quote:Ik vind zowat elke substromingsterm overbodig... Ik luister naar bands die ik leuk vind, niet naar een bepaalde stroming...
Op vrijdag 11 oktober 2002 08:39 schreef Antikal het volgende:
Oh puke.. Dat vind ik zo'n ballenterm he, 'True Metal'
quote:Op deze site vind je een promo cd van het platenlabel waar luca turilli en rhapsody hun cd's uitbrengen. Deze kun je legaal downloaden of bestellen voor 2 euro
Op zondag 6 oktober 2002 17:45 schreef MetalMaupio het volgende:[..]
van die cd heb ik al een nrtje
klinkt lekker, is van een promo cd van lmp, platenlabel van o.a. Turilli.(ik trouwens geen idee waar die cd vandaan komt maar er staat wel meer lekkere muziek op.)
quote:De enige die true metal claimt te maken is Manowar, maar dat weet intussen iedereen wel
Op vrijdag 11 oktober 2002 08:39 schreef Antikal het volgende:
Oh puke.. Dat vind ik zo'n ballenterm he, 'True Metal'
Nou, dan is Rhapsody toch minder hoogmoedig
quote:AGREE AGREE
Ik vind zowat elke substromingsterm overbodig...
quote:Nee hoor, dat doet Hammerfall en Grave Digger ook, alleen is Grave Digger zo'n beetje de enige die wel normaal doet en het niet tot het extreme doordrijft. Bij Grave Digger gaat het dan ook bijna nooit over lijpe ridders die eventjes een draak aan een sateprikker gaan rijgen.
Op zaterdag 12 oktober 2002 12:49 schreef Yokozuna het volgende:[..]
De enige die true metal claimt te maken is Manowar
quote:Dat is hetzelfde nummer dat je kon downloaden op de site van Luca Turilli, alleen kan dat nu niet meer. Nu staan er wel 3 mp3's van z'n vorige album.
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:08 schreef _jero_ het volgende:[..]
Op deze site vind je een promo cd van het platenlabel waar luca turilli en rhapsody hun cd's uitbrengen. Deze kun je legaal downloaden of bestellen voor 2 euro
http://www.limb-music.de/limb.cgi?page=downloads
quote:onbekend ja? ik zie hier ladingen mensen met rhapsody shirts aan enzo.. tis cooooooool
Op woensdag 31 januari 2001 16:33 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
RHapsody is een vrij onbekende band maar ik ben er toch een beetje verslaafd aan geworden....Voor de duidelijkheid: Rhapsody is een band die symphonische metal maakt met teksten die op een apart verhaal (dat een beetje op In de Ban van de Ring lijkt) is gebasseerd, misschien een extra reden waarom ik het zo mooi vind....
Meer mensen die deze band kennen en zo ja wat vinden jullie ervan?
quote:Die post is dan ook een jaar oud.
Op zaterdag 12 oktober 2002 13:21 schreef Mrs.R.Mortis het volgende:[..]
onbekend ja? ik zie hier ladingen mensen met rhapsody shirts aan enzo.. tis cooooooool
quote:Grave Digger maakt gewoon conceptalbums over Koning Arthur en zijn zwaard...
Op zaterdag 12 oktober 2002 13:17 schreef Seborik het volgende:[..]
Nee hoor, dat doet Hammerfall en Grave Digger ook, alleen is Grave Digger zo'n beetje de enige die wel normaal doet en het niet tot het extreme doordrijft. Bij Grave Digger gaat het dan ook bijna nooit over lijpe ridders die eventjes een draak aan een sateprikker gaan rijgen.
quote:Ok, maar ben je het niet eens dat het bij Manowar het extreemst is?
Op zaterdag 12 oktober 2002 13:33 schreef Tokus het volgende:[..]
Grave Digger maakt gewoon conceptalbums over Koning Arthur en zijn zwaard...
Maar dan wel op een goeie manier, niet op zo'n clichemanier inderdaad.
quote:Dat bedoel ik
Op zaterdag 12 oktober 2002 13:45 schreef Tokus het volgende:
ik heb niks over Manowar gezegd. die zijn gewoon lachwekkend. Alleen als ik zat ben vind ik ze wel tof, anders niet.
En ja, het is idd soms wel vrij clichematig, maar ik luister/lees bij de fantasy-soundtrack van Rhapsody liever naar simpel geschreven fantasy verhaaltjes, dan naar relatieproblemen en anti-kapitalistische leuzen. Daar heb je weer andere bands voor, die daar muzikaal ook bij passen.
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 13:28 schreef Summoner het volgende:
anti-kapitalistische leuzen.
quote:Ik maak me er totaal niet druk om, sterker nog. Ik hecht bijna geen waarde aan lycrics (of hoe spel je dat nou..)... Ze doen maar
Op zondag 13 oktober 2002 13:28 schreef Summoner het volgende:
Ik snap niet dat iedereen zich zo druk maakt over de zgn. 'lame' teksten van veel heavy/power metal bands. Een band als Rhapsody probeert muziek te maken die zo dicht mogelijk bij een fantasy sfeer komt, daarbij horen natuurlijk ook teksten over ridders en draken!En ja, het is idd soms wel vrij clichematig, maar ik luister/lees bij de fantasy-soundtrack van Rhapsody liever naar simpel geschreven fantasy verhaaltjes, dan naar relatieproblemen en anti-kapitalistische leuzen. Daar heb je weer andere bands voor, die daar muzikaal ook bij passen.
Rhapsody heerscht , zoals alle Power Metal heerscht. En weet je wat het leuke aan PM is?het is vaak hele opbeurende muziek. Is weer eens wat anders dan dat depressieve black metal bijv.
quote:Opbeurend? Daar hebben we Finntrol voor
Op zondag 13 oktober 2002 14:38 schreef StarGazer het volgende:
Lame teksten? damn hee, ga eens naar Nightwish luisteren...hebben die lame teksten? die teksten heerschen de pan uit man.
Rhapsody heerscht , zoals alle Power Metal heerscht. En weet je wat het leuke aan PM is?het is vaak hele opbeurende muziek. Is weer eens wat anders dan dat depressieve black metal bijv.
quote:Finntroll is ook PokemonFolkmetal, geen death/black.
Op zondag 13 oktober 2002 14:55 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Opbeurend? Daar hebben we Finntrol voor
quote:Ja das waar, je wordt altijd zo lekker vrolijk van power metal luisteren
Lame teksten? damn hee, ga eens naar Nightwish luisteren...hebben die lame teksten? die teksten heerschen de pan uit man.
quote:Ho ho. De basis is misschien folk, maar veel van de textuur is black metal. Blastbeats en screams, bro.
Op zondag 13 oktober 2002 14:57 schreef Seborik het volgende:
Finntroll is ook PokemonFolkmetal, geen death/black.
Finntroll is een energieke mix van Black- en Folk Metal.
quote:Alsof ik Rhapsody teksten lame vind. Ik zeg toch juist dat die teksten bij de muziek passen!
quote:Wat is dit nou weer voor gezeik. Finntrol is gewoon een mix van weetikwat, en ze maken opbeurende muziek!En sinds wanneer heb ik gezegd dat de black/death maken. WTF!
Op zondag 13 oktober 2002 14:57 schreef Seborik het volgende:[..]
Finntroll is ook PokemonFolkmetal, geen death/black.
quote:Nou vink wel meevallen eigenlijk. Ik word nog vrolijker van Cryptopsy.
Ja das waar, je wordt altijd zo lekker vrolijk van power metal luisteren
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-10-2002 17:38]
quote:You sick motherfucker.
Op zondag 13 oktober 2002 17:32 schreef Yokozuna het volgende:
Nou vink wel meevallen eigenlijk. Ik word nog vrolijker van Cryptopsy.
quote:Cryptopsy heeft ook leuke teksten hoor, GRUNT GRUNT BLIEP KWEK GRUNT !! De ultieme lord of worms vocal, of welke gek hebben ze nu weer aangenomen als lead singer? Vet toch, krijg er altijd wel een grijns van op mijn gezicht, net als bij die stoere Vader intro's.
Op zondag 13 oktober 2002 17:37 schreef Summoner het volgende:[..]
You sick motherfucker.
Rhapsody vink gewoon mooi, niet echt opbeurend ofzo. Zit gewoon een mooie sfeer in.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-10-2002 17:40]
quote:Bij mij is het meer verbazing, om de geweldige techniek van de spelers en de maniakale muziek.
Op zondag 13 oktober 2002 17:38 schreef Yokozuna het volgende:
Cryptopsy heeft ook leuke teksten hoor, GRUNT GRUNT BLIEP KWEK GRUNT !! Vet toch, krijg er altijd wel een grijns van op mijn gezicht, net als bij die stoere Vader intro's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |