Op zondagavond omstreeks 19:00 uur reed ik op de A-29 in zuidelijke richting tussen Boerenstrontdorp en Zie-ik-je-morgen-nog-gehucht.Voor hen die daar niet bekend zijn: Het asfalt is er twee rijstroken breed en gaat kaarsrecht richting de horizon. Het weer was helder en het wegdek was droog. In verband met de zondag was van enige verkeersdruk geen sprake.
Op het moment dat ik een viaduct passeerde zag ik een rode flits. Ik werd geflitst door een verdekt opgestelde camera van het KLPD. Alweer een wapenfeit van het verkeershandhavingsteam was geschied. Ik reed 138 criminele km/h waar 120 km/h was toegestaan. Wetstechnisch geen speld tussen te krijgen.
Maaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrr..................
Wat beweegt het KLPD tot die controle met een marge van 7 km/h!?
De dodelijke aanrijdingen op de A29 om 19:00 uur terugdringen?
De geluidsoverlast terugdringen?
Ohooooofffff.............
Schrijven we hier met het OM overeengekomen quota dicht? De score is immers 100%. Is dit soms een manier waarop het KLPD aan het ministerie aantoont in de veiligheid van het verkeer te investeren door de hoeveelheid verbalen die geschreven wordt? Het interesseert het ministerie immers niet waar ze vallen.....ALS ze maar vallen.
Wat een droefenis dat personeel en duur materiaal op zo een manier worden ingezet. Ik zou het zelf eerder in de ochtendspits inzetten op een plek waar het verkeer gewoonlijk opstroopt. De score zal aanzienlijk zakken maar zij die op dat moment geflitst worden krijgen een boete met een verhaal. Zij zijn immers de achteroprijdende partij die je iedere ochtend wel ergens op de vluchtstrook tegenkomt.
Ik ben van mening dat dat de verkeersveiligheid niet is gediend met de actie op de A29 van zondagavond.
Captain_Chaos daagt iedereen uit de aard van deze snelheidscontrole te verdedigen...............als-je durft..............
(het zal wel stil worden in dit topic)
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 00:24 schreef FluxC5 het volgende:
Remmen, ding omtrappen.
quote:Ja en ?
Op zaterdag 17 mei 2003 00:22 schreef Captain_Chaos het volgende:Het asfalt is er twee rijstroken breed en gaat kaarsrecht richting de horizon. Het weer was helder en het wegdek was droog. In verband met de zondag was van enige verkeersdruk geen sprake.
1) Koop een goede radardetector
2) Wacht tot je de boete binnen hebt en ga naar flitsservice.nl. Maak een mooi bezwaar en laat je niet afpoeieren door de OvJ.
3) Autorijden bijles: Let tijdens het rijden vooral goed op de BERM en bovenop viaducten (de lasergamers staan daar). Op het verkeer letten kost namelijk erg veel extra belasting.
Politie je beste vriend
quote:Nee dat durf ik niet. Maar je hebt wel deels gelijk. De meeste ongelukken komen niet door het te hard rijden, maar het asociaal rijden. Mensen die hun auto overal tussen gooien, bumperkleven op een halve meter, telefoneren...maarja, die flits je zo moeilijk he...
Op zaterdag 17 mei 2003 00:22 schreef Captain_Chaos het volgende:Captain_Chaos daagt iedereen uit de aard van deze snelheidscontrole te verdedigen...............als-je durft..............
(het zal wel stil worden in dit topic)
quote:Die zijn er veel ja...........overigens ben ik ervan overtuigd dat dat eerder met andere misdragingen dan het overtreden van de snelheidslimiet te maken heeft. 138 en rechts inhalen of kleven is gevaarlijk en de dader moet dan ook absoluut een pernt hebben. En flitser is te rucksichtloss. Denkt niet na en hoeft zijn prent ook niet te motieveren.
Op zaterdag 17 mei 2003 00:30 schreef calvobbes het volgende:
Je zult de families de kost moeten geven van de mensen die zich op kaarsrechte "rustige" wegen hebben doodgereden.
Hoe denk je overigens over de gehanteerde marge dan?
quote:En de allerbeste tip
Op zaterdag 17 mei 2003 00:30 schreef bramdaman het volgende:1) Koop een goede radardetector
2) Wacht tot je de boete binnen hebt en ga naar flitsservice.nl. Maak een mooi bezwaar en laat je niet afpoeieren door de OvJ.
3) Autorijden bijles: Let tijdens het rijden vooral goed op de BERM en bovenop viaducten (de lasergamers staan daar). Op het verkeer letten kost namelijk erg veel extra belasting.
quote:Net zo veel inzicht als het lampje op het flitsapparaat zie ik al........dien mij nou een van repliek!
Op zaterdag 17 mei 2003 00:31 schreef Atrimar het volgende:
Je reed te hard .
quote:Je bedoelt die van 7 km?!?!? In principe genoeg, maar dat zouden er van mij wel 10 mogen zijn. Meer ook niet.
Op zaterdag 17 mei 2003 00:33 schreef Captain_Chaos het volgende:Hoe denk je overigens over de gehanteerde marge dan?
quote:Geboortedatum 17 januari 1990
Op zaterdag 17 mei 2003 00:30 schreef Furby het volgende:[..]
Ja en ?
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 00:34 schreef Captain_Chaos het volgende:dien mij nou een van repliek!
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 00:30 schreef Furby het volgende:Op zaterdag 17 mei 2003 00:22 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het asfalt is er twee rijstroken breed en gaat kaarsrecht richting de horizon. Het weer was helder en het wegdek was droog. In verband met de zondag was van enige verkeersdruk geen sprake.Ja en ?
quote:Ik geef je gelijk dat de plek vreemd is, maar ja ... het komt er nog steeds op neer dat je te hard gereden hebt. Lekker belangrijk, boete betalen (of niet wat jij wilt) en verder leven.
Op zaterdag 17 mei 2003 00:34 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Net zo veel inzicht als het lampje op het flitsapparaat zie ik al........dien mij nou een van repliek!
Zet je cruise control op 120.
quote:Dat is een zwaktebod natuurlijk.........
Op zaterdag 17 mei 2003 00:33 schreef calvobbes het volgende:[..]
En de allerbeste tip
4) Maak je niet zo druk, zet een lekker cd'tje op en houd je gewoon aan de snelheid
Daarmee voorkom je inderdaad het verbaal maar is de verkeersveiligheid daar zo mee gebaat dan? Stellen we meer prijd op een handhaver of een hanteerder van de maximum snelheid........
quote:Ik stel meer prijs op mesen die zich in alle verkeersopzichten aan de regels houden ... met een kleine marge natuurlijk.
Op zaterdag 17 mei 2003 00:38 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Dat is een zwaktebod natuurlijk.........
Daarmee voorkom je inderdaad het verbaal maar is de verkeersveiligheid daar zo mee gebaat dan? Stellen we meer prijd op een handhaver of een hanteerder van de maximum snelheid........
nofi hoor, maar ik vind dat je je boete als een man moet dragen.
groot leed allemaal
quote:Voor flitsen gebruik je geen politie maar kasten of ander personeel.
Op zaterdag 17 mei 2003 00:38 schreef Captain_Chaos het volgende:Stellen we meer prijd op een handhaver of een hanteerder van de maximum snelheid........
quote:Geboortedatum 17 januari 1990
Op zaterdag 17 mei 2003 00:37 schreef Furby het volgende:[..]
[..]
Of eerst maar eens een brommertje proberen....................
quote:Calvobbes, dat is inderdaad ook een goede tip.
Op zaterdag 17 mei 2003 00:33 schreef calvobbes het volgende:[..]
En de allerbeste tip
4) Maak je niet zo druk, zet een lekker cd'tje op en houd je gewoon aan de snelheid
Ik ga naar het cafe.
quote:We pakken het anders aan. Ik zal woorden met minder lettergrepen gebruiken. Foutparkeren is ook niet gevaarlijk. Of je rijbewijs niet bij je hebben. Of een kapotte uitlaat.
Op zaterdag 17 mei 2003 00:41 schreef Captain_Chaos het volgende:Geboortedatum 17 januari 1990
over 5 jaar als jij mag beginnen met auto rijden, zal het allemaal duidelijk worden.Of eerst maar eens een brommertje proberen....................
quote:brezeertje op?
Op zaterdag 17 mei 2003 00:43 schreef Furby het volgende:[..]
We pakken het anders aan. Ik zal woorden met minder lettergrepen gebruiken. Foutparkeren is ook niet gevaarlijk. Of je rijbewijs niet bij je hebben. Of een kapotte uitlaat.
quote:Ik mis het woordje snelheid...............we kunnen het hele RVV wel door de mangel halen hier maar dat was mijn bedoeling nou ook weer niet. Overigens ben ik best goed in lettergrepen. Leef je maar eens lekker uit dus.
Op zaterdag 17 mei 2003 00:43 schreef Furby het volgende:[..]
We pakken het anders aan. Ik zal woorden met minder lettergrepen gebruiken. Foutparkeren is ook niet gevaarlijk. Of je rijbewijs niet bij je hebben. Of een kapotte uitlaat.
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 00:46 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Overigens ben ik best goed in lettergrepen.
Alleen die max snelheid hé ...
quote:Klagen dat je ter verantwoording wordt geroepen omdat je je niet aan de regels houd vind ik eik een zwaktebod.
Op zaterdag 17 mei 2003 00:38 schreef Captain_Chaos het volgende:Dat is een zwaktebod natuurlijk.........
quote:De ene keer wel, de andere keer niet. En ze moeten ergens een grens stellen, want als ze dat niet doen wordt het een racebaan waar wel elk weekend een paar doden vallen.
Daarmee voorkom je inderdaad het verbaal maar is de verkeersveiligheid daar zo mee gebaat dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |