Ikzelf weet niet zeker of ik dit wel moet vertellen, maar ik heb het over het algemeen maar een keer gedaan en nooit twee keer en ik was nog jong en onbezonnen
Komen ze;
Ik was een keer aan het sleutelen aan mijn Suzuki TSX, ik had er een nieuwe cilinder en carburateur opgezet en toen wou ik het benzineslangetje op de carburateur doen, maar die was een beetje uitgedroogd en hard, die paste niet meer op de carb, wat ik toen deed was errug dom, maar ja.. ik pakte een aansteker en wou het benzineslangetje warm maken zodat ie makkelijk over het nippeltje van de carburateur zou glijden... ik zet die aansteker tegen het slangetje aan en hij vloog in de fik Ik heb er een stuk zwart frame en een verschroeide draadboom aan over gehouden
En ook een keer iets aan een MT5, de zijstandaard was afgebroken en moest er weer op gelast worden Ik kon zelf niet lassen en dat knapte een maatje van me op, dus bij hem in de schuur gingen we lassen. Er stond alleen net achter de brommer een emmertje met wasbenzine... ik zag de vonk richting die emmer vliegen met als resultaat.... een gigantische steekvlam uit die emmer en die gozer zei "We moeten een doek over de emmer heen gooien" Gooide die hem er niet op, maar erin
Dus die doek vloog ook in de fik, die hengelde hij er weer snel uit en gooide hem mijn kant op
toen met een oude badhanddoek het vuur uitgekregen, net op tijd overigens want dat emmertje was bijna helemaal gesmolten en het was misschien een kwestie van seconden voordat dus de hele schuur in de fik stond!
En ook nog een keer met een Honda Vision.. die kregen we niet aan de praat, later bleek dat er een groot gat in de zuiger zat. Maar toen we nog niet wisten dat dat zo was hebben we de accu leeggestard en daarna met de kickstart verder.. de hele uitlaat liep vol met benzine en op een gegeven moment ontbrandde dat, steekvlam ook weer.. tegen mijn been aan, dus mijn onderste broekspijp stond in vuur en vlam, maar met die zelfde badhanddoek ook weer uitgekregen..
Lachuh he
quote:Als ik moet vertellen hoe vaak ik in de fik ben gevlogen en waarom, dan ben ik wel een poosje bezig
Op vrijdag 16 mei 2003 11:55 schreef Cheiron het volgende:
Jij bent handig
quote:Ga je gang, vond t wel een grappig verhaal
Op vrijdag 16 mei 2003 11:57 schreef LangeJan het volgende:[..]
Als ik moet vertellen hoe vaak ik in de fik ben gevlogen en waarom, dan ben ik wel een poosje bezig
Ontopic:
Ik heb geen sleutelblunders. Ik ben te onhandig en moet alles laten doen. Das eigenlijk nog erger.
quote:Je lijkt Tim 'The Toolman' Taylor wel
Op vrijdag 16 mei 2003 11:53 schreef LangeJan het volgende:
Ik was een keer aan het sleutelen aan mijn Suzuki TSX, ik had er een nieuwe cilinder en carburateur opgezet en toen wou ik het benzineslangetje op de carburateur doen, maar die was een beetje uitgedroogd en hard, die paste niet meer op de carb, wat ik toen deed was errug dom, maar ja.. ik pakte een aansteker en wou het benzineslangetje warm maken zodat ie makkelijk over het nippeltje van de carburateur zou glijden... ik zet die aansteker tegen het slangetje aan en hij vloog in de fikIk heb er een stuk zwart frame en een verschroeide draadboom aan over gehouden
En ook een keer iets aan een MT5, de zijstandaard was afgebroken en moest er weer op gelast worden
Ik kon zelf niet lassen en dat knapte een maatje van me op, dus bij hem in de schuur gingen we lassen. Er stond alleen net achter de brommer een emmertje met wasbenzine... ik zag de vonk richting die emmer vliegen met als resultaat.... een gigantische steekvlam uit die emmer en die gozer zei "We moeten een doek over de emmer heen gooien" Gooide die hem er niet op, maar erin
Dus die doek vloog ook in de fik, die hengelde hij er weer snel uit en gooide hem mijn kant op
toen met een oude badhanddoek het vuur uitgekregen, net op tijd overigens want dat emmertje was bijna helemaal gesmolten en het was misschien een kwestie van seconden voordat dus de hele schuur in de fik stond!
En ook nog een keer met een Honda Vision.. die kregen we niet aan de praat, later bleek dat er een groot gat in de zuiger zat. Maar toen we nog niet wisten dat dat zo was hebben we de accu leeggestard en daarna met de kickstart verder.. de hele uitlaat liep vol met benzine en op een gegeven moment ontbrandde dat, steekvlam ook weer.. tegen mijn been aan, dus mijn onderste broekspijp stond in vuur en vlam, maar met die zelfde badhanddoek ook weer uitgekregen..
Lachuh he
Ding staken we aan(woog natuurlijk veel te zwaar) => rende de schuur in => raket schoot ongeveer 4 meter hoog => door de hitte smolt het omhulsel waar het kruit mengsel in zat => als gevolg dat de raket een afwijking naar rechts kreeg en met een noodvaart bij de buren in de wasmand terecht kwam en in de fik vloog.
Dit allen met als gevolg dat wij een half jaar lang geen zakgeld kregen en 2 maanden binnen moesten zitten als huisarrest.
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:07 schreef von_manstein het volgende:
Vroeger heb ik met een maat een raketje gebouwt van onderdelen van verschillende vuurpijlen.Ding staken we aan(woog natuurlijk veel te zwaar) => rende de schuur in => raket schoot ongeveer 4 meter hoog => door de hitte smolt het omhulsel waar het kruit mengsel in zat => als gevolg dat de raket een afwijking naar rechts kreeg en met een noodvaart bij de buren in de wasmand terecht kwam en in de fik vloog.
Dit allen met als gevolg dat wij een half jaar lang geen zakgeld kregen en 2 maanden binnen moesten zitten als huisarrest.
quote:Dit krijg je er van als je op een te jonge leeftijd naar documentaires gaat kijken mbt. raket/vliegtuig techniek en thuis een heleboel bewegings vrijheid hebt.
Op vrijdag 16 mei 2003 12:12 schreef Disher het volgende:[..]
hahahaha... hoe krijg je het gewoon voorelkaar
en ik altijd maar denke dak van die onmogelijke dingen heb
Ik was overgens 13 jaar toen dat gebeurde.
Nu pak ik het wel iets beter aan hoor
quote:Hehehehe.. ik maakte meestal bommen, maar geen projectielen die kunnen vliegen, vonk toen al gevaarlijk
Op vrijdag 16 mei 2003 12:15 schreef von_manstein het volgende:[..]
Dit krijg je er van als je op een te jonge leeftijd naar documentaires gaat kijken mbt. raket/vliegtuig techniek en thuis een heleboel bewegings vrijheid hebt.
Ik was overgens 13 jaar toen dat gebeurde.
quote:OMG
Op vrijdag 16 mei 2003 11:53 schreef LangeJan het volgende:
maar ja.. ik pakte een aansteker en wou het benzineslangetje warm maken zodat ie makkelijk over het nippeltje van de carburateur zou glijden... ik zet die aansteker tegen het slangetje aan en hij vloog in de fikIk heb er een stuk zwart frame en een verschroeide draadboom aan over gehouden
ging zelf wel vaak de fout in met de elektronica van mijn brommers. knetterde dan lekker of liep helemaal niet meer.
quote:Ik hem ooit nog eens een vlammenwerper proberen te maken. (met dezelfde kamaraad als van die raket)
Op vrijdag 16 mei 2003 12:30 schreef Disher het volgende:[..]
Hehehehe.. ik maakte meestal bommen, maar geen projectielen die kunnen vliegen, vonk toen al gevaarlijk
Alleen toen kwamen mijn ouders hier achter en was ik al mn spullen kwijt. (Die voor de vlammenwerper waren bedoelt)
En weer twee maanden binnen zitten.
M'n moeder vond op zolder twee 5 liter onkruit verdelg bussen (Dat zijn van die plastic bussen waar mee je de druk dmv een handpomp op peil kan houden. Zo te koop bij de boerenbond) en vroeg zich af wat die dingen daar deden met drie flessen wasbenzine er bij dat allen in een vuilniszak verstopt in een kast.
Het is misschien maar goed ook dat ze er toen achter kwamen want anders waren er waarschijnlijk ongelukken door gekomen.
Want aangezien die kamaraad van mij zo gek was om dat ding zo op zijn rug te binden zonder er verder bij na te denken wat de gevolgen konden zijn als die vlam ivm druk vermindering de fles in schiet.
Maarja die streken heb ik afgeleert in de loop van de jaren
quote:Hahahaha wou ie vliegen???
Op vrijdag 16 mei 2003 13:27 schreef von_manstein het volgende:[..]
...
Want aangezien die kamaraad van mij zo gek was om dat ding zo op zijn rug te binden zonder er verder bij na te denken wat de gevolgen konden zijn als die vlam ivm druk vermindering de fles in schiet.
....
Beetje offtopic: Met een vriend van mij naast de snelweg staan in de bosjes met een zaklamp, en bij bijna elke auto even aandoen en uit doen. Gevolg: Automobilisten die als een gek gingen remmen.
Totdat er een brede vent op de vluchtstrook stopte en uit stapte om de "flits" te slopen uit woede. We wisten niet hoe snel we weg moesten wezen. Eenmaal uit de bosjes gekomen zat ik helemaal onder de krassen van de takken.
quote:* BroesWillems hoopt....
Op vrijdag 16 mei 2003 13:27 schreef von_manstein het volgende:
Maarja die streken heb ik afgeleert in de loop van de jaren
had k nie gezien maarjah dus ik starte ( zonder uitlaat ) stond ineens heel de grond onder die puch in de fik waarschijnlijk door een vonkje uit
de uitlaat poort maar moe je is probere uit te krijge
Een man kwam bij hem langs in de garage met een vraag over z'n anti-statische stripje. Hij had em gemonteerd, maar nog steeds kreeg hij ontladingen als ie uitstapte en z'n deur aanraakte.
Dus de auto op de brug (voor het gemak) en even gekeken.
Monteur merkt heel droog op; "Goh meneer, u heeft de strip netjes vastgemaakt aan de benzinetank. Wist u dat die van plastic is ?"
En van mezelf:
Paar jaar geleden reed ik in een Citroën AX van m'n baas. Op een gegeven moment stond ie voor de deur met een lekke band. Ik dus braaf het hele handeltje op gekrikt, lekke band eraf en ik wil m'n reservewiel erop zetten.
Op dat moment kom ik erachter dat m'n reservewiel 2 inches hoger is, en 1 gat meer heeft om een wielbout doorheen te steken...
Mja heb wel genoeg blunders gemaakt eigenlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |