quote:ehm...ja, en?
Op dinsdag 27 mei 2003 10:31 schreef sop het volgende:[..]
Dat is wel een beetje 13 in een dozijn ding hoor. Dan kun je beter zelf wat maken. Zo moeilijk is een gastenboek niet.
dit is gewoon eentje waarvan ik weet dat het redelijk gemakkelijk te customizen is, scheelt 'de mensen' weer wat zoek- en uitprobeerwerk. overigens heeft niet iedereen de kennis in huis om zoiets te maken hoor, je gaat daar net effe wat te snel vanuit.
quote:Dat is HEEL nifty gemaakt! Complimenten! Het design vind ik een beetje saai maar de DHTML wizardry is echt helemaal te gek!
Op dinsdag 27 mei 2003 10:31 schreef sop het volgende:[..]
Dat is wel een beetje 13 in een dozijn ding hoor. Dan kun je beter zelf wat maken. Zo moeilijk is een gastenboek niet.
PS: Het is alweer een tijdje geleden.... Maar hier is mijn weblog.
http://www28.brinkster.com/kennisbank/window
Werkt alleen met IE 5.5+
Het laden duurt vrij lang, maar alles is dan wel ingeladen. Ik ben nog bezig om die laadtijd te beperken, door maar een selectie van logitems te laten zien.
De windows kunnen worden verplaatst. Wil je ze resizen, dan moet je op de CTRL of de SHIFT toets duwen en dan wat heen en weer schuiven met je muis op het window (en klikken natuurlijk).
D'r zit een flashviewer in. Als er een flash logotje in een item staat kun je er op klikken om de flashviewer te openen. De flash laadt dan in zonder dat de pagina opnieuw opstart.
Als plaatjes te groot zijn worden ze automatisch geresized, klik je erop dan worden ze in een imageviewer geladen op de originele grootte.De site is gemaakt met ASP i.c.m. Javascript. Ik heb inmiddels al een redelijk generieke library voor het windows systeem.
quote:Tenks. Qua design heb ik het inderdaad wat simpel gehouden, maar je kunt het in principe vrij eenvoudig opleuken door de stylesheets aan te passen.
Op dinsdag 27 mei 2003 11:09 schreef TheMarco het volgende:[..]
Dat is HEEL nifty gemaakt! Complimenten! Het design vind ik een beetje saai maar de DHTML wizardry is echt helemaal te gek!
quote:en toch vind ik het er stiekem wel mooi uitzien
Op dinsdag 27 mei 2003 12:28 schreef SYCO het volgende:
www.turksagenda.nlgaat me vooral om gebruiksvriendelijkheid en niet de design
quote:Ik vind hem makkelijk te navigeren, alleen krijg ik bij elke pagina de mededeling of ik het Turkse language-pack wil installeren. Ik zie alleen nergens op de site teksten waar die pack echt voor nodig is.
ik heb in de header
code:staan.. toch maar binnenkort kijken of het echt noodzakelijk is. tnx<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-9">
<meta content="text/html; charset=windows-1254" http-equiv=Content-Type>
quote:Te gek! Goed in alle opzichten. Zowel navigatie als design. Zeer professioneel!
quote:http://www.renoud.tk
Op maandag 26 mei 2003 22:57 schreef iemoe het volgende:
nieuwe regel in dit topic:.tk domeinen die die irritante dot.tk banner niet hebben uitgezet zullen ook niet meer worden gechecked.
einde mededeling
quote:design ziet er goed uit, hij is makkelijk te navigeren, alleen hij vraagt om een language pack, maar dat was al eerder gezegd.
www.turksagenda.nl
gaat me vooral om gebruiksvriendelijkheid en niet de design
quote:ja ik vind hem ook makkelijk te navigeren! keep up the good work!
Op dinsdag 27 mei 2003 13:56 schreef Renoud het volgende:[..]
http://www.renoud.tk
Nee hoor
[..]design ziet er goed uit, hij is makkelijk te navigeren, alleen hij vraagt om een language pack, maar dat was al eerder gezegd.
quote:Gaaf!
Op maandag 26 mei 2003 23:45 schreef TheMarco het volgende:
Yep klopt... en ik stop met het developen eraan. Het lukt me niet om hem perfect te krijgen. De blaatdoos versie 2.0 maak ik in Flash zodat ik van al dat javascript frustreer-gedrag af ben.
Over die 'windows-weblog' van sop, op www.dynamicdrive.com vind je meer van dit soort scripts (die windows-achtige schermen had ik ooit eens gevonden daar). Is altijd een goede site geweest dus doe er je kennis mee op. Ik wil er niets mee afkraken, want ik vind het concept gewoon super
En met deze code kun je ook heel wat uitproberen
code:'k Weet alleen niet in hoeverre de verschillende browsers dit ondersteunen. IE6 wel.<link rel="stylesheet" type="text/css" href="default.css"
title="default">
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="paars.css"
title="paars">
<a href="#"
onclick="setActiveStyleSheet('default'); return false;">default</a>
<a href="#"
onclick="setActiveStyleSheet('paars'); return false;">paars</a>
Hele javascripts in de eerste pagina en veel style-benoemingen. Niet erg efficiënt allemaal (vandaar natuurlijk de lange downloadtijd).
Mijn vraag was eigenlijk ook alleen: je bent hier wel mee bezig?
quote:Hele javascripts in de eerste pagina: er is maar 1 pagina en de javascript wordt door ASP gegenereerd.
Op dinsdag 27 mei 2003 20:28 schreef bosmeneer het volgende:
sop.. jouw broncodeHele javascripts in de eerste pagina en veel style-benoemingen. Niet erg efficiënt allemaal (vandaar natuurlijk de lange downloadtijd).
Mijn vraag was eigenlijk ook alleen: je bent hier wel mee bezig?
Om een windowtje aan te maken heb ik bijvoorbeeld de volgende ASP code:
MakeWindow(Titel, Content, width, height, top, left)
isse simpel
En of ik er mee bezig ben? Valt wel mee. Ik heb er denk ik een uurtje of 20 aan gewerkt. En nu ligt het wat stil vanwege een ander project.
Owja: hij is uiteraard database driven ik ben (op het moment dus: was) nog bezig met het invoer systeem en het reactie systeem. Ik probeer alles zo te maken, dat de hoofdpagina maar 1 keer hoeft te laden en zonder echte popups (dus apart browserscherm) werkt.
Check trouwens ook de tv gids (in het 'schermen' windowtje) eens. Die wordt automatisch geript van een online TVGids en in een grafische tijdbalk geprakt). enige nadeel is dat rippen niet van brinkster mag, vandaar dat ik eens in de 3 dagen zelf die ripper moet starten.
[Dit bericht is gewijzigd door sop op 27-05-2003 23:57]
quote:Je menuutje is in mozilla helemaal ineengedrukt en naar links uitgelijnd en daarom niet goed leesbaar. Verder ziet het er goed uit
En dat windowsgedoe van sop is gaaf .
quote:Gebruiken er nog veel mensen Mozilla of andere prog. ipv Internet Explorer? K bouw mn site altijd alleen voor Internet Explorer.. Had nooit gedacht dat er nog (veel( mensen waren die Oprah ofzo gebruiken..
Op woensdag 28 mei 2003 00:55 schreef keeper het volgende:[..]
Je menuutje is in mozilla helemaal ineengedrukt en naar links uitgelijnd en daarom niet goed leesbaar. Verder ziet het er goed uit
.
En dat windowsgedoe van sop is gaaf
.
quote:Opera gebruiker hiero
Op woensdag 28 mei 2003 09:38 schreef Wolter het volgende:[..]
Gebruiken er nog veel mensen Mozilla of andere prog. ipv Internet Explorer? K bouw mn site altijd alleen voor Internet Explorer.. Had nooit gedacht dat er nog (veel( mensen waren die Oprah ofzo gebruiken..
(en op m'n Linux systeempje Mozilla, maar da's puur omdat ik de nieuwe Opera voor Linux niet geinstalleerd krijg )
quote:Wat is t voordeel van die prog.? Maak nu alles alleen voor internet explorer.. das volgens mij verreweg de grootste groep die dat gebruikt.. toch?!
Op woensdag 28 mei 2003 09:43 schreef iemoe het volgende:[..]
Opera gebruiker hiero
(en op m'n Linux systeempje Mozilla, maar da's puur omdat ik de nieuwe Opera voor Linux niet geinstalleerd krijg
)
quote:het is misschien wat off-topic, maar in mijn beleving is Opera wat sneller dan IE en ik vind het gewoon wat lekkerder werken. als je je site alleen toegankelijk maakt voor IE gebruikers, sluit je sowieso al heel de groep Linux gebruikers uit en dus de mensen die onder Windows iets anders dan IE gebruiken en dat zijn er best veel.
Op woensdag 28 mei 2003 09:55 schreef Wolter het volgende:[..]
Wat is t voordeel van die prog.? Maak nu alles alleen voor internet explorer.. das volgens mij verreweg de grootste groep die dat gebruikt.. toch?!
quote:Het lijkt mij altijd beter als de eerste pagina snel geladen wordt. Anders klik je natuurlijk weg.
Op dinsdag 27 mei 2003 23:49 schreef sop het volgende:[..]
Hele javascripts in de eerste pagina: er is maar 1 pagina en de javascript wordt door ASP gegenereerd.
De laadtijd van de pagina is zo lang omdat alle weblogitems inclusief plaatjes eerst worden ingeladen. De style benoemingen staan ook wel allemaal tussen 1 setje style tags.
Ik denk overigens niet dat het een efficiëntie voordeel is als de javascripts en de CSS als aparte file worden ingeladen. De broncode wordt er hoogstens wat overzichtelijker door.
De default.asp pagina is overigens maar 200 regels, waarvan een kwart voor 2 flash animaties die het preloaden aangeven.Om een windowtje aan te maken heb ik bijvoorbeeld de volgende ASP code:
MakeWindow(Titel, Content, width, height, top, left)isse simpel
quote:Die tijdbalk is zeer o.k.!
Check trouwens ook de tv gids (in het 'schermen' windowtje) eens. Die wordt automatisch geript van een online TVGids en in een grafische tijdbalk geprakt). enige nadeel is dat rippen niet van brinkster mag, vandaar dat ik eens in de 3 dagen zelf die ripper moet starten.
Nog ff dit: ik vraag door zodat ik (en misschien anderen) er wijzer van wordt. Niet om af te kraken dus!
[Dit bericht is gewijzigd door bosmeneer op 28-05-2003 20:30]
quote:Ja, IE is de grootste groep, maar als je alleen voor IE ontwikkelt, ben je toch zo'n 10% van al je bezoekers kwijt, omdat die het niet goed zien. en 10% lijkt niet zo veel, maar stel, je hebt 1000 bezoekers, dan zijn er daarvan 100 die nooit meer op je site komen.
Op woensdag 28 mei 2003 09:55 schreef Wolter het volgende:[..]
Wat is t voordeel van die prog.? Maak nu alles alleen voor internet explorer.. das volgens mij verreweg de grootste groep die dat gebruikt.. toch?!
quote:Het item inladen als er op geklikt wordt is op zich een optie, maar dan zou ik iframes in de windowtjes moeten gebruiken. Dat is zou kunnen, maar dat heeft als nadeel dat iframes niet overlapt kunnen worden door een niet-iframe. Een menubalk van een windowtje is een gewone DIV, die zou dan altijd achter het iframe vallen.
Op woensdag 28 mei 2003 20:25 schreef bosmeneer het volgende:[..]
Het lijkt mij altijd beter als de eerste pagina snel geladen wordt. Anders klik je natuurlijk weg.
Dat al die items ook geladen wordt snap ik niet. Dat kan je toch doen door bij een geopend item alleen dat item uit de database te halen? Dat idee er achter begrijp ik niet, maar je kan er een goede reden voor hebben
quote:Ik ben niet vlug gepiqueerd hoor
Nog ff dit: ik vraag door zodat ik (en misschien anderen) er wijzer van wordt. Niet om af te kraken dus!
quote:Als je doel was om een dertien in een dozijn pagina te maken, dan heb je je doel enorm bereikt.
Op donderdag 29 mei 2003 22:58 schreef WaKa het volgende:
Heb er twee!
Als iemand deel 14 aanmaakt, zou die er in de openingspost de volgende tekst erbij kunnen zetten:
quote:
Regels:Veel plezier.
- Posten mag als je bv je eigen site wilt laten checken
- Reacties graag onderbouwen en niet zeggen : Oe wat een lelijke site of oooo wat mooi: wanneer je wat onderbouwd kan de gebruiker daar wat mee en zijn site daarmee (mischien) verbeteren en of aanpassen.
- Als je een sitecheck plaatst vermeld erbij wat het doel van de site is en welke tools je ervoor hebt gebruikt. Geef aan als je specifieke onderdelen van de site wilt laten checken, of waar je nog wat tips voor wilt hebben.
- Een site die bestaat uit een standaard forum (bijvoorbeeld phpBB) wordt niet gezien als een eigen site, plaats deze dan ook niet, ook niet als je er zelf een 'fantastische' skin voor hebt gemaakt. Met wat kleurtjes pielen kan iedereen.
- Het wordt zeer op prijs gesteld dat je na plaatsing van een sitecheck ook zelf enkele sitechecks van commentaar voorziet.
- Popups van hosting providers zijn ook taboe. Er zijn genoeg gratis hosting services die geen popups geven. Gebruik je een referer zoals dot.tk, zet dan de link naar je site in je post en niet het .tk adres. Dat is een stuk sneller en het scheelt weer popups omdat jullie toch allemaal te lam zijn om de popup uit te zetten.
- Probeer te voorkomen dat je site te vaak voorbij komt
quote:Woei! Kontverhaal.com is duidelijk in elkaar geschroefd door een liefhebber met verstand van zaken. Technisch gezien heb ik erg geen verstand van, maar de kleuren zijn erg prettig .. lettertypes goed leesbaar .. teksten prettig geschreven en de optie tot reageren op je teksten is erg leuk.
Op maandag 26 mei 2003 22:46 schreef TheMarco het volgende:
Semi off-topic maar toch:-knip enzo-
Moest ik toch even kwijt. Carry on....
Kortom, erg mooi en staat nu in mijn bookmarks
quote:Wat een leuk idee
Op donderdag 3 april 2003 20:57 schreef ELTino het volgende:
Mijn site-check :
http://schoonheid.tinoweb.netHet moet een onderdeel van mijn site worden waar ik de mooiste sites van het web ga verzamelen. Misschien komt mijn eigen portfolio er binnenkort ook nog bij te staan.
Graag wat reacties erop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |