quote:Dat ding van 1600 euro heeft dus gaasvellen? das wel mooi. Maar wel kleine padjes, 10" of zelfs 8?? Kun je ook samples INLADEN op dat ding?
Op maandag 11 augustus 2003 10:27 schreef HRR het volgende:
ik denk dat je je gouw zult vergissen hoor ! , bijv. die roland td's , met gaas vellen , als je het niet wist , dan is het net een echt drumstel , het enigste nadeel (naja nadeel :S ) is dat het er freaky uitziet
En Killingcupid, als je op 240BPM (ofzo) 16e noten speelt met op elke tompad telkens 4 aanslagen, en er zit tussen elke tompad 10cm ruimte (lucht) dan speelt dat gewoon niet comfortabel. Moet je die dingen tegenelkaar zetten, hehe, zit je daar met zo'n piele setje.
quote:Is dat niet een beetje overdreven? Ik hoor echt wel dat het een electrokit is bij die sample, superduidelijk toch....
je het niet wist , dan is het net een echt drumstel
quote:Ben benieuwd
Sorry , had geen tijd te recorden , komt nog wel
Maareh, die echo van die sample op vorige pagina kun je dus ook instellen? Zou wel tof zijn... Maar toch blijf ik 1600 euro en dan ook nog eens zo'n pedaal erbij (en ik liefst 2), dus totaal 1800 ozfo? (of nog meer) echt teveel om mee te beginnen, dan moet ik te lang sparen Alleen ik heb geen id hoe duur zo'n Yamaha DTXpress II is.
quote:1500 euro
Op woensdag 13 augustus 2003 23:25 schreef Yokozuna het volgende:
Alleen ik heb geen id hoe duur zo'n Yamaha DTXpress II is.
En om terug te komen op de bekkens van Nicko: hij gebruikt meerdere types door elkaar denk ik. Op de dvd kan je toch duidelijk paiste's zien staan.
Is er iemand hier die een Ayotte gaat vergelijken met die peace-shit. Ongeveer het zelfde dat je een Opel Kadett vergelijkt met een Rolls Roys. En dan druk ik het nog voorzichtig uit. Het is uberhaupt al een schande dat iemand de orginele vellen van een Ayotte set verwijderd. Ayotte is namelijk 1 van de weinige sets waarbij je de orginele vellen niet meteen bij aankoop hoeft te wisslen voor pinstripes van remo om te proberen om de klank nog enigzins te kunnen verbeteren.
Er wordt zelfs gesproken over een starterskit! Schande! Even voor de duidelijkheid. Ayotte is 1 van de exclusievere handgemaakte professionele topmerken. Geen produktiewerk. Wel eens een woodhoopkit naast die koekblikken van jou gezet? De tranen zullen in je ogen schieten. Het zal wel weer zo'n aanbiedingssetje zijn met de verkeerde 12" 13" en 16" maten toms en blikken deksels die zogenaamd bekkens moeten voorstellen. Wacht maar tot dat het eerste-de-beste klemmetje of standaard afbreekt? Hoe lang had je de set al? Een paar weken? Garantie??? Vergeet het maar... Onderdelen niet meer los verkrijgbaar......
Ik zou die leraar van je maar eens vragen naar zijn kennis over drums. Het wordt eens tijd dat ie zich achter zijn oren krabt of ie wel het juiste instrument bepeeld. Misschien is een blokfluit een betere optie voor hem. of had ie toevallig een bekende van hem die nog van z;n rotzooi af moest.
Met een goeie PA en geluidsman is er geen hond die het verschil kan horen tussen Ayotte en Peace (bijvoorbeeld). ???
Mijn eigen hond kan het verschil nog horen.
Sorry voor m'n nogal aggresieve reactie. Vat het niet persoonlijk op, maar ik kon het gewoonweg even niet laten om te reageren. Ik vind het prima dat je van die peace-shit aanschaft, maar je had beter kunnen kiezen voor een goede 2ehands set. Er is voldoende in de handel. Hier kun je namelijk nix mee.
De groeten!
quote:1530 incl . pedaal (kheb de pearl 100 nogwat
Op woensdag 13 augustus 2003 23:25 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ben benieuwd
en ook naar pics, hoe jij die opstelling maakt, want hihat spelen op zo'n pad lijkt me wel vaag.... Normaal bij hihat sla je ook op de rand, bij zo'n pad sla je dan toch tegen het kunststof aan ?
Maareh, die echo van die sample op vorige pagina kun je dus ook instellen? Zou wel tof zijn... Maar toch blijf ik 1600 euro en dan ook nog eens zo'n pedaal erbij (en ik liefst 2), dus totaal 1800 ozfo? (of nog meer) echt teveel om mee te beginnen, dan moet ik te lang sparen
Alleen ik heb geen id hoe duur zo'n Yamaha DTXpress II is.
Maar de echo's zijn in te stellen jah , en deze kit die je nu hoorde was niet een standaard kit, zitten namelijk 1024 geluiden bij , dus je kan altijd een moooooie kit samenstellen , ook zijn de bekkens te choken etc. en ze zijn dualtrigger, dus aan de bovenkant hoor je ander geluid , dan aan onder kant , ook kan je dus nog 2 extra toms erop aansluiten , en 1 extra bekken , en dan dubbelbase dus dan heb je (helemaal uitgebreid : )
dubbel base , hihat , 5 toms , 3 bekkens (met alledrie dual trigger) , en snare
quote:en we hebben hier een Ayotte verkoper in spé
Op donderdag 14 augustus 2003 11:34 schreef KnOcK_KnOcK het volgende:
EEN VERHAAL
quote:Nope......... Een trotse eigenaar van een exclusieve Ayotte Woodhoop Set.
Op donderdag 14 augustus 2003 11:41 schreef HRR het volgende:[..]
en we hebben hier een Ayotte verkoper in spé
quote:klopt...maar voor de rest is het allemaal bagger
Op donderdag 14 augustus 2003 19:39 schreef killingcupid het volgende:
Cesar Zuiderwijk?
ENORM overgewaardeerd!
quote:Ik heb het niet over techniek maar over drumstel setup, als je hihat 50cm links van je snare staat speelt dat ook gewoon niet comfortabel, ookal heb je goede polsen.
Techniek moet allereerst uit je polsen komen en als laatst uit je drumstel
Maargoed, ik probeer het zelf wel uit zo'n setje. Heb jij geen pic van je setup? (electrokit)
Ik heb vandaag een Dubbele bass gekocht voor m'n Yamaha stage custom adv set. (dus 2 pedalen he ) En ik ben erg tevreden
Ik kan het nog niet zo goed, maar ik was toch van plan er ééntje te kopen spoedig.
Maar voorlopig oefen ik nog vooral met m'n rechter voet door om toch eerst die 100% onder controle te hebben.
D.bass in fills is btw VET
grtz
quote:Ik heb een hekel aan fanatici. Je komt ze tegen in een Bentley, op een BMW motorfiets of achter een exclusief drumstel. Nothing personal maar mag iedereen hier zijn eigen mening hebben en ventileren? Daarbij zou jouw Aoytte niet zo exclusief zijn als er geen mensen als ik zijn die op een Piesje beginnen. Trouwens, ik heb een lekkerdere kruk
Op donderdag 14 augustus 2003 12:01 schreef KnOcK_KnOcK het volgende:[..]
Nope......... Een trotse eigenaar van een exclusieve Ayotte Woodhoop Set.
Verder heb ik ff een kwartiertje gespeeld op m'n kit om af te koelen. Ten eerste heb je te snel gelezen en ten tweede vind ik je nogal heftig reageren. Ik heb bij Tierolf een prachtige Ayotte gezien maar zo hebben Yamaha, Sonor en zelfs Pearl ook prachtige kits.
Laat me nou eerst maar leren drummen en geloof me, dat kan zelfs op lege wasmachinepoederdozen. Daarbij klinken die peace-ketels met de goede vellen prima. En met een importeur en een complete site is alles netjes na te bestellen (probeer maar, accessories/spareparts).
http://www.peacemusic.com.tw/
[Dit bericht is gewijzigd door Murgen op 24-08-2003 20:04]
quote:Los van het feit dat de meneer in kwestie misschien redelijk overtrokken reageerde en ook niet alles goed gelezen had, vind ik dat er niks mis is met mensen die blij zijn met wat ze gekocht hebben. Ik wil ooit een Sonor Designer gaan kopen, daar heb ik me al heel erg voor uit de naad gewerkt, en dat zal ik ook zeker nog veel moeten doen. Als ik dan eindelijk mijn droomkit kan kopen, mag ik er dan een beetje trots op zijn?
Op zondag 24 augustus 2003 19:12 schreef Murgen het volgende:[..]
Ik heb een hekel aan fanatici. Je komt ze tegen in een Bentley, op een BMW motorfiets of achter een exclusief drumstel. Nothing personal maar mag iedereen hier zijn eigen mening hebben en ventileren? Daarbij zou jouw Aoytte niet zo exclusief zijn als er geen mensen als ik zijn die op een Piesje beginnen. Trouwens, ik heb een lekkerdere kruk
roc 'n soc
quote:Ja
Op zondag 24 augustus 2003 21:14 schreef Metamorphozis het volgende:[..]
Los van het feit dat de meneer in kwestie misschien redelijk overtrokken reageerde en ook niet alles goed gelezen had, vind ik dat er niks mis is met mensen die blij zijn met wat ze gekocht hebben. Ik wil ooit een Sonor Designer gaan kopen, daar heb ik me al heel erg voor uit de naad gewerkt, en dat zal ik ook zeker nog veel moeten doen. Als ik dan eindelijk mijn droomkit kan kopen, mag ik er dan een beetje trots op zijn?
Wil zelf het liefst een Noble & Cooley kopen...maar ja...$$$$.
quote:Nouja, als je bijv. iets meer geld had gehad, voor bijvoorbeeld een Thunder Student- of Proline, dan had je een niet bijzonder veel betere kit gehad, alleen met wat betere hardware. Ik vind ze echt niet beter klinken. Een goed gestemde Peace set klinkt beter dan mijn Thunder kit
Op zondag 24 augustus 2003 22:39 schreef Murgen het volgende:[..]
Ja
Stel je voor dat ik nu gewoon niet meer kon uitgeven dan die Peace, mag ik dan ook trots zijn? We hebben dezelfde maand namelijk een piano gekocht
Trouwens, Tierolff? Die zit hier in Roosendaal Zitten ze in nog meer plaatsen?
quote:Yo Meta, gisteren avond op Atlantis trad Beef (Reggae band) hier op, supergoede muzikanten, die drummer ook geweldig. Hij speelde ook op een Sonor Designer, ik stond bijna vooraan. Uitversterkt klinkt zo'n kit echt een stuk anders dan akoestisch, maar in beide gevallen klonk hij geweldig. Dat lag ook aan de drummer, wat een groove en toffe fills! Ook die techniek, bij het warmspelen/soundcheck maakte hij even wat single en doublestroke rolls en ritmes uit de nummers die ze gingen spelen, SUPERsnel en zonder moeite, vingerwerk, prachtig om dat zo vloeiend uitgevoerd te zien!
Los van het feit dat de meneer in kwestie misschien redelijk overtrokken reageerde en ook niet alles goed gelezen had, vind ik dat er niks mis is met mensen die blij zijn met wat ze gekocht hebben. Ik wil ooit een Sonor Designer gaan kopen, daar heb ik me al heel erg voor uit de naad gewerkt, en dat zal ik ook zeker nog veel moeten doen. Als ik dan eindelijk mijn droomkit kan kopen, mag ik er dan een beetje trots op zijn?
Di-rect trad daarvoor ook op, ook met conservatorium drummer (en ook met Sonor kit geloof ik), maar Hansz van Beef speelde Jamie echt helemaal weg.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 25-08-2003 11:51]
Vandaag een Ride gekocht, 20 inch, een Paiste 802. Op je gemak met een stick alle Ride's proberen, het verschil horen in kwaliteit, geluid (en kosten) en die 802 was een goeie compromis.
Peace basspedaal is gewoon te goedkoop van constructie. Te zwaar, teveel weerstand en de constructie is niet stijf genoeg. Vanmiddag een Yamaha professional geprobeerd maar met een Tama naar huis gegaan. Scheld me nou niet de huid vol, die Tama doet het best. DW doe ik wel als ik echt kan drummen.
Heb ik spijt van die Peace? Ja en nee. Ja, omdat het alle waar voor zijn geld is en ik best wel kwijl als ik bij Tierolf Tama's, Pearls, Sonors en zelfs een Ayotte zie staan en nee omdat ik geen flauw idee had wat een drumstel was en wat ik wilde. 275 euro is in mijn geval geen zonde geld en dat ik nu al moet upgraden is ook geen probleem. Roc 'n soc stoel, Paiste Ride en basspedaal zijn goeie investeringen. Als ik de andere cymbals heb opgewaardeerd leggen we andere vellen op de ketels en dan gaat het echt wel klinken.
BTW, de Ride op de Pearl set in de winkel was ook niet alles ...
Iemand koffie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |