De vragen uit het eerste tijdvak vind ik meestal logisch en heb ik snel een idee van wat ik moet gaan doen, maar die uit het tweede zijn soms gewoonweg vaag. (Zelfs met antwoorden er bij)
Zijn er meer die dit zo ervaren of ligt het toch helemaal aan mij?
quote:Aha, lekker is dat als je een vak gaat herkansen waar je voor het eerste tijdvak al slecht voor had. Wat meestal zo is anders ga je het niet herkansen
Op donderdag 15 mei 2003 18:07 schreef dunniecash het volgende:
Nee, volgens mij klopt dit wel. Ik heb hetzelfde met de talen (ik doe C&M). Volgens mijn leraar Duits komt het doordat ze in het eerste tijdvak de best maakbare opgaven stoppen. In het tweede tijdvak komen dus de opgaven die het eerste tijdvak niet hebben gehaald, en deze zijn daardoor dus vaak wat lastiger.
quote:Eigenlijk vooral heel lullig bij een vak als Geschiedenis, waarbij een bepaald onderwerp 2 jaar meegaat. Hiervan moeten dus 6 verschillende versies voor worden gemaakt (eerste tijdvak, tweede tijdvak en staatsexamen)!
Op donderdag 15 mei 2003 18:07 schreef dunniecash het volgende:
Nee, volgens mij klopt dit wel. Ik heb hetzelfde met de talen (ik doe C&M). Volgens mijn leraar Duits komt het doordat ze in het eerste tijdvak de best maakbare opgaven stoppen. In het tweede tijdvak komen dus de opgaven die het eerste tijdvak niet hebben gehaald, en deze zijn daardoor dus vaak wat lastiger.
Ze maken 3 vergelijkbare examens, stoppen ze in 3 blanco enveloppen, lekker door elkaar husselen, dan pakken ze er een uit en zetten er een 1 op, de 2e een 2 en op de laatste verrassend genoeg een 3.
1 = eerste tijdvlak
2 = tweede tijdvlak
3 = derde tijdvlak / staatsexamen
quote:Die spelling viel meer op dan de uitleg!
Op donderdag 15 mei 2003 19:37 schreef Inspiration het volgende:
ehm... ga je nou mijn geniale uitleg proberen te ontwijken?
En als wat jij zegt waar is dan ben ik op school verkeerd ingelicht, maar dat kan natuurlijk.
quote:Ik kennelijk ook, klasgenoot zei me net op msn dat onze leraar natuurkunde ook had gezegd dat ze de beste/mooiste opgaven in het eerste tijdvak stoppen. Die opgaven worden meestal makkelijker gevonden.
Op donderdag 15 mei 2003 19:41 schreef FreddyJr het volgende:
En als wat jij zegt waar is dan ben ik op school verkeerd ingelicht, maar dat kan natuurlijk.
Toch raar dat leraren niet weten hoe dat precies gaat.
Heeft iemand misschien een link met info over hoe de examens tot stand komen? Ik kon niks vinden in het doolhof van kennisnet of op google.
quote:Het is tijdvak hoor
Op donderdag 15 mei 2003 19:36 schreef FreddyJr het volgende:
tijdvlak?
Denk je ook echt dat ze express leuke en niet leuke opgaven maken? hehe ze maken gewoon zo goed mogelijke opgaven over de stof hoor, die te maken moeten kunnen zijn door de gemiddelde leerling etc.
Ieder zijn eigen smaak ook qua "leukheid" van de examens
quote:Op mijn huidige school bij herkansingen gewoon dezelfde tentamens
Op donderdag 15 mei 2003 18:25 schreef snerd het volgende:
Zelfde koek als met schoolexamens enzo. Op alle middelbare scholen waar ik op heb gezeten, zijn de eerste toetsen makkelijker dan de tweede (de herkansingen/inhaaltoetsen dus). Dit is te rechtvaardigen volgens de leraren omdat je meer tijd en gelegenheid hebt om te leren, en dus in staat bent om lastigere opgaven te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |