abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 mei 2003 @ 17:18:45 #101
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_10494352
Als men in de matrix zit is het een digital self image, oftewel software, neo ziet niet voor niets alles in code, ook mensen. Code die er eigenlijk niet hoort te zijn ziet ie anders, the oracle en seraph. Agent smith is geen mens maar complete code.
Agent smith neemt mensen over door zijn code met die van hun te mengen en zijn eigen komt daar als dominantste boven en die vorm neemt het aan.

Laten we zeggen dat de ziel van een mens in de matrix wordt weer gegeven als code, als smith die code dus overneemt/herschrijft, wordt de ziel van de mens aangepast. Als hij vervolgens naar de echte wereld wordt gehaald, heeft hij dus gewoon een ziel. Oftwel bane is compleet weg en smith is een echt mens geworden. Ook vrij van de matrix dan.

Dat neo de sentinels stopt aan het eind kan weer verklaart worden dat doordat smith hem over wou nemen hebben ze stukjes van elkaar over genomen. Smith was oorspronkelijk gelinkt aan de matrix, wat je dan moet zien als agents, architects alles eigenlijk. Neo staat dus nu ook gelinkt aan de matrix, dat zou een reden kunnen zijn dus dat hij nu ook kan communiceren met de sentinels en ze als het waren kan stoppen. En op die manier ook in de matrix inloggen zonder dat via een kabeltje hoeft te doen.

Zelfde geld voor smith, ze kunnen dus ook overleven zonder lichaam. Denk dan ook dat deel 3 erover gaat dat neo tot inzicht komt dat als hij de matrix stopt dat hij dan zelf doodgaat. En uiteindelijk offert ie zich natuurlijk op.

Ik dacht trouwens te zien dat neo net als al zijn voorgangers voor trinity kiest, ze liepen iig allemaal naar de zelfde deur.

zaterdag 17 mei 2003 @ 18:25:13 #102
19003 Rampage2K
*be on the ~ : tekeergaan
pi_10495728
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 17:18 schreef Tweek het volgende:
Dat neo de sentinels stopt aan het eind kan weer verklaart worden dat doordat smith hem over wou nemen hebben ze stukjes van elkaar over genomen. Smith was oorspronkelijk gelinkt aan de matrix, wat je dan moet zien als agents, architects alles eigenlijk. Neo staat dus nu ook gelinkt aan de matrix, dat zou een reden kunnen zijn dus dat hij nu ook kan communiceren met de sentinels en ze als het waren kan stoppen.
Hoe kom je er nu bij dat het via communicatie gaat?
Want in principe stopte Neo de sentinels door een soort blauw krachtveld te genereren, waardoor die sentinels verrot gingen. ik denk niet dat het iets met communicatie tussen Neo en sentinel te maken heeft, meer met puur de krachten van Neo
  zaterdag 17 mei 2003 @ 18:30:52 #103
19003 Rampage2K
pi_10495871
Wat is trouwens de logica ven het opnemen van de telefoon om de matrix te verlaten? Zit hier echt nog een reden achter of is het gewoon zo dat ze maar iets moesten verzinnen om de matrix te verlaten?
  zaterdag 17 mei 2003 @ 19:06:41 #104
32402 s0k
..............................
pi_10496670
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 14:40 schreef victorinox het volgende:

[..]

Bane is de naam van die gast waar Agent Smith in gaat zitten.
Hij wil Neo doden. Daarom betekend zijn naam Dood, Vergif, Moordenaar etc.

snapte alleen de naam niet echt heb de film wel gezien hoor
..................................................................................................................................................
pi_10497109
Trouwens dat van die inplanten is wel een goeie, die architect zei dat Neo's code ook verandert was ofzo, misschien dat die implanten een soort hardeschijf iets heeft die de dingen bestuurd voor het afgeven van Energie aan de broedmachine.

Misschien dat die code zo verandert is dat hij zijn menselijke energie afgifte kan gebruiken om een soort EMP shock af te vuren en ook aanvoelen dat er een squidy aan komt. Dat verklaart wel een groot deel van het einde als er geen 2e matrix zou bestaan. Ook reden dat hij in coma raakt omdat hij al zijn energie opmaakt.

Mischien is het wel extreem door dacht, maar ik denk wel dat er een tweede matrix is want ik zie anders het verband niet met het opnieuw opbouwen van zion etc.

Wat ik me ook afvraag is of de machines ook de ruimte in gegaan zijn. Want ik denk dat ze slim genoeg zijn om een manier te vinden om die zwarte wolken weg te halen.

Trouwens The Matrix Reloaded geeft ook een link naar het feit dat Zion opnieuw opgebouwt moet worden, Zion (en misschien de basis Matrix) zijn al ik dacht 5x Reloaded.....

zaterdag 17 mei 2003 @ 19:41:49 #106
19003 Rampage2K
pi_10497518
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 19:27 schreef Alpine.Shocker het volgende:
Misschien dat die code zo verandert is dat hij zijn menselijke energie afgifte kan gebruiken om een soort EMP shock af te vuren en ook aanvoelen dat er een squidy aan komt. Dat verklaart wel een groot deel van het einde als er geen 2e matrix zou bestaan. Ook reden dat hij in coma raakt omdat hij al zijn energie opmaakt.
Dat EMP verhaal lijtk idd wel logisch, dat ie vervolgens in coma raakt.
Of het nu dmv een HD is of niet, het blijft in principe het optimale benutten van zichzelf, net als dat hij dat in de matrix kan/doet. Nu weet hij z'n eigen energie te richten op iets anders.
Maar waarom zou hij op deze manier dan zo'n squidy's aan kunnen voelen?
  Redactie Frontpage zaterdag 17 mei 2003 @ 19:44:46 #107
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10497602
Dat snoepje dat The Oracle eet is btw een Rode Pil.

Zit daar nog iets achter?

Btw, waarom mocht Neo niet mee terug naar gang met deuren? En waarom zei de Oracle niet dat Smith eraan kwam?

zaterdag 17 mei 2003 @ 20:06:43 #108
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10498187
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 19:44 schreef SunChaser het volgende:
En waarom zei de Oracle niet dat Smith eraan kwam?
Ze zei dat telkens als ze elkaar spreken dat er dan iets slechts gebeurd, dus ze had het indirect wel gezegd.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zaterdag 17 mei 2003 @ 20:43:11 #109
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_10498913
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 19:44 schreef SunChaser het volgende:
Dat snoepje dat The Oracle eet is btw een Rode Pil.

Zit daar nog iets achter?

Btw, waarom mocht Neo niet mee terug naar gang met deuren? En waarom zei de Oracle niet dat Smith eraan kwam?

Neo kan zichzelf wel redden, gewoon wegvliegen.

Dat rode snoepje dat Neo niet opat (niet gezien)... Die lepel die Neo kreeg van The Kid... Zouden die dingen nog iets te betekenen hebben in deel 3..?

The Internets, I needs it..
  zaterdag 17 mei 2003 @ 20:46:17 #110
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_10498960
Aanvankelijk dacht ik ook dat Neo degene was die de Sentinels tegenhield, maar dat schip was vrijwel meteen ter plaatse, heeft die niet gewoon een EMP puls afgevuurd
Signature:
Maximaal
4
regels
  zaterdag 17 mei 2003 @ 20:59:19 #111
32402 s0k
pi_10499160
wrm raakte hij dan in coma?

Offtopic: fallenangel , doe dan in je sig een link zoals irc://irc.fok.nl/dig

[Dit bericht is gewijzigd door s0k op 17-05-2003 21:00]

..................................................................................................................................................
  zaterdag 17 mei 2003 @ 20:59:34 #112
19003 Rampage2K
pi_10499164
Lijkt me niet. Die blauwe gloed begon pas vanaf z'n hand, anders had je de blauwe gloed neo wel zien passeren. En als hij het neerstorten van de sentinels niet heeft veroorzaakt, waarom zakte hij dan vervolgens wel in elkaar?
  zaterdag 17 mei 2003 @ 21:04:17 #113
32402 s0k
pi_10499276
Ik denk overigens dat de theorie 'van het copieen van code' het meest waarschijnlijkste is. Aangezien het ook bij Smith gebeurde toen Neo in Smith dook (Matrix 1). In Reloaded gebeurde ongeveer hetzelfde. Smith ging in Neo. Waardoor ook code overschreven kon worden.
Maar als dit het geval is, is het ook gebeurd bij Morpheus !! Wat opzich best leuk verschijnsel kan worden Dat Morpheus nu zo sterk is geworden, dat hij _ook_ agents (fatsoenlijk) aankan
  zaterdag 17 mei 2003 @ 21:15:42 #114
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10499499
nog 1 dingetje trouwens, WAAROM vernietigde neo niet de agents zoals aan het einde van 1? Het vechten was lastiger vanwege de 'upgrades' (geweldig, een uitleg van 1 woord , zwaktebod...) maar hij moet ze toch nog steeds kunnen vernietigen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 21:17:07 #115
32402 s0k
pi_10499529
Volgens mij kan je de agents alleen vernietigen door de Matrix te vernietigen.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 21:18:37 #116
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10499563
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:15 schreef kingmob het volgende:
nog 1 dingetje trouwens, WAAROM vernietigde neo niet de agents zoals aan het einde van 1? Het vechten was lastiger vanwege de 'upgrades' (geweldig, een uitleg van 1 woord , zwaktebod...) maar hij moet ze toch nog steeds kunnen vernietigen.
Is Agent Smith vernietigd dan?
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zaterdag 17 mei 2003 @ 21:19:14 #117
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_10499576
quote:
Als hij bezig is om een agent te vernietigen kunnen de andere ze vriendjes afmaken, later als ie er achter komt dat smith terug is en kan vermenigvuldigen, lijkt het mij al helemaal niet slim om ze af te maken, stel dat ze allemaal terug komen als Smith, ben je lekker mee dan.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 21:33:45 #118
32402 s0k
pi_10499841
Smith is overigens niet vernietigt in Matrix 1. Hij werd verslagen door Neo, waarna hij afgekoppeld werd door de Matrix als agent. Daarom kan hij dus meer, zolang het in strijd is met de Matrix zelf.
pi_10500034
quote:
Kingmob heeft een punt. De luchtverplaatsing van Neo's vliegwerk is sterk genoeg om auto's door de lucht te slingeren. Meneer stopt kogels met z'n gedachten. Hij hervormt de Matrix om Trinity tot leven te wekken. Als je wist dat je dit allemaal kon, zou JIJ dan tijd verspillen in hand-to-hand combat? Ik niet.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 21:44:51 #120
32402 s0k
pi_10500085
De code van de vliegende kogels, en de code van een mens lijkt me toch iets minder gecompliceerd dan de code van een Agent.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 22:34:46 #121
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10501045
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:42 schreef SayDay het volgende:

[..]

Kingmob heeft een punt. De luchtverplaatsing van Neo's vliegwerk is sterk genoeg om auto's door de lucht te slingeren. Meneer stopt kogels met z'n gedachten. Hij hervormt de Matrix om Trinity tot leven te wekken. Als je wist dat je dit allemaal kon, zou JIJ dan tijd verspillen in hand-to-hand combat? Ik niet.

Daar ergerde ik me ook al aan ja.. Bijvoorbeeld het Smithgevecht.. hij heeft daar echt 10 minuten staan vechten en pas dan bedenk je je dat je wegvliegt? .
pi_10501123
quote:

[..]

Misschien vind ie het gewoon relaxed.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 23:46:04 #123
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_10502488
Ik vind die theorie over dat het hele verhaal alleen over software gaat wel een hele goeie. Dat zou ook verklaren waarom er geen 'keuze' is. Toch heb ik het gevoel dat die Architect uit z'n nek zat te zwetsen; zo van, er zit een knoert van een bug in de Matrix maar natuurlijk ga je dat niet toegeven.

Wat ook zou kunnen, en wat ook mede de titel van de film verklaart (heb ik nog niemand over gehoord) is dat het goed mogelijk is dat op het moment dat Neo door de deur terug stapte 'naar Trinity', er heel goed een nieuwe versie van de Matrix ge'reload' zou kunnen zijn waarin Zion gewoon een onderdeel is! Dus Neo zit niet in een tweede laag van de Matrix, maar gewoon in een aangepaste versie. Soort van 'Level two', zeg maar. Vandaar dat hij macht over de Sentinels heeft; omdat hij nog gewoon in de Matrix zit.

Wat ook nog kan, is dat hij in de 'Core' een link heeft gevonden met andere servers van de Machines die de Sentinel vloot beheersen. Maar dan nog moet hij ingelogd zijn (in de Matrix zijn) om van die link gebruik te kunnen maken.... hmm...

Just my thoughts...

'Nuff said
pi_10502740
quote:

[..]

Mischien heb je wel wat extra concentratietijd nodig om de wat "krachtigere" acties uit te voeren en volgens mij kreeg neo dat niet echt van de agents
  zondag 18 mei 2003 @ 00:17:42 #125
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10503103
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 23:46 schreef Doffy het volgende:
[knipknip]
Wat ook zou kunnen, en wat ook mede de titel van de film verklaart (heb ik nog niemand over gehoord) is dat het goed mogelijk is dat op het moment dat Neo door de deur terug stapte 'naar Trinity', er heel goed een nieuwe versie van de Matrix ge'reload' zou kunnen zijn waarin Zion gewoon een onderdeel is! Dus Neo zit niet in een tweede laag van de Matrix, maar gewoon in een aangepaste versie. Soort van 'Level two', zeg maar. Vandaar dat hij macht over de Sentinels heeft; omdat hij nog gewoon in de Matrix zit.
[knipknip]
verek, je hebt gelijk.
Neo kwam er al snel achter dat hij nog steeds in de matrix zat, dit was dan ook een 'spelletje' van de architect. Alleen is dan de vraag hoe de architect zoveel over de verdediging van zion weet (alle andere mensen zijn immers programmas geworden). Het zou prima kunnen natuurlijk. Neo ontdekte echter al snel dat het nep was ('i can feel them?') en ontsnapt direct uit deze matrix.
ofzoiets...

oh en let vooral op 'something's different... I can feel them'. Er is dus blijkbaar iets verrandert, iets dat eerst niet zo was.

Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')