abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2003 @ 16:45:55 #1
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_10476722
Ok tijdje terug paar keer een nummer van deze band genaamd Selling the vibe die ik wel heel lekker vond klinken gehoord op KinkFM. Daarna had ik een tijdje niets van ze gehoord maar toen ze laatst optraden bij Barend en van Dorp en ik hoorde dat ze live ook hardstikke goed zijn met een zanger die vol overgave zingt Ben ik maareens gaan kijken of er iets van tekoop was en vond zowaar hun EP met dezelfde naam Selling the Vibe en die bevalt me heel goed

Vind het erg orginele goeie muziek, beetje de muziek van Johan maar dan net even iets heftiger meer rockachtig met ook electronica invloeden.

Neem aan dat meer mensen ze kennen bijv. van Lowlands 2001 en een gewonnen Essent award, werd tijd voor een topic dus

Meer info zie www.wealthybeggar.com

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_10476771
Die zanger is een drama....
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_10476825
Tja, illegaal ... maar ik zocht dat nummer al geruime tijd op Kazaa, vond alleen maar slechte live-versies. Vond dat idd een erg goed nummer, Selling the Vibe. (of: met name het refrein)
  vrijdag 16 mei 2003 @ 17:15:51 #4
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_10477483
De zanger is veel maar een drama is het niet Maar kan me wel voorstellen dat sommigen het niet trekken ofzo ieder z'n ding maar hij kan weldegelijk goed zingen
pi_10477509
toevallig gisteren wat van op de radio gehoord, en 't was wel aan te horen. Vind de naam wel grappig
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_10477761
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 17:15 schreef Machiel het volgende:
De zanger is veel maar een drama is het niet Maar kan me wel voorstellen dat sommigen het niet trekken ofzo ieder z'n ding maar hij kan weldegelijk goed zingen
Heb je Barend & van Dorp niet gezien??
www.thuisuiteten.nl
pi_10477911
Ik ken alleen het nummer 'Carnival of Errors' maar dat smaakte inderdaad naar meer En tsja, de zanger heeft een typische stem, maar zingen kan hij wel vind ik.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 19:10:00 #8
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_10479761
heb ze een keer live gezien tijdens het 'music in my head' festival, vond ze toen ook erg apart, en heb daarna ook maar de EP op de kop getikt (ligt nu voor een paar euro in de bakken bij de Free Record Shop btw)
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
  vrijdag 16 mei 2003 @ 20:23:22 #9
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_10481314
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 17:29 schreef methodmich het volgende:

[..]

Heb je Barend & van Dorp niet gezien??

Lezen knurft! Zoals ik al zij je mag het een drama vinden en je mag zelfs vinden dat hij niet kan zingen maar dat is bullshit
pi_10489351
Ik ken ze zelf al een langere tijd....Tof dat het nu met ze begint te lopen. Voor deze ep hebben ze 2 demo's gemaakt die naar mijn mening veel beter zijn. Die demo's zijn dus door de zanger en gitarist als 2 mans project in elkaar geknutseld en zo klinkt het ook. Lekker lo-fi met invloeden van soulwax, beck, etc. Daar stond trouwens ookal een versie van selling the vibe op. Denk niet dat die demo's nog te krijgen zijn.

Maar mijn mening blijft: supertoffe gasten, geweldige band!!! HET talent van tilburg als het aan mij ligt.....

pi_10493782
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:23 schreef Machiel het volgende:

[..]

Lezen knurft! Zoals ik al zij je mag het een drama vinden en je mag zelfs vinden dat hij niet kan zingen maar dat is bullshit

Gelukkig denken hele volksstammen daar anders over...
www.thuisuiteten.nl
pi_10495166
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 16:46 schreef methodmich het volgende:

[..]

Gelukkig denken hele volksstammen daar anders over...

Hele volksstammen schijnen ook te denken dat Jim kan zingen...
pi_10511842
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 18:00 schreef FLR het volgende:

[..]

Hele volksstammen schijnen ook te denken dat Jim kan zingen...

Da's dezelfde categorie denk ik.
www.thuisuiteten.nl
pi_15961264
"Reminder" is nu op 3fm te horen.
Album komt dit jaar uit en schijnt "Rock in the disco" te gaan heten volgens iemand van PIAS die werd aangehaald.
  maandag 5 januari 2004 @ 01:51:06 #15
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_15971253
klinkt lekker.
Dat selling the vibe heb ik al eerder gehoord!
Weet alleen niet meer waar luister bijna geen radio dus...
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_15976670
Ik heb laatst wat dingen van ze beluisterd via hun website. Was niet echt onder de indruk. Misschien dat ze live wel heel goed zijn. De muziek vond ik matig en de tekst echt slap. Maar goed, het is maar een mening.

Zijn ze van de Rock Academie?

pi_16001142
Hmm. Ik lees net een ouwe Merleyn-flyer. Daarop staat dat het album "Glory" in februari uitkomt. Nu weet ik het dus niet meer.
pi_16002213
Backseat is wel een leuk nummer
pi_18170707
leuke band ja kga denk ik de CD wel halen binnekort
pi_18171510
Ik ben er laatst eens heen geweest in de Willemeen in Arnhem en ik moet zeggen dat ze helemaal te gek waren. Ze stonden als voorprogramma voor Nuff Said, maar die waren lang niet zo goed. Het viel me wel op dat er maar heel weinig mensen waren, ze zijn dus helemaal niet zo erg bekend, alhoewel er wel mensen waren die de teksten al kenden.
  zondag 4 april 2004 @ 19:43:22 #21
40163 Razzerr
Something doesn't compute
pi_18177162
De Beggars rulen!

Ze komen 7 april weer bij Barend en van Dorp. én hun eerst afgekeurde clip van Reminder word toch op MTV uitgezonden
Maw: het zal wel 2006 worden...
pi_19300126
Ik heb zojuist Roxxx In The Disco gekocht. Erg fijne CD. .

Op 12 juni treedt Wealthy Beggar om 13.30 op in de Van Leest in Helmond, voor de geinteresseerden.
  donderdag 1 juli 2004 @ 10:33:54 #23
84048 NvM
Nevermind
pi_20330224
*Schopje*

Ik heb Wealthy Beggar gehoord op Pinkpop 2004 en ze overstegen al mijn verwachtingen! Het is idd Johan met wat electronische invloeden er tussen door maar die zijn zeker niet verkeerd.

Hmm binnenkort toch maar die Roxx cd van hun kopen...(12 euro in de FRS!!!)
  donderdag 1 juli 2004 @ 12:44:28 #24
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_20333624
Leuk bandje, zit wel aardig in elkaar
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_20336229
Ik heb ze samen met 20 andere toeschouwers in een "huiskamer" onversterkt akoestisch zien optreden (piano en gitaar) en dat was werkelijk kippevel. Was aan de vooravond van Eurosonic-vrijdag, begin dit jaar. Live heb ik ze ook gezien.. en zijn ze erg leuk.. maar dat huiskamerconcert zal me altijd bij blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')