quote:Bron: http://www.rtl.nl/
'Cd-industrie redden met veel lager BTW-tarief'
Het BTW-tarief op cd's en dvd's moet drastisch omlaag om de cd-industrie te redden. Dat eist het Muziek Platform Nederland.Petitie
Volgens Muziek Platform Nederland zijn alle culturele goederen, zoals boeken en filmproducties, belast met het lage tarief, behalve cd's en dvd's. Het platform heeft een petitie overhandigd aan staatssecretaris Van Eijck van Financiën.Als voorzetje zijn op 27 mei alle cd's in de muziekwinkels te koop voor het lagere tarief.
Illegaal downloaden
Het platform is onderdeel van de NVPI, brancheorganisatie van de Nederlandse entertainmentindustrie. Die branche heeft het zwaar, nu steeds meer mensen muziek en films illegaal van het internet halen. Ook heeft de branche te maken met stijgende kosten.
Nog een interessante link: http://www.nvpi.nl/nvpi/pagina.asp?metnaam=nvpi&pagkey=26020
quote:??
Op vrijdag 16 mei 2003 17:01 schreef Cheiron het volgende:
Dat helpt natuurlijk wel, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat de hoge prijzen te wijten zijn aan de belasting, eerder aan de overhead.
Klinkt goed dit, doe maar omlaag. Iedereen blij
quote:De prijzen gaan omlaag wanneer de BTW verlaagd wordt. De BTW zou dan dezelfde moeten worden als op boeken.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:59 schreef Fliepke het volgende:
Haha, belachelijk laat ze maar gewoon de prijs voor CD's verlagen, dat kan prima
quote:jouw mening.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:06 schreef Suikermais het volgende:
Tjonge..wat denk je nou dan ?
ik koop al jaren geen cd's meer. Ik zou wel gek zijn om een dikke 20 euro voor zo'n schijfje te betalen, terwijl ik 'm voor nop kan downloaden. Zo gauw de prijs in de buurt komt van de oude lp-prijs van FL 24.95.- ben ik wel bereid om cd's te gaan kopen.
quote:Ik ook.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:08 schreef Riert het volgende:[..]
jouw mening.
Ik koop me de pestpleuris.
Probeer eerst maar eens wat minder winst aan de CEO's uit te keren...
quote:Ja, alsof de btw de schuld is van de belachelijke prijzen van de cd's.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:01 schreef Cheiron het volgende:
Dat helpt natuurlijk wel, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat de hoge prijzen te wijten zijn aan de belasting, eerder aan de overhead.
quote:Van de week was er bij Nova een gesprek over dit voorstel en daar was ook iemand van de BMG die zelf ook wilde inleveren, onder de vermelding dat het natuurlijk van twee kanten moet komen.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:09 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Dat de prijs omlaag gaat is prima, maar begin dan eerst bij jezelf. Een cd kost +/- 20 Euro, waavan 19% BTW is (Oftewel 3.80), nu willen ze dan waarschijnlijk teug naar 6% (1.20) dus de cd wordt maar liefst 2.60 goedkoper...Probeer eerst maar eens wat minder winst aan de CEO's uit te keren...
quote:Ik ook, alleen let ik soms wel wat meer op de prijs
Op vrijdag 16 mei 2003 17:08 schreef Riert het volgende:jouw mening.
Ik koop me de pestpleuris.
quote:Downloaden is niet alleen een factor die voortkomt uit (te) hoge prijzen.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:10 schreef beautyjennifer het volgende:
Waarom denk je dat een hoop mensen muziek downloaden?
Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ik geen cd's koop omdat ze te duur zijn. Er zijn ook nog zat cd's te koop voor schappelijkere prijzen.
quote:Heb ik ook gezien ja, maar ik vind het niet netjes dat je eerst allerlei dingen eist en daarna over maatregelen aan jou kant gaat nadenken...
Op vrijdag 16 mei 2003 17:10 schreef Seborik het volgende:Van de week was er bij Nova een gesprek over dit voorstel en daar was ook iemand van de BMG die zelf ook wilde inleveren, onder de vermelding dat het natuurlijk van twee kanten moet komen.
Vooral het kopen van muziek cd's via internet is populair. Ook zijn er "grote jongens" bezig om via internet per nummer te betalen en het gelijk op cd kwaliteit te downloaden. Alle hedendaagse artiesten hebben ook een goede commerciele site.
Het stond wel in de SP!TS, maar toch. .
quote:Precies, en als je het niet gelooft, ga je maar een middagje cd's kopen met de muziekmodjes.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:12 schreef Vork het volgende:
Het kan me eigenlijk niet schelen hoe, als die cd's maar goedkoper wordenMaar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ik geen cd's koop omdat ze te duur zijn. Er zijn ook nog zat cd's te koop voor schappelijkere prijzen.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 16-05-2003 17:15]
quote:Omdat ze hun geld liever uitgeven aan nuttige dingen zoals drank, beltegoed en designer kleding?
Op vrijdag 16 mei 2003 17:10 schreef beautyjennifer het volgende:
Waarom denk je dat een hoop mensen muziek downloaden?
quote:Waarom nie op dvd's
Als voorzetje zijn op 27 mei alle cd's in de muziekwinkels te koop voor het lagere tarief.
quote:Kijk eindelijk iemand die het snapt! Een Breezer of een Baco is veel belangrijker als je in je nieuwste Gapstarr broek sms-jes verstuurt om er bij te horen dan goede artiesten steunen door hun album te kopen
Op vrijdag 16 mei 2003 17:13 schreef dwerg het volgende:
Omdat ze hun geld liever uitgeven aan nuttige dingen zoals drank, beltegoed en designer kleding?
quote:idd
Op vrijdag 16 mei 2003 17:12 schreef Vork het volgende:
Het kan me eigenlijk niet schelen hoe, als die cd's maar goedkoper wordenMaar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ik geen cd's koop omdat ze te duur zijn. Er zijn ook nog zat cd's te koop voor schappelijkere prijzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |