abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10417777
quote:
VOLKSWAGEN PASSAT

Nu Volkswagen de Pheaton heeft geïntroduceerd in het topsegment is de tijd rijp om de Passat in zijn nu al veelzijdige positie te gaan verbreden. Dit gaat gebeuren met het modeljaar 2004: naast de huidige rol van ruime gezinsauto tot zakelijke limousine gaat de Passat tevens serieus de concurrentie aan met een BMW 5-serie of Mercedes E-klasse.

Deze richting heeft Volkswagen eigenlijk al aangegeven door de introductie van de Passat W8: de grote middenlasser bewijst voldoende capaciteit in huis te hebben om het vermogen van een 4 Liter 8 cylinder met 272 pk aan te kunnen, maar er gaan geluiden dat deze motorvariant komt te vervallen met modeljaar 2004. Nu het topsegment ook gevuld is met een grote volwaardige Limousine kunnen de technische, optische en andere ingrediënten op het gebied van comfort uit deze limousine ook gebruikt gaan worden om de Passat te "up-graden".

Deze richting van het V.A.G. concern is tevens een voortvloeisel uit de splitsing van Volkswagen en Audi in twee zelfstandige ondernemingen waardoor Volkswagen meer zelf een koers kan bepalen. Dit betekent dat de Passat ook los komt van de (interne) concurrentie met de A4 van Audi. Zo zullen ze beide voortaan op een apart platform gebouwd gaan worden en voor de Passat zal dat onder andere gaan betekenen dat de motoren in de lengte richting geplaatst worden. De nieuwe "sparringpartner" voor de Passat moet nu de Golf V gaan worden. Deze zal namelijk een lengte gaan krijgen van 4,20 meter, de Passat zal verlengd worden door middel van wielbasis en spoorbreedte naar 4,80 meter. Dat betekent een nog ruimer interieur (Superb) en een kofferbak met een inhoud van ongeveer 480 Liter!

Motorisch gaat er ook het een en ander veranderen: zoals eerder gezegd zal er waarschijnlijk geen W8 meer geleverd worden in modeljaar 2004, de V6 motoren van Audi zijn ook geen optie, dus is de keuze gevallen op de VR6 uit eigen huis, onder meer bekend van de sportieve Golf R32 en de Pheaton. Op dit blok is eveneens de FSI-techniek toegepast waardoor deze zes cylinder een vermogen van 250pk produceert. Dat komt dus behoorlijk in de buurt van de 275pk sterke W8. Onder de VR6 worden een 1,6 benzine-injectie met 102pk en een 1,6 FSI met 115pk leverbaar. De 2,0 en 2,0 turbo zijn eveneens met deze techniek uitgerust en komen op een vermogen van respectievelijk 150 en 180pk. De diesels beginnen met 1,9 TDI met 100pk, gevolgd door de nieuwe 136pk en 160pk sterke 2.0 TDI.

De krachtigste diesel wordt een nieuw ontwikkelde 2,5 liter TDI met maar liefst 185pk. De krachtoverbrenging is per motorvariant mogelijk via een vijf of een zes versnellingsbak. Als alternatief voor de multitronic van Audi heeft Volkswagen een "dubbel-koppelingssysteem" ontwikkeld, wat een vergelijkbare werking heeft; schokvrij overschakelen met nihil tijdsverlies.

Veel aanpassingen dus voor de nieuwe Passat. We moeten nog even wachten voordat we kennis kunnen maken, de introductie staat voor eind 2004 gepland. Naar verwachting zal in de herfst van 2005 de variant geïntroduceerd gaan worden. Waar we erg benieuwd naar zijn is wat deze veranderingen voor het prijskaartje gaan betekenen.


Bron

Ik vind hem er zeer geslaagd uit zien!

  woensdag 14 mei 2003 @ 10:29:19 #2
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_10417811
Bah, wat een lelijke zakenbak... Weer een van de zovele...
Don't let my username fool you...
  woensdag 14 mei 2003 @ 10:29:46 #3
44489 lampie_666
raar is zo gek nog niet!!!!!!
pi_10417824
ziet er inderdaad wel geil uit..

De nieuwe golf wordt ook zo ongeveer geloof ik heb een tijd geleden wat ontwerpen/studiemodellen gezien in een blaadje.. geloof dat ie eind dit jaar uitkomt wat er toen stond maar was een blad van vorig jaar november `k weet alleen niet meer welk blad het was maar hij moet ook wel heel strak worden de nieuwe golf en met nog snellere motoren

You are just jalous because the little voices in my head are talking to me!!!
pi_10417862
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:29 schreef Metalfreak het volgende:
Bah, wat een lelijke zakenbak... Weer een van de zovele...
ik vind hem er juist bruut uit zien!

mooi strak afgewerkt.. maar toch.. ja... hij heeft wat..

  woensdag 14 mei 2003 @ 10:33:20 #5
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10417903
Tja weer een passat he. Hetzelfde als met de golf, heel iets veranderen en de auto kan er weer tegenaan.

Ze willen de passat in het hogere marktsegment drukken, maar volgens mij gaat dat niet lukken. Net als opel met de vectra en de omega probeerden. Uiteindelijk hebben die merken niet de uitstraling zoals bmw, mercedes, lexus en consorten hebben. Uiteindelijk komt het erop neer dat de gemiddelde boer met zijn strontklompen in een snelle luxe bak rijdt.

pi_10417918
De achterkant lijkt met die achterlichten veel op een Ford Mondeo.
pi_10417963
4 liter v8 :|

g.v.d. daar moet je de bergensing eens vanaf halen !

Je hebt nog geen plaatjes opgestuurd.
pi_10418014
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:33 schreef Tjabbo het volgende:
Tja weer een passat he. Hetzelfde als met de golf, heel iets veranderen en de auto kan er weer tegenaan.

Ze willen de passat in het hogere marktsegment drukken, maar volgens mij gaat dat niet lukken. Net als opel met de vectra en de omega probeerden. Uiteindelijk hebben die merken niet de uitstraling zoals bmw, mercedes, lexus en consorten hebben. Uiteindelijk komt het erop neer dat de gemiddelde boer met zijn strontklompen in een snelle luxe bak rijdt.


vind tussen de golf I en IV nogal veel verschil zitten... tussen de III en IV ook trouwens... maarja... als ze het hele model veranderen kun je het net zo goed geen passat mee noemen...
  woensdag 14 mei 2003 @ 10:39:12 #9
44489 lampie_666
raar is zo gek nog niet!!!!!!
pi_10418036
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:36 schreef rkloeg het volgende:
4 liter v8 :|

g.v.d. daar moet je de bergensing eens vanaf halen !


Ah ff chip laten vervangen is zo gebeurd daar gaat ie

[Dit bericht is gewijzigd door lampie_666 op 14-05-2003 10:43]

You are just jalous because the little voices in my head are talking to me!!!
  woensdag 14 mei 2003 @ 10:40:56 #10
44489 lampie_666
raar is zo gek nog niet!!!!!!
pi_10418075
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:38 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

vind tussen de golf I en IV nogal veel verschil zitten... tussen de III en IV ook trouwens... maarja... als ze het hele model veranderen kun je het net zo goed geen passat mee noemen...


Ja volgens mij veranderd er niet veel aan de golf ze krijgen wel het zelfde model bumpers met zo`n croomstrip erop en de wielbasis word groter en is helemaal opnieuw ontworpen
You are just jalous because the little voices in my head are talking to me!!!
pi_10418139
Concurrentie met BMW5 en Mercedes E-klasse??

...'k dacht 't nie!!

  woensdag 14 mei 2003 @ 10:46:44 #12
28588 BaBy-G
mini me...
pi_10418212
een mixje van VW Phaeton (voorkant) en de Ford Mondeo (achterkant)...
wil hem toch ff in het echt zien voordat ik er een oordeel over geef...

[Dit bericht is gewijzigd door BaBy-G op 14-05-2003 10:47]

i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
pi_10418214
Geef een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding....
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_10418317
Hoezo niet concurrentie met mercedes en bmw? Hij is weer een slagje gegroeit, was hij ongeveer niveau 3-serie en c-klasse, komt ie met de extra ruimte akelig snel dicht in de buurt van 5-serie en e-klasse.

Je ziet dat de polo al net zo groot is als de vorige golf, dus kan de aanstaande golf ook weer wat groeien.

Prrrrrt. It's a diesel..... (Mika Hakkinen)
  Official ESF Kreviewer woensdag 14 mei 2003 @ 10:53:10 #15
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_10418334
Ik zie nauwelijks verschil met het huidige model...echt nauwelijks...

Ja okay een dubbele uitlaat, maar die zal er standaard wel niet opzitten...

pi_10418399
Ik vind um mooi!!! Stylisch erg goed.. Maar ja dat blijft een mening..
pi_10418439
wat is er veranderd tov de ouwe?
misschien wat lijntjes omhoog/omlaag door getrokken, maar meer ook niet ...

of anders gezegd, men neme de ouwe passat, golf, weet ik veel wel type van VW, ontwerpen 1 nieuwe neus, flikkeren die er tegen aan klaaaaaaar.

pi_10418562
Is toch beter dan dat ze de hele auto 4 jaar lang t zelfde houden?
pi_10418620
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 11:02 schreef Wolter het volgende:
Is toch beter dan dat ze de hele auto 4 jaar lang t zelfde houden?
Mwoh, als ze der iets duidelijks aan veranderde, bijv een verandering als de ouwe Volvo V70 tegenover de nieuwe Volvo V70... Dan ist nuttig om em te veranderen. Om de consument geld uit de zak te kloppen door elke keer met een minimale inspanning weeer praktisch hetzelfde model maar dan met erg kleine veranderingen erin op de markt te zetten? .
pi_10418645
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:53 schreef Kreator het volgende:
Ik zie nauwelijks verschil met het huidige model...echt nauwelijks...

Ja okay een dubbele uitlaat, maar die zal er standaard wel niet opzitten...


Ik zie ook nauwelijks verschil met een vectra of een superb agezien van het merkje. bijna alle nieuwe sedans lijken op elkaar om maar geen flop te scoren.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_10418776
Tja... smaken verschillen...

ik vind hem veel mooier ITT de vectra e.d.

kan trouwens duidelijke verschillen zien tussen de 'oude' en de nieuwe....

maarja zoals ik al zei smaken verschillen...

* BroesWillems and volkswagen

  woensdag 14 mei 2003 @ 11:11:46 #22
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_10418792
Yep,

Wolfsburg did it again!
Dikker dan dik!

rishi

Signature
pi_10418842
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:53 schreef Kreator het volgende:
Ik zie nauwelijks verschil met het huidige model...echt nauwelijks...

Ja okay een dubbele uitlaat, maar die zal er standaard wel niet opzitten...


mjah volgens mij zijn de lijnen van de bumper naar de sideskirts wat breder geworden...

en ik vind dat hij de lampen van 'n prelude achter heeft...

  woensdag 14 mei 2003 @ 11:14:25 #24
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_10418851
de grote middenlasser .... tis toch middenIKlasser???
Signature
  woensdag 14 mei 2003 @ 11:16:33 #25
27138 rbman
Image the result
pi_10418900
Zeker wel een geile bak
Hier nog een paar plaatjes ervan.











Homepage
AT YOUR SERVICE !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')