wat vinden jullie van deze flash intro ?
let me know
(ben pas een beginner met flash)
De site is gemaakt voor IE 5 of hoger, dus ik ben me er van bewust dat gebruikers van andere browsers problemen hebben met lay-out en werking (and to be honest : I don't care)....
quote:Voor het menu heb ik zoiets. Beter een egale achtergrond dan wat er nu achter zit.
Op dinsdag 20 mei 2003 12:39 schreef bluebit het volgende:
het is alweer een tijd geleden dat ik mijn pagina vernieuwd heb, maar toch zou ik het op prijs stellen als men nog tips of kritiek e.d. heeft :De site is gemaakt voor IE 5 of hoger, dus ik ben me er van bewust dat gebruikers van andere browsers problemen hebben met lay-out en werking (and to be honest : I don't care)....
Voor de icoontjes boven; zet er gewoon een tekst naast, ookal is het in een minimaal fontsize. Het is niet behulpzaam als men alle icoontjes af moet, daar boven hangen te wachten op de tooltiptext en dan op naar de volgende. Dat navigeert gewoon niet. Daarnaast komt dat een enkele bezoeker niet de moeite zal nemen om te gaan onthouden waar de icons voor staan.
quote:Wil je hier echt een mening over ?
Op dinsdag 20 mei 2003 12:44 schreef EggsTC het volgende:
www.tmfstormfront.tk
voor de menu-opties : daar was ik inderdaad niet tevreden over, sterker nog, ik denk dat ik die maar eruit ga slopen, en die opties in het menu links ga onderbrengen....
[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 20-05-2003 12:47]
quote:Waarom doet die auto een wheelie op zijn voorwielen ?
Op dinsdag 20 mei 2003 12:18 schreef The_Gunman het volgende:
http://www26.brinkster.com/mvbdesign/intro2.htmlwat vinden jullie van deze flash intro ?
let me know
(ben pas een beginner met flash)
quote:6.0. Ik heb het over de achtergrond links. Die niet vloeiende gradient.
Op dinsdag 20 mei 2003 12:45 schreef bluebit het volgende:
gebruik je IE6 of IE5.5, ik merk dat onder IE5 de achtergrond (de tekst)nog wel eens niet transparant is en dat wil dan nogal overheersend zijn....voor de menu-opties : daar was ik inderdaad niet tevreden over, sterker nog, ik denk dat ik die maar eruit ga slopen, en die opties in het menu links ga onderbrengen....
quote:lol, ja snap je nu
Die niet vloeiende gradient.
@tmfstormfront.tk
uhm, het ziet eruit als een hoax, en dat mag ik dan ook voor je hopen. anders is het wel triest......
Van m'n toko die ik sinds kort van de grond probeer te krijgen
quote:zo te zien heb je ook problemen om je site van de grond af te krijgen....ah nu heb ik hem, zal wel aan de pc gelegen hebben
Op dinsdag 20 mei 2003 13:47 schreef ralphk het volgende:
Ik is ook benieuwd naar jullie meningen:Van m'n toko die ik sinds kort van de grond probeer te krijgen
site ziet er mooi uit. ik zou alleen de achtergrond afbeelding aan de linkerkant : die overzicht foto van die weg > die zou ik doortrekken tot aan de onderkant van de browser.
Daarnaast is er nogal sprake van een groot blauw vlak aan de rechterkant bij hogere resolutie (bij 1024x768 valt het nog mee, maar 1280x960 zorgt voor een erg groot blauw egaal vlak.)
er gaat trouwens iets fout met de layout onderaan het text veld :
To continue in English, please click here. continuez en
francais ici.
(zo ziet het er dus uit)
quote:Mooi, dan ben je 1 sitechecker kwijt.
Op dinsdag 20 mei 2003 12:39 schreef bluebit het volgende:
het is alweer een tijd geleden dat ik mijn pagina vernieuwd heb, maar toch zou ik het op prijs stellen als men nog tips of kritiek e.d. heeft :De site is gemaakt voor IE 5 of hoger, dus ik ben me er van bewust dat gebruikers van andere browsers problemen hebben met lay-out en werking (and to be honest : I don't care)....
Weet je wel hoeveel mensen je uitsluit? Als je daar geen fuck om geeft, hou dan op met websites bouwen, want je geeft dan ook niet om je site.
Nah, site is beetje prutz0rs maar er hoeft niet meer informatie op en het ging er vooral om dat ie rustig en duidelijk overkwam....
quote:Mag ik zeggen dat hij dat juist niet doet?
Op dinsdag 20 mei 2003 20:55 schreef Pizza_Shooter het volgende:
... en het ging er vooral om dat ie rustig en duidelijk overkwam....
Lettertype doet pijn aan m'n ogen.
quote:Je moet even wat aanpassen in je css:
Op dinsdag 20 mei 2003 20:55 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Woei, hier mijn geweldige, artistieke, rustige web-siteNah, site is beetje prutz0rs maar er hoeft niet meer informatie op en het ging er vooral om dat ie rustig en duidelijk overkwam....
code:in plaats van font: bold. Zoals de pagina er nu uitziet gaat het niet helemaal goed in Phoenix, de hyperlinks worden net iets groter bij een 'hover'. Ik wordt er ze-ze-zenuwachtig vana{
color: black; text-decoration: none; font-weight: bold;
}
Dan zag ik nog dit:
code:...wat er op neerkomt dat er met het formulier niks gedaan wordt<form method="post" action="">
Maarreh, ik vind het verder een prima site
@ Roonaan: Het lettertype is Verdana en dat wordt juist heel veel gebruikt op web-sites, is er iets mis mee dan??
@ Berkery: Bedankt, was idd gewoon dat -weight vergeten!"
Owhja, dat formulier is home-made in PHP (de PHP code kan je dus niet zien..) het maakt gebruik van de form2mail functie.
<form action=""> betekent gewoon dat ie niet als je op submit klikt naar een andere pagina gaat.
Maar er gebeurt wat anders in PHP, wat je dus niet kan zien, met een if {} else {} scriptje....
Eh, ik post ff het mail scriptje (voor de liefhebbers ):
php:<?
error_reporting(E_ALL);
$error = false;
if (isset($_POST["mode"])) {
if ($_POST["voorletters"] == "") {
$error = "Veld voorletters is niet ingevuld.";
}
elseif ($_POST["achternaam"] == "") {
$error = "Veld achternaam is niet ingevuld.";
}
if (! $error) {
echo ("De gegevens zijn succesvol verstuurd!");
/* recipients */
$to = "Psychologen Praktijk Den Helder <xxxxx@xxxx.nl>";
/* subject */
$subject = "Aanmelding";
/* message */
$datum = date("j F Y");
$message = "Aanmelding {$datum}\n
Naam: {$_POST['voorletters']} {$_POST['achternaam']}\n
Geslacht: {$_POST['geslacht']}\n
Geboortedatum: {$_POST['geboortedatum']}\n
Telefoonnummer: {$_POST['telefoon']}\n
Straat: {$_POST['straat']}\n
Postcode: {$_POST['postcode']}\n
Huisarts: {$_POST['huisarts']}\n
Verzekering: {$_POST['verzekering']}\n
Voorkeur psycholoog: {$_POST['voorkeur']}\n
Probleem: {$_POST['probleem']}\n
";
/* To send HTML mail, you can set the Content-type header. */
$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
//$headers .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
/* and now mail it */
mail($to, $subject, $message, $headers);
}}
else {
?>
Hier staat dus het form met alle velden die je in moet vullen...
<?php
}
?>
[Dit bericht is gewijzigd door Pizza_Shooter op 20-05-2003 21:45]
quote:Tja, ziet er goed uit bij de eerste blik. Bij de 2e blik vind ik dat eigenlijk nog steeds. Je zou wel wat meer kleuren kunnen gebruiken en afstappen van de 2 kolom frameset.
Op maandag 19 mei 2003 10:58 schreef Meneer_Mush het volgende:
hier is de onze:Ben benieuwd
Het menu is overzichtelijk en werkt erg lekker. Vooral die icons die bij mouse-over verschijnen zijn leuk.
Je gebruikt het lettertype & grootte consistent. Je maakt ook goed gebruik van plaatjes alhoewel het af en toe beetje overbodig is (gallery).
Technisch ziet het er goed uit en heb ik weinig fouten kunnen vinden. Je maakt goed gebruik van stylesheets en de meta-tags zijn goed ingevuld. Alleen zie ik af en toe nog wat font-tags staan om kleine dingetjes aan te geven.
Wat trouwens nog wel jammer is is dat je header volgens mij niet op een 1024x768 helemaal wordt afgemaakt. Dus bij 800x600 al helemaal niet (terwijl veel mensen het nog gebruiken, zie eerdere post van mij in deze topic)
Het is een goede site maar het spettert er grafisch niet echt vanaf. Misschien komt dat door het kleur gebruik of de standaard indeling.
quote:Drop the Times New Roman. Neem liever iets als Arial of Verdana. Je kleur gebruik is ronduit saai te noemen en weinig fris. Ik kan ook niet gelijk zien of het een clan-site, weblog of homepage (wat het uiteindelijk blijkt te zijn) is.
Op maandag 19 mei 2003 11:19 schreef Machior het volgende:
Mijn site is te vinden op: http://www.darksword.nl
Dat zwaard is OK, behalve dat het er een beetje grof uitziet. Verder is alleen een zwaard als graphics beetje jammer. Ook de copyright tekst etc. onderaan in het wit is erg slecht te lezen. Het forum vind ik ook een beetje jammer voor een IT-student.
Je maakt gebruik van stylesheets en dat is dan ook het enige pluspunt plus dat de source er redelijk clean uitziet. Ik kan helemaal niks zeggen over navigatie aangezien je site nog helemaal niet af is en geen enkele link het bijna doet (behalve log-in maar bij iets invullen doet die het ook niet)
quote:Valt eigenlijk in de vormgeef-categorie Yatta! alleen dan niet grappig. Lelijke animatie en je ziet zelfs de zwarte rand om de auto (van de foto). Verder zijn de kleuren vreselijk, ziet het er nep uit en heb ik eigenlijk geen idee waarom je zoiets als intro zou willen gebruiken (ook al werk je het beter uit, het wordt niet echt mooi volgens mij)
Op dinsdag 20 mei 2003 12:18 schreef The_Gunman het volgende:
http://www26.brinkster.com/mvbdesign/intro2.htmlwat vinden jullie van deze flash intro ?
quote:Fijn dat je er even bij meldt wat het is (hoe bedoel je, spam)
Op dinsdag 20 mei 2003 12:44 schreef EggsTC het volgende:
www.tmfstormfront.tk
Onoverzichtelijk
Geen vormgeving
Slecht kleurgebruik
Popupbanner
Deze source zou Frontpage niet eens durven uit te spugen
Wat is het doel en wat is het stormfront?
quote:Ah! Dus hetzelfde als <form action="dezelfdepagina.php">. Weer wat geleerd
Op dinsdag 20 mei 2003 21:38 schreef Pizza_Shooter het volgende:<form action=""> betekent gewoon dat ie niet als je op submit klikt naar een andere pagina gaat.
quote:Het is ook niet de bedoeling van de site-layout, het is de bedoeling van de info die erop staat.
Op dinsdag 20 mei 2003 22:25 schreef ELTino het volgende:[..]
Fijn dat je er even bij meldt wat het is (hoe bedoel je, spam)
Onoverzichtelijk
Geen vormgeving
Slecht kleurgebruik
Popupbanner
Deze source zou Frontpage niet eens durven uit te spugen
Wat is het doel en wat is het stormfront?
quote:wat bedoel je nou precies?
Op woensdag 21 mei 2003 16:23 schreef EggsTC het volgende:[..]
Het is ook niet de bedoeling van de site-layout, het is de bedoeling van de info die erop staat.
Wist je dat je info ook kan ordenen en dat je het niet één grote lap tekst hoeft te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |