quote:Ik laat me echt niet tegenhouden door 't weer, een hoop huisvrouwen op mijn sportschool dus wel
Op zondag 10 augustus 2003 16:02 schreef GoldieLox het volgende:
Zeg, is iedereen op vakantie of vinden jullie het te warm om te gaan fitnessen.
Ik ben afgehaakt met fitnessen.
Spieren zijn weer aan het slinken, buikje is weer aan het terugkomen.
Lidmaatschap moet ik nog opzeggen, maar ik kan het niet meer opbrengen momenteel.
*schaam*
quote:Waarom niet?
Op donderdag 14 augustus 2003 00:38 schreef golfer het volgende:Ik ben afgehaakt met fitnessen.
Spieren zijn weer aan het slinken, buikje is weer aan het terugkomen.
Lidmaatschap moet ik nog opzeggen, maar ik kan het niet meer opbrengen momenteel.*schaam*
quote:Andere besognes aan het koppie momenteel.
Op donderdag 14 augustus 2003 00:56 schreef SEMTEX het volgende:Waarom niet?
![]()
Hoop het wel weer op te pikken over een tijdje.
quote:Dat is een goed excuus
Op donderdag 14 augustus 2003 01:06 schreef golfer het volgende:[..]
Andere besognes aan het koppie momenteel.
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 00:16 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
zoals Mr J hierboven zei:
Globale info:
10-12+ reps --> defenitie en lijn trainen (+ beginners)
6-8 reps --> massa opbouwen
1-4 reps --> kracht training
quote:Da's nou niet echt in overeenstemming met elkaar.
Op donderdag 14 augustus 2003 00:32 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Als je denkt dat je meer kunt, kun je dat proberen. Als het zonder problemen gaat, kan het absoluut geen kwaad voor de 4x10 of 3x15 te gaan.
Iemand ervaring met fitnessstart na ziekteperiode en misschien wat tips?
quote:Sorry, maar de dame zit er naast.
Op donderdag 14 augustus 2003 12:27 schreef D.Rose het volgende:[..]
[..]Da's nou niet echt in overeenstemming met elkaar.
Iemand nog?
We hebben het hier over massa opbouwen als ik het goed heb, niet over defenitie.
quote:Ok, dan zou 6-8 reps prima wezen.
Op donderdag 14 augustus 2003 13:13 schreef Mr.J het volgende:[..]
Sorry, maar de dame zit er naast.
We hebben het hier over massa opbouwen als ik het goed heb, niet over defenitie.
Dan kan je 4 oefeningen 3x doen, of 3 oefeningen 4x.
Ik zelf doe 4 oefeningen 3 setjes. Door de extra oefening pak je je spiergroep weer op een andere manier.
VB:
Mijn schema
quote:Ik denk idd dat ik hem verkeerd begrepen heb, mijn excuses
Op donderdag 14 augustus 2003 13:13 schreef Mr.J het volgende:[..]
Sorry, maar de dame zit er naast.
quote:Ik vergeef het je.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:38 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik denk idd dat ik hem verkeerd begrepen heb, mijn excuses
![]()
quote:Meer def. maar dan wel icm cardio.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:41 schreef -Ma3stro- het volgende:
het is ook niet zo dat je door hoger te gaan in je reps meer defenitie krijgt
De wedstrijdjongens bij mij doen dat allemaal.
Anyway, de gemiddelde fitnesser hier in dit topic doet er goed aan 6/8 reps neer te zetten.
quote:Hoe lang was die periode van ziekte?
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:45 schreef Jerruh het volgende:
hmzz heeft iemand me stukje gelezen?
ik was benieuwd of iemand die info kon geven..
quote:9 maanden, heb compleet stilgezeten en gelegen en ben 8 kg afgevallen (en ik had al weinig vet). het feit dat ik het hier zet is omdat ik langzaamaan weer begin en eigenlijk thuis wil beginnen met oefeningen en nog niet in het fitnesscentrum (dat heeft te maken met het feit dat het fitnesscentrum waar ik bij zit bij mijn kamer ligt en niet bij mijn ouderlijk huis) Ik blijf zeer waarschijnlijk het grootste gedeelte van de komende maand thuis waardoor ik daar oefeningen en trainig wil doen. In hoeverre moet ik deze eerste maand beginnen met fitnessen (ik wil uiteindelijk weer 3 keer per week als het kan) en welke oefeningen voor thuis met dumbells lenen zich er het beste voor om te beginnen en hoeveel reps en sets met welk gewicht? Ik weet namelijk niet waar nu mijn grens ligt in verband met ziekte en daarom was ik benieuwd of er dan evt iemand was die een restart vanuit dit oogpunt kon bekijken.
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:55 schreef DjMark het volgende:[..]
Hoe lang was die periode van ziekte?
alvast bedankt
.
Gewoon rustig op gaan opbouwen, beetje fietsen, beetje krachttraining, dan komt het best goed.
Take care
quote:hehe, maar hoe begon jij? echt meteen vol 3 keer in de week, met de zwaarste gewicthen die je bijvoorbeeld in 10 keer maximaal kon nemen, of deed je eerst een periode met lage gewichten werken en wennen aan het bewegen?
Op zondag 17 augustus 2003 18:47 schreef Aschkael het volgende:
Heb een jaar geleden een keelontsteking gehad die zich doorzette naar mijn aangezichtszenuw. Hierdoor was één kant van mijn gezicht verstijfd (zag er niet uit) maar erger...ik had ook last van enorme vermoeidheid, die volgens dokter grensde aan pfeiffer. Kon een tijd lang echt niets behalve thuis op de bank liggen. Ik fitnesste vrij intensief, maar dat kon natuurlijk ook niet meer. Een halfjaar later ben ik weer rustig vanaf nul begonnen met fitnessen en nu train ik weer heerlijk drie keer in de week en dat is prima te doen. Weet eerste training nog wel...mijn trainingsbroek leek vier maten te groot...hahaha.Gewoon rustig op gaan opbouwen, beetje fietsen, beetje krachttraining, dan komt het best goed.
Take care
bedankt iig voor de tips
.
quote:Schouders 3x per week trainen is nutteloos. Zo krijgen ze niet de kans te herstellen, en je bent dan duidelijk bezig met overtrainen.
Op zondag 17 augustus 2003 20:22 schreef habermas het volgende:
Ben net een paar maanden bezig met fitness (massa, complete body workout), en nu begint de 'groei' een beetje te stagneren. Ik vroeg me af: Ik wil de nadruk wat meer op m'n schouders leggen. Ik fitness 3x in de week, kan het kwaad als ik alledrie de keren (ma, wo, vr) mijn schouders train? Ik zie jullie allemaal schema's hebben waarin je alles maar één keer in de week traint (op verschillende dagen). De andere oefeningen wissel ik trouwens wél af. Ennuh, nog bedankt voor de voedings-tips, ik had geen idee dat dat zo'n belangrijke rol speelde...
quote:Voor mij was een ontgroening in Nijmegen het omslagpunt. Toen ik dat had uitgehouden, wist ik dat ik ook weer kon trainen. Ging eerst één keer in de week en begon heel erg rustig. Voornamelijk weer conditie opbouwen, want die was echt helemaal weg. Fietsen, roeien en met lage gewichten wat krachttraining. De eerste paar trainingen was ik echt kapot, maar ik was allang blij dat ik tenminste kon trainen. Denk dat ik maandje of drie rustig aan heb gedaan en daarna ben ik drie dagen gaan trainen. Train nu op maandag, woensdag en vrijdag, elke training anderhalf uur.
Op zondag 17 augustus 2003 20:42 schreef Jerruh het volgende:[..]
hehe, maar hoe begon jij? echt meteen vol 3 keer in de week, met de zwaarste gewicthen die je bijvoorbeeld in 10 keer maximaal kon nemen, of deed je eerst een periode met lage gewichten werken en wennen aan het bewegen?
bedankt iig voor de tips
.
quote:Hmm, ok. 1x in de week is dus het beste, of kan de ene keer wel, de andere niet (dus: ma, vrij, wo, ma etc.) wel?
Op zondag 17 augustus 2003 21:06 schreef woutf het volgende:[..]
Schouders 3x per week trainen is nutteloos. Zo krijgen ze niet de kans te herstellen, en je bent dan duidelijk bezig met overtrainen.
quote:ik zal eens kijken of dat ook voor mij werkt, andere tips zijn welkom maar we zullen es beginnen
Op zondag 17 augustus 2003 21:23 schreef Aschkael het volgende:[..]
Voor mij was een ontgroening in Nijmegen het omslagpunt. Toen ik dat had uitgehouden, wist ik dat ik ook weer kon trainen. Ging eerst één keer in de week en begon heel erg rustig. Voornamelijk weer conditie opbouwen, want die was echt helemaal weg. Fietsen, roeien en met lage gewichten wat krachttraining. De eerste paar trainingen was ik echt kapot, maar ik was allang blij dat ik tenminste kon trainen. Denk dat ik maandje of drie rustig aan heb gedaan en daarna ben ik drie dagen gaan trainen. Train nu op maandag, woensdag en vrijdag, elke training anderhalf uur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |