, voor dat men denkt dat je te koop bent of iets dergelijks. En omnu een halve herberg te moeten afslachten omdat je eer in het gevaar komt vind ik niet zo erg, maar als het niet nodig is , lievre niet
* Ze lopen gezamelijk naar de herberg en Lord Dreamer zwaait de zware deur open. Een geurwolk van ongewassen mensen, drank en tabakrook , te samen met voedsel en hout geuren komt hen tegemoet. Lord Dreamer bromt een keer afkeuren en stapt naar binnen.
Atalanta moet haar best doen om niet te kokhalzen van de stank. Ze houdt snel haar hand voor haar gezicht, om de geur enigszins te beperken.
Van alle kanten worden ze aangekeken en Atalanta doet haar best om er zelfverzekerd uit te zien, iets wat haar niet al te goed afgaat. Ze gaat snel dichter bij Lord Dreamer lopen, die naar de bar toe snelt.
Bij de bar moeten ze een plaatje veroveren tussen alle zuipende en lallende mensen.
Lord Dreamer roept de barman en een grote vent komt voor hem staan en kijkt hem argwanend aan.
Wij zijn op zoek naar een man genaamd Nicolas Fransisco, kunt u ons misschien meer vertellen? * Er lijkt een schokje door de man heen te gaan, maar zo snel dat Atalanta denkt het zich te hebben verbeeld.
Nicolas Fransisco zei u? Hmmm, heb wel eens van de naam gehoord, misschien dat u dan beter naar de werkplaats van de Fransisco's kunt gaan, daar hebben ze vast wel van Nicolas gehoord. Hoe u daar het beste kunt komen?
Het is al redelijk laat dus ik denk niet dat ze nog open zijn, maar als u buiten staat, gaat u rechtsaf, u loopt door, bij de bakkerskraam gaat u links en als u dan voorbij de smidse komt gaat u rechtsaf, daar ziet u de grootte opslagruimte van de Fransisco's.
* Lord Dreamer bedankt de man en wilt zich omdraaien, maar word verbaasd door Atalanta. Atalanta voelt hoe een man zijn hand legt op haar billen en is dat vrijpostige gedoe nu zat en zelfs voor de man door heeft wat er gebeurt, ligt de man met zijn gezicht in zijn glas bier. Voldaan staat Atalanta er naar te kijken en uitdagend kijkt ze in het rond, ze is het nu zat, ze laat niet met zich spotten.
Francisco's eigen opslagruimte hmmm....
* Lord Dreamer hoort wel dat de zaak dicht kan zijn maar heeft het idee opgevat dat deze tent niets is en dat hij weg wil hier. Hij draait zich om naar Atalanta en ziet verbaasd hoe zij een vrijpostige man tegen de vlakte heeft geslagen. Zijn maats kijken woest en één van hen trekt een mes.
Leuke actie hoor Atalanta , heel netjes. * Zegt hij vrij luid terwijl hij demonstratief zijn zwaard iets losser trekt.
Ach heren, u wilt hier toch geen bloedbad hebben. En toch al helemaal niet uw eigen ingewanden naast het gebroken glas bier terug vinden. Nee toch. Goed dan.* Zegt hij uiterst zakelijk en zacht tegen de vrienden van het neergeslagen individu
* De potentiele vechtersbazen kijken nog een keer kwaad, tot een van hen de tekens op gevest en stukje kling van Lord Dreamers Zwaard ziet. Ze deinzen terug en mompelen wat verontschuldigingen terwijl hun maat overeind komt en zijn verontschuldiging tegenover Atalanta maakt en het als een geintje af doet.
Zo te zien kunnen we ongestoord gaan. * Zegt hij zachtjes tegen Atalanta, en ze gaan weg uit het stinkhol.
Ze ziet hoe Lord Dreamer de mannen toespreekt, maar echt onder de indruk lijken ze niet te zijn, totdat ze tekens op de kling van zijn zwaard zien. Het gezelschap slaat als een blad aan een boom om en ze verontschuldigen zich zelf.
Zo te zien kunnen we ongestoord gaan. * Zegt Lord Dreamer zachtjes tegen Atalanta en ze loopt voor Lord Dreamer uit, naar de uitgang. Buiten begint Lord Dreamer tegen haar te sputteren, dat ze niet zo ondoordacht moet reageren, maar Hoewel Atalanta toegeeft dat ze het beter anders had kunnen benaderen, blijft ze trots op haar actie en weet ze dat ze het de volgende keer weer zo zou doen. Lord Dreamer schudt zijn hoofd en slaakt een diepe zucht, niet wetend wat hij met haar aan moet, maar besluit dan maar richting die groothandel te lopen, kijken af die nog open is. Volgens de aanwijzingen moeten ze dan nu bij de plaats komen van de opslagplaats.
Het wordt steeds stiller en killer op straat en Atalanta slaat haar armen in een beschermend gebaar om zich heen.
Bij de bakkerkraam gaan ze links en na voorbij de smidse te zijn gekomen slaan ze rechtsaf.
En inderdaad op een pand, recht tegenover hun staat met grote letters:
Fransisco's opslag.
* Opgewonden kijkt Atalanta Lord Dreamer aan en ziet dat hij ook het grote pand bekijkt. Zo te zien ziet het er verlaten uit, maar dat weerhoudt Lord Dreamer niet om even rond te snuffelen. Nieuwsgierig loopt Atalanta achter hem aan.
Vrouwen ..... .. . en hun trots * Zucht hij Dan komen ze bij de opslag.
* Hij kijkt naar het pand en het ziet er verlaten uit. Een steegje naast het pand is ook verlaten en Hij loopt daar heen. Atalanta volgt hem nieuwsgierig, hij kijkt om zich heen en ziet dan een deur vanuit de steeg het gebouw in. Hij kijkt naar het slot en vraagt Atalanta om een haarspeld. Hij vervloekt het feit dat hij zijn uitrusting niet bij zich heeft. Hij krijgt de haarspeld en peutert er mee in het slot
"klik" * Het slot klikt open en Lord Dreamer kijkt triomfantelijk naar Atalanta
hoppeta.... open ..
* Lord Dreamer stapt naar binnen en Atalanta volgt hem. Een gangetje leidt hen tot een kantoortje dat uitkijkt op de opslagplaats. kasten met boeken en een grote kaart van het bos en de stad siert de muur. Lord Dreamers oog wordt tot de kaart getrokken. Hij bekijkt de kaart .. iets klopt er niet met de ligging van de stad en de twee verloren gegaande volkeren en de aanwezigheid die hij volet van de gedaante wisselaars
In de opslag plaats staan een aantal kratten en nieuwgierig kijkt ze wat er op de kratten staat, maar het is in een haar onbekende taal geschreven.
Misschien dat ze haar vertaalapparaat er weg mee weet en uit een zak in haar gewaad haalt ze haar apparaat te voorschijn.
Ze tikt op een paar toetsen en even lijkt het alsof het appraat weer stuk is, maar dan gaat het met een luide piep aan.
Net als ze de woorden in wilt voeren hoort ze voetstappen en een tweetal stemmen.
Angstig kijkt ze om zich heen en ziet dan een laken om een kist gewikkeld. Snel pakt ze het laken van de kist, gaat tussen twee kratten in gebukt zitten en slaat de deken over haar en de twee kratten heen.
Ze ziet hoe de twee mannen, naar een krat toe lopen, en de deksel ervan open doen. Ze ziet hoe de kleinste man er een soort beeld uit pakt en het aan de andere man laat zien. Deze pakt het van de kleinere man over en begint het druk te onderzoeken, dan klinkt er een gedonder van woorden, alsof de grotere man ergens niet mee eens is.
Atalanta hoort ze met elkaar praten maar kan hun net niet verstaan.
Ze ziet hoe de twee mannen nu richting kantoor lopen en in stilte probeert ze Lord Dreamer te waarschuwen, maar misschien is hij het kantoor al uit en loopt hij weer eens hoofdschudend naar haar te zoeken. Voorzichtig sluipt ze achter de twee mannen aan.
Hij zoekt rond naar een plaats om te schuilen. De voetstappen komen dichterbij en de tijd drukt. Hij kijkt om zich heen en ziet geen schuilplaats. Ach barst denkt hij dan, waarom verbergen. Hij gaat dan achter het bureau zitten legt zijn zwaard op tafel voor hem en wacht dan rustig tot de heren binnen komen.
De personen komen binnen en weten van schrik niet wat te doen.
Goeden avond heren * Zegt Lord Dreamer. Wat kan ik voor jullie doen ? * Zegt hij dan vriendelijk onder het mom de brutalen hebben de halve wereld
Goeden avond heren * Zegt Lord Dreamer. Wat kan ik voor jullie doen?
* Verbaasd kijken de mannen Lord Dreamer aan en als ze van de schok bekomen zijn, komt er een stormvloed van woorden uit de mond van kleinste man, voor hij naar een wapen zoekt en op Lord Dreamer wilt inhakken. De grote man staat nog steeds geschokt te kijken naar lord Dreamer en kijkt hem aan alsof hij het liefst weg vlucht. De kleine man is nog steeds bezig om zijn wapen te pakken, wat blijkbaar vast zit in zijn kleding en Lord Dreamer kijkt het allemaal geamuseerd aan. Atalanta komt rustig dichter bij en als de grote man haar ziet, worden zijn ogen nog groter. De man weet niet wat hij moet doen, maar loopt daarna dreigend op Atalanta af. Atalanta kijkt de man boos aan en is zeker niet bang op dit moment. Ze weet dat ze het wat kracht betreft niet van de man kan winnen, maar de man is nooit zo snel als zij.
Wat een lafbekken denkt Lord Dreamer. Hij staat op pakt zijn zwaard van tafel en loopt naar de kleine man toe. Hij schudt een keer zijn hoofd als de kleine man nog steeds staat te graaien naar zijn zwaard. Hij balt zijn vuist en geeft de kleine man een mep , de man zucht een keer en valt met rollende ogen als een zak zand inelkaar.
inmiddels probeerd de grote man Atalanta te grazen te nemen die gewoon de snel is voor de man. Lord Dreamer loopt door en geeft de man een tik in zijn nek, zodat ook hij tegen de vlakte valt. De rust keert terug in het pand.
Sow.. Het moet niet veel gekker worden hier zeg. Heb je al iets ontdekt dat onze zoektocht kan helpen ?? * Vraagt hij aan Atalanta
Hoe komen we zo aan informatie als je ze zomaar neerslaat, nou even kijken of ik een touw kan vinden, dan maken we ze vast en kijken we of ze wat willen zeggen.
Of ik wat gevonden heb? Tja, er staan in de opslagplaats een aantal kisten, met rare woorden erop, ik wilde ze net gaan vertalen, toen deze twee rare ventjes op kwamen draven.
De grote man lijkt me een koper van het beeldje dat ze in hun handen hadden, heb jij dat ergens gezien hier? Ze namen het namelijk mee.
Helaas kon ik niet opmaken waar ze over praatten, stond te ver weg.
Misschien dat we zo even bij die kisten kunnen gaan kijken?
* Atalanta kijkt in een kast en tot haar plezier ziet ze een rol touw liggen, van een sterke kwaliteit en met een verassende vaardigheid begint ze de mannen vast te knopen. Atalanta gaat boos voor hun staan en kijkt op de mannen neer. Ze heeft het helemaal gehad met de zoektocht. Ze heeft pijnlijke voeten, hoofdpijn, smerige kleren en een rot humeur.
Intussen beginnen de mannen bij te komen.
Ze wil informatie en ze zal het krijgen ook.
Ze ziet hoe de grote man zijn ogen opent en haar bang aankijkt. Dan hoort ze hem een schietgebedje prevelen.
Weet je wat , we laten die gasten gewoon creperen. Hun baas vind ze morgen ochtend wel. Wil je trouwens nog een mooi beeldje hebben voor op de kast ? Dan nemen we gewoon het beeldje mee.
* Hij loopt naar het beeldje en stopt dat voorzichtig weg in z'n zak. Hij ziet hoe Atalanta vakkundig de mannen vastbind en hoort hoe de grootste van de twee een gebed prevelt. Hij trekt zijn zwaard en houdt het puntje voor de man z'n neus
Spreek of zwijg voor eeuwig * Bromt Hij
Als je het zo mooi vind, mag je het zelf meenemen, voor in je kasteel, ik vind het maar een lelijk geval, maar volgens mij heeft het iets met een religie te maken, ik heb het in een van de boeken gezien, die we uit de grot hebben meegenomen.
* Atalanta ziet hoe Lord Dreamer het beelde in zijn zak opbergt en ze hoort hoe een van de mannen een gebedje begint te prevelen. Even schrikt ze als Lord Dreamer zijn zwaard bij het gezicht van de man houdt en ziet de ogen van de man groot woorden.
Een akelig geschreeuw komt uit de mond van de man en Atalanta kan er geen touw aan vast knopen, en slaat van pure afkeer haar handen voor haar oren, wat een gekrijs.
Atalanta ziet dat Lord Dreamer er ook niet echt van gecharmeerd is en ze besluiten maar de kamer te verlaten, hier is toch geen zinnigs woord uit te krijgen en samen lopen ze naar de opslagplaats.
* Atalanta toont lord Dreamer de plek waar ze de mannen het beeldje heeft zien opppakken en ze besluiten de rest van de kisten te onderzoeken. Atalanta komt er al snel achter dat er in sommige kisten niet veel zit behalve, wat lijkt op kleding, maar ze heeft ook smokkelwaar ontdekt, zoals beeldjes en zelfs wapens. Ook Lord Dreamer lijkt zijn ogen uit te kijken. Nogmaals probeert Atalanta de teksten te ontcijferen die op de kisten staat, maar ze komt niet verder dan: etens....
Ik denk niet dat we hier veel duidelijkheid zullen krijgen, of zelfs maar een stukje van de puzzel zullen vinden, misschien dat er nog meer kamers hier zijn ofzo, ik heb nog niet echt verder gekeken.
* Lord Dreamer loopt dan achter Atalanta naar de opslagruimte en zie de kisten met wapens, kunst voorwerpen en andere spullen
Hmmmm, het lijkt wel of ze een hele beschaving geplunderd hebben.
* Lord Dreamer pakt twee mooi gevormde messen uit de kisten , hij bekijkt ze en stopt ze in z'n zak. Dan schopt hij een keer tegen de kist met de half leesbare tekst en trapt op die manier de zijkant eruit. Een paar blikken en zakken vallen eruit..
De messen zijn te mooi en te "krachtig" om hier te laten liggen, ze passen wel bij het beeldje. Maar wat uit deze kist komt is voedsel. gedroofd voedsel ? vreemd
De overige kamers lijken me ook niet veel soeps, we kunnen verder zoeken , we kunnen ook weg gaan. Deze queste bevalt me hoe langer hoe meer voor geen meter. Iets klopt er niet en ik weet niet wat
* Atalanta stapt naar buiten, waar de mist laag hangt en het zicht minimaal is. Een gure wind blaast door de straten. Atalanta voelt hoe een kille rilling over haar rug kruipt en heeft nog steeds het gevoel dat ze door meerdere ogen word nagekeken.
Haar vleugels vouwt ze om zich heen, om enigszins wat bescherming te krijgen.
Nou hebben we nog geen Nicolas Fransisco ontmoet.
Ik vraag me af of we niet in een hinderlaag zijn gelokt. Zo zijn we ook niks verder gekomen, behalve dan dat je wat mooie kunstvoorwerpen hebt bemachtigd.
Maar wat moeten we nu doen, deze stad uitgaan en maar weer terug naar huis gaan, kijken of er wat in die boeken verder staat. Ik geloof dat dit toch moeilijker is dan ik had gedacht.
Ik begin ook honger te krijgen en mijn voeten zijn zo opgezwollen dat ik mijn sandalen straks niet eens uitkrijg.
* Ondertussen zijn ze bij de rand van de stad aangekomen, waar een man staat in een zwart gewaad. Als ze dichterbij komen, ziet Atalanta het verschrikkelijk misvormde gezicht van de man en weer voelt ze die verschrikkelijke kille rilling over haar rug glijden. Er is hier iets niet in orde, maar Atalanta kan haar vinger er niet precies opleggen, wat het precies is.
Langzaam beginnen de wind te huilen, verder dan dat is het ijzig stil, te stil voor zo'n grote stad.
Hoor je die stilte ook? Ik voel me hier niet thuis, het is net of er iets akeligs staat te gebeuren.
Laten we maar weggaan van hier, terug naar je huis en vredig landgoed.
* Dan zijn ze aan de rand van de stad en ziet ook hij het figuur en ziet zijn gezicht en de onnatuurlijke glans in zijn ogen. Zijn mantel beweegt niet terwijl de wind huilt. De onatuurlijke stilte spreekt boekdelen
Hmm vaag .. erg vaag .. waarom zou hij zich hier op onze weg zich ophouden. het bevalt me voor geen meter
* Lord Dreamer denkt bij zichzelf of dit niet de man is die ze zochten ?
Hallo , wie bent u ? * Roept hij tegen de man. Als hij de man aan kijkt ziet hij in gedachten hoe de tentakels van het kwaad van de vreemde man af komen en hen willen grijpen.
Voorzichtig Atalanta, ik vertrouw hem niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |