Laten we zeggen dat de ziel van een mens in de matrix wordt weer gegeven als code, als smith die code dus overneemt/herschrijft, wordt de ziel van de mens aangepast. Als hij vervolgens naar de echte wereld wordt gehaald, heeft hij dus gewoon een ziel. Oftwel bane is compleet weg en smith is een echt mens geworden. Ook vrij van de matrix dan.
Dat neo de sentinels stopt aan het eind kan weer verklaart worden dat doordat smith hem over wou nemen hebben ze stukjes van elkaar over genomen. Smith was oorspronkelijk gelinkt aan de matrix, wat je dan moet zien als agents, architects alles eigenlijk. Neo staat dus nu ook gelinkt aan de matrix, dat zou een reden kunnen zijn dus dat hij nu ook kan communiceren met de sentinels en ze als het waren kan stoppen. En op die manier ook in de matrix inloggen zonder dat via een kabeltje hoeft te doen.
Zelfde geld voor smith, ze kunnen dus ook overleven zonder lichaam. Denk dan ook dat deel 3 erover gaat dat neo tot inzicht komt dat als hij de matrix stopt dat hij dan zelf doodgaat. En uiteindelijk offert ie zich natuurlijk op.
Ik dacht trouwens te zien dat neo net als al zijn voorgangers voor trinity kiest, ze liepen iig allemaal naar de zelfde deur.
quote:Hoe kom je er nu bij dat het via communicatie gaat?
Op zaterdag 17 mei 2003 17:18 schreef Tweek het volgende:
Dat neo de sentinels stopt aan het eind kan weer verklaart worden dat doordat smith hem over wou nemen hebben ze stukjes van elkaar over genomen. Smith was oorspronkelijk gelinkt aan de matrix, wat je dan moet zien als agents, architects alles eigenlijk. Neo staat dus nu ook gelinkt aan de matrix, dat zou een reden kunnen zijn dus dat hij nu ook kan communiceren met de sentinels en ze als het waren kan stoppen.
quote:snapte alleen de naam niet echt
Op zaterdag 17 mei 2003 14:40 schreef victorinox het volgende:[..]
Bane is de naam van die gast waar Agent Smith in gaat zitten.
Hij wil Neo doden. Daarom betekend zijn naam Dood, Vergif, Moordenaar etc.
Misschien dat die code zo verandert is dat hij zijn menselijke energie afgifte kan gebruiken om een soort EMP shock af te vuren en ook aanvoelen dat er een squidy aan komt. Dat verklaart wel een groot deel van het einde als er geen 2e matrix zou bestaan. Ook reden dat hij in coma raakt omdat hij al zijn energie opmaakt.
Mischien is het wel extreem door dacht, maar ik denk wel dat er een tweede matrix is want ik zie anders het verband niet met het opnieuw opbouwen van zion etc.
Wat ik me ook afvraag is of de machines ook de ruimte in gegaan zijn. Want ik denk dat ze slim genoeg zijn om een manier te vinden om die zwarte wolken weg te halen.
Trouwens The Matrix Reloaded geeft ook een link naar het feit dat Zion opnieuw opgebouwt moet worden, Zion (en misschien de basis Matrix) zijn al ik dacht 5x Reloaded.....
quote:Dat EMP verhaal lijtk idd wel logisch, dat ie vervolgens in coma raakt.
Op zaterdag 17 mei 2003 19:27 schreef Alpine.Shocker het volgende:
Misschien dat die code zo verandert is dat hij zijn menselijke energie afgifte kan gebruiken om een soort EMP shock af te vuren en ook aanvoelen dat er een squidy aan komt. Dat verklaart wel een groot deel van het einde als er geen 2e matrix zou bestaan. Ook reden dat hij in coma raakt omdat hij al zijn energie opmaakt.
Zit daar nog iets achter?
Btw, waarom mocht Neo niet mee terug naar gang met deuren? En waarom zei de Oracle niet dat Smith eraan kwam?
quote:Ze zei dat telkens als ze elkaar spreken dat er dan iets slechts gebeurd, dus ze had het indirect wel gezegd.
Op zaterdag 17 mei 2003 19:44 schreef SunChaser het volgende:
En waarom zei de Oracle niet dat Smith eraan kwam?
quote:Neo kan zichzelf wel redden, gewoon wegvliegen.
Op zaterdag 17 mei 2003 19:44 schreef SunChaser het volgende:
Dat snoepje dat The Oracle eet is btw een Rode Pil.Zit daar nog iets achter?
Btw, waarom mocht Neo niet mee terug naar gang met deuren? En waarom zei de Oracle niet dat Smith eraan kwam?
Dat rode snoepje dat Neo niet opat (niet gezien)... Die lepel die Neo kreeg van The Kid... Zouden die dingen nog iets te betekenen hebben in deel 3..?
Offtopic: fallenangel , doe dan in je sig een link zoals irc://irc.fok.nl/dig ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door s0k op 17-05-2003 21:00]
quote:Is Agent Smith vernietigd dan?
Op zaterdag 17 mei 2003 21:15 schreef kingmob het volgende:
nog 1 dingetje trouwens, WAAROM vernietigde neo niet de agents zoals aan het einde van 1? Het vechten was lastiger vanwege de 'upgrades' (geweldig, een uitleg van 1 woord, zwaktebod...) maar hij moet ze toch nog steeds kunnen vernietigen.
quote:Als hij bezig is om een agent te vernietigen kunnen de andere ze vriendjes afmaken, later als ie er achter komt dat smith terug is en kan vermenigvuldigen, lijkt het mij al helemaal niet slim om ze af te maken, stel dat ze allemaal terug komen als Smith, ben je lekker mee dan.
nog 1 dingetje trouwens, WAAROM vernietigde neo niet de agents zoals aan het einde van 1? Het vechten was lastiger vanwege de 'upgrades' (geweldig, een uitleg van 1 woord, zwaktebod...) maar hij moet ze toch nog steeds kunnen vernietigen.
quote:Kingmob heeft een punt. De luchtverplaatsing van Neo's vliegwerk is sterk genoeg om auto's door de lucht te slingeren. Meneer stopt kogels met z'n gedachten. Hij hervormt de Matrix om Trinity tot leven te wekken. Als je wist dat je dit allemaal kon, zou JIJ dan tijd verspillen in hand-to-hand combat? Ik niet.
quote:Daar ergerde ik me ook al aan ja.. Bijvoorbeeld het Smithgevecht.. hij heeft daar echt 10 minuten staan vechten en pas dan bedenk je je dat je wegvliegt?
Op zaterdag 17 mei 2003 21:42 schreef SayDay het volgende:[..]
Kingmob heeft een punt. De luchtverplaatsing van Neo's vliegwerk is sterk genoeg om auto's door de lucht te slingeren. Meneer stopt kogels met z'n gedachten. Hij hervormt de Matrix om Trinity tot leven te wekken. Als je wist dat je dit allemaal kon, zou JIJ dan tijd verspillen in hand-to-hand combat? Ik niet.
quote:Misschien vind ie het gewoon relaxed.
Kingmob heeft een punt. De luchtverplaatsing van Neo's vliegwerk is sterk genoeg om auto's door de lucht te slingeren. Meneer stopt kogels met z'n gedachten. Hij hervormt de Matrix om Trinity tot leven te wekken. Als je wist dat je dit allemaal kon, zou JIJ dan tijd verspillen in hand-to-hand combat? Ik niet.
Wat ook zou kunnen, en wat ook mede de titel van de film verklaart (heb ik nog niemand over gehoord) is dat het goed mogelijk is dat op het moment dat Neo door de deur terug stapte 'naar Trinity', er heel goed een nieuwe versie van de Matrix ge'reload' zou kunnen zijn waarin Zion gewoon een onderdeel is! Dus Neo zit niet in een tweede laag van de Matrix, maar gewoon in een aangepaste versie. Soort van 'Level two', zeg maar. Vandaar dat hij macht over de Sentinels heeft; omdat hij nog gewoon in de Matrix zit.
Wat ook nog kan, is dat hij in de 'Core' een link heeft gevonden met andere servers van de Machines die de Sentinel vloot beheersen. Maar dan nog moet hij ingelogd zijn (in de Matrix zijn) om van die link gebruik te kunnen maken.... hmm... ![]()
Just my thoughts...
quote:Mischien heb je wel wat extra concentratietijd nodig om de wat "krachtigere" acties uit te voeren
quote:verek, je hebt gelijk.
Op zaterdag 17 mei 2003 23:46 schreef Doffy het volgende:
[knipknip]
Wat ook zou kunnen, en wat ook mede de titel van de film verklaart (heb ik nog niemand over gehoord) is dat het goed mogelijk is dat op het moment dat Neo door de deur terug stapte 'naar Trinity', er heel goed een nieuwe versie van de Matrix ge'reload' zou kunnen zijn waarin Zion gewoon een onderdeel is! Dus Neo zit niet in een tweede laag van de Matrix, maar gewoon in een aangepaste versie. Soort van 'Level two', zeg maar. Vandaar dat hij macht over de Sentinels heeft; omdat hij nog gewoon in de Matrix zit.
[knipknip]
oh en let vooral op 'something's different... I can feel them'. Er is dus blijkbaar iets verrandert, iets dat eerst niet zo was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |