abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11130367
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:22 schreef Yokozuna het volgende:
Hej, dit topic heeft een kick nodig!

Laatst hadden we bij drumles weer een ander bassdrumpedaal voor het oefendrumstel (er staan 5 sets in 2 ruimtes, en elke week wisselt er wel wat zooi). Een DW single pedaal. Ik weet niet meer welk type.

Toevallig gingen we een nummer van Linkin Park oefenen. De drumleraar zei dat je eigenlijk een dubbelbass pedaal nodig had (ik schat 110BPM 16'e noten, iets meer dan 7 hits/s), maar eigenwijs speelde ik het met dat enkele pedaal. Ging gewoon goed?!

Ik dus allemaa
l kijken naar de settings, wat bleek, het pedaal het een ronde cam. Tegenwoordig hebben veel pedalen juist een ei vormige cam. Dat DW pedaal speelde echt heerlijk, doubles gingen er lekker mee, maar dus ook single stroke rolls. Ook snelle doubles, met het bekende trucje, keer op het midden van het pedaal rammen, kort daarna op deel het dichtst bij het vel.

Shit, ik ga binnenkort toch eens kijken of er meer van zulke pedalen zijn.

Dat is mooi, overkopen dat pedaal zou ik zeggen. Als je nou twee van die pedalen hebt kun je 32en op de basdrum spelen.
  zondag 15 juni 2003 @ 22:39:34 #127
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_11131324
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:22 schreef Yokozuna het volgende:
Hej, dit topic heeft een kick nodig!
Ik zag daar eerst al een blauwe Pearl export kick hoor...
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  maandag 16 juni 2003 @ 23:16:03 #128
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_11156337
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:59 schreef daanharmsen het volgende:
Dat is mooi, overkopen dat pedaal zou ik zeggen. Als je nou twee van die pedalen hebt kun je 32en op de basdrum spelen.
Als een nummer op 45BPM speelt kun je 64'en spelen Hangt er maar vanaf he, maargoed geen gezeik.

Zo'n ronde cam speelt dus echt erg fijn zeg! Axis pedalen hebben eigenlijk geen cam, maar hoe zit het daarbij. Die gebruiken "in principe" toch ook een ronde cam? (cam = bolling waar de ketting op ligt)

pi_11157000
Er zijn een heleboel oude pedalen die verrekte lekker spelen; ken je die oude Camco pedalen? die spelen zoooo lekker...maar vind ze maar eens. Die hebben ook zo'n ronde cam.
Die dure DW's weet ik zo niet uit m'n hoofd; ik dacht niet dat die dat hadden but not sure.
pi_11165160
quote:
Op maandag 16 juni 2003 23:16 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Als een nummer op 45BPM speelt kun je 64'en spelen Hangt er maar vanaf he, maargoed geen gezeik.

Zo'n ronde cam speelt dus echt erg fijn zeg! Axis pedalen hebben eigenlijk geen cam, maar hoe zit het daarbij. Die gebruiken "in principe" toch ook een ronde cam? (cam = bolling waar de ketting op ligt)

wie speelt er nou 45bpm?
  dinsdag 17 juni 2003 @ 15:25:46 #131
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_11169951
Bleh.. drummen met dit weer is geen pretje

ik zweet me kapot

SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  zaterdag 21 juni 2003 @ 21:17:04 #132
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_11277492
Post het hier ook maar ff. Wordt weer eens tijd om wat op te nemen, heb dan ook gedaan (uiteraard Cooledit). Tis een fill die ik nu gebruik als windows opstart geluidje:

http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//start2.mp3

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-06-2003 21:21]

zaterdag 21 juni 2003 @ 21:20:43 #133
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_11277557
quote:
wie speelt er nou 45bpm?
Goeie vraag
pi_11277775
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 21:17 schreef Yokozuna het volgende:
Post het hier ook maar ff. Wordt weer eens tijd om wat op te nemen, heb dan ook gedaan (uiteraard Cooledit). Tis een fill die ik nu gebruik als windows opstart geluidje:

http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//start2.mp3

het klinkt een beetje hol, maar dat zal wel aan de opnameruimte klinken

verder kort maar krachtig en mooi cymbal geluid

zaterdag 21 juni 2003 @ 22:12:43 #135
56821 beyond_cool
Whosa numbah one now? LUIGI
pi_11278637
Ik drum ondertussen al weer 2 maand niet meer wegen rsi-problemen. Ik heb moeten kiezen tussen mijn werk en mijn hobby Het is niet heel ernstig in de zin dat ik geen schouderpijn heb. Het is wel ernstig in de zin dat ik soms acute pijn in m'n pols krijg als ik een schroef indraai of het stuur van de auto omgooi en dat ik de velgen van de auto niet meer kan schoonpoetsen zonder kramp in m'n hand te krijgen.

Ik heb dus het drummen helaas moeten laten vallen maar ik hoop het binnenkort weer op te kunnen pikken. Ik zal dan een nieuwe job beginnen die hopelijk minder muisintensief is. Ik heb ondertussen al alle andere dingen geprobeerd zoals trackballs, rsi-werende polssteunen en andere zaken.

Opwarmen is verder het probleem niet. Ik heb jaren aikido en jiu-jitsu gedaan en ken dus het belang van correct opwarmen en stretchen. Toch merkte ik na een paar uur drummen dat mijn voorarmen behoorlijk pijnlijk waren en kon ik de rest van de week rekenen op een vermindere functionaliteit van mijn polsen en voorarmen

zaterdag 21 juni 2003 @ 22:51:29 #136
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_11279346
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 21:32 schreef daanharmsen het volgende:

[..]

het klinkt een beetje hol, maar dat zal wel aan de opnameruimte klinken

verder kort maar krachtig en mooi cymbal geluid

Het is met 1 microfoon opgenomen, voor de duidelijkheid

Ik heb er met cooledit flink wat mee gedaan, daardoor komt de holheid. Het stereo effect bereik je door het linkerkanaal enkele milliseconde na het rechterkanaal te laten lopen. De toms klinken toch van links en rechts. Voor dat einde is een dikke reverb en heel veel compressie gebruikt Het was ook bedoeld als windows opstart geluid, daarom heb ik zoveel geedit.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-06-2003 22:55]

zaterdag 21 juni 2003 @ 22:52:22 #137
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_11279365
Trackballs schijnen juist meer rsi klachten te veroorzaken.

In mijn ervaring is het zo dat als ik veel drum, ik minder last heb van rsi. Maarja, iedereen is anders.

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  zaterdag 21 juni 2003 @ 22:53:25 #138
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_11279385
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 22:52 schreef Metamorphozis het volgende:
Trackballs schijnen juist meer rsi klachten te veroorzaken.

In mijn ervaring is het zo dat als ik veel drum, ik minder last heb van rsi. Maarja, iedereen is anders.

Mja. Misschien ligt het ook aan de slagtechniek / drumopstelling van Beyond etc... (noem zomaar wat)
pi_11405539
is het een beetje doodgebloed hiero of heeft de vakantie toegeslagen?
pi_11406215
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 02:52 schreef Nemephis het volgende:
is het een beetje doodgebloed hiero of heeft de vakantie toegeslagen?
het is zomer he, dan is het warm en dan ga je niet binnen achter je drumstel zitten op die snikhete zolderkamer maar dan ga je buiten iets of niets doen
pi_11415063
weten jullie een goede software-metronoom? hebben we nodig bij het opnemen van een demootje, de drummer kan dan bij het inspelen van zijn partij daaraan refereren (koptelefoontje)

bvd

zaterdag 28 juni 2003 @ 00:53:24 #142
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_11424042
Die Camco-pedalen spelen ERG fijn! Heb zowel een enkele als een twin gehad; prima spul.

En nog een tip voor mensen die een metronoom/click track gebruiken:
Laat niet op elke maat een of andere verkrachte koebel horen, maar laat gewoon een soort groove op je headphones zetten. Vooral onervaren drummers gaan hun spel aanpassen aan een click track en daardoor ga je niet lekker spelen. Je mist groove, je mist inventiviteit en het speelt gewoon irritant. Wanneer je een groove hoort, die wel in het juiste tempo en de juiste maatsoort is, speel je veel 'onafhankelijker'.

we will become silhouettes.
pi_11452295
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 00:53 schreef killingcupid het volgende:
Die Camco-pedalen spelen ERG fijn! Heb zowel een enkele als een twin gehad; prima spul.

En nog een tip voor mensen die een metronoom/click track gebruiken:
Laat niet op elke maat een of andere verkrachte koebel horen, maar laat gewoon een soort groove op je headphones zetten. Vooral onervaren drummers gaan hun spel aanpassen aan een click track en daardoor ga je niet lekker spelen. Je mist groove, je mist inventiviteit en het speelt gewoon irritant. Wanneer je een groove hoort, die wel in het juiste tempo en de juiste maatsoort is, speel je veel 'onafhankelijker'.

zou een fruitlyloops beat volstaan? gewoon standaar tik tik tak tik tik tik tak enz. standaard ritme
  zondag 29 juni 2003 @ 22:23:26 #144
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_11453483
quote:
Op zondag 29 juni 2003 21:35 schreef gewoon-jan het volgende:
zou een fruitlyloops beat volstaan? gewoon standaar tik tik tak tik tik tik tak enz. standaard ritme
Als ik (soms) op snelheid oefen, maak ik altijd gewoon een lomp ritme in fruityloops (lekker makkelijk) net zoals tik tak: bass-snare-bass-snare met hihat erop. Kun je meteen heel simpel het aantal BPM instellen. Ik gebruik wel de samples van mijn eigen drumstel, beter dan de housy standaard samples van Fruityloops, hoewel die ookal beter zijn dan woodblock geluidjes.

Als je een pc bij je instrument hebt, gewoon iets simpels als Fruityloops gebruiken als metronoom. 25-50 euro betalen voor zo'n plastic prutsding wat uit niets anders bestaat dan een .

quote:
Ik dacht dat je er juist niet meer aan kon komen en ze wel wilde? Hebben ze trouwens een ronde cam? En hoe is het met je bandje

Maar die DW's die ik probeerde met ronde cam speelden echt VEEL fijner dan m'n Iron Cobra's zeg, wat een verschil. Ik kon gewoon 8'e noten op 220BPM (ofzo) spelen zonder moeite (single pedal), ging gewoon vrij automatisch. Het was juist moeilijker om wat trager te spelen. Op een gegeven moment gaat je voet gewoon automatisch op hoog tempo trillen zonder dat je het doorhebt, alsof hij niets anders meer wil

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2003 22:39]

zondag 29 juni 2003 @ 22:45:20 #145
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_11453877
Nemen jullie trouwens ookeens wat troep op

-Schijt aan slechte of goeie opname
-Schijt aan simpel of moeilijk
-Beter dan niets

pi_11454170
quote:
Op zondag 29 juni 2003 22:23 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Als ik (soms) op snelheid oefen, maak ik altijd gewoon een lomp ritme in fruityloops (lekker makkelijk) net zoals tik tak: bass-snare-bass-snare met hihat erop. Kun je meteen heel simpel het aantal BPM instellen.

zo'n ritme, daar doelde ik idd op
quote:
Op zondag 29 juni 2003 22:45 schreef Yokozuna het volgende:
Nemen jullie trouwens ookeens wat troep op

-Schijt aan slechte of goeie opname
-Schijt aan simpel of moeilijk
-Beter dan niets

Quad maakt iig in de zomer een democd dus ik zal in het begin van het nieuwe schooljaar wel ff wat posten heb ik meteen feedback. Ben erg benieuwd of de drums er mooi op komen, de drummer beslist nu welke drummic-set hij gaat aanschaffen. Waarschijnlijk wordt het een setje van Superlux
  zondag 29 juni 2003 @ 23:43:21 #147
26891 killingcupid
pi_11455127
Yoko,

Ga nu jammen met een band die al lang bestaat. Goede muzikanten die ook een stijlverandering willen. Dat is dus wel interessant.

En heb nu zelf ook een nieuwe band compleet. Erg goede muzikanten en veel technisch gepiel enzo :p

donderdag 3 juli 2003 @ 15:20:07 #148
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_11536525
Heb weer eens wat opgenomen. Moest weer equalizen. Ik geloof wel 12dB+ 80Hz en 5dB+ 160Hz, dat krijg je als je geen geld hebt voor een bassdrum mic Heb het wat ruimtelijker proberen te laten klinken je hoort de akoestiek nu expres enorm goed. Nu de china erbij gehangen, statief eindelijk. Sorry voor de brakke mp3 compressie (hij was in 4sec klaar ofzo).

http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//yokozuna_-_drumloop2.mp3

Gewoon zomaar wat gespeeld zoals normaal Alleen nu met wat meer dynamiek geprobeerd te spelen, dat krijgen we nu op drumles best leerzaam.

quote:
En heb nu zelf ook een nieuwe band compleet. Erg goede muzikanten en veel technisch gepiel enzo :p
Interessant Maar het wordt iets in de richting van the Dillinger Escape Plan, maar dan melodieuzer?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-07-2003 15:26]

vrijdag 4 juli 2003 @ 13:38:40 #149
26891 killingcupid
pi_11559480
Yep, een soort TDEP met meer melodie En ik wil eigenlijk nog wel een hiphop/funk/soul-band in de stijl van The Roots of Relax ofzo. Niet omdat het mijn favoriete muziek is, maar omdat je er zo enorm hard op kunt grooven
  vrijdag 4 juli 2003 @ 14:46:02 #150
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_11561483
quote:
hiphop/funk/soul-band
Jij bent vast slim genoeg omdat door TDEP met meer melodie heen te mengen Dan heb je pas een progband

Wat funk is inderdaad erg tof, ik ken ook een aantal deathmetal/grindcore bands met veel funk ritmes erin. En dan een drummer die helemaal flipt met het maken van ghostnotes, echt tof Het zorgt zeker voor de nodige afwisseling tussen al het metalgeweld.

Wat vind je hier trouwens van het china geluid aan het einde? (vanaf 23sec) http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//yokozuna_-_drumloop2.mp3

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')