Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:22 |
Ik werd niet goed! Op zondagavond omstreeks 19:00 uur reed ik op de A-29 in zuidelijke richting tussen Boerenstrontdorp en Zie-ik-je-morgen-nog-gehucht.Voor hen die daar niet bekend zijn: Het asfalt is er twee rijstroken breed en gaat kaarsrecht richting de horizon. Het weer was helder en het wegdek was droog. In verband met de zondag was van enige verkeersdruk geen sprake. Op het moment dat ik een viaduct passeerde zag ik een rode flits. Ik werd geflitst door een verdekt opgestelde camera van het KLPD. Alweer een wapenfeit van het verkeershandhavingsteam was geschied. Ik reed 138 criminele km/h waar 120 km/h was toegestaan. Wetstechnisch geen speld tussen te krijgen. Maaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrr.................. Wat beweegt het KLPD tot die controle met een marge van 7 km/h!? De dodelijke aanrijdingen op de A29 om 19:00 uur terugdringen? Ohooooofffff............. Schrijven we hier met het OM overeengekomen quota dicht? De score is immers 100%. Is dit soms een manier waarop het KLPD aan het ministerie aantoont in de veiligheid van het verkeer te investeren door de hoeveelheid verbalen die geschreven wordt? Het interesseert het ministerie immers niet waar ze vallen.....ALS ze maar vallen. Wat een droefenis dat personeel en duur materiaal op zo een manier worden ingezet. Ik zou het zelf eerder in de ochtendspits inzetten op een plek waar het verkeer gewoonlijk opstroopt. De score zal aanzienlijk zakken maar zij die op dat moment geflitst worden krijgen een boete met een verhaal. Zij zijn immers de achteroprijdende partij die je iedere ochtend wel ergens op de vluchtstrook tegenkomt. Ik ben van mening dat dat de verkeersveiligheid niet is gediend met de actie op de A29 van zondagavond. Captain_Chaos daagt iedereen uit de aard van deze snelheidscontrole te verdedigen...............als-je durft.............. (het zal wel stil worden in dit topic) | |
FluxC5 | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:24 |
Remmen, ding omtrappen? | |
Furious | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:26 |
quote: | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:30 |
quote:Ja en ? | |
bramdaman | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:30 |
enkele timmertipjes: 1) Koop een goede radardetector Politie je beste vriend | |
calvobbes | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:30 |
Je zult de families de kost moeten geven van de mensen die zich op kaarsrechte "rustige" wegen hebben doodgereden. | |
Atrimar | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:31 |
Je reed te hard . | |
Suijk | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:31 |
quote:Nee dat durf ik niet. Maar je hebt wel deels gelijk. De meeste ongelukken komen niet door het te hard rijden, maar het asociaal rijden. Mensen die hun auto overal tussen gooien, bumperkleven op een halve meter, telefoneren...maarja, die flits je zo moeilijk he... | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:33 |
quote:Die zijn er veel ja...........overigens ben ik ervan overtuigd dat dat eerder met andere misdragingen dan het overtreden van de snelheidslimiet te maken heeft. 138 en rechts inhalen of kleven is gevaarlijk en de dader moet dan ook absoluut een pernt hebben. En flitser is te rucksichtloss. Denkt niet na en hoeft zijn prent ook niet te motieveren. Hoe denk je overigens over de gehanteerde marge dan? | |
calvobbes | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:33 |
quote:En de allerbeste tip 4) Maak je niet zo druk, zet een lekker cd'tje op en houd je gewoon aan de snelheid ![]() | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:34 |
quote:Net zo veel inzicht als het lampje op het flitsapparaat zie ik al........dien mij nou een van repliek! | |
calvobbes | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:35 |
quote:Je bedoelt die van 7 km?!?!? In principe genoeg, maar dat zouden er van mij wel 10 mogen zijn. Meer ook niet. | |
bramdaman | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:36 |
quote:Geboortedatum 17 januari 1990 over 5 jaar als jij mag beginnen met auto rijden, zal het allemaal duidelijk worden. | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:37 |
quote: quote: | |
Atrimar | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:37 |
quote:Ik geef je gelijk dat de plek vreemd is, maar ja ... het komt er nog steeds op neer dat je te hard gereden hebt. Lekker belangrijk, boete betalen (of niet wat jij wilt) en verder leven. Zet je cruise control op 120. | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:38 |
quote:Dat is een zwaktebod natuurlijk......... Daarmee voorkom je inderdaad het verbaal maar is de verkeersveiligheid daar zo mee gebaat dan? Stellen we meer prijd op een handhaver of een hanteerder van de maximum snelheid........ | |
Atrimar | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:40 |
quote:Ik stel meer prijs op mesen die zich in alle verkeersopzichten aan de regels houden ... met een kleine marge natuurlijk. nofi hoor, maar ik vind dat je je boete als een man moet dragen. groot leed allemaal | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:40 |
quote:Voor flitsen gebruik je geen politie maar kasten of ander personeel. ![]() | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:41 |
quote:Geboortedatum 17 januari 1990 over 5 jaar als jij mag beginnen met auto rijden, zal het allemaal duidelijk worden. Of eerst maar eens een brommertje proberen.................... | |
bramdaman | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:41 |
quote:Calvobbes, dat is inderdaad ook een goede tip. Het probleem is mijn inziens dat je in een nieuwe auto aan het rij geluid kan je niet meer horen hoe hard het gaat. Je moet constact op je tellertje loeren. Ik ga naar het cafe. | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:43 |
quote:We pakken het anders aan. Ik zal woorden met minder lettergrepen gebruiken. Foutparkeren is ook niet gevaarlijk. Of je rijbewijs niet bij je hebben. Of een kapotte uitlaat. | |
bramdaman | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:45 |
quote:brezeertje op? | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:46 |
quote:Ik mis het woordje snelheid...............we kunnen het hele RVV wel door de mangel halen hier maar dat was mijn bedoeling nou ook weer niet. Overigens ben ik best goed in lettergrepen. Leef je maar eens lekker uit dus. | |
Atrimar | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:47 |
quote: ![]() Alleen die max snelheid hé ... | |
calvobbes | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:47 |
quote:Klagen dat je ter verantwoording wordt geroepen omdat je je niet aan de regels houd vind ik eik een zwaktebod. quote:De ene keer wel, de andere keer niet. En ze moeten ergens een grens stellen, want als ze dat niet doen wordt het een racebaan waar wel elk weekend een paar doden vallen. | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:50 |
quote:Nou, je maakt gebruik van een privilege (rijden is geen recht) en daar controleren ze op. Dat jij vind dat dat onzin is omdat je niet gevaarlijk bent (meningen verschillen hierover maar swa) stel ik ertegenover dat er wel meer regels zijn waar je in overtreding bent en toch niet gevaarlijk of zelfs niet eens hinderlijk (geen geld in de parkeerautomaat bv terwijl die boetes toch nog hoger liggen zelfs). Jij geeft aan dat er 2 banen recht liggen met helder weer. Ik vraag "Nou en" | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:51 |
quote:je hebt mij niet horen klagen dat ik me niet aan de regeld hield hoor......ik zelfs gezegd dat er geen speld tussen te krijgen was....ik heb alleen maar de aard van de controle ter discussie gesteld...55 km/h bij de voetgoegersoversteekplaats nabij een school mocht wat mij betreft 1000 Euro kosten.......die plaats en marge zijn dan ook met droge ogen verdedigbaar. Verder staat of valt je tweede argument met de gehanteerde marge.......120 of 140 op een boom maakt geen veschil...je auto zal desintegreren. | |
calvobbes | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:51 |
quote:Daar hebben ze een leuke gadget voor uitgevonden! De cruise control! | |
maartenoei | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:52 |
quote: ![]() | |
Atrimar | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:52 |
quote:Dit scheelt wel aardig in je remweg, of je reactietijd ... scheelt je misschien toch nog linksom het boompje, of een hoop blikschade ![]() | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:53 |
quote:Als je tijdens een regenbui niet iedere keer in de kast bent gaan zitten zal je het veschil gemerkt hebben. Glad wegdek en slecht zicht maken de marge verdedigbaar. Geen zicht/gas dicht zeg ik altijd maar. | |
calvobbes | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:53 |
quote:Oke. Overal 80 dan maar? Niet dat dat veel uitmaakt... Waar zou jij dan de grens leggen? Iedereen zijn maximum snelheid laten bepalen? Dat hebben ze zelfs in Duitsland ook alleen maar op de lange grote 4 baans snelwegen als ik me niet vergis. | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:54 |
quote:Dan raad ik je aan om nooit harder te rijden dan 10 km/u. | |
NightH4wk | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:54 |
Misschien vind je vriendin het wel fijn dat je zo hard rijd, maar wij niet. ![]() | |
SCH | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:56 |
OV-jaarkaart een ideetje? | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:56 |
quote:Je vergist je............overigens hebben duitse autobahnen een adviessnelheid van 140 und 80 bei nasse. daar kan ik nou mee leven.....ik heb dan ook met veel plezier in seedorf gediend | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:57 |
quote:Wat lul je nu steeds over die marge ??? Er is gewoon een grens van 120 km/u want dat is de optimale compromis van nu. Je zeikt toch ook niet dat er tijdens regen de marge ineens -20% wordt ? | |
SCH | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:57 |
quote:Vergelijking met Duitsland ![]() Vergelijk de verkeersdoden eens. | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:58 |
quote:non-argument | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:58 |
quote:Allemaal dood. En nu ? | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:58 |
quote:en nog één | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 00:59 |
quote:je hebt de cijfers begrijp ik? | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:01 |
hallo ? | |
calvobbes | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:01 |
quote:Ook goed, maar wat stel jij dan voor als max snelheid in Nederland? | |
SCH | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:02 |
quote:Nederland zit erg laag. Ook in vergelijking met landen met dezelfde maximumsnelheden, omdat hier de controle relatief goed georganiseerd is. | |
MeAndMyself | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:04 |
piet landverraaier, je beste vriend ![]() | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:05 |
quote:'Je zeikt toch ook niet dat er tijdens regen de marge ineens -20% wordt ?' Sorry hoor....maar hier kan ik dus geen touw aan vastknopen........doe maar minder lettergrepen. Of anders een streepje ertussen. De compromis in inderdaad optimaal.....maar gaan we hem hanteren (afdwingen op de juiste plaats en het juiste moment) of gaan we hem handhaven) 127 op de A7 bij lelystad. Ik zie daar een groot verschil in | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:09 |
quote:Het liefst natuurlijk een variabele limiet........zet de boel rond mijn woonplaats (in casu Rotterdam) in de spits maar op 80 maar laat hem alsjeblieft aangepast worden aan het verkeersaanbod. Overigens heb ik juist moeite met de zondag hoor....het vrachtverkeer niet of nauwelijks aanwezig en de snelheidsverschillen zullen dus niet groot zijn. Daarbij komt dat wanneer je geen donkere bril ophebt je een vrachtwagen ziet verschijnen en je de discipline moet hebben je snelheid daaraan aan te passen. | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:09 |
quote:Doen ze toch ![]() quote:Wisselende snelheden hebben we alleen op de rijkswegen met van die lampjes borden. (120 blijft de max) quote:dat deden ze quote:Ik niet. | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:11 |
quote:lees mijn uitleg over hanteren en handhaven nog eens | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:13 |
quote:Nee. Eerst antwoord. Die marges interesseren me niet. (Alles erboven is gerommel in de marge | |
SCH | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:14 |
Het gaat om de veiligheid best meneer Chaos, en die komt met elk ander voorstel nog verder in het gedrang. Het is al geen pretje op de weg met hardrijdende mensjes als u. | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:16 |
quote:Dat is op zich zijn punt. Dat hijzelf vind dat je harder mag als het kan. Waarschijnlijk dus dat je mag foutparkeren als het regent en dat je je uitlaat mag laten wegrotten zolang je hem maar goed vastbind. | |
maartena | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:17 |
Ik daag je uit! ![]() Gij zult de wet niet overtreden. | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:24 |
quote:Mijn punt is dat het afdwingen zou moeten plaatsvinden waar en wanneer aantoonbaar gevaar is ontstaan in het verleden. Ik gaf al als voorbeeld de ruit om Rotterdam. Dáár is handhaving van 100 of wat mij betreft zelfs 80 verkoopbaar. Natuurlijk ben ik niet voor het volledig loslaten van de snelheidlimiet. Ik stel tijd en plaats van controle ter discussie. Lees het nog maar eens door. Off topic: Regen maakt foutparkeren niet hinderlijker of gevaarlijker en je uitlaat mag net zo rot zijn als je zelf wilt als-ie maar over de volle lengte gasdicht is. | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:25 |
quote:je mag zo hard rijden als je zelf wil als-je maar niemand dood rijdt | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:28 |
quote:Ik trok de vergelijking tussen de uitlaat en de snelheid niet hoor. Als je een beetje meeleest zie je ook dat ik het niet over 'net zo hard als ik wil' heb maar...........en daar gaat-ie weer....DE TIJD EN PLAATS VAN DE CONTROLE TER DISCUSSIE STEL. | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:30 |
quote:Als ik je goed begrijp vind je dat je niet gecontrolleerd mag worden buiten rotterdam grofweg ? Dusse ... alcohol controles alleen op de wegen waar je harder rijdt dan 50 Begrijp je zelf wel wat je wil ??? Als het gaat zoals jij het wil dan wordt alles buiten de stad een soort van vrije zone voor alle petjes die scheef in hun getunde b-golfje zitten. | |
Michaellimo | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:30 |
quote:Kijk en als je uitlaat nou net niet gasdicht is omdat hij 3 kilometer geleden kapot ging dat krijg je een bekeuring van ¤ 86 dat is wel ff 189 ballen!! Jaja dus mocht deze ooit kapot gelijk auto aan de kant (of het nou in een tunnel is of op de coolsingel maakt niet uit) en de wegenwacht ff bellen om te vragen of ze je naar de garage willen slepen voor een paar honderd euro......................:( Als je dat dus gebeurd ben je dus sowieso de lul om maar te zwijgen van ¤ 700 voor een nieuwe uitlaat! | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:30 |
quote:Jep, die stel jij, zolang het jou uitkomt, met jouw inschatting. Jij bepaalt het dus zeg je, dus jij bepaalt dan de snelheid, in welke situatie, dus jij wilt zo hard rijden als jij wilt op dat moment. Dat zeg je toch? Je reed gewoon te hard, en nu zit je te janken? | |
Skull | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:30 |
Hm ik vraag me eigenlijk af op de politie ook midden in de nacht van zondag op maandag op een of andere boerelulle weg staat te controleren waar een heel peloton dat terugkomt van de disco langskomt. Wanneer dat het geval is dan hoor je mij niet klagen want dan zijn ze iig consequent. Maar vergeet het maar, dan liggen die lui te maffen. Overuren pakken met verkeerscontroles op dat soort momenten en lokaties is letterlijk driedubbele diefstal. En ja ik vergeet niet dat er ietsie pietsie te hard werd gereden. | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:38 |
quote:Dat van die alcohol gaat natuurlijk helemaal nergens over............ Overigens is het petje in zijn golf vaak degene die snelheid combineert misdragingen. Als je had opgelet had je kunnen lezen dat ik het loslaten van de snelheidslimiet niet propagandeer maar vraagtekens heb bij TIJD EN PLAATSEN MARGE..........da's dus voor de laatste keer. Tenzij je echt Stevie Wonder bent.....dan kan ik net zo kappen geloof ik. | |
valek | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:41 |
Ze moeten iedereen flitsen die te hard rijdt en daarna kijken naar de situatie. Naar de situatie van deze topicstarter zou ik zeggen dat hij absoluut niets gevaarlijks doet. Dus gewoon geen boete geven. | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:44 |
quote:De tijd, plaats en marge (waar iedereen zo lekker aan voorbij gaat) bepaal ik niet.....helaas..... Als dat apparaat daar op diensdagmorgen om 07:00 had gestaan was het verkeersaanbod er gewoon meer naar geweest. En ik stel ter discussie he.........ik heb nog even gekeken maar in het woordenboek staat janken daar niet onder genoemd. Lees nou toch eens wat er in het eerste stukje staat! Ik klaag niet over het feit DAT ik hem krijg.....maar de omstandigheden waaronder. | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:45 |
quote:Ja, kost nog meer mankracht endus manuur Wat heb je liever, dat ie 100 euro dokt omdat ie te hard rijdt, of omdat ie 200 euro dokt omdat ie te hard rijdt EN men moet de situatie beoordelen? | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:48 |
quote:Optie 2! Het lijkt wel of je het gaat snappen. De mijnheer V/M heeft ook echt een prent nodig! | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:48 |
quote:Wat lul je nu over die marge ??? Die is 3%. (of zoiets ) Moeten ze een boete variabele invoeren voor tijdstip en plaats ??? (Dat is volgens jouw redenering wel gewenst) maar de marge is geen issue op zich. 120 is het ijkpunt in jouw geval. | |
valek | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:49 |
quote:Heb je gelijk in. Maar het was maar een idee. Maar dat er iets moet gebeuren lijkt me wel. Ons eerlijk hardwerkende belastingbetalende burgers nog meer geld laten betalen. SCHANDE. De mensen die flitsen, daar heb ik totaal geen respect voor. Imo zijn het gewoon moderne belastingophalers maar dan nog een tikkeltje erger. | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:50 |
quote:Maar jij praat nu vanuit een situatie dat jij de situatie bepaalt. Dus laten we zeggen dat dit weer gebeurt, en jij moet dus 200 euro doken (omdat boetes omhoog zijn gegaan omdat er meer manuur moet gestopt worden in beoordelen) wie zegt mij dan dat jij dan niet weer gaat zitten janken en zeggen dat men het verkeerd heeft beoordeeld? | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:51 |
quote:w8 maar totdat er parkeerwachters gaan staken. Dan zijn dat soort lui ineens erg gewenst. Of dat je moeder van d'r fiets wordt afgecrossed door een petje in een golfje. (met bijbehorende marge natuurlijk) | |
montoya01 | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:52 |
te hard is te hard wordt dokken kerel sukkel | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:53 |
quote: | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:55 |
quote:Je vat hem........................... IJkpunten kijken niet naar omstandigheden.........ik zie overigens nog steeds geen argument van je waarom dat ijkpunt gehandhaafd moet worden en niet gehanteerd. Je lijkt wel een flitsapparaat! (en wat een taalgebruik overigens zeg) | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:56 |
quote:Och, de marge is nu 3%. Voeren ze het op naar 30% dan rijdt hij op 30% extra. Weer er net boven dus. Maar hij bedoeld dat je dat in Nederland op sommige plaatsen wel mag van hem. | |
valek | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:56 |
quote:zit ook wat in natuurlijk. Maar als ik wat gebeurd is ook zondags rond 8 uur savonds geknipt wordt en ik rijd 128 dan vind ik het echt zielig hoor. | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:57 |
quote:Jij niet. Nog simpeler uitleggen lukt me niet denk ik. | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:58 |
quote:Als dat weer gebeurt en ik rijd sneller als een acceptabele marge op dat moment zal je me nergens over horen. Ik had al eerder 140 als adviessnelheid genoemd....die lijkt me billijk. | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:59 |
quote:Oh jeetje....heb ik je steekhoudende argument gemist? Maak me eens blij! | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 01:59 |
quote:Jep, lijkt JOU redelijk... | |
Furby | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:00 |
quote:Yeuh. En dan verleggen we de grens naar 140. Jij gaat 140 + marge rijden en net als je daat 2 km/u boven zit flitsen ze je ( duhhhhhh ) en begin je weer te mauwen. Die marge is gewoon GEEN discussie op zich. Die heb je. Meer niet. | |
ondeugend | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:00 |
Misschien is het zinnig om eens te kijken naar het profiel van de topicstarter ? ![]() | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:01 |
quote:non-argument........ ![]() | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:05 |
quote:Interessant-doen-post ![]() | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:06 |
quote:oh....je geeft zelf een andere waarde aan je post.....ben ik ook tevreden mee | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:07 |
quote:EN nog een plaat voor de kop ook :S | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:10 |
quote:je loopt een stappie achter................................lees nog maar eens | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:11 |
quote:Nee hoor | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:13 |
quote:ja hoor........er zit een dubbele bodem in... ![]() ![]() maar we wijken wel erg af zo..........\ da's wel weer een beetje jammer | |
Light | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:13 |
quote:Dus bijvoorbeeld tussen 0:00 en 5:00 een max van 140 km/u instellen. En van 5:00 tot 0:00 de huidige max hanteren. Met als gevolg dat je zowel op je teller als op de klok moet kijken. Als je immers om 5:01 nog steeds 135 rijdt, dan rijd je dus 15 km/u te hard. En dan kun je weer gaan klagen over dat de klok van die meter niet goed stond, of over de marges die ze bij de tijd hanteren. Volgens mij wordt het er alleen maar onduidelijker van. | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:17 |
quote:Jamaar jamaar meneer wil graag hard rijden als de situatie zoals hij dat inschat het toelaat. Begrijp dat nou! | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:18 |
quote:Nou....dat is best een optie.......... Bij zware regenval of mist of verkeersaanbod worden matrixborden ook zo gebruikt. En die klok daar mag wat mij betreft nog wel even over nagedacht worden. zal ook een kleine marge op moeten natuurlijk....niet iedereen zijn klokkie staat precies gelijk.........dat is weer op te heffen door het tijdstip een kwartiertje naar voren te trekken waardoor je mop het door jouw beoogde tijdstip aan het werk kan. | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:20 |
quote:zoals-ie door de wetgever ingeschat zou kunnen worden.........LEES nou toch eens. Ik ben GEEN voorstander van vrijgeven. | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:21 |
quote:Ow shit, ik zie meteen dat ik in het verkeerde topic zit.. | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:22 |
quote:Hier kan ik dus niks meer mee hé........................................ | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:26 |
quote:Ik kon er al niks meer mee toen ik dit las quote:Je hele verhaal is gebasseerd op een aanname die je zelf doet, en waar je vervolgens zelf een conclusie aan verbindt. Nergens op gebasseerd. Feit dat ze zondag sochtends staan te flitsen is natuurlijk van het absurde, maar je reed harder dan toegestaan. Misschien is het juist wel om dit soort mentaliteitsperikellen dat ze op dat tijdstip gaan flitsen? | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:32 |
quote:Hee.... ![]() Je deelt kennelijk mijn mening over het tijdstip..........in elk geval deels... Over welke mentaliteit heb je het dat het TOCH verdedigbaar is? Ik hoop niet dat het is dat de weggebruiker zelf invulling geeft aan de tekortkoming van de wetgever dat snelheidslimieten (en in ieder geval controlemarges) zouden moeten flutuceren. In het tweede geval hebben we het dus over de tekortkoming bij het management van de projectmatige controle binnen het KLPD. (overigens hoor ik niets meer over het halen van quota) | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:34 |
quote:doe maar fluctueren...............het is ook al laat he | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:35 |
quote:Halen van quota is jouw aanname. Rij je vaak over dat stuk weg? Staat dat stuk weg niet bekend als een route waar op dat tijdstip veel ongelukken gebeuren? | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:39 |
quote:Het halen van quota bestaat....en ik kan het weten, neem dat maar van me aan. Ik kom er vaak. Het is de route tussen rotterdam en bergen op zoom....op zondag is er geen enkele verkeersdruk en ik weet uit ervaring dat aanrijdingen zich daar in de ochtend- en avondspits voordoen. Het gaat dan vooral om het achterop de file rijden en onvoorzichtig van rijstrook wisselen. | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:40 |
quote:Nee, leg uit... | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:46 |
quote:Het KLPD en de overige regio's hebben vollumeafspraken met het OM en het Ministerie.......zoveel van dit.....zoveel van dat......zoveel verbalen voor de snelheid. Dat levert het KLPD met allle bezuinigingen een behoorlijke taak op om die quota te halen. Daarom verdenk ik hen ( en de projectmatige controleurs van de regio's ) ervan plaatsen te kiezen waar de scoringskans prevaleert boven het bijdragen aan de verkeersveiligheid. De verantwoording van de cijfers ben je immers makkelijker op af te rekenen dan het ongrijpbare stukje veiligheid. Veiligheid cijfermatig afdwingen kan niet, daar zijn qua omvang van het wegennet gewoon de middelen niet voor beschikbaar. | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:51 |
Jij voelt je slachtoffer van in jouw ogen wanbeleid. Los daarvan ben jij geflitst op een stuk weg waar jij te hard reed, waarvan je wist dat je te hard reed. Misschien was het wel een initiatief van de diender zelf om op dat punt te staan met z'n mobiele flits installatie, omdat ie dan weet ik veel beter ontvangst had op z'n 2fm radio? Je zit excuses te zoeken voor het fiet dat jij hebt bepaald dat jij op dat moment te hard reed. | |
ondeugend | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:54 |
Lees dat profiel nou eens ! ![]() Getsie wat is een sigaar goor zeg ! | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:55 |
quote:Zo voel ik me en dat ben ik ook in mijn ogen....dat moge duidelijk zijn. de plaatsen van controle worden niet door de toezichthouder (het is GEEN diender)) niet zlef uitgezocht....dat doet het management. Ik zoek geen excuses maar ben teleurgesteld en stel ter discussie dat in mijn ogen niet op billijke wijze is bepaald wie waar te hard reed. | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 02:56 |
quote:Hadden we er maar inspraak in... | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 03:02 |
quote:Mwah.......dat zou helemaal geen slecht idee zijn.....eigenlijk moeten plaatsen en getallen openbaar gemaakt worden. Volgens mij zou ik aan de buis gekluisterd zitten bij de parlementaire enquete. Hadden we er maar inZAGE in zou het dus zijn...... Ik ga maar eens snurken.... Bedankt voor je repliek | |
Pizza_Shooter | zaterdag 17 mei 2003 @ 07:35 |
Kijk, je kan elke keer als je geflitst wordt enorm gaan zeiken hier en een boete betalen. Je kan ook gewoon de volgende keer je aan de maximumsnelheid houden (is bovendien nog veiliger ook!). It's your choice.... | |
Sikke-Bosse | zaterdag 17 mei 2003 @ 09:37 |
Als ze voor de veiligheid staan te flitsen, snap ik niet waarom sommige mensen nog steeds een rijbewijs hebben. Imo zijn personen die met 50 invoegen op de snelweg een groter gevaar voor de verkeersveiligheid dan iemand die op een verlaten snelweg 140 rijdt. Zelf zullen ze zelden bij een ongeluk betrokken zijn, maar ze laten een spoor van vernielingen achter, waar de gemiddelde hooligan trots op zou zijn. En als je daar wat van zegt, dan is autorijden ineens een recht en geen privilege. Die mensen moeten ook van a naar b. Jaja, en daar hebben we dan ook bussen en treinen voor. | |
Captain_Chaos | zaterdag 17 mei 2003 @ 10:08 |
quote:Volgens mij heb je de discussie niet helemaal / helemaal niet meegekregen. Het komt erop neer dat ik grote moeite heb met een verbaal zonder verhaal. Op een wegvak controleren waar marginale snelheidsovertredingen niets bijdragen of afdoen aan de verkeersveiligheid is nauwelijks te verdedigen. De middelen en personeel die beiden al zo schaars zijn zouden op een meer verstandige manier kunnen worden ingezet. Ik opperde eerder al dat de kwantiteit van de verbalen het wel eens zou kunnen winnen van de kwaliteit ofwel HOE ze vallen maakt niet uit....ALS ze maar vallen. | |
superbossy | zaterdag 17 mei 2003 @ 10:30 |
Zo'n topic heb ik ook al eens geopend ![]() Het enige wat je kunt doen is een bezwaar aantekenen... | |
haaahaha | zaterdag 17 mei 2003 @ 10:38 |
In engeland moet een flitskast opvallend van kleur zijn, en er moet een aantal honderd meters van te voren bekend worden gemaakt dat er een flitskast staat. Dat zijn punten waarvan ik vind dat ze hier ook ingevoerd moeten worden, en niet het genieperige geflits vanuit de berm/stilstaande auto. | |
ArmaniMania | zaterdag 17 mei 2003 @ 12:03 |
Ik wordt GODVERDOMME geflitst in Groningen. En dat voor een verschil van 7 kilomter te hard. 7 Kilometer !!! Wat een eikels,het wordt steeds gekker. En voor 7 kilometer te hard rijden betaal je Godverdomme ¤ 35. Die zijn echt op de kop gevallen.... ![]() ![]() ![]() ![]() | |
BreeeZe | zaterdag 17 mei 2003 @ 12:05 |
Leuke discussie, wil ik me ook wel even in mengen ![]() Volgende punt staat wat ik begrijp van de topicstarter niet ter discussie: Maar wat inderdaad niet klopt is het feit dat de overheid snelheids controles verkoopt met als belangrijkste reden "vergroten van de verkeers veiligheid" Als het echt om de veiligheid gaat, maak dan duidelijk dat er gecontroleerd wordt, zodat de mensen hun snelheid aanpassen op dat moment, een boete achteraf helpt niet. Iedereen kan hopelijk inzien dat het vaak toch gewoon om geld binnen halen gaat, niet altijd maar vaak wel. | |
Afwezig | zaterdag 17 mei 2003 @ 13:18 |
Korpsen worden afgerekend op het aantal bonnen wat ze uitschrijven. Stel nou dat in politiegebied (bv. Rotterdam-Rijnmond) iedereen zich ineens keurig aan de regels hield. Netjes de goeie snelheid zou rijden, auto netjes zou parkeren, niet over doorgetrokken strepen zou rijden etc. Dan zou het desbetreffende politiedistrict daarop worden afgerekend (zij hebben tenslotte geen bonnen uit kunnen schrijven). Daarom gaan ze ook op plekken staan op een 80 kilometerweg waar je zonder enig gevaar voor jezelf / anderen 120 kan rijden staan controleren, en voor het gevaarlijke kruispunt waar slechts 100 auto's per uur overheen gaan maar toch elke week een ongeluk gebeurd. Vervelend, maar zo gaat het wel | |
Gatso | zondag 18 mei 2003 @ 17:29 |
Er kan niet genoeg geflitst worden ![]() | |
Summertime | zondag 18 mei 2003 @ 20:14 |
quote:Punt enel | |
LauLau | zondag 18 mei 2003 @ 20:24 |
quote:In onze buurt hangen we er gewoon plakplaatjes voor. Scheelt belastingcenten ! | |
Mister_H | zondag 18 mei 2003 @ 21:10 |
klootzakken zijn het ALLEMAAL!!!! smerige bermtoeisten met hun automatische zakkenrollers. ben eens geflitst op zaterdagochtend 10.00 uur in de buurt van rotterdam. 3 rijstroken heen en 3 rijstroken terug. Er waren 5 auto's!! 2 aan de andere kant, eentje die me inhaalde, ik en zo'n lul achter een viaduct. Ik reed 105 ok is te hard, maar waar ben je dan helemaal mee bezig. Dit gaat echt z'n doel voorbij!!! ga eens in een woonwijk flitsen, daar geef ik ze groot gelijk, ivm kinderen etc. maar op deze manier, maar goed ik hoop dat tie er gelukkig mee is geworden........:( | |
Ulx | zondag 18 mei 2003 @ 21:38 |
quote:Moet je opletten wat je gaat zeggen als je met 15-20 kmh geflitst wordt op een plek waar je stapvoets mag (zoals een woonerf). Volgens mij is dat geen keurige uitdrukking. | |
Spaceman | maandag 19 mei 2003 @ 01:11 |
Koop een auto die niet harder dan 120 gaat ![]() | |
Tichelaar | maandag 19 mei 2003 @ 02:43 |
quote:Je reed te snel toch ![]() ![]() | |
Rommel | maandag 19 mei 2003 @ 09:19 |
Ik zat gister bij een maat in de auto en we reden met 2 auto's achter elkaar een beetje dollen (1 van hen net vanaf woensdag ze rijbewijs), opeens flits flits allebei geflitst ; "oops hoe herd gingen we ?" Omdraaien naar die knakker toe, aardige vent btw, "hoe hard reden wij ?" Nou jongens de voorste auto ging 105 Km/h en die erachter ging 96 Km/h.... "ow, en hoe hard mochten we hier ??" 50 Km/h jongens.... oooops ![]() Ik heb me weer kapot gelachen hahahaha ben daar ook al 3 keer geflitsts en weet nu wel dak daar in moet houden | |
George_Bush | maandag 19 mei 2003 @ 11:25 |
quote:Natuurlijk, zoals op deze foto's te zien is mag tegenwoordig iedereen een politiejas aantrekken. ![]() Zie de "harde" werkers toch eens staan met hun poten in de zakken. | |
ramsesii | maandag 19 mei 2003 @ 11:44 |
te hard is te hard, daar mogen ze je wel voor beboeten ![]() | |
-Raikane- | maandag 19 mei 2003 @ 12:41 |
quote:Inderdaad, aangezien een normaal mens tegenwoordig allang niet meer bij de politie wil werken, nemen ze tegenwoordig elke iq loze grafmongool die "soliciteerd" aan. Die mag dan in uniform stoer door de stad lopen, om vervolgens als er ergens problemen zijn een blokje om te lopen. Of ze mogen burgers uitmelken door onzinboetes uit te delen aan mensen die 3 km/h te hard rijden of 5 min te lang geparkeerd staan. | |
Koos_26 | maandag 19 mei 2003 @ 13:45 |
quote:Ja en al die doden zijn er gevallen omdat ze 84 reden terwijl ze 80 mochten. Als ze gewoon 80 hadden gereden waren ze lachend uitgestapt. ![]() Dát is hier het punt. | |
Koos_26 | maandag 19 mei 2003 @ 13:52 |
quote:Ja hoor het is heel veilig om 50 te rijden in sommige delen van de bebouwde kom. Dan ben je dus echt een wegpiraat. Laat je toch niets wijsmaken door de overheid dat snelheid de belangrijkste oorzaak is van ongevallen. Dat is dus niet zo. Het is werkelijk nog nooit aangetoond dat 120 veiliger is dan 130. | |
ondeugend | maandag 19 mei 2003 @ 16:29 |
quote:* ondeugend denkt dat Koos_26 het punt van de topicstarter door heeft. ![]() | |
Mister_H | maandag 19 mei 2003 @ 20:20 |
quote:leuk dat je dar over begint, was een tijdje geleden in Tilburg, zat in m'n auto te wachten op een collega die er elk moment aan kon komen. Komt er zo'n over ijverige net gepromoveerder stadswacht naar me toe, met de mededeling dat ik moest bestalen of weg moest omdat ik een betaald parkeren plek in bezte hield......ff voor de duidelijkheid ik schat dat er nog 25 parkeerplekken leeg waren........... waar zijn we dan helemaal mee bezig........ ![]() | |
Captain_Chaos | woensdag 21 mei 2003 @ 16:23 |
quote:.............waar het KLPD zichzelf niet grenzeloos ongeloofwaardig maakt mag ik hopen............. ![]() | |
Captain_Chaos | woensdag 21 mei 2003 @ 16:28 |
quote:Net en rijbewijs en dan met zulke snelheidsoverschrijdingen geflitst worden. Dáár zou het dus eigenlijk om moeten gaan. Zonder een waardeoordeel aan de rijvaardigheid van een 'nieuweling' te willen geven constateer ik toch maar al te vaak dat dit juist de weggebruikers zijn die iemand nog ouderwets doodrijden. | |
Captain_Chaos | woensdag 21 mei 2003 @ 16:38 |
quote:Volgens mij ging het hier niet om de man V/M die zijn werk staat te doen maar om de plaats, tijd en marge die hem vanuit justitie/management worden opgelegd. Ik neem gemakshalve aan dat je de pompbediende ook niet verrot scheldt omdat naar jouw mening de winstemarge op benzine te hoog is. 'Don't shoot the pianoplayer'. Off topic: Je mag solliciteren. 'Solliciteert' = stam + t in de tegenwoordige tijd. Je voldoet kennelijk aan de door jouw gestelde functieeis. | |
JeroenMeloen | woensdag 21 mei 2003 @ 16:39 |
quote:Waaaaaaahhhh!! Fantastisch verhaal! Moraalridders komen uit alle hoeken en gaten aanvliegen las ik....DAMES EN HEREN, DEZE CRIMINEEL REED WEL 138! PAK HEM AUB ZIJN RIJBEWIJS AF! BAAAAAAAAHAHAHAHA | |
Leonardo1504 | woensdag 21 mei 2003 @ 16:44 |
Uit juridisch oogpunt zijn de controlerende instanties verplicht om alle overtredingen die geconstateerd worden te beboeten. Het is niet mogelijk om een gedoogbeleid te voeren voor "lichte" overtredingen, omdat je daarmee de feitelijke maximumsnelheid verhoogt. Stel dat je zou gedogen tot 135 km/h, dan krijg je hetzelfde gezeur van mensen die beboet worden voor 140 km/h, dus voor een kleine overtreding van de gedoogde maximumsnelheid. Nou ben ik het met je eens dat een snelheid van 135 km/h een stuk minder ernstig is dan een snelheid van bijv. 160km/h. Dat zie je dan ook terug in de boete: die is voor 15 km/h te hard een stukje lager dan voor 40 km/h te hard. | |
Captain_Chaos | woensdag 21 mei 2003 @ 16:51 |
quote:Wat is er gebeurd met de discretionaire bevoegdheid van de opsporingsambtenaar? De bevoegdheid om op te treden wanneer de ambtenaar dat zelf nodig acht? Overigens ben ik het eens met je bezwaar tegen de 'marge op de marge'. Ik denk ook dat het gezeur van mensen die 140 km/h rijden best mee zal vallen wanneer aan hen wordt verteld dat zij zelfs de ruime marge overschrijden. Daarmee lanceer ik meteen weer een andere stelling. 1 x staandehouden > 10 x flitsen. | |
Leonardo1504 | woensdag 21 mei 2003 @ 17:03 |
quote:Goed, punt, maar die bevoegdheid bestaat nog steeds. Die kan echter alleen gelden voor individuele gevallen. Iedere situatie zal dan apart moeten worden beoordeeld. Maar structureel kleine (snelheids)overtredingen gedogen valt niet onder de discretionaire bevoegdheid van de opsporingsambtenaar. quote:Mensen die te snel rijden hebben gewoon pech. Jammer dat de discussie nooit gaat over het echte thema, namelijk dat ze vinden dat de wettelijke maximumsnelheid hier en daar te laag is. In plaats daarvan wordt afgegeven op het zogenaamde flitsbeleid. quote:Bedoel je daarmee dat staande houden effectiever is dan flitsen? Dan ben ik het wel met je eens. Flitsen is echter vele malen efficienter. Ik ben bang dat als de focus ligt op staande houden de politie niet meer aan andere taken toekomt. | |
Captain_Chaos | woensdag 21 mei 2003 @ 19:05 |
quote:Ik zie niet de langsrijdende verkeersdeelnemer als apart geval. De ambtenaar zou moeten kunnen oordelen dat hij hier / nu / met deze marge niet gaat verbaliseren. Het aparte geval is dus de controle zelf. Overigens vloeit de discussie rechtstreeks voort uit het thema van de maximum snelheid die hier en daar, of op bepaalde tijdstippen, te laag ligt (of hoger zou mogen liggen, dat is wellicht wat beter omschreven). Daarmee ondervang je het marge-vraagstuk. Een verbaal voor 145 km/h op een wegvak waar je 140 zou mogen is beter te verdedigen. De maximum snelheid heeft immers al een billijke waarde. Je snapt ook precies wat ik bedoel met de staandehouding. Je legt ook meteen de vinger op de zere plek. De efficientie (lees kwantiteit) wint het van de effectiviteit (kwaliteit). Dat blaast ook meteen weer wat leven in mijn bewering over de quota die gahaald moeten worden waar mijns inziens discutabele controles voor worden weggezet. | |
Damion667 | woensdag 21 mei 2003 @ 20:23 |
Captain_Chaos.... NPB of ACP? Zonder dollen, ik ben het zelf ook er ook niet mee eens met het opgelegde qoutum die het OM heeft gehandhaafd. Maar aan de andere kant ben ik het ook eens met je verhaal van staandehouden. De desbetreffende ambtenaar kan de burger zelf heel goed uitleggen waarom hij die bekeuring krijgt en de reden geven waarom hij daar staat te controleren. Over de snelheden die jij vind die moeten gehandteerd worden ben ik het niet helemaal mee eens. Die snelheden zijn daar om bepaalde bedoeling daar opgelegd. En ik vind dus dat ze dan daar ook gehandhaafd worden. Maar lees wel in de "stille" uren dat de marge verhoogd wordt. En dat bij wegwerkzaamheden de snelheid alleen gehandhaafd word als er mensen inderdaad aan het werk zijn en de situatie zich daar ook voor leent. Te vaak meegemaakt dat er over 3 kilometer snelweg er een baan afgezet word en dat er een maximale snelheid geld en dan niemand maar dan echt ook niemand aantreffen... Oh ja ik ben voor trajectcontrole.... | |
Captain_Chaos | woensdag 21 mei 2003 @ 20:50 |
quote:Je noemt het enige echte magische woord: Hanteren. Hanteren = Met gezond verstand regels toepassen. Overigens kies ik eerder voor het hanteren van de huidige regels als het handhaven van een verhoogde limiet. Off topic: NPB | |
Damion667 | woensdag 21 mei 2003 @ 21:10 |
Ook NPB, hebben al wat langer een quotum hier | |
axlent | donderdag 22 mei 2003 @ 03:00 |
Ik heb geen zin om alle 6 pagina's door te lezen, maar ik begrijp jou... en ik begrijp de klpd.. Ik rij ook te hard en zou netzo pissed zijn als jij... Maar ik snap de klpd ook... juist op dat soort wegen en op dat soort dagen/tijden wordt er 200+ gereden... Maar het blijft toch K*T... Dus niet zeuren als je een prent krijgt... Moet je maar in duitsland gaan wonen... (waar je volgens de verkeersregels op veel wegen s'nachts ook niet harder als 100 mag!) | |
Wisp | donderdag 22 mei 2003 @ 03:53 |
gewoon terugnaaien met zo'n bezwaarschrift van de tuftufclub | |
#ANONIEM | donderdag 22 mei 2003 @ 04:16 |
quote:Ja hoor, aan de ene kant het justitiele apparaat verstoppen met kansloze bezwaarschriften en aan de andere kant natuurlijk aan de borreltafel gaan mieren over het capaciteitstekort bij politie en justitie. | |
Jalu | donderdag 22 mei 2003 @ 11:34 |
quote:Zo kansloos zijn die bezwaarschriften helemaal niet hoor... | |
Bastard | donderdag 22 mei 2003 @ 11:39 |
Het wachten is op een tuftuf club die ipv met fototoestellen, mokers meenemen om verslag te doen. | |
Wisp | donderdag 22 mei 2003 @ 11:44 |
quote:Mij zal je niet horen zeiken over een tekort aan flitsers | |
George_Bush | donderdag 22 mei 2003 @ 11:53 |
quote:Je moest eens weten hoeveel fouten dat er gemaakt worden, alleen is het zo dat je bij de wet mulder zelf moet aantonen dat je niet fout zat. Lekker, schuldig totdat (door jezelf) het tegendeel bewezen is. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door George_Bush op 22-05-2003 11:55] | |
George_Bush | donderdag 22 mei 2003 @ 11:54 |
- edit - (foutje) | |
Leonardo1504 | donderdag 22 mei 2003 @ 12:00 |
quote:Dat is niet waar. Je kan bij een snelheidsovertreding niet worden veroordeeld zonder bewijs dat je te hard hebt gereden. Je bent kortom dus onschuldig als er geen bewijs is. Daar verandert de wet Mulder niets aan. Je kan wel de geldigheid van het bewijs aanvechten. Dan moet je dus aannemelijk maken dat de snelheidsmeting die de boete rechtvaardigt onbetrouwbaar is. De wet Mulder heeft niets met omgekeerde bewijslast te maken, maar is alleen bedoeld om efficienter te kunnen werken, door bepaalde zaken administratief af te handelen. | |
DaBeetle | donderdag 22 mei 2003 @ 12:12 |
quote:Ik hoop dat je beseft dat >30 km te hard binnen bebouwde kom buiten de wet mulder valt.... 1e keer alleen blauw betalen, 2e keer gelijk voorkomen. En denk dat n rechter niet echt lief is als ie ziet dat je eerste overtreding was binnen 2 dagen | |
George_Bush | donderdag 22 mei 2003 @ 15:33 |
quote:Lees dit eens: http://images.flitsservice.com/cm_php/nieuws/nieuwsbericht.php?id=923 Geen enkel bewijs en toch een bon. (en ik hoop voor je dat nooit iemand met een copie van jou kentekenplaten gaat rond rijden want dan krijg je nog een hele hoop last) | |
Leonardo1504 | donderdag 22 mei 2003 @ 15:43 |
quote:Helaas voor jou, maar tellen en meten wordt door de rechter gezien als bewijs. Dat jij dat geen bewijs vindt kan ik begrijpen, maar de rechter dacht er anders over. | |
Koos_26 | donderdag 22 mei 2003 @ 15:48 |
quote:Als dit in hoger beroep gaat dan zeikt die hogere rechter in z'n broek van het lachen. | |
Leonardo1504 | donderdag 22 mei 2003 @ 16:04 |
quote:Ik ben ook heel benieuwd naar een uitspraak in hoger beroep. | |
George_Bush | donderdag 22 mei 2003 @ 16:08 |
quote:O.k. nog eentje dan: Artikel uit Eindhovens Dagblad van 15-06-2002 Vrijwilligers van de internetsite 'Flitsservice' maakten foto's van de radarcontrole, waaruit bleek dat de apparatuur niet op tijd goedgekeurd was en dus niet gebruikt mocht worden. Projectleider B. Broers van het verkeershandhavingsteam van de politie: 'We hebben het fotorolletje dus maar meteen weggegooid. Onze flitsapparatuur moet jaarlijks gecontroleerd worden. Dat noemen we ijken. Door miscommunicatie binnen de afdeling is de bewuste flitsset op 1 juni toch nog gebruikt, terwijl de keuring tot mei geldig was.' Hij schat dat ongeveer 45 hardrijders nu een bekeuring ontlopen. Flitsservice is een internetsite van vrijwilligers die onder meer dagelijks de locaties van radarcontroles vermeldt. Webmaster Martijn Hurks is blij met de beslissing van de regiopolitie. 'Het blijkt dus wel degelijk mogelijk om geflitst te worden door een radarset die niet in orde is. Daarom heeft het volgens ons altijd zin om na een bekeuring het ijkrapport op te vragen.' Stel dat die lui van flitsservice er niet waren geweest dan waren de bekeuringen dus echt wel verstuurd. Stel je zit erbij en denk hee dat kan niet want ik rij nooit te hard, ik wil dus het ijkraport zien. Dan schrijft de Officier doodleuk terug dat het ijraport volgens de hoge raad artikel uppeldepup het ijkraport GEEN deel uitmaakt van het dossier. Dan hang je dus en moet "gewoon" betalen. En als het maar over een "vermeende" overtreding gaat van enkele kilometers dan is daar nog mee te leven. (zij het heel moeilijk) Maar stel dat ze zeggen (of in iedergeval dat ongeijkte apparaat) dat je 35 km te hard hebt gereden dan ben je toch wel flink zuur. | |
Leonardo1504 | donderdag 22 mei 2003 @ 16:13 |
quote:Ja daar staat toch eigenlijk dat die bekeuringen verscheurd worden omdat het (rechtsgeldig) bewijs er niet is? Alweer een voorbeeld van geen bewijs-geen boete. Ik zie nog steeds geen voorbeeld van "je bent schuldig tot het tegendeel bewezen is". | |
George_Bush | donderdag 22 mei 2003 @ 16:21 |
quote:Ja maar als die van flitservice het niet aan de grote klok hadden gehangen dat die radar over de ijkdatum was waren die boetes dus wel gewoon verstuurd. | |
Koos_26 | donderdag 22 mei 2003 @ 16:44 |
quote:En had iemand die een bezwaar had ingediend van de OvJ te horen gekregen dat het ijkrapport niet tot het dossier behoort. | |
Leonardo1504 | donderdag 22 mei 2003 @ 16:50 |
quote:Het niet op tijd ijken van die apparatuur betekent dat het ermee verkregen bewijs niet rechtsgeldig is. Dus geen bewijs -> geen boete. Wel lastig natuurlijk om aan te tonen dat je met een niet geijkt apparaat bent gemeten. | |
Koos_26 | donderdag 22 mei 2003 @ 16:52 |
quote:Met name omdat je dus kunt fluiten naar dat ijkrapport. Dus geen bewijs ----> wel boete. | |
Leonardo1504 | donderdag 22 mei 2003 @ 16:54 |
quote:Dan zijn we het niet met elkaar eens. In strikt juridische zin is het geen bewijs -> geen boete | |
Captain_Chaos | donderdag 22 mei 2003 @ 18:51 |
quote:Opsporingsambtenaren hebben een ambtseed of -belofte afgelegd en hun bevindingen worden dus als wettig en overtuigend behandeld. De wet Mulder is juist vanwege de omgekeerde bewijslast in het leven geroepen. De Wegenverkeerswet spreekt immers over een verdachte (die volgens het Wetboek van Strafvordering onschulding is tot het tegendeel wordt bewezen) terwijl de Wet Mulder geen verdachten maar betrokkenen kent. Een betrokkene moet aan kunnen tonen dat hij onschuldig is. Heel de Wet Mulder is dus ter voorkoming van een oneindige touwtrekkerij van welles nietes waar het justitiele apparaat mee wordt overbelast. Overigens sta ik heel ver van de tuf tuf club af. Die bestaat mijns inziens vooral uit mensen die net zo hard met hun auto rijden als dat hij rijden kan en zijn dus op korte termijn aan te merken als potentiele klanten voor het plaatselijke crematorium. Het gaat mij er in eerste instantie om dat de tijd, plaats en marge van de controle vaak eerder lijken te worden gekozen vanwege de scoringskans als vanwege de verhoging van de verkeersveiligheid op gevaarlijke trajecten. En dat terwijl er geen gebrek is aan lokaties waar de verkeersveiligheid gediend kan worden. Alleen worden dan de jaarcijfers wat minder makkelijk aan het OM te verkopen omdat er op zulke punten door het overgrote van de weggebruikers deel geen overtreding wordt gemaakt. | |
Bastard | donderdag 22 mei 2003 @ 20:03 |
Ah, de mijn kreeg ik vandaag binnen. 113 waar 100 mocht, het intresseert de struikrovers niet dat ik aan het inhalen was op een lege 2 baansweg. | |
Damion667 | donderdag 22 mei 2003 @ 20:27 |
Uhm bastard hoe kan je inhalen op een lege 2 baans weg? ![]() of was je onnodig links aan het rijden met 113 km/u? Maar op je kilometerteller rijd je dan ongeveer 125 km/u marge van 4 km/u eraf + de afwijking van je kilomterteller...... | |
Bastard | donderdag 22 mei 2003 @ 21:14 |
quote:Nee, toen ik werd geflitst reed ik vlgs de teller ook iets van 115. | |
Jalu | vrijdag 23 mei 2003 @ 09:22 |
quote:Bovenstaand voorbeeld toont aan dat Justitie niet "strikt juridisch" handelt als de situatie eens creativiteit vereist om toch vooral maar wel te kunnen incasseren. Want wie zegt mij dat er niet veel vaker met ongeijkte apparatuur wordt gemeten? Als er dus meestal niemand op controleert, dan doet de politie dat zelf zeker niet. Het quotum moet immers wel gehaald worden... ![]() | |
Koos_26 | vrijdag 23 mei 2003 @ 09:27 |
quote:Leg mij eens uit wat het uitmaakt wat er op je teller staat. | |
Jalu | vrijdag 23 mei 2003 @ 09:30 |
quote:Precies, een juridisch truukje om een normale rechtsgang te ondermijnen... quote:Tja, en als je alleen bekeuringen uitdeelt ter verhoging van de verkeersveiligheid, komt er een stuk minder geld binnen... Maar zou Wet Mulder overbodig zijn omdat Justitie dan echt niet overbelast zou raken met een welles-nietes spelletje over een terechte bekeuring. En hiermee komt dus de ware aard van Wet Mulder bovendrijven: een prachtige melkkoe waarmee justitie onder valse voorwendselen een leuke extra belasting kan heffen en zo een inkomstenbron voor zichzelf genereren onder het mom van bestraffing van wetsovertreding... En daarom zie je mobiele flitsers onderaan een heuveltje op een stille zondagavond op een autosnelweg mensen bekeuren die door de glooing in de weg per ongeluk 124 km/h rijden ipv. 120 km/h... Toevoeging: Het "regels zijn regels" argument gaat hier natuurlijk totaal niet op, met deze praktijken wordt een sfeer gecreëerd waaruit blijkt dat veel regels niet zo'n oprechte oorsprong hebben en daarmee kan het zelfs het bestaan van wel-zinvolle regels en de handhaving daarvan in een kwaad daglicht brengen... Wat ik ook al eerder heb gezegd in vergelijkbare discussies: punt één op de agenda van de ministeries van Verkeer en Justitie zou moeten zijn het afvoeren van boeteopbrengsten van de begroting. In de huidige situatie is het ministerie dat bepaalt waarop de handhaving gespitst is, ook het ministerie dat de inkomsten van de handhaving krijgt. Dit is een zeer onwenselijke, zelfs corruptie-stimulerende vertekening in onze rechtsstaat die zo snel mogelijk rechtgezet zou moeten worden. [Dit bericht is gewijzigd door Jalu op 23-05-2003 09:50] | |
Jalu | vrijdag 23 mei 2003 @ 09:54 |
quote:De huidige situatie gaat namelijk uit van het feit DAT de mensen massaal de wet overtreden. Dit zou dus betekenen dat de wet gewoon geen draagvlak heeft. Of dat de handhaving ervan geen zin heeft... En juist voor die zinloze/draagvlakloze handhaving wordt een politiekorps beloond door de prestatiecontracten... ![]() | |
Koos_26 | vrijdag 23 mei 2003 @ 10:35 |
Het is wat stil hier. Reacties als: "Jalu, je hebt ons nu overtuigd" zijn ook welkom. | |
Captain_Chaos | vrijdag 23 mei 2003 @ 19:56 |
quote:Jalu deelt mijn mening kennelijk. Het zou ook naar het ingezette personeel toe van meer waardering blijken wanneer zij zouden worden ingezet waar ze voor staan in plaats van de portemonnee van de staat. En het wordt inderdaad wat stil..................... | |
Ulx | zaterdag 24 mei 2003 @ 19:07 |
quote:Als de automobilist voor je wel 100 reed, had je geen reden om die wagen in te halen. Als die wagen 80 reed, had je op een lege weg ook met 100 km/h d'r langs kunnen gaan. Ik heb dus geen medelijden met je. | |
Hobiedobie | zaterdag 24 mei 2003 @ 19:10 |
Te hard rijden = flits!!! Te hard = boete Mag nie = boete Moet ik verder uitleggen? ![]() | |
Kayuk | zaterdag 24 mei 2003 @ 19:19 |
"als u voorbij flitst, flitsen wij terug" ![]() | |
Jalu | zaterdag 24 mei 2003 @ 22:30 |
quote:Simpele mensen denken simpel ![]() | |
Koos_26 | zondag 25 mei 2003 @ 09:15 |
quote:Kom anders eens met een argument wat niet al 100 keer weerlegt is. ![]() | |
LowJoe | maandag 26 mei 2003 @ 13:49 |
Dus als je voorganger 100 km rijd op een 100 km weg moet je er maar achter blijven??Dat is toch al te gek!De hele tijd die vieze uitlaatgassen op snuiven die veel auto's tegenwoordig produceren en die via je ventilatie binnen komen,en dat terwijl er voor hem dan geen auto's rijden??Kom nou! Gewoon inhalen! ![]() | |
Metro2005 | maandag 26 mei 2003 @ 14:47 |
zolang ze nog het aantal boetes bepalen die de klpd in een jaar moet halen blijven ze flitsen op plaatsen waar ze snel kunnen scoren ![]() is helaas de werkelijkheid | |
erikh | donderdag 9 oktober 2003 @ 16:45 |
Gisteren geflitst in Haarlem op weg nar Heemstede (weet ff niet hoe het daar heet). Is dus een 4 baansweg met een brug waar geen enkele zijstraat of wat dan ook op aangesloten zit. Ik trok op van het stoplicht, reed 55 a 60 km/u toegegeven is te hard maar zo weinig dat het gewoon eens kan gebeuren en zie opeens een flits!!! Staat daar dus een flitsauto langs de kant van de weg. OK geflitst balen maar je weet dat het kunt gebeuren. Echter iets verderop reed ik dus alngs een basisschool die net uitging en daar zie je al die automobilisten gewoon met 70 langsscheuren. GA DAN DAAR STAAN STELLETJE KLERELIJERS. Het is toch ter bevordering van de verkeersveiligheid, ga dan ook op gevaarlijke plaatsen staan ipv dat soort plekken waar het ietsjes harder rijden helemaal niks uitmaakt. | |
Koos_26 | donderdag 9 oktober 2003 @ 16:48 |
Lees dit artikeltje eens. | |
FallenAngel666 | donderdag 9 oktober 2003 @ 17:25 |
Je kan zoveel argumenten verzinnen als je wilt, en die argumenten kunnen best logisch zijn, MAAR... De wet stelt een bepaalde maximum snelheid vast en of jij dan VIND dat een situatie het toelaat om harder te rijden maakt geen flikker uit, je bent gewoon fout bezig <punt!> Verhoogt het de verkeersveiligheid? Jazeker verhoogt het de verkeersveiligheid, want als jouw rijstijl constant boetes oplevert ga je op den duur hopelijk wel eens nadenken. Moraal van dit verhaal: Smoel houden en betalen. [Dit bericht is gewijzigd door FallenAngel666 op 09-10-2003 18:24] | |
erikh | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:01 |
quote:Vind je het gek dat er meer verkeersdoden komen als ze de gevaarlijke plekken maar zo laten. quote:Waar haal jij vandaan dat ik constant boetes krijg???? ![]() Dat is dus absoluut niet zo en als je een beetje leest zie je dat ik gewoon toegeef dat ik te hard rijd maar niet snap dat ze niet bij die school gaan staan waar de situatie veel gevaarlijker is dan het punt waar hij nu stond!!!!. dus voortaan eerst, GOED LEZEN MONGOOL!!!! Je kunt ook normaal reageren ipv zo'n belachelijk dom verhaal op te hangen [Dit bericht is gewijzigd door erikh op 09-10-2003 19:07] | |
FallenAngel666 | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:07 |
quote:Dat zeg ik toch ook helemaal niet ![]() Lees even ofzo... Als je mensen boetes geeft voor te hard rijden, maakt niet uit waar, dan gaan ze vanzelf overal op hun snelheid letten, omdat je niet alleen het risico loopt geflitst te worden op plaatsen waar te hard rijden gevaar op kan leveren. En als jij een paar van die flinke boetes in je zak hebt zitten dan wil je je wel gaan aanpassen. | |
FallenAngel666 | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:08 |
En voordat je iemand voor een mongool uitmaakt zou ik eerst eens leren lezen en niet alles als een persoonlijke aanval opvatten. | |
Captain_Chaos | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:09 |
quote:Als het goed is lees je uit het eerste betoog dat niet wordt geklaagd over het feit dát je een boete krijgt maar meer over de plaats en omstandigheden waaronder. Zeker met de ook besproken volumeafspraken in het achterhoofd lijkt het op het klakkeloos tegen zo gering mogelijke kosten volschrijven van een quotum. De politie is immers ook een noodlijdend bedrijf en zal ook voor zo min mogelijk kosten haar eindproduct willen bereiken; een uiterst discutabele zaak in mijn ogen. Het 'smoel houden en betalen' dat wordt geproclameerd is een dooddoener. Dat station waren we in deze discussie al een paar keer gepasseerd. | |
FallenAngel666 | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:11 |
quote:Zie 2 posts terug... | |
Chris_Redfield | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:11 |
quote:Ja FallenAngel(OfDoom)666 en justitie maak nooit fouten. ![]() | |
erikh | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:13 |
quote:Voordat je iemand voor een domme patser uitmaakt kun je zelf ook ff lezen, lees je eigen post nog maar eens goed door, | |
FallenAngel666 | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:13 |
quote:Nee kloothommeltje. Als jij een wet breekt, hoe triviaal die ook mag lijken, dan ben JIJ fout bezig en dan heb je de consequenties daarvan maar te accepteren. | |
erikh | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:14 |
quote:Precies, de politie is er om de veiligheid van de burgers te bewaken, niet om zoveel mogelijk geld aan ze te verdienen | |
FallenAngel666 | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:14 |
quote:Die post is toch helemaal niet op jouw persoonlijk gericht, wat zeik je nou ![]() | |
erikh | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:16 |
quote:Je begrijpt het verkeerd jongen, ik heb wel eens een boete gekregen omdat ik te hard zou hebben gereden i Geleen. Ik ben daar nog nooit van mijn leven geweest, op de foto was te zien dat ik het niet was (hele andere auto enzo). Als ze dat ff gecontroleerd hadden hadden ze een hoop moeite bespaard maar dat doen ze niet omdat ze dan alles wel kunnen controleren. Ik kreeg dus die boete binnen, als die terecht is betaal ik die gewoon maar deze was niet voor mij, dan ga ik dus echt niet betalen he. | |
FallenAngel666 | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:19 |
quote:Nee, natuurlijk ga je niet betalen als je een boete krijgt voor een overtreding die je niet begaan hebt. Dat is ook niet het punt van discussie. | |
Captain_Chaos | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:23 |
quote:Hmm.... De ervaring leert dat een verbaal met een verhaal meer zoden aan de dijk zet dan een verbaal zonder. Daar bedoel ik mee te zeggen dat wanneer je gecorrigeerd wordt op een tijd en plaats dat dat te verdedigen is dat een veelvoud aan rendement heeft. Een verbaal op een tijd en plaats waar grote vraagtekens bij te stellen zijn maakt het optreden eerder ridicuul dan dat er lering uit wordt getrokken. Dat doet overigens ook absoluut geen deugd aan het personeel dat daar voor in wordt gezet. Gemotiveerd personeel en hoogwaardig materiaal verdienen een meer verantwoorde inzet. | |
erikh | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:24 |
quote:dat mag je dan wel eens wat duidelijker neerzetten quote:Precies. Ik zal die boete gewoon betalen maar ik word gewoon boos als ze op zo'n lullige plek gaan staan terwijl er nog geen 1500 meter daarvandaan een basisschool aan een gevaarlijke weg ligt. [Dit bericht is gewijzigd door erikh op 09-10-2003 19:25] | |
Captain_Chaos | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:24 |
quote:Ook niet helemaal waar. Daar waar optreden nuttig en verdedigbaar is mag wat mij betreft het tarief verdubbeld worden. | |
FallenAngel666 | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:27 |
quote:Quote ik jouw post? Nee. Vermeld ik jouw nickname? Nee. Kan je uit de context opmaken dat dit een reactie is op jouw verhaal? Nee. Zou het dan een reactie op jouw verhaal zijn? Nee! Hoe duidelijk wil je het hebben | |
erikh | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:27 |
quote:Als het goed ingezet wordt, je mag wat mij betreft best zwaarder beboet worden als je 10km/u te hard rijdt bij een basisschool die net uitgaat. | |
erikh | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:28 |
quote:Kijk eens naar de data van de posts. | |
FallenAngel666 | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:40 |
quote:De inzet is en blijft verantwoord, omdat de overtreders uiteindelijk toch aangepakt worden. Het inzetten van personeel en materiaal, puur en alleen op die plaatsen waar de omstandigheden bijdragen aan een verhoogde risicofactor lijkt de meest logische keuze. Echter, zodra de automobulist alleen gecontroleerd wordt op die plaatsen zal hij zich vrij voelen om op andere plaatsen de wet te overtreden: "Hier controleren ze toch niet". Terwijl de eerste les die krijgt bij het nemen van lessen is dat er ALTIJD en OVERAL onverwachte situaties kunnen ontstaan. De maximumsnelheid is niet alleen vastgesteld voor jouw eigen veiligheid, maar ook voor die van de andere weggebruikers. Toegegeven, het voorbeeld zoals dat door ErikH werd geschets is ronduit belachelijk. | |
FallenAngel666 | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:41 |
quote:Owja, alle posts die op dezelfde datum als jouw post zijn geplaatst zijn vanzelfsprekend een reactie op jouw post ![]() | |
erikh | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:44 |
quote:Ja! ECHT WEL ![]() ![]() Maar genoeg ermee. quote:Nou, zijn we het toch nog met elkaar eens | |
FallenAngel666 | donderdag 9 oktober 2003 @ 19:47 |
quote: ![]() Zijn we nu weer vriendjes? | |
erikh | donderdag 9 oktober 2003 @ 20:22 |
quote:nou, vooruit dan maar ![]() ![]() | |
gateway | vrijdag 7 november 2003 @ 12:34 |
ik vindt dat de burger moet kunnen aangeven waar ze moeten fliten / controleren... Bv Je woont aan een drukke weg met gevarlijk kruispunt waar elke bestuurder te hard rijdt en veel ongelukken gebeuren, dan moet jij de politie kunnen mededelen dat ze daar eens moet flitsen. | |
gateway | vrijdag 7 november 2003 @ 12:38 |
van de andere kant.... als er geen bekeuringen meer worden uitgeschreven verzinnen ze wel iets nieuws om de kas te spekken, gaat de belasting omhoog ofzo, of de brandstofprijs omhoog...... zoiets.... | |
KonnieKipke | vrijdag 7 november 2003 @ 15:07 |
quote:Tuurlijk staan ze daar. Flitsen doet men om geld te verdienen. Juist op plaatsen waar het rustig is... | |
Captain_Chaos | vrijdag 7 november 2003 @ 15:10 |
quote:Jah...... helaas wel....... ![]() Ze = Management van Bureau Projectmatige Controle van het KLPD En dus niet de man in de berm... | |
Menyo | vrijdag 7 november 2003 @ 15:15 |
Er is niemand in NL die de prioriteiten van de politie kan verdedigen. Ook is er niemand in NL die kan uitleggen waarom je op bepaalde plekken een bepaalde snelheid mag rijden. Zie ook mijn topic hierover | |
_VoiD_ | vrijdag 7 november 2003 @ 15:15 |
quote:Dat kan ook. Als jij zegt dat ze op die en die weg altijd te hard rijden, en er komt veel verkeer langs, moet je eens opletten hoe snel ze daar staan (kassa!) ![]() | |
Zed_no1 | vrijdag 7 november 2003 @ 17:08 |
wat is dit nou weer voor een topic uit de steen tijd? | |
calvobbes | vrijdag 7 november 2003 @ 17:29 |
quote:Ow jawel hoor. Veel beperkingen zijn opgelegd om de uitstoot van kwalijke gassen te minderen. En als je daar over wilt klagen moet je bij de europese unie zijn die heeft bepaald dat op zoveel % van de wegen een snelheidsbeperking moet zijn ![]() | |
Chris_Redfield | vrijdag 7 november 2003 @ 19:35 |
quote:De EU bepaald ook dat de BPM heffing op auto's niet mag maar dan is onze overheid opeens niet meer zo happig om de EU regels uit te voeren. Maar maatregelen die geld opleveren wel. Ik kots op die vieze stinkers daar in Den Haag. ![]() | |
Menyo | maandag 10 november 2003 @ 10:40 |
quote:Op AL onze wegen zit een snelheidbeperking. Ik geef als voorbeeld: De N242 tussen Heerhugowaard en Alkmaar, 4 baans, gescheiden door brede middenberm, geen fietspad. (op verhoogde dijk). Snelheid 80 Dijk alkmaar zaandam, 2 baans niet gescheiden, lange bochten, snelheid 100. Waarom dit verschil? Ik ben van mening dat op allebij de wegen makkelijk 100 gereden kan worden. Ik ken plekken waar 70 de max is terwijl dat echt belachelijk laag is. Ik ken ook plekken waar 50 de max is en dat daar echt belachelijk hoog is. | |
SeNTiNeL0 | maandag 10 november 2003 @ 12:33 |
quote:* SeNTiNeL0 bekijkt profiel van TS.: Boevenvanger te R. ??? Wil dat zeggen, dat hij bij de politie werkt? ![]() Overigens de politie moet gaan controleren op plaatsen, waar het lekker druk is en te hard gereden wordt i.p.v. op een godverlaten boerenlandweg te gaan controleren. [Dit bericht is gewijzigd door SeNTiNeL0 op 10-11-2003 12:43] | |
Koos_26 | maandag 10 november 2003 @ 12:39 |
quote:En omdat je in Duitsland geen maximumsnelheid hebt en in Italië 150 mag, moeten wij dat compenseren door op de 8-baans A2 bij Nieuwegein 100 te rijden. |