abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_708121
Mijn vriendin in het buitenland heeft wat problemen met mail sturen door haar normale smtp-server. Leek me handig om dat op te lossen door een open-smtp server te gebruiken, maar ik kan er geen (werkende) vinden.

Anybody?

One day, man will look back and say that I gave birth to the twentieth century.
pi_708191
Doe eens een scan op poortje 25

Maar even serieus. Volgens mij zijn er maar weinig officiele open SMTP-servers te vinden. Mail relay's worden namelijk allemaal geregistreerd bij ORBS.org. Het is namelijk nooit verstandig om onbeveiligd een SMTP-server te draaien ivm de mogelijkheid tot email spammen via een relay.

woensdag 31 januari 2001 @ 17:20:55 #3
6500 X-Fire
real men go sideways!
pi_708378
Geen probleem hoor. Gebruik gewoon een willekeurige SMTP server voor uitgaande mail..
bv:
smtp.wanadoo.nl
of
smtp.casema.net

Toevoegen in Outlook wel ff je normale reply adres opgeven en wachtwoord hebbie niet nodig want dat is alleen voor ontvangen van mail... SMTP servers zijn gewoon open... Let op: dit kan alleen voor verzenden.. Voor POP3 is wel een account + PSW nodig.
Geloof me ik doe dit nl. al jaren op vele verschillende providers...

pi_708413
X-Fire> Volgens mij is dat niet mogelijk hoor... als je niet inbelt bij bijvoorbeeld Wanadoo kun je alleen die smtp server gebruiken om mail te sturen naar een wanadoo-adres. Anders krijg je een mail relay denied error.

Had gisteren hetzelfde probleem bij een vriend van me (smtp.nl.packardbell.org) en heb ook nog geen oplossing weten te vinden.

pi_711561
Heb volgens mij de oplossing:

Geef bij smtp-server aan dat 'authorisation allowed' aangevinkt is. Daar lag het bij mij in ieder geval aan.

Succes!

pi_712111
quote:
Op 31 januari 2001 17:20 schreef X-Fire het volgende:
Geen probleem hoor. Gebruik gewoon een willekeurige SMTP server voor uitgaande mail..
bv:
smtp.wanadoo.nl
of
smtp.casema.net

Toevoegen in Outlook wel ff je normale reply adres opgeven en wachtwoord hebbie niet nodig want dat is alleen voor ontvangen van mail... SMTP servers zijn gewoon open... Let op: dit kan alleen voor verzenden.. Voor POP3 is wel een account + PSW nodig.
Geloof me ik doe dit nl. al jaren op vele verschillende providers...

Denk dat je niet kan relayen via die servers. Zo gek zullen niet zijn daar Alhoewel, wanadoo heeft graz aangenomen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')