abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2003 @ 00:34:23 #226
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12418860
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 16:02 schreef GoldieLox het volgende:
Zeg, is iedereen op vakantie of vinden jullie het te warm om te gaan fitnessen.
Ik laat me echt niet tegenhouden door 't weer, een hoop huisvrouwen op mijn sportschool dus wel
Ben nu al 3 weken achter elkaar alleen aan 't trainen, omdat ze achter elkaar afhaken. Je zweet wel meer met dit weer, maar ik vind een week niet gaan niet echt getuigen van doorzettingsvermogen...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 14 augustus 2003 @ 00:38:28 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_12418974

Ik ben afgehaakt met fitnessen.
Spieren zijn weer aan het slinken, buikje is weer aan het terugkomen.
Lidmaatschap moet ik nog opzeggen, maar ik kan het niet meer opbrengen momenteel.

*schaam*

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 14 augustus 2003 @ 00:56:59 #228
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12419318
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 00:38 schreef golfer het volgende:

Ik ben afgehaakt met fitnessen.
Spieren zijn weer aan het slinken, buikje is weer aan het terugkomen.
Lidmaatschap moet ik nog opzeggen, maar ik kan het niet meer opbrengen momenteel.

*schaam*

Waarom niet?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 14 augustus 2003 @ 01:06:08 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_12419477
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 00:56 schreef SEMTEX het volgende:

Waarom niet?

Andere besognes aan het koppie momenteel.

Hoop het wel weer op te pikken over een tijdje.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 14 augustus 2003 @ 01:45:38 #230
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12420145
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 01:06 schreef golfer het volgende:

[..]

Andere besognes aan het koppie momenteel.

Dat is een goed excuus
  Moderator donderdag 14 augustus 2003 @ 12:27:31 #231
18653 crew  D.
pi_12425805
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 00:16 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
zoals Mr J hierboven zei:
Globale info:
10-12+ reps --> defenitie en lijn trainen (+ beginners)
6-8 reps --> massa opbouwen
1-4 reps --> kracht training
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 00:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Als je denkt dat je meer kunt, kun je dat proberen. Als het zonder problemen gaat, kan het absoluut geen kwaad voor de 4x10 of 3x15 te gaan.

Da's nou niet echt in overeenstemming met elkaar.
Iemand nog?
  donderdag 14 augustus 2003 @ 12:36:22 #232
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12425970
hmzz, na een relatief lange zware pfeifferperiode wil ik weer gaan starten met fitness, het liefst flink, maar ik weet begot niet wat voor problemen ik ga tegenkomen in verband met die pfeiffer, en dus eigenlijk ook niet hoe ik nou moet beginnen met fitness: bijvoorbeeld eerst twee dagen in de week, of korter trainen enzovoorts..

Iemand ervaring met fitnessstart na ziekteperiode en misschien wat tips?

put
your
clothes
on!
  donderdag 14 augustus 2003 @ 13:13:36 #233
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_12426844
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 12:27 schreef D.Rose het volgende:

[..]

[..]

Da's nou niet echt in overeenstemming met elkaar.
Iemand nog?

Sorry, maar de dame zit er naast.

We hebben het hier over massa opbouwen als ik het goed heb, niet over defenitie.

Godfather Bodybuilding topic reeks
  Moderator donderdag 14 augustus 2003 @ 17:37:40 #234
18653 crew  D.
pi_12434183
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 13:13 schreef Mr.J het volgende:

[..]

We hebben het hier over massa opbouwen als ik het goed heb, niet over defenitie.

Ok, dan zou 6-8 reps prima wezen.
Nu de vraag hoevaak. 3 of 4 keer?
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:23:06 #235
19479 Mr.J
pi_12457618
Zou 12 setjes per spiergroep gaan.

Dan kan je 4 oefeningen 3x doen, of 3 oefeningen 4x.

Ik zelf doe 4 oefeningen 3 setjes. Door de extra oefening pak je je spiergroep weer op een andere manier.

VB:
Mijn schema

vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:38:37 #236
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12458024
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 13:13 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik denk idd dat ik hem verkeerd begrepen heb, mijn excuses
pi_12458103
het is ook niet zo dat je door hoger te gaan in je reps meer defenitie krijgt
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 16:39:27 #238
19479 Mr.J
pi_12459708
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik denk idd dat ik hem verkeerd begrepen heb, mijn excuses

Ik vergeef het je.
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:41 schreef -Ma3stro- het volgende:
het is ook niet zo dat je door hoger te gaan in je reps meer defenitie krijgt
Meer def. maar dan wel icm cardio.

De wedstrijdjongens bij mij doen dat allemaal.

pi_12462115
dat is opzich wel raar, want je weet net zo goed als ik dat je spieren groeien zoals ze willen groeien en dat je zelf daar geen controle over kan hebben. Dus in die zin is spieren defineren onmogelijk. Je kan ze idd wel beter naar voren brengen dmv van verlagen van je vet %, maar ik zie niet in waarom je daarvoor hoger in je reps zou gaan. Die paar kcal die je dan extra verbrand zijn niet echt van belang, met een goed voedingschema en cardio kom je dan een heel eind verder inderdaad. En aangezien de meeste mensen een stuk beter groeien op wat lagere reps is het in mijn ogen gewoon zonde om hoger te gaan in je reps
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:43:13 #240
19479 Mr.J
pi_12466821
Het had volgens mij ook meer met spierkwaliteit te maken die hogere reps dan direct defenitie. Maar indirect zorgt een hogere spierkwaliteit weer voor meer defenitie toch?

Anyway, de gemiddelde fitnesser hier in dit topic doet er goed aan 6/8 reps neer te zetten.

vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:45:02 #241
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12466865
hmzz heeft iemand me stukje gelezen?
ik was benieuwd of iemand die info kon geven..
put
your
clothes
on!
pi_12485223
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:45 schreef Jerruh het volgende:
hmzz heeft iemand me stukje gelezen?
ik was benieuwd of iemand die info kon geven..
Hoe lang was die periode van ziekte?
  zondag 17 augustus 2003 @ 15:58:53 #243
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12501207
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:55 schreef DjMark het volgende:

[..]

Hoe lang was die periode van ziekte?

9 maanden, heb compleet stilgezeten en gelegen en ben 8 kg afgevallen (en ik had al weinig vet). het feit dat ik het hier zet is omdat ik langzaamaan weer begin en eigenlijk thuis wil beginnen met oefeningen en nog niet in het fitnesscentrum (dat heeft te maken met het feit dat het fitnesscentrum waar ik bij zit bij mijn kamer ligt en niet bij mijn ouderlijk huis) Ik blijf zeer waarschijnlijk het grootste gedeelte van de komende maand thuis waardoor ik daar oefeningen en trainig wil doen. In hoeverre moet ik deze eerste maand beginnen met fitnessen (ik wil uiteindelijk weer 3 keer per week als het kan) en welke oefeningen voor thuis met dumbells lenen zich er het beste voor om te beginnen en hoeveel reps en sets met welk gewicht? Ik weet namelijk niet waar nu mijn grens ligt in verband met ziekte en daarom was ik benieuwd of er dan evt iemand was die een restart vanuit dit oogpunt kon bekijken.

alvast bedankt .

put
your
clothes
on!
  zondag 17 augustus 2003 @ 18:47:44 #244
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_12504724
Heb een jaar geleden een keelontsteking gehad die zich doorzette naar mijn aangezichtszenuw. Hierdoor was één kant van mijn gezicht verstijfd (zag er niet uit) maar erger...ik had ook last van enorme vermoeidheid, die volgens dokter grensde aan pfeiffer. Kon een tijd lang echt niets behalve thuis op de bank liggen. Ik fitnesste vrij intensief, maar dat kon natuurlijk ook niet meer. Een halfjaar later ben ik weer rustig vanaf nul begonnen met fitnessen en nu train ik weer heerlijk drie keer in de week en dat is prima te doen. Weet eerste training nog wel...mijn trainingsbroek leek vier maten te groot...hahaha.

Gewoon rustig op gaan opbouwen, beetje fietsen, beetje krachttraining, dan komt het best goed.

Take care

= there is a light that never goes out =
  zondag 17 augustus 2003 @ 20:22:33 #245
26025 habermas
niets van dat alles
pi_12506547
Ben net een paar maanden bezig met fitness (massa, complete body workout), en nu begint de 'groei' een beetje te stagneren. Ik vroeg me af: Ik wil de nadruk wat meer op m'n schouders leggen. Ik fitness 3x in de week, kan het kwaad als ik alledrie de keren (ma, wo, vr) mijn schouders train? Ik zie jullie allemaal schema's hebben waarin je alles maar één keer in de week traint (op verschillende dagen). De andere oefeningen wissel ik trouwens wél af. Ennuh, nog bedankt voor de voedings-tips, ik had geen idee dat dat zo'n belangrijke rol speelde...
[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
  zondag 17 augustus 2003 @ 20:42:58 #246
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12507047
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 18:47 schreef Aschkael het volgende:
Heb een jaar geleden een keelontsteking gehad die zich doorzette naar mijn aangezichtszenuw. Hierdoor was één kant van mijn gezicht verstijfd (zag er niet uit) maar erger...ik had ook last van enorme vermoeidheid, die volgens dokter grensde aan pfeiffer. Kon een tijd lang echt niets behalve thuis op de bank liggen. Ik fitnesste vrij intensief, maar dat kon natuurlijk ook niet meer. Een halfjaar later ben ik weer rustig vanaf nul begonnen met fitnessen en nu train ik weer heerlijk drie keer in de week en dat is prima te doen. Weet eerste training nog wel...mijn trainingsbroek leek vier maten te groot...hahaha.

Gewoon rustig op gaan opbouwen, beetje fietsen, beetje krachttraining, dan komt het best goed.

Take care

hehe, maar hoe begon jij? echt meteen vol 3 keer in de week, met de zwaarste gewicthen die je bijvoorbeeld in 10 keer maximaal kon nemen, of deed je eerst een periode met lage gewichten werken en wennen aan het bewegen?

bedankt iig voor de tips .

put
your
clothes
on!
pi_12507610
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:22 schreef habermas het volgende:
Ben net een paar maanden bezig met fitness (massa, complete body workout), en nu begint de 'groei' een beetje te stagneren. Ik vroeg me af: Ik wil de nadruk wat meer op m'n schouders leggen. Ik fitness 3x in de week, kan het kwaad als ik alledrie de keren (ma, wo, vr) mijn schouders train? Ik zie jullie allemaal schema's hebben waarin je alles maar één keer in de week traint (op verschillende dagen). De andere oefeningen wissel ik trouwens wél af. Ennuh, nog bedankt voor de voedings-tips, ik had geen idee dat dat zo'n belangrijke rol speelde...
Schouders 3x per week trainen is nutteloos. Zo krijgen ze niet de kans te herstellen, en je bent dan duidelijk bezig met overtrainen.
  zondag 17 augustus 2003 @ 21:23:28 #248
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_12508057
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:42 schreef Jerruh het volgende:

[..]

hehe, maar hoe begon jij? echt meteen vol 3 keer in de week, met de zwaarste gewicthen die je bijvoorbeeld in 10 keer maximaal kon nemen, of deed je eerst een periode met lage gewichten werken en wennen aan het bewegen?

bedankt iig voor de tips .

Voor mij was een ontgroening in Nijmegen het omslagpunt. Toen ik dat had uitgehouden, wist ik dat ik ook weer kon trainen. Ging eerst één keer in de week en begon heel erg rustig. Voornamelijk weer conditie opbouwen, want die was echt helemaal weg. Fietsen, roeien en met lage gewichten wat krachttraining. De eerste paar trainingen was ik echt kapot, maar ik was allang blij dat ik tenminste kon trainen. Denk dat ik maandje of drie rustig aan heb gedaan en daarna ben ik drie dagen gaan trainen. Train nu op maandag, woensdag en vrijdag, elke training anderhalf uur.
= there is a light that never goes out =
  maandag 18 augustus 2003 @ 00:25:09 #249
26025 habermas
niets van dat alles
pi_12512770
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 21:06 schreef woutf het volgende:

[..]

Schouders 3x per week trainen is nutteloos. Zo krijgen ze niet de kans te herstellen, en je bent dan duidelijk bezig met overtrainen.

Hmm, ok. 1x in de week is dus het beste, of kan de ene keer wel, de andere niet (dus: ma, vrij, wo, ma etc.) wel?
Ik heb juist het idee dat als ik 3x pw full-body train, een en ander er strak(ker) uit blijft zijn, maar als ik - door een feestje bijvoorbeeld - de vrijdag een keer oversla, ik wat moet inhalen...
[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
  maandag 18 augustus 2003 @ 00:30:06 #250
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12512914
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 21:23 schreef Aschkael het volgende:

[..]

Voor mij was een ontgroening in Nijmegen het omslagpunt. Toen ik dat had uitgehouden, wist ik dat ik ook weer kon trainen. Ging eerst één keer in de week en begon heel erg rustig. Voornamelijk weer conditie opbouwen, want die was echt helemaal weg. Fietsen, roeien en met lage gewichten wat krachttraining. De eerste paar trainingen was ik echt kapot, maar ik was allang blij dat ik tenminste kon trainen. Denk dat ik maandje of drie rustig aan heb gedaan en daarna ben ik drie dagen gaan trainen. Train nu op maandag, woensdag en vrijdag, elke training anderhalf uur.

ik zal eens kijken of dat ook voor mij werkt, andere tips zijn welkom maar we zullen es beginnen .
put
your
clothes
on!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')