* ruby wil ook haar digicam meenemen.
quote:Heel vaak mag het toch ook wel hoor.
Op zondag 29 juni 2003 01:05 schreef calvobbes het volgende:
Maar bij concerten willen ze over het algemeen geen camera's hebben
was weer lekker druk
weet iemand iets over het bezoekers aantal?
heb nog niets gehoord....
Van Katoen was ook errug leuk. Tijdens het nummer 'schuif eens op' ging hij het publiek in en ging tussen 2 vrouwen liggen. Muziek beukte er lekker op los.
Krezip heb ik 5 minuten van gezien, boeit me niet zo. En als afsluiter: De La Soul. Heel goed, kwam traag op gang maar ook dit werd een feest en gaven een toegift.
Leuke dag en heeeel erg verbrand.
Silverlake, Ozomatli, Ska-P staken er voor mij wel boven uit!!
Volgend jaar weer!!!
An Pierlé was uiteraard goed, maar had het idee dat het niet bijzonder goed ontvangen werd.
De la Soul, Youssou n'Dour (tikje tegenvallend) en Luka Bloom waren ook best aardig.
Ze waren echt goed trouwens .
Hetzelfde geldt voor complete gezinnen die heeeeeeeeelemaal vooraan willen staan bij een band om vervolgens 10 minuten nadat de band is begonnen weer heeeeeeeeelemaal naar achteren willen en zich door het publiek heen worstelen.
Maar goed.. hoogtepunten? Ska-P, An Pierlé en Ozomatli.
voor de mooie meiden die weer tal van kijkgenot hebben verzorgd
quote:Da's ieder jaar weer feest
Op maandag 30 juni 2003 00:24 schreef wc-eend het volgende:
voor de mooie meiden die weer tal van kijkgenot hebben verzorgd
quote:hehe yup
Op maandag 30 juni 2003 00:24 schreef Reddiablo het volgende:[..]
Da's ieder jaar weer feest
Ik ben nu nog gaar van het geheel. Goed teken dus.
Mijn programma:
16Down: Niet onaardige hardrockachtig geluid, leuke binnenkomer.
Ozomatli: Relaxede latinorap/hiphop/salsa/whatever in het spaans en engels. Klonk leuk, swingde goed, en als klap op de vuurpijl gaven ze een toegift op het rolstoelplatform .
Ska-P: Harde spaanse latinorap/salsa, met een politieke boodschap van hier tot tokio. Het leek nog het meest op een combinatie van Slipknot, Eminem, en die mix dan min 40%. Al met al leuk om naar te luisteren en te kijken.
Luka Bloom: One-man gitarist/singer/songwriter. Rustige liedjes, heel geschikt om mee te relaxen.
Krezip: Gewone, leuke poprock. Niksm is mee, lekekr ruig, en ook een beetje rustig. Was wel verschrikkelijk druk op het veld...
De La Soul: Old school rapper/hiphoppers. Ik verstond er niet zo veel van, maar het klonk wel lekker.
Yousou 'N Dour: Afrikaanse wereldmuziek. Van de tekst verstond ik geen hol, maar mijn afrikaanse talenknobbel is ook meer een diep gapend gat. De muziek was wel mooi, de zang ook. Dit soort wereldmuziek is leuk voor een zonnige zondagavond .
Ben er nog wel aardig moe, maar het was de moeite waard. Volgend jaar weer .
quote:bijna 400.00 man en niet een aanhouding...restecp!
Bijna 400.000 mensen bij ParkpopUitgegeven: 30 juni 2003 07:53
DEN HAAG - Met bijna 400.000 bezoekers in het zonnetje genieten van popmuziek, eten en drinken. Dat is in essentie Parkpop, het grootste gratis toegankelijke popfestival van Europa. Incidenten deden zich zondag nauwelijks voor tijdens de 23e editie van het evenement in Den Haag.
De bezoekers van Parkpop, volgens politie en de festivalorganisatie 375.000 mensen, vermaakten zich prima met een lange reeks artiesten. Onder anderen Youssou N'Dour (de afsluiter, wereldmuziek uit Afrika), Krezip (Nederlandse rock), Brainpower (hiphop, eveneens uit Nederland, Luka Bloom (singer -songwriter die helemaal in zijn eentje optrad, een unicum in de Parkpop-historie), Morgan Heritage (reggae) en De la Soul (hip hoppers van het eerste uur uit Amerika) gaven optredens op de twee hoofdpodia.
'Locals only'
Parkpop 2003 bood derhalve bijna voor 'elck wat wils'. Bijna, want de liefhebbers van dance hadden wel enige reden tot klagen. Het derde podium, de afgelopen jaren ingeruimd voor deze zeer populaire muzikale stroming, stond dit jaar helemaal in het teken van aanstormend talent. Onder het kopje Locals only speelden er deze keer vooral stevige en minder stevige gitaarbands.
Traditiegetrouw is Parkpop overigens een festival waarbij het zwaartepunt niet alleen op de muziek ligt. Veel bezoekers komen vooral ook naar het Zuiderpark om gezellig met vrienden een dagje te genieten van de zon tussen gelijkgestemden met muziek op de achtergrond. De weersomstandigheden zijn de laatste jaren steevast prima. De laatste serieuze bui viel in 1999, tijdens een memorabel optreden van Blondie.
Gemoedelijke sfeer
De gemoedelijke sfeer die Parkpop kenmerkt, was ook terug te zien in het geringe aantal incidenten. Slechts honderd mensen meldden zich zondag bij de EHBO-posten voor behandeling. Niemand kampte met ernstige gezondheidsproblemen. De politie hoefde geen aanhoudingen te verrichten.
Parkpop-organisator Maarten van Gool keek terug op een "fantastische" aflevering. Hij had zich vantevoren wel wat zorgen gemaakt. "Financieel was het lang spannend of we het zouden redden", zei Van Gool. "Maar vijf, zes weken voor Parkpop ging het gelukkig toch nog goed lopen met de sponsoring."
Overigens hadden de Parkpop-bezoekers het zondag bijna moeten stellen zonder de Spaanse ska-punkers Ska-P. "Die kwamen tussen twee optredens buiten Nederland even hierheen. Door files en andere verkeersproblemen was het erg spannend of ze hier op tijd zouden zijn", zegt Van Gool.
"Ze waren met hun tourbus behoorlijk verdwaald in Den Haag. Uiteindelijk is een medewerker van ons ze gaan halen. Met zijn fiets heeft hij Ska-P naar het Zuiderpark geloodst. Daardoor konden ze optreden met een vertraging van slechts tien minuten..."
Een vraagje, waarom zie ik op tv in geen 1 samenvatting van parkpop het optreden van DE LA SOUL?? iemand een verklaring daarvoor?
wellicht mochten er geen opnames ghemaakt worden
quote:Ws. hebben de heren de rechten hierop en mocht TV West het niet uitzenden, of het prijskaartje was te hoog.
Op maandag 30 juni 2003 11:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Het was zeker tof!!! Brainpower was erug, maar DE LA SOUL was nog wel het stoerst van allemaal!!
Een vraagje, waarom zie ik op tv in geen 1 samenvatting van parkpop het optreden van DE LA SOUL?? iemand een verklaring daarvoor?
Als je toch iets wil zien; http://www.fabchannel.com/recorded_stream.php3?stream=2&id=92
welliswaar een ander optreden, maar toch leuk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |