quote:naar wat smaakt het ?
Op donderdag 15 mei 2003 18:46 schreef Paperclipjes het volgende:
Ik heb er net nog een stukje van op.... goed te eten alleen wel klein...
smaakt naar struisvogel
[Dit bericht is gewijzigd door dredmanneke op 15-05-2003 18:49]
quote:nou, de ethiek zit m in weer een diersoort ter consumptie en ik weet nog steeds niet hoe ze smaken, naar Kip????
Op donderdag 15 mei 2003 18:49 schreef Z het volgende:
Struisvogel vind ik erg lekker. Het is een beetje zoetig van smaak. Je moet er wel opletten dat het stukje vlees "dik" is, dan kan je hem lekker 'medium' bakken. En wat ethiek met die struisvogelbiefstuk te maken heeft snap ik niet zo.....
quote:Vanwege een tere huid en de nek natuurlijk, nee hoor, just kiddin, het is inderdaad psychologie van de koude grond en juist daarom heeft het wel iets ethisch.
Op donderdag 15 mei 2003 18:53 schreef gunhead het volgende:
waarom zou een struisvogel zieliger zijn dan een koe of varken?
quote:Ze komen niet in de buurt voor
quote:Een struisvogel mag in zijn leven lekker rondhuppelen in een groot hok, maar als het tijd wordt dat hij afgeslacht wordt, wordt er een stalen lus om zijn nek gedaan met daaraan vast een stalen buis, om hem vast te houden. Dan wordt zijn hoofd in een juten zak gedaan, en vervolgens wordt hij naar het slachthuis gebracht om zijn hoofd eraf te laten hangen. Tegen de tijd dat dat beest bij de slacht is, is hij zo ontzettend bang dat er heel veel adrenaline door zijn bloed stroomt, en dat is lekker. Maar dat is ook de reden waarom ik geen struisvogel eet, ik vind dit echt ontzettend zielig voor zo'n beest.
Ik weet dat dieren afgeslacht moeten worden voor je ze kunt eten, en ik ben ook zeker niet van plan om vegetariër te worden (ik hou teveel van vlees), maar een dier mag wel op een fatsoenlijke manier aan zijn eind komen. Zo snel mogelijk, zodat hij niet erg bang is.
Er zijn grote fokkerijen in Australië, Zuid-Afrika en de USA, maar ze worden tegenwoordig ook in Nederland gefokt.
quote:ik krijg inene rare visioenen, alsof het uiterlijk iets met smaak van doen heeft, hoe kan een struisvogel nou met een koe geassocieerd worden??
Op donderdag 15 mei 2003 19:02 schreef Z het volgende:
Struisvogel smaakt naar koe, maar dan wat minder zwaar en wat zoeter.
quote:Ik word ter plekke vegetarier.
Op donderdag 15 mei 2003 19:02 schreef NemesisDivina het volgende:[..]
Een struisvogel mag in zijn leven lekker rondhuppelen in een groot hok, maar als het tijd wordt dat hij afgeslacht wordt, wordt er een stalen lus om zijn nek gedaan met daaraan vast een stalen buis, om hem vast te houden. Dan wordt zijn hoofd in een juten zak gedaan, en vervolgens wordt hij naar het slachthuis gebracht om zijn hoofd eraf te laten hangen. Tegen de tijd dat dat beest bij de slacht is, is hij zo ontzettend bang dat er heel veel adrenaline door zijn bloed stroomt, en dat is lekker. Maar dat is ook de reden waarom ik geen struisvogel eet, ik vind dit echt ontzettend zielig voor zo'n beest.
Ik weet dat dieren afgeslacht moeten worden voor je ze kunt eten, en ik ben ook zeker niet van plan om vegetariër te worden (ik hou teveel van vlees), maar een dier mag wel op een fatsoenlijke manier aan zijn eind komen. Zo snel mogelijk, zodat hij niet erg bang is.
quote:Zo gaat het niet bij alle dieren hoor.. er is volgens mij een keurmerk voor scharrelvlees en dieren die op een "goede" manier geslacht zijn.. ik heb er niet echt verstand van, want mijn moeder doet altijd de booschappen, maar ik weet wel dat ze bij de mcdonalds bio-industrie vlees verkopen. En daar heb ik een filmpje over gezien, en dan wil je inderdaad vegetariër worden. Gelukkig gaat het niet altijd zo.
Op donderdag 15 mei 2003 19:09 schreef fatima het volgende:[..]
Ik word ter plekke vegetarier.
En inderdaad struisvogelbiefstuk is net zoiets als runderbiefstuk.
Een mooie rode malse vleessoort, net een beetje zoetiger als gewone biefstuk.
quote:Dat is de adrenaline...
Op donderdag 15 mei 2003 19:23 schreef Redbenz het volgende:
net een beetje zoetiger als gewone biefstuk.
quote:Volgens mij wordt het vlees van een dier wat in de stress zit erg stroperig en daardoor ook meteen een stuk minder mals. Dan blijft het natuurlijk wel de vraag wat beter is, een dier 'voorliegen' en daardoor zorgen dat het geen stress heeft of een dier bewust maken van zijn dood, bijvoorbeeld de geur die koeien doorgeven bij de slacht, je ziet gewoon de angst in de ogen van de koeien die nog moeten!
Op donderdag 15 mei 2003 19:02 schreef NemesisDivina het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat dat beest bij de slacht is, is hij zo ontzettend bang dat er heel veel adrenaline door zijn bloed stroomt, en dat is lekker. Maar dat is ook de reden waarom ik geen struisvogel eet, ik vind dit echt ontzettend zielig voor zo'n beest.
quote:Same here.
Op vrijdag 16 mei 2003 00:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Struisvogel vind ik erg lekker. Maar nog niet van de Aldi op.
Op het Heinekenplein zit een restaurant waar ze erg goede struisvogelbiefstukjes serveren.
quote:Het Heinekenplein?
Op vrijdag 16 mei 2003 00:25 schreef static het volgende:[..]
Same here.
Op het Heinekenplein zit een restaurant waar ze erg goede struisvogelbiefstukjes serveren.
quote:Wat grappig.
Op vrijdag 16 mei 2003 00:35 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Het Heinekenplein?
Is er ook een Grolschplein?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |