quote:Dank je! Maar ik zit nu nog in het leerstadium en die dochters van me zijn 6 en 8 en de verleiding was te groot voor ze om niet aan alle trommels en cymbals te gaan zitten. Verder maakt het me niet uit, ik kan heel lekker soleren of gewoon kilometers maken.
Op woensdag 23 juli 2003 17:14 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Daar kom je wel overheen
Als je een jaar in een bandje speelt en wat optredentjes hebt gedaan heb je al veel minder spanning om voor onbekenden te spelen, en de bewijsdrang wordt ook minder. Daardoor denk je steeds minder "ah dit moet ik goed doen!!!" waardoor je relaxer speelt -> en dus beter speelt.
[..]
quote:Ons huis is vrijstaand maar ik drum op zolder en dat horen ze wel als ze buiten zijn (via het dak). Zeker in de zomer want dan zit iedereen hier buiten
Als je net gaat drummen kun je het beste gewoon een afspraakje maken met je buren over vaste drumtijden in de week, dat heb ik gedaan. Nou heb ik ook geen demptroep nodig, ja voor de bassdrum, en toms, maar das voor mijn eigen belangAchteraf waren die afspraken niet nodig, we wonen in een losstaand huis met kuststofkozijnen met rubber afsluiting. Als ik alle ramen dichtheb horen de buren gewoon niets (zelf getest).
Die SoundOff padjes zijn dus net op tijd. Ik ben nu mee te drummen met nummers om conditie en ervaring op te bouwen. Dan sla je wat langer dan iedere dag 2 of 3 keer een kwartier om basistechnieken te oefenen. Ander voordeel: ik kan me beter concentreren op de muziek en dus beter meespelen.
Dit -- drummen -- had ik dus jaren eerder moeten doen!
Ik vond je al zo "apart" overkomen Als ik lees dat iemand begint met drummen denk ik altijd dat hij 10-16 jaar is ofzo, das mijn kortzichtigheid Maar iig gaaf dat je ook aan het drummen geslagen bent. Net voor mij hebben een jongetje van 14 en zijn pa samen tegelijk les en zijn ook samen begonnen, is ook leuk
Soundoff? Dat zijn toch van die zwarte matjes voor je ketels en bekkens? of...
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 23-07-2003 22:05]
quote:Inderdaad ik ben op m`n 9e begonnen en heb er geen spijt van.
Op woensdag 23 juli 2003 21:21 schreef Murgen het volgende:[..]
Dank je! Maar ik zit nu nog in het leerstadium en die dochters van me zijn 6 en 8 en de verleiding was te groot voor ze om niet aan alle trommels en cymbals te gaan zitten. Verder maakt het me niet uit, ik kan heel lekker soleren of gewoon kilometers maken.
[..]Ons huis is vrijstaand maar ik drum op zolder en dat horen ze wel als ze buiten zijn (via het dak). Zeker in de zomer want dan zit iedereen hier buiten
![]()
Die SoundOff padjes zijn dus net op tijd. Ik ben nu mee te drummen met nummers om conditie en ervaring op te bouwen. Dan sla je wat langer dan iedere dag 2 of 3 keer een kwartier om basistechnieken te oefenen. Ander voordeel: ik kan me beter concentreren op de muziek en dus beter meespelen.
Dit -- drummen -- had ik dus jaren eerder moeten doen!
Conditie bouw je niet op door te drummen, ga hardlopen ofzo!
quote:En als je snel wilt leren spelen met je handen, ga slagtechniek leren!
Conditie bouw je niet op door te drummen, ga hardlopen ofzo!
Voor het dubbelbass werk is een workout zeker wel goed, maar volgens mij richt je je daar niet op toch? Bovendien, de hele dag op snelheid oefenen is ook maar saai en je kunt aan het begin zeker dingen leren waar je veel meer aan hebt.
Enuh, jullie halen conditie en uithoudingsvermogen door elkaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 23-07-2003 22:56]
quote:Aan de andere kant, ook als je niet van plan bent snel dingen te spelen is oefenen op snelheid (lees: soepel snelle dingen kunnen spelen) niet slecht hoor. Als je iets snel soepel kan spelen is 't vaak makkelijker om langzaam die dingen net zo soepel spelen, misschien zelfs makkelijker.
Op woensdag 23 juli 2003 22:50 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Bovendien, de hele dag op snelheid oefenen is ook maar saai en je kunt aan het begin zeker dingen leren waar je veel meer aan hebt.
[...]
PS: Geldt dan weer niet voor technieken of truukjes die juist uitgaan van die snelheid he
quote:Ik ben 42 jaar
Op woensdag 23 juli 2003 21:59 schreef Yokozuna het volgende:
Oh, je hebt al gezin! Hehehe.Ik vond je al zo "apart" overkomen Als ik lees dat iemand begint met drummen denk ik altijd dat hij 10-16 jaar is ofzo, das mijn kortzichtigheid
Maar iig gaaf dat je ook aan het drummen geslagen bent. Net voor mij hebben een jongetje van 14 en zijn pa samen tegelijk les en zijn ook samen begonnen, is ook leuk
![]()
Soundoff? Dat zijn toch van die zwarte matjes voor je ketels en bekkens? of...
Met conditie bedoel ik trouwens vooral het trainen van je rechterbeen/bassdrum, ik speel met m'n hiel in de lucht en die spieren moeten daar toch wennen, dat lukt alleen maar door te spelen en op te bouwen. En die zwarte matjes ... die dus
BTW, ik probeer al een gelegenheidsband te formeren om volgend jaar een keer op te treden. Een aantal studie-maten spelen gitaar en keyboard, moet lukken.
De volgende situatie zal jullie misschien bekend in de oren klinken:
ik ben nu bijna een jaar aan het drummen en ik heb al die tijd ook les gehad. ik heb alleen het probleem dat ik thuis geen drumstel heb en dus als ik wil oefenen aangewezen ben op de oefenruimte waar ik ook les heb (waar ik lang niet altijd terecht kan en zeker nu in de vakantie niet) of het op kussens rammen, maar dat laatste geeft natuurlijk niet de echte feeling.
Vandaar dat ik ook steeds serieuzer aan het overwegen ben om toch maar een drumstel aan te gaan schaffen. Omdat ik in een studentenhuis woon kan ik natuurlijk niet zomaar zo'n ding in mijn kamer neerzetten zonder geluidsisolerende maatregelen te treffen. Mijn kamer isoleren is helaas niet mogelijk en een elektronisch drumstel is buiten mijn budget.
Zijn gaasvellen of de hier eerder genoemde soundoffpads een goede oplossing of ik moet toch echt nog doorsparen voor een elektr. drumstel?
*Edit* En o ja, wat te doen met de bekkens?
[Dit bericht is gewijzigd door lukas op 26-07-2003 23:57]
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 17:14 schreef Yokozuna het volgende:Een kussen in je bassdrum, of wat dempringetjes op je toms is LANG niet genoeg om je drums NIET storend te laten zijn voor je buren. Als je net gaat drummen kun je het beste gewoon een afspraakje maken met je buren over vaste drumtijden in de week, dat heb ik gedaan. Nou heb ik ook geen demptroep nodig, ja voor de bassdrum, en toms, maar das voor mijn eigen belang
Achteraf waren die afspraken niet nodig, we wonen in een losstaand huis met kuststofkozijnen met rubber afsluiting. Als ik alle ramen dichtheb horen de buren gewoon niets (zelf getest).
quote:spierkracht dus, die kun je in de sportschool trainen, maar het schijnt beter te zijn om met je hiel op de grond te spelen, maar daar weet ik het fijne niet van
Op donderdag 24 juli 2003 09:18 schreef Murgen het volgende:[..]
Met conditie bedoel ik trouwens vooral het trainen van je rechterbeen/bassdrum, ik speel met m'n hiel in de lucht en die spieren moeten daar toch wennen, dat lukt alleen maar door te spelen en op te bouwen. En die zwarte matjes ... die dus
ik ga trouwens morgen naar martina hingis met als vertaler jacco elthingh
Yoooooooooooooo dzjing dzjing djzing dzjing doef doef tadabang tadabang tadaklang
Mijn favoriete drummer
maar veel anderen ken ik niet
[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 29-07-2003 18:50]
quote:Persoonsgebonden ej
maar het schijnt beter te zijn om met je hiel op de grond te spelen, maar daar weet ik het fijne niet van
Heels-off biedt het voordeel dat je veel meer bassdrum volume kunt creeren. Met je hiel van de grond kun je ook meer techniekjes toepassen voor bijvoorbeeld snelle dubbels, wat met constant hielen op de grond onmogelijk zou zijn geweest. Iedereen zijn stijl, maar ik ben blij dat ik heels off heb aangeleerd. Vooral bij rock/metal moet je niet zo'n zacht klapje horen, bassdrum moet gewoon duidelijk klinken.
Sommige drummers tillen hun stokje bij elke snare slag (in een standaard ritme) bijv. ook maar 10cm op, en dan ook nog met lichte 7a stokjes, snareaaiers. Leer volume creeren ofzo, die snare moet gewoon duidelijk klinken.
Waar kunnen jullie je best weleens aan ergeren wat betreft andere drummers???
quote:Als je net begint met heels-up spelen moet je er gewoon nog gevoel voor krijgen, puur met spierkracht kom je er niet echt hoor
spierkracht dus
quote:Wel gaaf filmpje trouwens
Nicko tijdens The Wicker Man: Filmpje
Yoooooooooooooo dzjing dzjing djzing dzjing doef doef tadabang tadabang tadaklang
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 10-08-2003 03:57]
Ligt dat ook aan de manier waarop de vellen zijn gestemd? Ik zal morgen nog eens wat aankloten.
In verband met mijn vraag:
quote:Is de Pearl Rhythm Traveller een goede oplossing? Hij is in ieder geval beter betaalbaar dan de echte elektronische drumstellen van Roland en Yamaha.
Op zaterdag 26 juli 2003 23:32 schreef lukas het volgende:ik ben nu bijna een jaar aan het drummen en ik heb al die tijd ook les gehad. ik heb alleen het probleem dat ik thuis geen drumstel heb en dus als ik wil oefenen aangewezen ben op de oefenruimte waar ik ook les heb (waar ik lang niet altijd terecht kan en zeker nu in de vakantie niet) of het op kussens rammen, maar dat laatste geeft natuurlijk niet de echte feeling.
Vandaar dat ik ook steeds serieuzer aan het overwegen ben om toch maar een drumstel aan te gaan schaffen. Omdat ik in een studentenhuis woon kan ik natuurlijk niet zomaar zo'n ding in mijn kamer neerzetten zonder geluidsisolerende maatregelen te treffen. Mijn kamer isoleren is helaas niet mogelijk en een elektronisch drumstel is buiten mijn budget.
ps.
sample
LET NIET OP RITME OID , was echt een TEST , dus luister maar
[Dit bericht is gewijzigd door HRR op 11-08-2003 00:18]
quote:sample is bijgewerkt , en tjah , 1500 is wel ff wat, maar dan heb je ook wat .. (lekkere zin
Op maandag 11 augustus 2003 00:14 schreef lukas het volgende:
De sample doet het niet
Maar 1500 euro is sowieso buiten mijn budget, ben ik bang.
quote:Is dat met gaasvellen? Ik ga straks (over een jaar of over 2 jaar) misschien op kamers, en dan is een normale drumkit not-done. Zal zelf ook even zoeken...
Op zondag 10 augustus 2003 23:17 schreef HRR het volgende:
ik heb de Roland TD 6k , is zegmaar de beginnende elec. Drumkit van roland : 1500 alles bij elkaar , en dan heb je echt iets goeds hoor !ps.
sample
LET NIET OP RITME OID , was echt een TEST , dus luister maar
"Dan heb je ook wat"
Oh, ik dacht dat 1500 euro zelfs nog in de goedkope klasse van electrokits valt (als je ze nieuw koopt). Zeg kun je soms echo instellen bij die kit? Klinkt eigenlijk niet eens zo slecht voor dat geld. Is een electrokit trouewns niet enorm handig voor oefensessies? Je kunt het volume instellen, dus hoeft de hele band niet zo hard te spelen, kun je alles zacht zetten, geen oordopjes meer nodig, vet
Beetje gekke ritmes, beetje onstrak ofzo, maar die fill op 3:00 is wel cool Brrr, ik wil dubbelbass op zo'n kit spelen, lekker valsspelen met zo'n electrokit (klinkt lekker strak). Die standaard ritmes klinken er wel lekker op, damn hoeveel crashbekken pads heb je wel niet, 4 ?
"PICS please"
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-08-2003 00:28]
Zit dat bassdrumpedaal er ook bij? Volgens mij maakt die behoorlijk weinig herrie, zou wel mooi zijn. Alleen mok er dan wel 2 hebben
Ik zat zelf eigenlijk eerder aan zo'n Yamaha DTXpress II te denken, maar ik heb verder totaal nog geen reviews gelezen / iets uitgeprobeerd, ben nog een complete leek
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-08-2003 00:33]
quote:Hoe moet je eigenlijk snelle fills spelen, bijvoorbeeld op elke tom 4 slagen, en dan van kleine naar middel naar kleine tom. Die padjes zijn zo klein en er zit zoveel ruimte tussen
Op maandag 11 augustus 2003 00:31 schreef lukas het volgende:
Merkwaardige tempowisselingen(Sorry, kon het niet laten)
Maar goed, ik heb het geld hier dus gewoon niet voor. Maar zo'n elektronisch ding biedt inderdaad een hoop extra's. Alleen vind ik ze er altijd een beetje weird uitzien...
quote:Kun je niet een keer gewoon wat stoere rockritmes spelen en posten? Wel tof dat je dat spul zo opneemt en hier post
Merkwaardige tempowisselingen (Sorry, kon het niet laten)
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-08-2003 00:45]
en btw , je kan met die van mij echt ALLES instellen , dus van aanslaggevoelig tot de falloff etc, eigendrum kits maken , alle drumkits veranderen ...
na veel onderzoek , reviews , zelf spelen kwam ik echt bij die TD 6k uit , maar dat was ook omdat ie 1500 kostt , al had ik meer geld ging ik voor de TD 10 ! << met gaasvellen die je zelfs nog strakker kan spannen etc..
[edit]
ja , je kan allemaal effecten toevoegen , en dat drumpedaal heb ik zelf gekocht (moet ook wel, standaard zit ie er niet bij)
heb een Pearl DX ofzo
[Dit bericht is gewijzigd door HRR op 11-08-2003 10:37]
die opstelling is bij mij helemaal anders, veel groter uitgezet , ik kan misschien wel ff een paar pics maken (misschien zelfs een filmpje
)
moet toch nog ff leren qouten etc. :S sorry hiervoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |