quote:Dit is absoluut het goede voorbeeld! Nu moet ik mezelf er ook nog eens aan gaan houden
Op zondag 18 mei 2003 02:46 schreef Shirley het volgende:
Tis een wonder hier op Fok! ik weet het...ik wil het goede voorbeeld geven. Een aangename voortzetting van dit topic.
quote:Voorzien is een groot woord, eik voorzie ik geen probs, maar aan de andere kant vraag ik me af hoe andere opvoeders dit aanpakken, gezien de hoeveelheid bagger van minderjarigen die je vanaf het net tegemoet walmt.
Op zondag 18 mei 2003 02:51 schreef bolivian het volgende:
Maar TS, voorzie je problemen? Of is het alleen omdat je het postgedrag van je zoon zo secuur kunt volgen?
quote:Sja, dat is natuurlijk een goed punt. Maar vergeet niet dat diezelfde minderjarigen ook bij hem in de klas of voetbalvereniging zitten. Denk nou niet dat dat allemaal lieverdjes zijn ...
Op zondag 18 mei 2003 02:57 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Voorzien is een groot woord, eik voorzie ik geen probs, maar aan de andere kant vraag ik me af hoe andere opvoeders dit aanpakken, gezien de hoeveelheid bagger van minderjarigen die je vanaf het net tegemoet walmt.
Ik denk niet dat je je kind kunt behoeden tegen het zien van gore plaatjes of iets dergelijks. Dat is voor een deel de enorme aantrekkingskracht van internet, maar het is voor die jochies ook heel abstract. Ze zitten giebelend de bestialiteiten te bekijken om maar wat te noemen, maar betrekken dat helemaal niet op zichzelf of hun eigen seksualiteit. Ik vind dat niet zo zorgelijk, ik bladerde vroeger ook met rooie oortjes in de blaadjes die we dan bij de vader van een vriendinnetje thuis vonden. En slap geouwehoer... ach. Dat doen ze de hele dag door met irl vriendjes ook.
Waar we wel heel kien op zijn is contacten die hij heeft met anderen, het geven van zijn telefoonnummer en persoonlijke gegevens en uiteraard als hij irl wil afspreken. Het enige enorme gevaar van internet vind ik de mensen die persoonlijk contact zoeken met die kinderen. De moderne variant van de kinderlokker zeg maar. Daar praten we vaak over, en maken ook duidelijk dat niet iedereen is wie hij zegt te zijn en dat je daar ook nooit klakkeloos van moet uitgaan. Hij is heel open over zijn contacten, en weet dat als hij ooit iets met iemand zou willen afspreken, dat hij dat met ons overlegt en dat het dan zal plaatsvinden in een openbare gelegenheid waar één van ons ook zit. Maar zover is het tot nu toe nog niet gekomen.
quote:Daar ben ik niet bang voor, mijn zoon weet prima met die materie om te gaan (hij krijgt van mij altijd uitleg en de materie is thuis absoluut niet taboe.) Ook al is hij pas twaalf, heeft hij toch ontluikende sexuele gevoelens.
Op zondag 18 mei 2003 10:08 schreef phileine het volgende:
Ik denk niet dat je je kind kunt behoeden tegen het zien van gore plaatjes of iets dergelijks. Dat is voor een deel de enorme aantrekkingskracht van internet, maar het is voor die jochies ook heel abstract. Ze zitten giebelend de bestialiteiten te bekijken om maar wat te noemen, maar betrekken dat helemaal niet op zichzelf of hun eigen seksualiteit. Ik vind dat niet zo zorgelijk, ik bladerde vroeger ook met rooie oortjes in de blaadjes die we dan bij de vader van een vriendinnetje thuis vonden. En slap geouwehoer... ach. Dat doen ze de hele dag door met irl vriendjes ook.
Ik vroeg me meer of hoe te reageren als ie echt dingen zegt op een forum, die in mijn ogen niet door de beugel kunnen, Maar zoals je al zei, gewoon duidelijk maken waarom iets niet kan, of tegen de netiquette indruist, lijkt me idd het beste. Wie weet is het een engeltje, maar hier zal ik hem met argusogen volgen.
Prive gegevens sturen over het net naar onbekenden is sowiezo taboe, dus heb ik liever dat ie op een forum rondhangt, dan op de chat.
quote:True, ik ben benieuwd wat voor 'virtuele peroonlijkheid' hij zal ontwikkelen. Voorlopig zal ik het zelfregulerende vermogen van de community de voorrang geven.
Op zondag 18 mei 2003 11:17 schreef phileine het volgende:
Ik zou het vooral zoveel mogelijk laten gaan, dat deden wij ook. Als het door anderen gecorrigeerd wordt is dat natuurlijk alleen maar beter, wij legden dan alleen uit waaróm een ander zo reageerde. En als we echt vonden dat het niet kon, dan zeiden we er zelf wat van (omdat we nou eenmaal ook die lastige positie hadden van forumbeheer).
Nogmaals, die communities voeden hun eigen leden vaak erg goed op, het is dan fijn als een ouder het principe al een beetje snapt en dus aan de zijlijn kan bijstaan en uitleggen, maar zit er niet te veel bovenop. Gewoon op je tong bijten en je tenen proberen te ontspannen.
Maar lezen doe ik het zeker!
quote:Dat deed ik expres, anders rijmt het niet!
Op zondag 18 mei 2003 02:22 schreef bolivian het volgende:[..]
Och, zolang het joch post in dit draadje kom ik 'em toch niet tegen
[edit] breng 'em toch maar even het correcte gebruik van leestekens bij, die komma doet het niet zo best... [/edit]
[edit2] oh, en kaas is 'oud', niet 'ouw'[/edit2]
quote:ah, daar is ie?
Op zondag 18 mei 2003 13:34 schreef blauwe_kaas het volgende:[..]
Dat deed ik expres, anders rijmt het niet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |