quote:Een beetje individu bepaalt zèlf of hij Balkenende op grond van een vereeuwiging op een postzegel gelijk wenst te stellen met Drees of niet. Jij lijkt hierin je keuze al gemaakt te hebben...
Op vrijdag 16 mei 2003 20:16 schreef Tijger_m het volgende:
Het is overigens wel godsgeklaagd dat Balkenende op gelijke voet met Drees zou staan dan...blah
quote:Ik wist niet dat afbeeldingen op gebruiksvoorwerpen als postzegels zoveel invloed hadden op de inrichting van onze samenleving. Op mij komt het meer over als een voorbeeld van projectie. Wie een stok zoekt om de hond te slaan, die vindt er één...
Op vrijdag 16 mei 2003 20:40 schreef Nyrem het volgende:
Weer een voorbeeld van hoe scheef onze samenleving is.What's next? Een standbeeld voor Fortuyn Zalm?
Nu is dan onze samenleving weer voorwerp van verachting en wordt zelfs al een negatief voorteken gezien in een afbeelding die op een gebruiksvoorwerp is geplaatst.
Zal ik er eens een andere projectie op plakken?
Feit dat mensen zich kennelijk opwinden om wat er op een postzegel komt te staan en daarin een duiding van de samenlevingstoestand zien zegt iets over de sociale, de psychologische en de politieke bagage die deze mensen kenmerkt ![]()
Zoek de verschillen tussen beide zeer ver gezochte projecties...
quote:Inderdaad, balkie heeft op een hoop gedonder na niks maar dan ook helemaal niets berijkt! Hij verdient het als je het mij vraagt dan ook absoluut geen eerbetoon in de vorm van een postzegel.
Op vrijdag 16 mei 2003 20:16 schreef Tijger_m het volgende:
Het is overigens wel godsgeklaagd dat Balkenende op gelijke voet met Drees zou staan dan...blah
quote:Ik heb niet op 'm gestemd. Daarom verdom ik het ook aan z'n achterhoofd te likken.
Op vrijdag 16 mei 2003 20:00 schreef FlyingFox het volgende:
Ik hoop dat ze zelfklevend zijn.
quote:Zeg dat. Ze moeten 'm op zo'n pretpark-munt zetten. Levert-ie tenminste nog wat op!!!
Op zondag 18 mei 2003 14:41 schreef du_ke het volgende:[..]
Inderdaad, balkie heeft op een hoop gedonder na niks maar dan ook helemaal niets berijkt! Hij verdient het als je het mij vraagt dan ook absoluut geen eerbetoon in de vorm van een postzegel.
quote:adem-in adem-uit......
Op vrijdag 16 mei 2003 21:58 schreef sjun het volgende:[..]
Ik wist niet dat afbeeldingen op gebruiksvoorwerpen als postzegels zoveel invloed hadden op de inrichting van onze samenleving. Op mij komt het meer over als een voorbeeld van projectie. Wie een stok zoekt om de hond te slaan, die vindt er één...
Nu is dan onze samenleving weer voorwerp van verachting en wordt zelfs al een negatief voorteken gezien in een afbeelding die op een gebruiksvoorwerp is geplaatst.
Zal ik er eens een andere projectie op plakken?
Feit dat mensen zich kennelijk opwinden om wat er op een postzegel komt te staan en daarin een duiding van de samenlevingstoestand zien zegt iets over de sociale, de psychologische en de politieke bagage die deze mensen kenmerktZoek de verschillen tussen beide zeer ver gezochte projecties...
quote:
Op maandag 19 mei 2003 14:23 schreef raider101 het volgende:
Met een eigen postzegel blijft er tenminste iets positiefs bestaan van het tijdperk Balkenende. Tenminste, als we er van uitgaan dat een postzegel geen kwaad kan doen.
quote:
Op maandag 19 mei 2003 14:29 schreef du_ke het volgende:[..]
Kogelbrief
Walgelijke vertoning. En een postzegel van die man is al helemaal erg!
quote:Allen heeft balkie nog geen baardgroei
Op maandag 19 mei 2003 14:53 schreef tvlxd het volgende:
Hm, persoonsverheerlijking. Balkenende begint steeds meer op Stalin te lijken.
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:02 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Daar zou ik nog niet aan willen likken, al kreeg ik er geld bij.
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:00 schreef FlyingFox het volgende:
Ik hoop dat ze zelfklevend zijn.
quote:Toch iets opgestoken bji de therapie?
Op zondag 18 mei 2003 18:23 schreef Nyrem het volgende:[..]
adem-in adem-uit......
quote:Dan plak je toch andere postzegels op je sollicitatiebrieven?
Op zondag 18 mei 2003 18:16 schreef luked45 het volgende:[..]
Ik heb niet op 'm gestemd. Daarom verdom ik het ook aan z'n achterhoofd te likken.
quote:Je bent met beide even bekend, kan ik aannemen...
Op maandag 19 mei 2003 14:53 schreef tvlxd het volgende:
Hm, persoonsverheerlijking. Balkenende begint steeds meer op Stalin te lijken.
Het bericht is nog niet bekend of de beste stuurlui van de wal staan hier gereed om hun bedenkingen te ventileren. Uiteraard interesseert het TPG voor geen meter wat men hier al dan niet aan de doopceel van Balkenende toe te voegen heeft danwel wat men eruit projecteert.
De geniale politicus Balkenende heeft voorlopig bereikt dat hij zijn favoriete kabinet kan vormen. Wij zullen hem nu gaan beoordelen op zijn werk, enkele personen daargelaten die wat minder bewust zijn van dat werk en de man daarom bij voortduring op zijn voorkomen beoordelen.
quote:Met Balkenende én Stalin, of met persoonsverheerlijking?
Op maandag 19 mei 2003 19:15 schreef sjun het volgende:[..]
Je bent met beide even bekend, kan ik aannemen...
quote:Balkenende én Stalin. De idee een premier op een postzegel af te beelden te vergelijken met de persoonsverheerlijking die Jozef Stalin in zijn carrière als despoot ten deel viel komt op mij over als het zoeken van spijkers op laag water. Mogelijk was je echter niet bekend met de wijze waarop Stalin aan de macht kwam, zijn deportaties van hele Volksstammen, de wijze waarop hij tegenstanders uit de weg liet ruimen en de wijze waarop hij zijn bevolking 'stimuleerde' met zijn portretten door de straten te gaan. Mogelijk miste je het gegeven dat Stalin op strategische plekken binnen de Russische samenleving beeltenissen van zichzelf liet plaatsen.
Op maandag 19 mei 2003 19:23 schreef tvlxd het volgende:[..]
Met Balkenende én Stalin, of met persoonsverheerlijking?
Ik heb Jan Peter Balkenende er nog niet op kunnen betrappen. Ik vroeg of je met beiden even bekend was omdat je een vergelijking maakte tussen twee sterk afwijkende entiteiten.
quote:Ik dacht dat Stalin de leider van de Russische Christen-Democraten was?
Op maandag 19 mei 2003 19:33 schreef sjun het volgende:
Mogelijk was je echter niet bekend met de wijze waarop Stalin aan de macht kwam, zijn deportaties van hele Volksstammen, de wijze waarop hij tegenstanders uit de weg liet ruimen en de wijze waarop hij zijn bevolking 'stimuleerde' met zijn portretten door de straten te gaan.
Heeft iemand een betrouwbare link? Zo niet, dan knal ik dit topic naar ONZ.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |