Markster | donderdag 15 mei 2003 @ 00:13 |
Weet niet of modelleren het goei woord is, maar wat ik wil is dat ik korte en simpelere filmpjes als dat in Final Fantasy (de film) kan maken. En dan bedoel ik niet geheel met achtergronden ed, maar meer het maken van een persoon en de bewegingen daarvan. Als dit anders heet dan modelleren, dan mag de titel aangepast worden | |
KaAzKoP_ | donderdag 15 mei 2003 @ 00:13 |
3DSMAX. | |
KaAzKoP_ | donderdag 15 mei 2003 @ 00:19 |
3DSMAX ![]() | |
ChOas | donderdag 15 mei 2003 @ 00:20 |
Poser natuurlijk!!! | |
TechXP | donderdag 15 mei 2003 @ 00:21 |
- lightwave - milkshape - 3dsmax - blender - maya - .... een hele hoop! | |
Markster | donderdag 15 mei 2003 @ 00:21 |
quote:poser! die hoorde ik een keer van iemand, is daar een demoversie van om hem ff te checken? | |
ChOas | donderdag 15 mei 2003 @ 00:21 |
quote:Oh: http://www.curiouslabs.com/ | |
ChOas | donderdag 15 mei 2003 @ 00:22 |
quote:Demo weet ik niet, kijk even op die site die ik net gaf... Anders het `alternatieve` circuit... | |
TechXP | donderdag 15 mei 2003 @ 00:24 |
quote:Weet niet of er een demo van is. Maar dit kan je er van maken: http://home.hccnet.nl/a.romijn/girl_movem.avi | |
Markster | donderdag 15 mei 2003 @ 00:25 |
quote:kijk, dat is wat ik zoek, ff | |
ChOas | donderdag 15 mei 2003 @ 00:26 |
quote:Programma is echt waanzinnig, en heel makkelijk te gebruiken... succes ermee! | |
E_Motion | donderdag 15 mei 2003 @ 00:26 |
Poser is leuk om mee te kloten ![]() Maar wil je er echt wat mee doen, moet je Poser combineren met 3D Studio MAX of Lightwave | |
Markster | donderdag 15 mei 2003 @ 00:28 |
quote:thx! en wil er op zich wel in verdiepen, zit ook al een zo een opleiding te denken: www.cmm.nl | |
Wisp | donderdag 15 mei 2003 @ 00:28 |
Maya.. daar worden alle animatiefilms mee gemaakt | |
TechXP | donderdag 15 mei 2003 @ 00:30 |
quote:Ik zou wel klein beginnen. Ik heb maya nog niet gebruikt, maar het schijnt dat er wel een hoop geleer moet zijn! Maar ja dat is met 3dsmax ook wel. The Matrix is er o.a. meegemaakt (tenminste grote delen). | |
E_Motion | donderdag 15 mei 2003 @ 00:31 |
quote:3dsmax is echt niet moeilijk om te leren, en er zijn genoeg tutorials beschikbaar op het internet.... Als het hetzelfde is met Maya (geen ervaring zelf mee), moet dat geen probleem worden ![]() | |
Wisp | donderdag 15 mei 2003 @ 00:33 |
quote:Ja Maya is het programma voor de professionals, ik kan het zelf ook amper Maar het is voor modelleren absoluut het beste, films als Toy Story en Ice Age zijn er ook mee gemaakt, 3Dmax wordt over het algemeen meer gebruikt voor industrieel ontwerpen, dus prototypes voor producten e.d | |
handige_harry | donderdag 15 mei 2003 @ 00:34 |
cinema 4d | |
Markster | donderdag 15 mei 2003 @ 00:34 |
dus om te beginnen is poser de beste optie? en als ik dat een beetje of goed onder de knie heb, kan ik aan maya beginnen? | |
E_Motion | donderdag 15 mei 2003 @ 00:35 |
quote:Ben je niet in de war met AutoCAD? (ok zelfde makers, maar toch) Volgens mij is het zo: 3dsmax/Lightwave : modelleren voor games | |
ChOas | donderdag 15 mei 2003 @ 00:36 |
quote:Als het je echt om te beginnen om menselijke modellen gaat: Poser -> 3dsmax -> Maya Maar zo zou ik het doen... | |
Markster | donderdag 15 mei 2003 @ 00:36 |
quote:ik denk dat hij bedoeld dat je met 3dmax previewpictures kan maken van prducten. | |
Wisp | donderdag 15 mei 2003 @ 00:36 |
quote:Ja autocad ook, maar das weer een heel ander soort programma, veel technischer 3dmax wordt idd voorral voor games gebruikt | |
Markster | donderdag 15 mei 2003 @ 00:36 |
quote:iig met poser beginnen dus ![]() | |
Wisp | donderdag 15 mei 2003 @ 00:37 |
quote: ![]() autocad zijn meer de tekeningen die de fabriek/apparatuur gebruikt om de producten te maken | |
E_Motion | donderdag 15 mei 2003 @ 00:37 |
quote:Dit kan ook met AutoCAD ![]() | |
TechXP | donderdag 15 mei 2003 @ 00:38 |
sommige mensen bouwen iets technisch met autocad, maar die kan je importeren in 3dsmax en er wat filmpjes, 3d modellen van maken etc. Of je doet het helemaal in 3dsmax | |
Markster | donderdag 15 mei 2003 @ 00:38 |
quote:precies, en bouwtekeningen. Heb ook nog autocad gedaan, maar dat vind ik helemaal nix. | |
Wisp | donderdag 15 mei 2003 @ 00:38 |
quote:eerst 3dmax? das net zoiets als eerst windows leren en dan linux, maya en 3dmax zijn ongeveer even moeilijk, je moet gewoon aanleren wat je fijner vind, alhoewel maya wel beter geschikt is voor animaties | |
ChOas | donderdag 15 mei 2003 @ 00:39 |
Autocad is specifiek gemaakt voor ontwerp, en CAD/CAM, niet voor het uiteindelijke product, waar 3dMax, en Maya wel voor bedoeld zijn... | |
Wisp | donderdag 15 mei 2003 @ 00:40 |
quote:preview is wel erg belangrijk, een bedrijf moet op een gegeven moment laten zien aan de klant hoe het product eruit komt te zien zodat hij akkoord kan gaan, dan kan je niet aankomen met een autocad tekening | |
E_Motion | donderdag 15 mei 2003 @ 00:40 |
quote:ff een vraagje: Verschillen 3dsmax en maya net zoveel qua gebruik als poser en 3dsmax? | |
Wisp | donderdag 15 mei 2003 @ 00:43 |
quote:poser ken ik niet, maar 3dmax en maya zien er op het eerste gezicht hetzelfde uit.. maya: 3dmax: | |
Wisp | donderdag 15 mei 2003 @ 00:44 |
Ik heb met beide gewerkt en vind persoonlijk Maya fijner, maar de basis is hetzelfde, net zoiets als Windows en MacOS | |
ChOas | donderdag 15 mei 2003 @ 00:44 |
quote:Hmmm ik zie het meer als duplo -> lego -> meccano... Eerst leren bouwen, en dan pas met iets anders omgaan... Je hebt wel gelijk hoor, ik sla ook meestal stappen over, maar voor | |
E_Motion | donderdag 15 mei 2003 @ 00:45 |
quote:Hmm lijkt me idd niet zoveel verschil in zitten... Wat is dan de meerwaarde van Maya tov 3D Studio MAX als het gaat om animaties? | |
ChOas | donderdag 15 mei 2003 @ 00:49 |
quote:Vergelijk het met een kleurplaat maken: 1: Je bent 10, en hebt een se van 10 viltstiften Maya is NOG proffesioneler,en heeft NOG meer opties dan 3DsMax... *en nu ga ik slapen | |
Wisp | donderdag 15 mei 2003 @ 00:49 |
quote:Ik geloof dat het gedeelte om beweging te genereren wat beter is Maar ik ben zelf nog niet zover met Maya.. ik moet op school nog theekopjes enzo maken ![]() Je kan er wel leuke dingen mee maken | |
Markster | donderdag 15 mei 2003 @ 00:52 |
Wisp, mag ik vragen op welke school je zit, dat je dit soort dingen leert? | |
Wisp | donderdag 15 mei 2003 @ 00:53 |
quote:hogeschool enschede maar daar krijg je alleen de basis die screenies waren ook niet van mij | |
Markster | donderdag 15 mei 2003 @ 00:54 |
quote:aha, naja enschede is toch te ver weg ![]() | |
Markster | donderdag 15 mei 2003 @ 16:27 |
hmm kan iemand me ff een poser5 serial mailen ![]() markster@chello.nl | |
Markster | donderdag 15 mei 2003 @ 16:52 |
schiet eens op ![]() | |
SolidArt | donderdag 15 mei 2003 @ 17:07 |
quote:warez request. ![]() | |
Markster | donderdag 15 mei 2003 @ 17:27 |
quote:jup. | |
Markster | donderdag 15 mei 2003 @ 19:13 |
duurt wel lang met jullie zeg ![]() ondertussen kan ik nog steeds niet poseren |