Ik weet niet wat er met mij is, alleen ik heb het gevoel dat ik seniel aan het worden ben! De laatste tijd maak ik het regelmatig mee dat vrienden, mijn vriendin, ouders zeggen dat ik hun het één en ander niet vertel / niet de waarheid tegen ze spreek.
Enkele voorbeelden:
Een vriend van me beweert hoog bij laag dat ik hem niet heb ingelicht over dat ik binnekort op vakantie ga. Ik daarentegen weet zeker dat ik dat wel heb vertelt dit omdat hij al enige keren aan mij heeft gevraagd of ik mee naar mexico met hem en een stel anderen wil gaan en ik nee heb gezegd omdat ik al een vakantie met mn vriendin heb geboekt en hierdoor ook een beetje 'krap bij kas' zit. Bovendien was het onlangs onzeker of ik met mijn vriendin verder zou gaan en toen heb ik (meen ook tegen hem gezegd) dat we nog wel een vakantie hadden geboekt (ik en mn vriendin).
Ander voorbeeld; Enige tijd geleden ben ik aangehouden gehouden door de politie (hoe&wat doet er nu even niet toe). Daar ik nogal in de rats hierover zit (kan financieel wel eens een zware dobber worden) schaam ik me hier best wel voor en wil dan ook niet dat mn pa hier achter komt. Nu beweert zij dat ik altijd heb doen overkomen dat ik niet wil dat mn beide ouders hier achterkomen! Ik ben ontzettend zeker van mn zaak en meen dat we tijdens moederdag het er bij mn ma nog over gehad hebben. Zij zegt dus van niet.
De laatste tijd heb ik het wel ontzettend druk, ik krijg ook het gevoel alsof ik geleefd wordt door mn vrienden, school, ouders, zus en lichte mate vriendin.Hierdoor zit ook helemaal niet lekker in mn vel, en mn prestaties op school en werk worden zichtbaar minder.
Alleen krijg het gevoel dat ik seniel aan het worden ben! Dit heeft ook een huge effect op mijn relatie en als dit nog langer door gaat dan ben ik bang dat het geen stand houdt.
Herkent iemand wat ik nu heb en zo ja HELP wat is het!? Ligt het nu aan mij? ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door djaydoubleyou op 18-05-2003 01:35]
quote:Misschien heb ik het verkeerd uitgedrukt. Ik heb niet het echt het gevoel dat ik gestressed ben. Heb wel het gevoel dat iedereen aan me zit te trekken (school, vrienden, kleine mate mn vriendin) en ik geen tijd voor mezelf heb.
Op zondag 18 mei 2003 01:07 schreef Jordy-B het volgende:
stress (of "te veel aan het hoofd") kan vergeetachtigheid als gevolg hebben. Heb 't bij m'n vader wel 'ns gemerkt... die heeft soms van die periodes dat 'ie gewoon aan tigtig dingen tegelijk moet denken, en dan vergeet 'ie ook 't een en ander.
quote:== stress
Op zondag 18 mei 2003 01:18 schreef djaydoubleyou het volgende:[..]
Misschien heb ik het verkeerd uitgedrukt. Ik heb niet het echt het gevoel dat ik gestressed ben. Heb wel het gevoel dat iedereen aan me zit te trekken (school, vrienden, kleine mate mn vriendin) en ik geen tijd voor mezelf heb.
Slotjen
quote:ja doet me denken aan VROAGAH
Op zondag 18 mei 2003 01:05 schreef djaydoubleyou het volgende:
Hi iedereen!Ik weet niet wat er met mij is, alleen ik heb het gevoel dat ik seniel aan het worden ben! De laatste tijd maak ik het regelmatig mee dat vrienden, mijn vriendin, ouders zeggen dat ik hun het één en ander niet vertel / niet de waarheid tegen ze spreek.
Enkele voorbeelden:
Een vriend van me beweert hoog bij laag dat ik hem niet heb ingelicht over dat ik binnekort op vakantie ga. Ik daarentegen weet zeker dat ik dat wel heb vertelt dit omdat hij al enige keren aan mij heeft gevraagd of ik mee naar mexico met hem en een stel anderen wil gaan en ik nee heb gezegd omdat ik al een vakantie met mn vriendin heb geboekt en hierdoor ook een beetje 'krap bij kas' zit. Bovendien was het onlangs onzeker of ik met mijn vriendin verder zou gaan en toen heb ik (meen ook tegen hem gezegd) dat we nog wel een vakantie hadden geboekt (ik en mn vriendin).Ander voorbeeld; Enige tijd geleden ben ik aangehouden gehouden door de politie (hoe&wat doet er nu even niet toe). Daar ik nogal in de rats hierover zit (kan financieel wel eens een zware dobber worden) schaam ik me hier best wel voor en wil dan ook niet dat mn pa hier achter komt. Nu beweert zij dat ik altijd heb doen overkomen dat ik niet wil dat mn beide ouders hier achterkomen! Ik ben ontzettend zeker van mn zaak en meen dat we tijdens moederdag het er bij mn ma nog over gehad hebben. Zij zegt dus van niet.
De laatste tijd heb ik het wel ontzettend druk, ik krijg ook het gevoel alsof ik geleefd wordt door mn vrienden, school, ouders, zus en lichte mate vriendin.Hierdoor zit ook helemaal niet lekker in mn vel, en mn prestaties op school en werk worden zichtbaar minder.
Alleen krijg het gevoel dat ik seniel aan het worden ben! Dit heeft ook een huge effect op mijn relatie en als dit nog langer door gaat dan ben ik bang dat het geen stand houdt.
Herkent iemand wat ik nu heb en zo ja HELP wat is het!? Ligt het nu aan mij?
quote:Dat slotje mag je uitleggen? Slotje zeikerds vind ik toch al zielig, maar ik zie geen enkele reden voor een slotje nu, leg es uit
Op zondag 18 mei 2003 01:41 schreef Phuturistixxx het volgende:
Wat ik uit je verhaal begrijp is dat andere mensen iets zijn vergeten, bv. dat ze zijn vergeten dat je verteld hebt dat je op vakantie gaat. Dus zij worden seniel, jij niet.....Slotjen
quote:We kunnen het ook omdraaien, waarom zou er geen slotje op hoeven?
Op zondag 18 mei 2003 01:51 schreef matando het volgende:[..]
Dat slotje mag je uitleggen? Slotje zeikerds vind ik toch al zielig, maar ik zie geen enkele reden voor een slotje nu, leg es uit
quote:Volgens mij zie jij de
Op zondag 18 mei 2003 01:51 schreef matando het volgende:[..]
Dat slotje mag je uitleggen? Slotje zeikerds vind ik toch al zielig, maar ik zie geen enkele reden voor een slotje nu, leg es uit
quote:Heeft er ooit iemand gezegd dat het humoristisch bedoeld was dan?
Op zondag 18 mei 2003 02:07 schreef matando het volgende:
juisten ik zag je smilie, maar de humor erachter ontgaat me.
quote:ja lekker belangrijk wat jou allemaal ontgaat, het was niet serieus bedoeld ei, vandaar de
Op zondag 18 mei 2003 02:07 schreef matando het volgende:
juisten ik zag je smilie, maar de humor erachter ontgaat me.
deze post mag ge-edit worden door de shmoops
quote:laat je niet gekmaken, je weet zelf dondersgoed wat je wel en wat je niet vertelt, dat is 't belangrijkte!!!
Op zondag 18 mei 2003 01:05 schreef djaydoubleyou het volgende:
Hi iedereen!Ik weet niet wat er met mij is, alleen ik heb het gevoel dat ik seniel aan het worden ben! De laatste tijd maak ik het regelmatig mee dat vrienden, mijn vriendin, ouders zeggen dat ik hun het één en ander niet vertel / niet de waarheid tegen ze spreek.
quote:Ben normaliter zeker van mezelf, maar doordat ik dit steeds vaker meemaak begin ik nu dus te twijfelen aan mezelf.
Op zondag 18 mei 2003 02:22 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
laat je niet gekmaken, je weet zelf dondersgoed wat je wel en wat je niet vertelt, dat is 't belangrijkte!!!
Verder nee ik blow niet, heb vroeger weleens drugs gebruikt (nu niet meer) en drink vooral in het weekend. Oh en rook trouwens ook niet meer.
quote:Misschien beetje rustiger aan doen en tijd voor jezelf nemen
Op zondag 18 mei 2003 09:13 schreef djaydoubleyou het volgende:[..]
Ben normaliter zeker van mezelf, maar doordat ik dit steeds vaker meemaak begin ik nu dus te twijfelen aan mezelf.
Verder nee ik blow niet, heb vroeger weleens drugs gebruikt (nu niet meer) en drink vooral in het weekend. Oh en rook trouwens ook niet meer.
Ik kreeg ook vaak te horen dat ik dingen vergeten was, ging naar afspraken die ik helemaal (nog) niet gemaakt had enzovoorts.
Ik merkte bij mezelf dat omdat ik als ik met het ene ding bezig was al het volgende volledig aan het uitdenken was. Hierdoor en door slaapgebrek maakte ik mezelf dan schijnbaar wijs dat ik het al uitgevoerd had.
Was puur stress en niet zo'n klein beetje ook! Ik zelf zag dat niet zo, ik vond het vervelend dat ik af en toe twijfelde aan mezelf maar vond ook dat alles gewoon goed ging, tot ik na 2 jaar eens op vakantie ging, god wat een opluchting was dat! Mijn vriendin was degene die alles geboekt en geregeld had en was nu degene met stress! Ze was bang om te vliegen, bang dat we de koffers kwijtraakte, bang dat we misschien bestolen werden noem maar op! En ik? Ik drentelde er gewoon rustig achteraan en zag al die problemen niet. Niks moest ook dus ik wimpelde eigenlijk alles af terwijl zij zich ontzettend druk maakte. Storten we neer? Gaan we toch met zijn tweeen. Worden we beroofd? FF bellen met de bank en geld overboeken. Koffers kwijt? Nou dan kopen we toch gewoon alles nieuw?
Toen ik die stress bij haar besloot ik wel voor mezelf dat ik de dingen eens anders moest gaan doen. Gewoon prioriteiten stellen en ook nee durven zeggen. Ik werd geleefd, moest dit, moest dat. Toen ben ik het eens om gaan draaien, waarom moet iets omdat een ander dat wil? Gewoon nee zeggen en wachten tot ze zelf een alternatief aandragen. Zo lukte dat eigenlijk met alles. Afspraken bij instanties? Gewoon weigeren en voorleggen of ze niet een andere datum hadden. Betalingen doen waarvoor ik het geld niet had? Niet gaan overwerken maar gewoon een betalingsregeling treffen. Vragen van vrienden om uit te gaan? Nee kom ook maar eens gewoon langs door de week o.i.d. Zo kan ik nog tig voorbeelden opnoemen maar het kernpunt is dat je geleefd wordt en je zelf zoveel druk oplegt dat je als ongeleid projectiel door het leven gaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |