abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2003 @ 23:44:44 #26
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_10485276
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 18:08 schreef Yokozuna het volgende:
Hehe, ja onze muziekschool is ook deels gefinancierd door gemeente. Maar het is al best duur, als je 18+ bent en je doet B diploma (1x 30mins per week) betaal je geloof ik al snel 350 euro per jaar. Zalt nog weles opzoeken in het foldertje.
Ik zou er niet gek van staan te kijken dat mn moeder het dubbele betaalt voor mijn 20 minuten per week...
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  vrijdag 16 mei 2003 @ 23:46:10 #27
3869 David
Drum the drums
pi_10485304
quote:
Ow ja, wie vindt ook dat Lars Ulrich een beetje een over het paard getilde drummer is? Zo goed is ie niet .... wel origineel, maarja....
Mee eens... Het valt mij op als ik naar een live-performance van Metallica luister/kijk hoe vreselijk erg ze 'lopen' (versnellen van tempo). Daar kan ik me echt aan ergeren, en het lijkt mij de taak van de drummer om dat in de hand te houden, maar daar slaagt Ulrich echt niet in...
pi_10485622
Ja ik ga me ook maar eens in dit topic begeven. Ja ik ben gitarist en bassist maar ik druk sinds een jaartje ook. Ik heb thuis een roland v drums td-6 staan. Best leuk dingetje vooral voor opnemen echt ideaal. Ik ga nog wel eens wat opnemen dan kunnen jullie het beoordelen. Ik heb veel geleerd van mijn drummer, maar kan iemand mij uitleggen hoe ik in 6/8 drum. Beetje jazz stukjes enzo. Hmm misschien moet ik als beginner ook niet portnoy als voorbeeld zien . Maar als dat lukt kan ik gewoon hele dream theater nummers opnemen (op de piano na, dat wordt mijn volgende doel)
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  zaterdag 17 mei 2003 @ 11:34:17 #29
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_10489477
Yokozuna,

Is er een nieuw nummer van Limp Bizkit?? Of bedoelde je misschien Linkin Park? Die hebben laatste tijd veel meer electronische shit in hun nummers zitten. De laatste cd die ze hebben uitgebracht klinkt wel aardig, maar ik vindt het niet echt 'hun' stijl, helaas. Hybrid Theory blijf k koel vinden want daar staat dus ook de mooie Papercut op Niet echt moeilijk te spelen dat intro maar 4x zo'n 16e bass mwaaa....

Relevant?
  zaterdag 17 mei 2003 @ 12:15:47 #30
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_10489888
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 18:08 schreef Yokozuna het volgende:

Maar het is al best duur, als je 18+ bent en je doet B diploma (1x 30mins per week) betaal je geloof ik al snel 350 euro per jaar.

Ik heb het hier ff opgezocht.. ik betaal bij de muziekschool nu nog +/- 500 euro per jaar! :S En dat geld ging lang niet allemaal naar de drumleraar Nou.. nu nog 3 weekjes les, k ga maar vast iets proberen te regelen.
Relevant?
  zaterdag 17 mei 2003 @ 13:04:10 #31
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10490503
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 23:44 schreef Metamorphozis het volgende:
Ik zou er niet gek van staan te kijken dat mn moeder het dubbele betaalt voor mijn 20 minuten per week...
Muziekschool les, gefinancierd door gemeente ja? Das duur dan
quote:
Is er een nieuw nummer van Limp Bizkit??
Al meer dan 3 maanden, met de nieuwe gitarist. Maar het is echt een ballenummer, futloos, simpel en eentonig. Zal binnenkort ff kijken hoe het heet. "Crack Addict" geloof ik. Ik weet ook niet hoe het zit met het nieuwe album overigens, maar maakt me ook niet zoveel uit
quote:
De laatste cd die ze hebben uitgebracht klinkt wel aardig, maar ik vindt het niet echt 'hun' stijl, helaas.
In de laatste Aardschok stond juist dat ze het trucje van Hybrid feilloos herhaalden.
quote:
Het valt mij op als ik naar een live-performance van Metallica luister/kijk hoe vreselijk erg ze 'lopen' (versnellen van tempo).
Misschien ligt bij Lars het "tempo waaraan ie gewend is" hoger, hij speelt gewoon te traag Neh. Hier nieuw filmpje van Metallica, allemaal spul over het nieuwe album. Er zitten wel uptempo nummers in, daar niet van
http://mcms-delivery.virtuebroadcasting.com/deliverMedia.asp?id=3B1BBDD1-5802-428F-B001-8875EFBCE65E

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-05-2003 13:16]

zaterdag 17 mei 2003 @ 21:38:46 #32
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_10499954
VET COOL!

Zojuist uitgevonden dat ik tegelijk jarig ben met Danny Carey, één van mijn twee grote helden

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_10504760
mmh...hopelijk heeft dat tegelijk jarig zijn dan een positieve invloed op je drumspel! Karma dude...

Goed, nu weet ik dus ook alles van die heel-toe techniek, nu alleen nog even de theorie omzetten naar de praktijk. Ach, paar weekjes oefenen (sorry buurman) en komt wel goed (hoop ik).

Hebben jullie met bands ook moeite om geschikte mensen te vinden (wanneer je die nodig hebt)? Sjeesus, zijn al weken op zoek naar een fatsoenlijke slaggitarist en een zanger(es). Om de een of andere reden komen er allemaal mensen die het wel leuk lijkt en zo, maar die er geen reet van kunnen...damn...
Mocht er dus nog iemand een zanger/zangeres/slaggitarist omgeving Groningen in de aanbieding hebben...cellisten, violisten, etc. is ook welkom, zolang het geen beginners zijn laat me weten!

For now...goodnight Saigon en slaap lekker

pi_10510973
quote:
Mee eens... Het valt mij op als ik naar een live-performance van Metallica luister/kijk hoe vreselijk erg ze 'lopen' (versnellen van tempo). Daar kan ik me echt aan ergeren, en het lijkt mij de taak van de drummer om dat in de hand te houden, maar daar slaagt Ulrich echt niet in...
De drummer is toch diegene die het ritme aangeeft? als iemand anders dan gaat versnellen valt ie toch automatisch buiten de maat?

of zie ik dat verkeerd

pi_10518105
quote:
Op zondag 18 mei 2003 14:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De drummer is toch diegene die het ritme aangeeft? als iemand anders dan gaat versnellen valt ie toch automatisch buiten de maat?

of zie ik dat verkeerd

Dat zie verkeerd, hij geeft het tempo aan

[Dit bericht is gewijzigd door daanharmsen op 18-05-2003 20:44]

zondag 18 mei 2003 @ 20:36:49 #36
24054 search64
Avec le grande
pi_10519183
quote:
Op zondag 18 mei 2003 14:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

of zie ik dat verkeerd

Nee das een drumcomputer. Een drummer anticipeert, en vangt versnellingen en vertragingen op.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_10519634
Hebben jullie ook wel eens dat je ergens op zit te oefenen wat moeilijk is, en opeens heb je het door, dan besef je dat het lukt en ga je nadenken en hoppa, het gaat fout?
Zat even te kutten met DB met die heel-toe techniek en ineens had ik m...totdat ik ging nadenken hehe. Maar het is dus potentieel aanwezig, komt wel goed! Drummer roeleert!!!! :Y:Y

[img] data-src="http://www.clicksmilie.de/sammlung/musik/music-smiley-026.gif " style="visibility:hidden;" border="0"[/img]

pi_10521706
quote:
Op zondag 18 mei 2003 20:54 schreef Nemephis het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat je ergens op zit te oefenen wat moeilijk is, en opeens heb je het door, dan besef je dat het lukt en ga je nadenken en hoppa, het gaat fout?
Zat even te kutten met DB met die heel-toe techniek en ineens had ik m...totdat ik ging nadenken hehe. Maar het is dus potentieel aanwezig, komt wel goed! Drummer roeleert!!!! :Y:Y

[afbeelding]

Drummen zit ergens in je onderbewustzijn, dat is een soort 2e persoonlijkheid, als die met de andere gaat communiceren knapt er iets.
pi_10546468
[quote]Drummen zit ergens in je onderbewustzijn, dat is een soort 2e persoonlijkheid, als die met de andere gaat communiceren knapt er iets.[/quote|

Klinkt een beetje als Hegel.... voor diegen die iets van filosofie afweten

pi_10547149
quote:
Op maandag 19 mei 2003 21:25 schreef Nemephis het volgende:
[quote]Drummen zit ergens in je onderbewustzijn, dat is een soort 2e persoonlijkheid, als die met de andere gaat communiceren knapt er iets.[/quote|

Klinkt een beetje als Hegel.... voor diegen die iets van filosofie afweten

twas gewoon maar een theorietje hoor
pi_10550924
maar wel een theorietje wat aardig klopt!

hebben jullie bij de weg ook een hekel aan die muzikanten met endorsements die na afloop van een concert hun kit in elkaar slaan? Zo van 'krijg toch wel een nieuwe', en dan maar kapot maken die Pearl/Tama/Sonor/Premier/etc. waar een normaal mens een jaar of wat voor moet werken... eikels

dinsdag 20 mei 2003 @ 22:32:12 #42
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10574111
quote:
Op maandag 19 mei 2003 21:45 schreef daanharmsen het volgende:
twas gewoon maar een theorietje hoor
Aan het begin van een chop oefening moet ik altijd nadenken, omdat ik hem nog niet helemaal doorheb. Ook met drumles, de leraar zegt dan gewoon, "probeer nog es?" tot het een beetje gaat klinken Gewoon vaak herhalen dan komt het wel goed. Alleen klinkt het natuurlijk soms aan het begin niet lekker strak, of met verkeerde/te weinig dynamiek etc.
quote:
Hebben jullie met bands ook moeite om geschikte mensen te vinden (wanneer je die nodig hebt)?

Een en al Ik zit nu een band die pop/rock speelt, maar het liefste zou ik gewoon in een metalband spelen. Of gewoon een band waardoor ik iets leer van de te repeteren nummers (fills die ik nog niet gespeeld heb, maatwisselingen, snelheid) etc. Dat heb ik niet zo bij de wat makkelijke nummers.

Dit moeten we tot nu toe voor juni kennen:
- Evanescence - Bring me te lofe
- Radiohead - Paranoid Andriod (ok, prima nummer)
- Red Hot Chili Peppers - By te way (ook wel leuk)
- Bad Candy - Spin me Around (dezer dagen soms aan het meedrummen, nummer kende ik nog niet)

Maar de gitarist in onze band zit ook nog in een andere progband (allemaal rond de 18 jaar) spelen veel van Dream Theater (leuk om te drummen, duurt ook lang voordat je een nummer kent trouwens, duidelijk langer dan bij normale popnummers). Die zoeken nu al 7 maanden naar een zanger(es) en toetsenist. Deze zaterdag komt voor het eerst een toetsenist jammen en spelen met hun, die zal wel aangenomen worden, want ze hebben weinig keus.

quote:
hebben jullie bij de weg ook een hekel aan die muzikanten met endorsements die na afloop van een concert hun kit in elkaar slaan?
Stoerdoenerij waarbij het publiek nou ook weer niet ZO'N extra plezierige avond heeft. Zonde.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 20-05-2003 22:42]

pi_10574664
Het drumwerk op de nieuwe cedee van De Dijk is zwaar okee
It's in the air tonight
  dinsdag 20 mei 2003 @ 23:40:23 #44
24054 search64
Avec le grande
pi_10575809
quote:
Op maandag 19 mei 2003 23:43 schreef Nemephis het volgende:
hebben jullie bij de weg ook een hekel aan die muzikanten met endorsements die na afloop van een concert hun kit in elkaar slaan? Zo van 'krijg toch wel een nieuwe', en dan maar kapot maken die Pearl/Tama/Sonor/Premier/etc. waar een normaal mens een jaar of wat voor moet werken... eikels
Nee vin ik schitterend.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_10576182
Mijn drums hebben geen eigen mening.. en anders sla ik erop...
  woensdag 21 mei 2003 @ 11:30:49 #46
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_10581295
Mensen ik heb een vraagje :
Ik ben in bezit van een Peace - DP 2001..echt zo'n Startersset
Maar nu dat ik mezelf begin te ontwikkelen,wordt mijn drumstel een beetje te min voor mij,en aangezien ik nog niet echt genoeg geld heb voor een Tama - Rockstar RS 522, ben ik van plan om die startersset van mij zeg maar te upgraden.Dus nieuwe vellen(Tama),een nieuw voet pedaal (Pearl - P 2000 Eliminator,nieuwe bekkens(Zildjian - A Custom Fast Crashes+nieuwe Stands)

Iemand advies?

SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_10586774
Kijk eens op marktplaats.nl, daar staan best toffe dingen voor niet teveel geld tussen. En Muziek-Collectief (weet niet wat de Duitste spelling is) in Duitsland (is te doen vanuit NL) heeft ook de wereld aan drumspullen die goedkoperder zijn dan in NL...
Een endorsement aanvragen ? Scheelt ook weer.

Ik heb destijds mijn drumstel van het wereldberoemde merk Powerbeat (< understatement ) helemaal uit elkaar gehaald, plastic van de ketels afgeropt (dat trilde heel irri mee), ding geschuurd en gespoten en weer in elkaar geschroefd, de ophangarmen vervangen door Pearl shit (dat was toch steviger) en goede vellen erop gegooit (Evans vellen).
Dat was al een hele vooruitgang, maar het zal toch nooit een écht drumstel worden ben ik bang

pi_10595570
quote:
Op maandag 19 mei 2003 23:43 schreef Nemephis het volgende:
maar wel een theorietje wat aardig klopt!

mooi dat het theorietje klopt

ja, daar erger ik me ook aan, dan kunnen ze hem beter aan mij geven

woensdag 21 mei 2003 @ 22:53:00 #50
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10597354
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 11:30 schreef TimoBasso het volgende:
Mensen ik heb een vraagje :
Ik ben in bezit van een Peace - DP 2001..echt zo'n Startersset
Maar nu dat ik mezelf begin te ontwikkelen,wordt mijn drumstel een beetje te min voor mij,en aangezien ik nog niet echt genoeg geld heb voor een Tama - Rockstar RS 522, ben ik van plan om die startersset van mij zeg maar te upgraden.Dus nieuwe vellen(Tama),een nieuw voet pedaal (Pearl - P 2000 Eliminator,nieuwe bekkens(Zildjian - A Custom Fast Crashes+nieuwe Stands)

Iemand advies?

Juist, marktplaats.nl 2e hands!!! Ik heb er al 3x iets gekocht, kun je prima afspraken maken met mensen. Er worden veel startersets 2e hands aangeboden, wat minder dure kits uiteraard, maar ik ben vaak een Swingstar/Rockstar/Export/Stage Custom etc. tegengekomen.

P.S.: Als jullie [recente] nummers tegengekomen waarbij je denk, "EUHJ vette drums!", die dan ook gewoon hier posten!

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2003 08:57]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')