quote:Beter 16 miljoen Irakezen in de hand, dan vele miljarden in de lucht.
Op vrijdag 16 mei 2003 13:32 schreef dazzle123 het volgende:
De oorlog in Irak is leuk voor 16 miljoen Irakezen maar het lost niks op voor al die andere miljarden mensen die onderdruk worden, in armoede leven etc etc.
En waarom hamert de VS niet op de mensenrechten situatie in Saudi Arabië ??
Wanneer wordt het volk van dat land bevrijdt??
Ja, ik weet, olie staat op de eerste plaats, niet de mensenrechten
.
quote:Dat roep ik ook niet. Als je goed leest dan zie je dat ik juist datgene wat jij nu aandraagt ook bedoel. De huidige regering in de VS is voor de bekende unilaterlale aanpak. "americain leadership" en dat is nou precies datgene wat al honderden jaren lang door steeds wisselende wereldmachten is gedaan. Het is een verkapte vorm van dictatuur waar uiteindelijk alleen de dictator beter van wordt.
Op vrijdag 16 mei 2003 13:40 schreef Umm-Qasr het volgende:[..]
Denk je echt als de eu-landen voor het zeggen krijgen het er in de wereld beter zal worden? Wat die fransen, duitsers en italianen hebben gedaan in de historie is ook ni echt geweldig geweest voor de problemen die je aankaart. Maar ook de V.S. en de U.K hebben voor grote instabilisatie gezorgd. De UK hebben misschien de meeste bijdrage geleverd aan bijv. het midden-oosten problematiek zoals israel en de koerdische kwestie.
Dus niet meteen roepen dat alleen de V.S. de wereld naar de kloten zal helpen.
quote:Misschien klink ik heel pragmatisch maar kunnen we dan niet proberen de bijkomende effecten van die verpakte vormen van dictuaturen, die toch altijd zullen heersen, eruit te pikken en die in ons voordeel toe doen. Met ons bedoel ik de wereldbevolking. Wat je zegt, of we het willen of niet, die verpakte vormen van dictatuur zullen het toch altijd voor het zeggen hebben. Kijk naar landen als zuid-korea, koeweit, vele eu-landen die erop vooruit zijn gegaan door hun relatie met de V.S. Irak is eindelijk bevrijd van die Saddam, Kosovo kan weer ademhalen.
Op vrijdag 16 mei 2003 14:01 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Dat roep ik ook niet. Als je goed leest dan zie je dat ik juist datgene wat jij nu aandraagt ook bedoel. De huidige regering in de VS is voor de bekende unilaterlale aanpak. "americain leadership" en dat is nou precies datgene wat al honderden jaren lang door steeds wisselende wereldmachten is gedaan. Het is een verkapte vorm van dictatuur waar uiteindelijk alleen de dictator beter van wordt.
Dus pragmatisch instelling is gewenst, of ni???
De Britse en de Amerikaanse pers maken zich schuldig aan het verspreiden van desinformatie over Frankrijk. Dat heeft de Franse minister van buitenlandse zaken Dominique de Villepin vrijdag gezegd in een interview op de Franse radio. Frankrijk maakt een lijst van de leugens en lasterpraat en gaat aantonen dat de berichtgeving niet klopt, aldus De Villepin.
De minister gaf hiermee persoonlijk commentaar op de protestbrief die de Franse ambassadeur in Washington donderdag naar de Amerikaanse regering en het Congres stuurde. De Amerikaanse pers zou volgens de ambassadeur een bewuste lastercampagne voeren tegen Frankrijk. In artikelen in verschillende Amerikaanse kranten werd onder meer gesuggereerd dat Frankrijk wapens heeft verkocht aan Irak en paspoorten heeft verstrekt aan gevluchte leden van het gevallen Iraakse regime.
Volgens de Villepin is er in de Amerikaanse en in de Britse pers een groot aantal artikelen verschenen, die ongefundeerd en onwaar zijn. We vonden het nodig om enige uitleg te geven aan onze Amerikaanse vrienden en zullen dat ook aan onze Britse vrienden doen, zei hij.
De Villepin wees er net als zijn ambassadeur op dat de media voor de herkomst van de meeste voor Frankrijk compromitterende informatie verwezen naar interne bronnen binnen de Amerikaanse regering. Een woordvoerder van het Witte Huis ontkende donderdag het bestaan van een bewust georganiseerde campagne tegen Frankrijk.
[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]
quote:Ik hoop mensen eens een keertje in gaan zien dat de regeringen in dit verhaal stuk voor stuk eerst opkomen voor het eigen belang en dat geen van de regeringen op wat voor morele manier dan ook, "gelijk" hebben.
Op vrijdag 16 mei 2003 13:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik hoop dat Nederland op den duur slim genoeg is om Berlijn en Parijs te steunen ipv. Washington.
.
Laten wij HEN maar eens boycotten hier.. Dan zakt de toch al fragile economie nog dieper in elkaar en dan kunnen ze met hangende pootjes terug komen.. Laat ze maar lekker ff door het stof kruipen.
Als de discussie zou gaan om mensenrechten dan schieten de regeringen stuk voor stuk ernstig tekort maar als de discussie gaat om welke regering het beste de belangen van zijn consumenten en zijn bankrekening heeft beschermd, dan liggen de VS op dit moment voor op punten.
quote:Weet je hoeveel mensen in Afrika er honger lijden? Ik denk dat er wel iets meer nodig is dat een beetje pragmatisch denken.
Op vrijdag 16 mei 2003 14:17 schreef Umm-Qasr het volgende:[..]
Misschien klink ik heel pragmatisch maar kunnen we dan niet proberen de bijkomende effecten van die verpakte vormen van dictuaturen, die toch altijd zullen heersen, eruit te pikken en die in ons voordeel toe doen. Met ons bedoel ik de wereldbevolking. Wat je zegt, of we het willen of niet, die verpakte vormen van dictatuur zullen het toch altijd voor het zeggen hebben. Kijk naar landen als zuid-korea, koeweit, vele eu-landen die erop vooruit zijn gegaan door hun relatie met de V.S. Irak is eindelijk bevrijd van die Saddam, Kosovo kan weer ademhalen.
Dus pragmatisch instelling is gewenst, of ni???
quote:Als er een catastrofale actie in Afrika is geweest was het wel de Franse interventie die het genocidale Hutu regime een aftocht heeft geboden en in Centraal-Afrika miljoenen mensen het leven heeft gekost door de daarop volgende oorlogen en burgeroorlogen.
Op vrijdag 16 mei 2003 15:25 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Weet je hoeveel mensen in Afrika er honger lijden? Ik denk dat er wel iets meer nodig is dat een beetje pragmatisch denken.
quote:Als je zelf faalt wijs je met je vinger naar een ander die nog harder faalt. Lekker makkelijk he?
Op vrijdag 16 mei 2003 15:32 schreef CeeJee het volgende:[..]
Als er een catastrofale actie in Afrika is geweest was het wel de Franse interventie die het genocidale Hutu regime een aftocht heeft geboden en in Centraal-Afrika miljoenen mensen het leven heeft gekost door de daarop volgende oorlogen en burgeroorlogen.
quote:De veroorzaker van de ellende heeft meer uit te leggen dan degene die het misschien had kunnen verhelpen door in te grijpen. Afrika is een slechte stok voor Europa (en Frankrijk in het bijzonder) om de VS mee te slaan.
Op vrijdag 16 mei 2003 15:51 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Als je zelf faalt wijs je met je vinger naar een ander die nog harder faalt. Lekker makkelijk he?
quote:Het is een prima stok. Het geeft namelijk aan waar de prioriteiten van de VS liggen.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:15 schreef CeeJee het volgende:[..]
De veroorzaker van de ellende heeft meer uit te leggen dan degene die het misschien had kunnen verhelpen door in te grijpen. Afrika is een slechte stok voor Europa (en Frankrijk in het bijzonder) om de VS mee te slaan.
quote:Waar liggen de prioriteiten in Europa?
Op vrijdag 16 mei 2003 16:46 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Het is een prima stok. Het geeft namelijk aan waar de prioriteiten van de VS liggen.
quote:Vergaderen.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:59 schreef SilverMane het volgende:[..]
Waar liggen de prioriteiten in Europa?
quote:Dat die Fransen een verpletterende verantwoordelijkheid hebben, eigenlijk nog meer dan de Duitsers.
Op vrijdag 16 mei 2003 03:35 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Wat vindt men hier?
Hoewel ze er onder hun tweetjes wel in geslaagd zijn het quasi onmogelijke te doen, nl zorgen dat hun mening compleet irrelevant is geworden.
En verder moeten de Fransen niet huilen, ze hebben actief geageerd tegen de VS dus zullen ze het ook niet erg vinden als de VS actief ageerd tegen hun.
quote:altijd nuttig.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:00 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Vergaderen.
quote:http://washtimes.com/national/20030524-125604-9387r.htm
A U.S. military intelligence team in Iraq has uncovered a dozen French passports, and defense officials believe other French passports from the same batch were used by Iraqis to flee the country.
Defense officials are still investigating whether the passports were provided covertly by the French government, or were stolen or forged by Saddam Hussein's regime, said defense officials who spoke on the condition of anonymity.
, flauw. Wanneer komen de eerste berichten, dat ze Amerikaanse wapens hebben gevonden?
quote:Nou, Britse in ieder geval al wel.
Op zaterdag 24 mei 2003 14:22 schreef tvlxd het volgende:[..]
http://washtimes.com/national/20030524-125604-9387r.htm
, flauw. Wanneer komen de eerste berichten, dat ze Amerikaanse wapens hebben gevonden?
Ik denk niet dat ze zo gauw Amerikaanse wapens vinden ( ze zullen er wel zijn, maar de lafaards houden de VN-inspecteurs er buiten, dus je krijgt het nooit te horen... )
Het verhaal van Afrika ?
Frankrijk stelt troepen ter beschikking, maar ze willen niet als enigste.
En ze zitten dus nog steeds te wachten op een ander Europees land dat ze daarbij wil helpen.
Laat De Schoop Heffer nu ook zijn grote mond maar eens opendoen en tonen dat hij ook zonder de leiband van de VS eens wat durft te doen.
Maar hij zal wel gelezen hebben in een Amerikaanse krant dat Frankrijk tegen de VS was....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |