quote:Nou, je maakt gebruik van een privilege (rijden is geen recht) en daar controleren ze op. Dat jij vind dat dat onzin is omdat je niet gevaarlijk bent (meningen verschillen hierover maar swa) stel ik ertegenover dat er wel meer regels zijn waar je in overtreding bent en toch niet gevaarlijk of zelfs niet eens hinderlijk (geen geld in de parkeerautomaat bv terwijl die boetes toch nog hoger liggen zelfs).
Op zaterdag 17 mei 2003 00:46 schreef Captain_Chaos het volgende:Ik mis het woordje snelheid
Jij geeft aan dat er 2 banen recht liggen met helder weer. Ik vraag "Nou en"
quote:je hebt mij niet horen klagen dat ik me niet aan de regeld hield hoor......ik zelfs gezegd dat er geen speld tussen te krijgen was....ik heb alleen maar de aard van de controle ter discussie gesteld...55 km/h bij de voetgoegersoversteekplaats nabij een school mocht wat mij betreft 1000 Euro kosten.......die plaats en marge zijn dan ook met droge ogen verdedigbaar.
Op zaterdag 17 mei 2003 00:47 schreef calvobbes het volgende:[..]
Klagen dat je ter verantwoording wordt geroepen omdat je je niet aan de regels houd vind ik eik een zwaktebod.
[..]De ene keer wel, de andere keer niet. En ze moeten ergens een grens stellen, want als ze dat niet doen wordt het een racebaan waar wel elk weekend een paar doden vallen.
Verder staat of valt je tweede argument met de gehanteerde marge.......120 of 140 op een boom maakt geen veschil...je auto zal desintegreren.
quote:Daar hebben ze een leuke gadget voor uitgevonden! De cruise control!
Op zaterdag 17 mei 2003 00:41 schreef bramdaman het volgende:Calvobbes, dat is inderdaad ook een goede tip.
Het probleem is mijn inziens dat je in een nieuwe auto aan het rij geluid kan je niet meer horen hoe hard het gaat. Je moet constact op je tellertje loeren.
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 00:45 schreef bramdaman het volgende:[..]
brezeertje op?
quote:Dit scheelt wel aardig in je remweg, of je reactietijd ... scheelt je misschien toch nog linksom het boompje, of een hoop blikschade
Op zaterdag 17 mei 2003 00:51 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
120 of 140 op een boom maakt geen veschil...je auto zal desintegreren.
quote:Als je tijdens een regenbui niet iedere keer in de kast bent gaan zitten zal je het veschil gemerkt hebben. Glad wegdek en slecht zicht maken de marge verdedigbaar. Geen zicht/gas dicht zeg ik altijd maar.
Op zaterdag 17 mei 2003 00:50 schreef Furby het volgende:[..]
Nou, je maakt gebruik van een privilege (rijden is geen recht) en daar controleren ze op. Dat jij vind dat dat onzin is omdat je niet gevaarlijk bent (meningen verschillen hierover maar swa) stel ik ertegenover dat er wel meer regels zijn waar je in overtreding bent en toch niet gevaarlijk of zelfs niet eens hinderlijk (geen geld in de parkeerautomaat bv terwijl die boetes toch nog hoger liggen zelfs).
Jij geeft aan dat er 2 banen recht liggen met helder weer. Ik vraag "Nou en"
quote:Oke. Overal 80 dan maar? Niet dat dat veel uitmaakt... Waar zou jij dan de grens leggen? Iedereen zijn maximum snelheid laten bepalen?
Op zaterdag 17 mei 2003 00:51 schreef Captain_Chaos het volgende:Verder staat of valt je tweede argument met de gehanteerde marge.......120 of 140 op een boom maakt geen veschil...je auto zal desintegreren.
Dat hebben ze zelfs in Duitsland ook alleen maar op de lange grote 4 baans snelwegen als ik me niet vergis.
quote:Dan raad ik je aan om nooit harder te rijden dan 10 km/u.
Op zaterdag 17 mei 2003 00:41 schreef bramdaman het volgende:Het probleem is mijn inziens dat je in een nieuwe auto aan het rij geluid kan je niet meer horen hoe hard het gaat. Je moet constact op je tellertje loeren.
quote:Je vergist je............overigens hebben duitse autobahnen een adviessnelheid van 140 und 80 bei nasse. daar kan ik nou mee leven.....ik heb dan ook met veel plezier in seedorf gediend
Op zaterdag 17 mei 2003 00:53 schreef calvobbes het volgende:[..]
Oke. Overal 80 dan maar? Niet dat dat veel uitmaakt... Waar zou jij dan de grens leggen? Iedereen zijn maximum snelheid laten bepalen?
Dat hebben ze zelfs in Duitsland ook alleen maar op de lange grote 4 baans snelwegen als ik me niet vergis.
quote:Wat lul je nu steeds over die marge ???
Op zaterdag 17 mei 2003 00:53 schreef Captain_Chaos het volgende:Als je tijdens een regenbui niet iedere keer in de kast bent gaan zitten zal je het veschil gemerkt hebben. Glad wegdek en slecht zicht maken de marge verdedigbaar. Geen zicht/gas dicht zeg ik altijd maar.
Er is gewoon een grens van 120 km/u want dat is de optimale compromis van nu. Je zeikt toch ook niet dat er tijdens regen de marge ineens -20% wordt ?
quote:Vergelijking met Duitsland
Op zaterdag 17 mei 2003 00:56 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Je vergist je............overigens hebben duitse autobahnen een adviessnelheid van 140 und 80 bei nasse. daar kan ik nou mee leven.....ik heb dan ook met veel plezier in seedorf gediend
quote:non-argument
Op zaterdag 17 mei 2003 00:54 schreef NightH4wk het volgende:
Misschien vind je vriendin het wel fijn dat je zo hard rijd, maar wij niet.
quote:Allemaal dood. En nu ?
Op zaterdag 17 mei 2003 00:57 schreef SCH het volgende:
Vergelijk de verkeersdoden eens.
quote:en nog één
Op zaterdag 17 mei 2003 00:56 schreef SCH het volgende:
OV-jaarkaart een ideetje?
quote:je hebt de cijfers begrijp ik?
Op zaterdag 17 mei 2003 00:57 schreef SCH het volgende:[..]
Vergelijking met Duitsland
Vergelijk de verkeersdoden eens.
quote:Ook goed, maar wat stel jij dan voor als max snelheid in Nederland?
Op zaterdag 17 mei 2003 00:56 schreef Captain_Chaos het volgende:Je vergist je............overigens hebben duitse autobahnen een adviessnelheid van 140 und 80 bei nasse. daar kan ik nou mee leven.....ik heb dan ook met veel plezier in seedorf gediend
quote:Nederland zit erg laag. Ook in vergelijking met landen met dezelfde maximumsnelheden, omdat hier de controle relatief goed georganiseerd is.
Op zaterdag 17 mei 2003 00:59 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
je hebt de cijfers begrijp ik?
quote:'Je zeikt toch ook niet dat er tijdens regen de marge ineens -20% wordt ?'
Op zaterdag 17 mei 2003 00:57 schreef Furby het volgende:[..]
Wat lul je nu steeds over die marge ???
Er is gewoon een grens van 120 km/u want dat is de optimale compromis van nu. Je zeikt toch ook niet dat er tijdens regen de marge ineens -20% wordt ?
Sorry hoor....maar hier kan ik dus geen touw aan vastknopen........doe maar minder lettergrepen. Of anders een streepje ertussen.
De compromis in inderdaad optimaal.....maar gaan we hem hanteren (afdwingen op de juiste plaats en het juiste moment) of gaan we hem handhaven) 127 op de A7 bij lelystad. Ik zie daar een groot verschil in
quote:Het liefst natuurlijk een variabele limiet........zet de boel rond mijn woonplaats (in casu Rotterdam) in de spits maar op 80 maar laat hem alsjeblieft aangepast worden aan het verkeersaanbod.
Op zaterdag 17 mei 2003 01:01 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ook goed, maar wat stel jij dan voor als max snelheid in Nederland?
Overigens heb ik juist moeite met de zondag hoor....het vrachtverkeer niet of nauwelijks aanwezig en de snelheidsverschillen zullen dus niet groot zijn. Daarbij komt dat wanneer je geen donkere bril ophebt je een vrachtwagen ziet verschijnen en je de discipline moet hebben je snelheid daaraan aan te passen.
quote:Doen ze toch
Op zaterdag 17 mei 2003 01:05 schreef Captain_Chaos het volgende:maar gaan we hem hanteren
quote:Wisselende snelheden hebben we alleen op de rijkswegen met van die lampjes borden. (120 blijft de max)
(afdwingen op de juiste plaats en het juiste moment)
quote:dat deden ze
of gaan we hem handhaven)
quote:Ik niet.
Ik zie daar een groot verschil in
quote:lees mijn uitleg over hanteren en handhaven nog eens
Op zaterdag 17 mei 2003 01:09 schreef Furby het volgende:[..]
Doen ze toch
[..]Wisselende snelheden hebben we alleen op de rijkswegen met van die lampjes borden. (120 blijft de max)
[..]dat deden ze
[..]Ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |