abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 februari 2001 @ 01:03:38 #1
9619 matrixdoors
The Ultimate Doors Tribute
pi_709751
The Matrix Doors:
Eind juli 1998 besloten de leden van de Back Door Men een kleine vakantie in te lassen. Deze kleine vakantie bleek echter een jaar te duren. Echt stil gezeten hadden ze niet. De band repeteerde gewoon door en doken dieper op de manier van spelen van The Doors in. Er werden plannen gemaakt om de band op een nog professioneler vlak te krijgen en richtte een stichting op. Dit was wel nodig, want er hadden in de laatste twee jaren nog enkele Doors-bands de kop op gestoken. De Back Door Men veranderde wederom van naam en de naam werd The Matrix Doors. Door het vele optreden en repeteren groeide er een stijl en een sound die erg veel leek op een optreden die The Doors hadden gegeven in the Matrix Club te San Francisco in 1967. Tevens zijn de opnamens van the Matrix Club erg favoriet bij de leden van The Matrix Doors.
Op 19 november 1999 verschenen The Matrix Doors weer op het podium. Dit concert wat gehouden werd in de Boerderij te Zoetermeer verraste haar fans met een staaltje show en techniek. De nummers Break on Through, When the music’s over, etc. werden stil zwijgend gadegeslagen door de verraste fans.

The Matrix Doors spelen alleen muziek van The Doors, waarbij vermeld moet worden dat de band zich duidelijk onderscheidt van andere (Amerikaanse) bekende Doors bands. The Matrix Doors zijn namelijk een echt complete band, waarbij de aandacht niet alleen uitgaat naar het fenomeen Jim Morrison, maar ook naar het karakteristieke instrumentale aspect van The Doors. Concerten van The Matrix Doors kunnen zonder meer als opzwepend en indringend worden omschreven. De ‘live-sfeer’ en de ‘sound’ van The Doors, worden goed begrepen, zowel door de zanger als de rest van de leden van de band, hetgeen ieder optreden tot een bijzondere gebeurtenis maakt.

Wil je reageren, post dan een reactie of surf naar http://www.matrixdoors.com

[Dit bericht is gewijzigd door matrixdoors op 01-02-2001 01:11]

No One Here Get's Out Alive
pi_14499788
Ik zal is op dit topic reageren, anders is het ook zo lullig. Heb ze gister gezien die Matrix Doors, en ze waren zeker goed. Het geluid kwam heel goed overeen met de echte Doors. En de zanger was net als Morrison compleet gestoord (bier, wiskey alles giet hij tijdens het optreden naar binnen). Op het laatst stak hij zelfs een joint op. Als je een keer de kans krijgt om ze te zien zou ik zeker gaan, het is echt een goede band.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_14499876
Ik heb de Matrix Doors ook een keer live gezien, een paar maanden geleden. Ik vond het muzikaal gezien erg goed, bijna niet van 'echt' te onderscheiden: de muzikanten hadden de speelstijl van Manzarek en Krieger vrijwel perfect onder de knie, compleet met de authentieke instrumenten zoals die Fender Piano Bass. Wat ik ook wel op prijs stelde is dat ze niet alleen de Doors' greatest hits speelden, maar ook iets minder bekende albumtracks zoals bijv. 'Universal Mind'.

De zanger was ook wel goed, en leek qua stemgeluid ook heel erg op Jim Morrison. Alleen dat nadoen van die typische Morrison-gebaartjes en -pasjes, dat hoeft van mij nou niet zo nodig. Maar al in al was de band inderdaad wel de moeite waard.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_14499915
golfer heeft de CD van jullie, errug goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')