Ik zet de auto langs de kant van de weg en mijn uitlaat bleek er dus onderuit gevallen te zijn. Hij is net op een lasnaad gescheurd. Nu ik de uitlaat los heb blijkt ie nogal rot te zijn geweest.
Nu heb ik die auto pas twee weken, er is bij aankoop een nieuwe keuring op gekomen. De keurmeester was ook de eigenaar van het autobedrijf.
Er is niks over garantie afgesproken.
Mijn vragen:
- Mag een auto met kapotte (verrotte) uitlaat wel goed gekeurd worden?
- Moet het autobedrijf, ook al heb ik geen garantie, mijn auto repareren?
Het gaat om een Fiat Tipo 1.4 DGT uit 1990
Heb trouwens ook eens een verhaal gehoord van een wiel dat er in z'n 1tje vandoor ging, 2 dagen na een APK-keuring
quote:een collega van me verkoopt dat soort ''autos"
Op vrijdag 16 mei 2003 07:47 schreef elguapo het volgende:
Idd, nee en nee. Nu is je uitlaat er spontaan onder vandaan gekomen, maar misschien ben je ook te hard over een drempel gerost. Dan hoeft een garage daar niks aan te repareren natuurlijk.Heb trouwens ook eens een verhaal gehoord van een wiel dat er in z'n 1tje vandoor ging, 2 dagen na een APK-keuring
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 08:26 schreef jwstoop het volgende:was het een golf 2????
quote:
Het gaat om een Fiat Tipo 1.4 DGT uit 1990
Maar idd, APK is slechts een vrij oppervlakkige momentopname. Er wordt gekeken of de auto nog een beetje veilig de weg op kan. Je kunt dus een vrij slechte auto nog door de APK laten komen, zo lang de auto maar aan alle APK-eisen voldoet.
maar goed, als daar geen gehoor aan wordt gegeven
quote:Ik sluit me volledig hierbij aan!!
Op vrijdag 16 mei 2003 07:46 schreef raffellos het volgende:
Als je gewoon naar hem toegaat en uitlegt...
op een normale manier, niet boos of geirriteerd worden, dan denk ik
dat de garage het wel vergoed als het een beetje normale garage is.
quote:Ik denk niet dat de desbetreffende keurmeester graag strafpunten scoort. Of hij moet graag van zijn keurmeesterschap af willen.
Op vrijdag 16 mei 2003 10:48 schreef Jongen1977 het volgende:
Een autoverkoper die ook als keurmeester dient vind ik altijd verdacht. Het komt nog best regelmatig voor dat onvolkomenheden "over het hoofd" gezien worden. Dat spreekt voor zich, een verkoper wil verkopen en dat kan alleen met een gekeurde auto.
Nu is er voor die verkoper het risico dat hij het RDW over de vloer krijgt voor een steekproef, maar die gok kan hij dus ook nemen. Zeker als iets niet goed zichtbaar is.
quote:Weet je hoe vaak er steekproeven worden gehouden?
Op vrijdag 16 mei 2003 11:02 schreef slashme het volgende:[..]
Ik denk niet dat de desbetreffende keurmeester graag strafpunten scoort. Of hij moet graag van zijn keurmeesterschap af willen.
Ik koop mijn auto alleen nog maar bij de echte dealer, betaal je wel wat meer maar je hebt veel meer zekerheid dan bij zo'n occasion dealer. Ben 1 keer zwaar genaaid door zo'n occasion hufter
quote:ja, gemiddeld 1 op de 4 auto's.
Op vrijdag 16 mei 2003 11:20 schreef erikh het volgende:[..]
Weet je hoe vaak er steekproeven worden gehouden?
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 11:23 schreef slashme het volgende:[..]
ja, gemiddeld 1 op de 4 auto's.
best veel. En je strafpunten blijven staan totdat je weer correcte keuringen uitvoerd.
ik had ook Wiellagertje kappot van de kadett, ik zie laat maar gewoon door de keuring gaan, dat repareer ik zelf wel na de tijd... maar hij wou hem echt niet goed keuren IVM strafpunten....
quote:E 32,50, nietwaar?
Op vrijdag 16 mei 2003 11:25 schreef BroesWillems het volgende:[..]
ik had ook Wiellagertje kappot van de kadett
quote:Is dat echt zoveel???? Ligt dit niet ook een beetje aan de ligging van het desbetreffende bedrijf? Bij ons in Limburg hoor ik het niet vaak iig. Toevallig had de vriend van m'n zus dat vorige week wel gehad met z'n Mitsubishi Colt, maar die is nog 100% in orde.
Op vrijdag 16 mei 2003 11:23 schreef slashme het volgende:[..]
ja, gemiddeld 1 op de 4 auto's.
best veel. En je strafpunten blijven staan totdat je weer correcte keuringen uitvoerd.
quote:geen idee, da's al zolang geleden.... volgens mij in het gulden tijdperk....
Op vrijdag 16 mei 2003 11:27 schreef slashme het volgende:[..]
E 32,50, nietwaar?
quote:Sorry hoor maar geloof je het zelf?
Op vrijdag 16 mei 2003 11:23 schreef slashme het volgende:[..]
ja, gemiddeld 1 op de 4 auto's.
best veel. En je strafpunten blijven staan totdat je weer correcte keuringen uitvoerd.
In Haarlem is er zelfs een garage berucht om zijn belachelijk slechte APK keuringen (ik noem geen namen) en die zit er al jaren.
Vriend van me had een auto die echt niet door de APK kwam maar bij hun kwam ie erdoor. En das echt niet de 1e keer hoor. 1 op de 4 klinkt leuk maar dat halen ze echt nooit!
quote:zo heel veel zullen ze er niet boven zitten, dat is wettelijk vastgesteld namelijk (ik geloof dat er vorig jaar nog wat om te doen was).
Op vrijdag 16 mei 2003 11:32 schreef erikh het volgende:[..]
Sorry hoor maar geloof je het zelf?
In Haarlem is er zelfs een garage berucht om zijn belachelijk slechte APK keuringen (ik noem geen namen) en die zit er al jaren.
Vriend van me had een auto die echt niet door de APK kwam maar bij hun kwam ie erdoor. En das echt niet de 1e keer hoor. 1 op de 4 klinkt leuk maar dat halen ze echt nooit!
quote:Ligt aan welk deel van de uitlaat eronderuit is gevallen he maar vraag ook eens bij een andere garage zou ik zeggen
Op vrijdag 16 mei 2003 14:02 schreef Conflict het volgende:
203,80 bij de KwikFit
quote:Ik wil meteen een helemaal nieuwe uitl\aat, straks valt de andere helft er ook onderuit.
Op vrijdag 16 mei 2003 14:57 schreef erikh het volgende:[..]
Ligt aan welk deel van de uitlaat eronderuit is gevallen he maar vraag ook eens bij een andere garage zou ik zeggen
Is zo duur vanwege de katalysator blijkbaar
quote:Een compleet nieuwe uitlaat is vaak niet nodig hoor. Het begin stuk breekt vrijwel niet (dus van de motor naar de lange pijp zeg maar) het midden stuk is al iets gevoeliger maar het eindstuk is het vaakst aan vervanging toe volgens mij
Op vrijdag 16 mei 2003 15:34 schreef Conflict het volgende:[..]
Ik wil meteen een helemaal nieuwe uitl\aat, straks valt de andere helft er ook onderuit.
Is zo duur vanwege de katalysator blijkbaar
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 15:40 schreef erikh het volgende:[..]
Een compleet nieuwe uitlaat is vaak niet nodig hoor. Het begin stuk breekt vrijwel niet (dus van de motor naar de lange pijp zeg maar) het midden stuk is al iets gevoeliger maar het eindstuk is het vaakst aan vervanging toe volgens mij
Ga morgen naar de kwikfit, die hebben alles op voorraad en hij is meteen dezelfde dag klaar
Hij vond het heel vervelend en zegt dat we er samen wel uitkomen
* Conflict wacht het af....
quote:Limburg heeft ook z'n eigen RDW afdeling
Op vrijdag 16 mei 2003 11:28 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Is dat echt zoveel???? Ligt dit niet ook een beetje aan de ligging van het desbetreffende bedrijf? Bij ons in Limburg hoor ik het niet vaak iig. Toevallig had de vriend van m'n zus dat vorige week wel gehad met z'n Mitsubishi Colt, maar die is nog 100% in orde.
Daarom kun je trouwens ook beter s'morgens voor je APK gaan, als je dan steekproef krijgt ben je dezelfde dag nog weg. Anders ben je hem weer de hele avond en de volgende morgen ook kwijt.
quote:Toch netjes geregeld alsnog.
Op vrijdag 16 mei 2003 18:02 schreef Conflict het volgende:
Ik heb net het autobedrijf gebeld en moet morgen langskomen.Hij vond het heel vervelend en zegt dat we er samen wel uitkomen
* Conflict wacht het af....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |