quote:Bron
VOLKSWAGEN PASSATNu Volkswagen de Pheaton heeft geïntroduceerd in het topsegment is de tijd rijp om de Passat in zijn nu al veelzijdige positie te gaan verbreden. Dit gaat gebeuren met het modeljaar 2004: naast de huidige rol van ruime gezinsauto tot zakelijke limousine gaat de Passat tevens serieus de concurrentie aan met een BMW 5-serie of Mercedes E-klasse.
Deze richting heeft Volkswagen eigenlijk al aangegeven door de introductie van de Passat W8: de grote middenlasser bewijst voldoende capaciteit in huis te hebben om het vermogen van een 4 Liter 8 cylinder met 272 pk aan te kunnen, maar er gaan geluiden dat deze motorvariant komt te vervallen met modeljaar 2004. Nu het topsegment ook gevuld is met een grote volwaardige Limousine kunnen de technische, optische en andere ingrediënten op het gebied van comfort uit deze limousine ook gebruikt gaan worden om de Passat te "up-graden".
Deze richting van het V.A.G. concern is tevens een voortvloeisel uit de splitsing van Volkswagen en Audi in twee zelfstandige ondernemingen waardoor Volkswagen meer zelf een koers kan bepalen. Dit betekent dat de Passat ook los komt van de (interne) concurrentie met de A4 van Audi. Zo zullen ze beide voortaan op een apart platform gebouwd gaan worden en voor de Passat zal dat onder andere gaan betekenen dat de motoren in de lengte richting geplaatst worden. De nieuwe "sparringpartner" voor de Passat moet nu de Golf V gaan worden. Deze zal namelijk een lengte gaan krijgen van 4,20 meter, de Passat zal verlengd worden door middel van wielbasis en spoorbreedte naar 4,80 meter. Dat betekent een nog ruimer interieur (Superb) en een kofferbak met een inhoud van ongeveer 480 Liter!
Motorisch gaat er ook het een en ander veranderen: zoals eerder gezegd zal er waarschijnlijk geen W8 meer geleverd worden in modeljaar 2004, de V6 motoren van Audi zijn ook geen optie, dus is de keuze gevallen op de VR6 uit eigen huis, onder meer bekend van de sportieve Golf R32 en de Pheaton. Op dit blok is eveneens de FSI-techniek toegepast waardoor deze zes cylinder een vermogen van 250pk produceert. Dat komt dus behoorlijk in de buurt van de 275pk sterke W8. Onder de VR6 worden een 1,6 benzine-injectie met 102pk en een 1,6 FSI met 115pk leverbaar. De 2,0 en 2,0 turbo zijn eveneens met deze techniek uitgerust en komen op een vermogen van respectievelijk 150 en 180pk. De diesels beginnen met 1,9 TDI met 100pk, gevolgd door de nieuwe 136pk en 160pk sterke 2.0 TDI.
De krachtigste diesel wordt een nieuw ontwikkelde 2,5 liter TDI met maar liefst 185pk. De krachtoverbrenging is per motorvariant mogelijk via een vijf of een zes versnellingsbak. Als alternatief voor de multitronic van Audi heeft Volkswagen een "dubbel-koppelingssysteem" ontwikkeld, wat een vergelijkbare werking heeft; schokvrij overschakelen met nihil tijdsverlies.
Veel aanpassingen dus voor de nieuwe Passat. We moeten nog even wachten voordat we kennis kunnen maken, de introductie staat voor eind 2004 gepland. Naar verwachting zal in de herfst van 2005 de variant geïntroduceerd gaan worden. Waar we erg benieuwd naar zijn is wat deze veranderingen voor het prijskaartje gaan betekenen.
Ik vind hem er zeer geslaagd uit zien!
De nieuwe golf wordt ook zo ongeveer geloof ik heb een tijd geleden wat ontwerpen/studiemodellen gezien in een blaadje.. geloof dat ie eind dit jaar uitkomt wat er toen stond maar was een blad van vorig jaar november `k weet alleen niet meer welk blad het was maar hij moet ook wel heel strak worden de nieuwe golf en met nog snellere motoren
quote:ik vind hem er juist bruut uit zien!
Op woensdag 14 mei 2003 10:29 schreef Metalfreak het volgende:
Bah, wat een lelijke zakenbak... Weer een van de zovele...
mooi strak afgewerkt.. maar toch.. ja... hij heeft wat..
Ze willen de passat in het hogere marktsegment drukken, maar volgens mij gaat dat niet lukken. Net als opel met de vectra en de omega probeerden. Uiteindelijk hebben die merken niet de uitstraling zoals bmw, mercedes, lexus en consorten hebben. Uiteindelijk komt het erop neer dat de gemiddelde boer met zijn strontklompen in een snelle luxe bak rijdt.
g.v.d. daar moet je de bergensing eens vanaf halen !
quote:vind tussen de golf I en IV nogal veel verschil zitten... tussen de III en IV ook trouwens... maarja... als ze het hele model veranderen kun je het net zo goed geen passat mee noemen...
Op woensdag 14 mei 2003 10:33 schreef Tjabbo het volgende:
Tja weer een passat he. Hetzelfde als met de golf, heel iets veranderen en de auto kan er weer tegenaan.Ze willen de passat in het hogere marktsegment drukken, maar volgens mij gaat dat niet lukken. Net als opel met de vectra en de omega probeerden. Uiteindelijk hebben die merken niet de uitstraling zoals bmw, mercedes, lexus en consorten hebben. Uiteindelijk komt het erop neer dat de gemiddelde boer met zijn strontklompen in een snelle luxe bak rijdt.
quote:Ah ff chip laten vervangen is zo gebeurd
Op woensdag 14 mei 2003 10:36 schreef rkloeg het volgende:
4 liter v8 :|![]()
g.v.d. daar moet je de bergensing eens vanaf halen !
[Dit bericht is gewijzigd door lampie_666 op 14-05-2003 10:43]
quote:Ja volgens mij veranderd er niet veel aan de golf ze krijgen wel het zelfde model bumpers met zo`n croomstrip erop en de wielbasis word groter en is helemaal opnieuw ontworpen
Op woensdag 14 mei 2003 10:38 schreef BroesWillems het volgende:[..]
vind tussen de golf I en IV nogal veel verschil zitten... tussen de III en IV ook trouwens... maarja... als ze het hele model veranderen kun je het net zo goed geen passat mee noemen...
[Dit bericht is gewijzigd door BaBy-G op 14-05-2003 10:47]
Je ziet dat de polo al net zo groot is als de vorige golf, dus kan de aanstaande golf ook weer wat groeien.
Ja okay een dubbele uitlaat, maar die zal er standaard wel niet opzitten...
of anders gezegd, men neme de ouwe passat, golf, weet ik veel wel type van VW, ontwerpen 1 nieuwe neus, flikkeren die er tegen aan klaaaaaaar.
quote:Mwoh, als ze der iets duidelijks aan veranderde, bijv een verandering als de ouwe Volvo V70 tegenover de nieuwe Volvo V70... Dan ist nuttig om em te veranderen. Om de consument geld uit de zak te kloppen door elke keer met een minimale inspanning weeer praktisch hetzelfde model maar dan met erg kleine veranderingen erin op de markt te zetten?
Op woensdag 14 mei 2003 11:02 schreef Wolter het volgende:
Is toch beter dan dat ze de hele auto 4 jaar lang t zelfde houden?
quote:Ik zie ook nauwelijks verschil met een vectra of een superb agezien van het merkje. bijna alle nieuwe sedans lijken op elkaar om maar geen flop te scoren.
Op woensdag 14 mei 2003 10:53 schreef Kreator het volgende:
Ik zie nauwelijks verschil met het huidige model...echt nauwelijks...Ja okay een dubbele uitlaat, maar die zal er standaard wel niet opzitten...
ik vind hem veel mooier ITT de vectra e.d.
kan trouwens duidelijke verschillen zien tussen de 'oude' en de nieuwe....
maarja zoals ik al zei smaken verschillen...
* BroesWillems and volkswagen
quote:mjah volgens mij zijn de lijnen van de bumper naar de sideskirts wat breder geworden...
Op woensdag 14 mei 2003 10:53 schreef Kreator het volgende:
Ik zie nauwelijks verschil met het huidige model...echt nauwelijks...Ja okay een dubbele uitlaat, maar die zal er standaard wel niet opzitten...
en ik vind dat hij de lampen van 'n prelude achter heeft...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |