abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10514695
Overigens lees ik overal op het net de vraag waarom hij in deel 1 zo makkelijk van Smith afkomt door in hem te duiken en in deel 2 weer moeilijk gaat doen met kung-fu gedoe.

Dat is volgens mij niet een moeilijk te beantwoorden vraag:
Toen hij de Ware bleek en n Smith kroop, maakte hij Smith vrij van de Matrix, een herhaling daarvan in deel 2 zou betekenen dat er nog meer risico zou komen als Neo weer in Smith zou duiken. Immers Neo komt aan het eind van de tweede film in de tweede laag van the Matrix.

Allereerst is er de Matrix waar hij uit moet komen ( laag 1)
Ten tweede is er 'de echte wereld' in deel 2 waar hij buiten moet treden.

Bovendien is de clou van matrix 1, in tegenstelling van wat ik hiervoor enkele malen lees, dat de Matrix hem niets kan doen. Het is namelijk geen echte wereld en daarom kan hij in de Matrix dood zijn en nog steeds leven.Kogels in de Matrix kunnen hem niet raken... Of zit ik er nu heel erg naast?

pi_10514794
Of het een 2e laag in de matrix is is niet zeker maar ligt voor de hand.
pi_10514811
quote:
Bovendien is de clou van matrix 1, in tegenstelling van wat ik hiervoor enkele malen lees, dat de Matrix hem niets kan doen. Het is namelijk geen echte wereld en daarom kan hij in de Matrix dood zijn en nog steeds leven.Kogels in de Matrix kunnen hem niet raken... Of zit ik er nu heel erg naast?
Hij kan zeker wel dood, alleen kan hij the matrix naar zijn hand zetten, wat het doodgaan een beetje pittiger maakt. Waarom denk je anders dat al die agents zo'n moeite doen om hem om te leggen.
  Redactie Frontpage zondag 18 mei 2003 @ 17:36:40 #204
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10514831
Het is trouwens belachelijk dat Neo met zijn hand het virtuele lichaam van Trinity kan penetreren zonder schade achter te laten
pi_10514892
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:35 schreef tec het volgende:

[..]

Hij kan zeker wel dood, alleen kan hij the matrix naar zijn hand zetten, wat het doodgaan een beetje pittiger maakt. Waarom denk je anders dat al die agents zo'n moeite doen om hem om te leggen.

Hij kan gebruik maken van de wetten van programma inderdaad en dat naar zijn hand zetten. Ik dacht toch echt dat hij doodging en opnieuw opstond in deel 1 omdat kogels hem niet konden doden

Welk deel daarvan heb ik verkeerd begrepen?

De Smith's zijn ook vrij net als hem, daarom proberen ze hem te pakken, bovendien is er een upgrade geweest na Neo's wederopstanding. Misschien ligt het antwoord in die upgrade, misschien zijn er nieuwe grenzen aan de Matrix gesteld...

pi_10514903
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:36 schreef SunChaser het volgende:
Het is trouwens belachelijk dat Neo met zijn hand het virtuele lichaam van Trinity kan penetreren zonder schade achter te laten
Er druppelt wel degelijk bloed
pi_10514998
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:36 schreef SunChaser het volgende:
Dat vond ik inderdaad een ERG crappy scene.
  Redactie Frontpage zondag 18 mei 2003 @ 17:47:24 #208
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10515011
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:41 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Er druppelt wel degelijk bloed

Dat was van de kogel, slimmerik.
pi_10515081
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:47 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Wat was het nut van het laten zien als het van de kogel was slimmerik?

En zeker ver NADAT ze beschoten werd. Ik ben het er mee eens dat het een rare scene is.

pi_10515085
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:47 schreef SunChaser het volgende:

[..]

maar ot: mee eens dat het een DOMME scène was. beetje ERG overromantiseerd

Redactie Frontpage zondag 18 mei 2003 @ 17:53:44 #211
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10515136
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:51 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Wat was het nut van het laten zien als het van de kogel was slimmerik?

En zeker ver NADAT ze beschoten werd. Ik ben het er mee eens dat het een rare scene is.

Het is een rare scene, dat ben ik met je eens. Hij haalt met zijn hand de kogel uit het lichaam, een kogel die schade achterlaat en dan met zijn hand de kogel eruithalen en dan ook nog eens hartmassage.

Trouwens, ze kan wel met een motor van 15 hoog naar de grond vallen en op haar benen terechtkomen maar geen kogelsafweren.

Dat was echt vreselijk. Hij had haar moeten absorberen, net als Smith zodat ze ook buiten de realiteit van de matrix stond.

pi_10515304
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:53 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Het is een rare scene, dat ben ik met je eens. Hij haalt met zijn hand de kogel uit het lichaam, een kogel die schade achterlaat en dan met zijn hand de kogel eruithalen en dan ook nog eens hartmassage.

Trouwens, ze kan wel met een motor van 15 hoog naar de grond vallen en op haar benen terechtkomen maar geen kogelsafweren.

Dat was echt vreselijk. Hij had haar moeten absorberen, net als Smith zodat ze ook buiten de realiteit van de matrix stond.

Waarom had ze niet gewoon een kogelvrij-vest aan
// Last.fm
  Redactie Frontpage zondag 18 mei 2003 @ 18:03:51 #213
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10515322
quote:
Op zondag 18 mei 2003 18:03 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Goeie vraag!
pi_10515401
Ik vond die scene trouwens helemaal flut... Echt zo standaart, de liefde van de held gaat bijna dood, en hij red haar nog op het allerlaatst

Net zoals de held wordt doodgeschoten, en dat het later blijkt dat hij een kogelvrijvest aan had, voorspelbaar

Had haar gewoon óf dood laten gaan, óf had gewoon iets anders bedacht voor die scene...

// Last.fm
  zondag 18 mei 2003 @ 18:17:14 #215
32402 s0k
..............................
pi_10515613
quote:

[..]

Vecht niet makkelijk.
..................................................................................................................................................
pi_10515658
quote:
Op zondag 18 mei 2003 18:17 schreef s0k het volgende:

[..]

Vecht niet makkelijk.

Valt best mee :

http://www.bodysafe.com/old/nederlands/

// Last.fm
  zondag 18 mei 2003 @ 18:24:08 #217
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10515776
quote:

[..]

Dan werden haar mooie borsten platgedrukt, en kon ze ook dat strakke leren pakje niet meer aan.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 18 mei 2003 @ 18:25:00 #218
32402 s0k
..............................
pi_10515795
Mooi vind ik hier ook nogal relatief uitgedrukt

Maar idd, daar zal het wel opneer komen.

..................................................................................................................................................
pi_10516850
misschien hádden ze wel armor aan, maar hebben de agents toch kogels die armor-piercing zijn (dum-dums ofzo, ik weet ook niet waar ik het over heb)

dan nog, armor is deel van the matrix, en dus deel van de code, en dus kunnen agents die wijzigen, dus het zou weinig nut hebben dat te dragen aangezien ze dan ineens zonder kleding zouden komen te staan?

zondag 18 mei 2003 @ 19:11:02 #220
19003 Rampage2K
*be on the ~ : tekeergaan
pi_10516964
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:40 schreef Tranceptor het volgende:
Hij kan gebruik maken van de wetten van programma inderdaad en dat naar zijn hand zetten. Ik dacht toch echt dat hij doodging en opnieuw opstond in deel 1 omdat kogels hem niet konden doden
Er zit nogal een contradictie in die uitspraak: Ik dacht toch echt dat hij doodging .... omdat kogels hem niet konden doden
Een ding wat zeker is, is dat ie flatline ging in deel 1 op dat moment. En werd vervolgens weer tot leven gekust door Trinity..... valt dit te verklaren? Of begon op een of andere manier aan z'n volgend leven (zoals hierboven al genoemd)
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:40 schreef Tranceptor het volgende:
De Smith's zijn ook vrij net als hem, daarom proberen ze hem te pakken, bovendien is er een upgrade geweest na Neo's wederopstanding. Misschien ligt het antwoord in die upgrade, misschien zijn er nieuwe grenzen aan de Matrix gesteld...
Het waren upgrades van de Agents, dus niet van de Matrix als geheel. Dus ik denk dat alleen het 'programma' agants is geupgrade, wat in principe niets veranderdt aan de grenzen van de Matrix.
(als het wel zo zou zijn, dan zou Neo het wel eerder gemerkt hebben en niet pas bij een confrontatie met een agent)
  zondag 18 mei 2003 @ 19:14:00 #221
19003 Rampage2K
*be on the ~ : tekeergaan
pi_10517049
quote:
Op zondag 18 mei 2003 19:06 schreef jdmorpheus het volgende:
dan nog, armor is deel van the matrix, en dus deel van de code, en dus kunnen agents die wijzigen, dus het zou weinig nut hebben dat te dragen aangezien ze dan ineens zonder kleding zouden komen te staan?
Guess not. Armor is net zo dele van de matrix als de guns van Neo, trinity etc. en die kunnen de agents ook niet manipuleren.
Als ze dat btw zouden kunnen doen, zouden ze in theorie toch zelfs de code van trinity zelf aan kunnen passen?
  zondag 18 mei 2003 @ 21:24:48 #222
15329 gizmo4ever
Eens kijken hoe lang de ondert
pi_10520372
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 10:46 schreef MrWilliams het volgende:
2 vragen:
  • is Animatrix al op DVD verkrijgbaar?
  • waarom hebben ze in de bios "Last Flight of the Osiris" niet als voorfilmpje voor Reloaded geplakt?

• ik ben net naar reloaded geweest en daar werd wel last flight of Osiris gedraaid voor de film aan
    pi_10520453
    De echte wereld waarin Zion ligt is ook een soort van matrix. Anders kan Smith niet in de huid van die rebel kruipen en zou Neo niet op het einde die Sentinels kunnen tegenhouden.

Er is daarnaast een afwijking ontstaan in het programma. Neo redt Trinity en dat is niet eerder voorgekomen, daarnaast zijn er genoeg mensen om een 'nieuw' zion op te bouwen.

Revelutions zal waarschijnlijk gaan over het 'decoderen' van beide lagen matrix. Ik ben benieuwd

. . . i n t h e h o u s e . . .
    . . . n e l l a c a s a . . .
    pi_10524784
    super film..!

maar valt me op dat die ene oude gozer tegen neo zegt we dont care how they work (over de machines in Zion).. toch een 2de matrix???

maandag 19 mei 2003 @ 00:41:17 #225
    27698 Doffy
    Eigenlijk allang vertrokken
    pi_10525105
    Even over wie er in de film te vertrouwen zijn, en wie niet: tot dusver heeft the Oracle nog de beste papieren, zowel qua voorspellingen als qua ogenschijnlijke betrouwbaarheid The Architect daarentegen doet me meer denken aan Microsoft marketing: "dat is geen bug, dat is een feature van the Matrix!" Volgens mij hield die Architect dat verhaal alleen maar om de schijn op te houden dat Neo maar 1 keuze had, terwijl dat in feite niet zo was. Omdat liefde 'tegen machine-logica in gaat' (), deed Neo iets onlogisch en dat zal het einde van de Matrix betekenen. In deel 3, dan.
    'Nuff said
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')