quote:Hetzelfde argument word ook gebruikt door fundamentalisten die de aanwezigheid van fossielen proberen te verklaren.
Dus de duivel wist vooraf al hoe het een en ander met Jezus in zijn werk zou gaan (geboortedatum, maagd, etc.) en heeft daarom die oude mythologien (soms duizende jaren VOOR christus verspreid onder de mensen)? Whoehahahah!!!!!
En dan is God ook nog zo dom dat hij zich heeft gehouden aan die geboortedatum, etc..
Dit kun je toch niet menen? Dit zijn toch uitvluchten om de waarheid maar niet te WILLEN zien?
[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 13-05-2003 15:21]
quote:Alles is mogelijk. Volgens de verhalen moet je god leren kennen door middel van het schrift. Van wie die schrift afkomstig is staat alleen in het schrift, dus uiteindelijk verkoop je je ziel aan een onbekende. Daarnaast, wie kan zich beter voordoen als het licht dan de duivel.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:21 schreef dazzle123 het volgende:
Kortom Jezus is gezonden door de duivel?
quote:Nee, krishna en consorten.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:21 schreef dazzle123 het volgende:
Kortom Jezus is gezonden door de duivel?
Trouwens, vervolg op Het mysterie Jezus
[Dit bericht is gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 13-05-2003 15:33]
quote:ja maar dat zijn details.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:08 schreef Viola_Holt het volgende:
We weten het wel, we geloven het alleen niet. En bij de gelovigen zijn de meningen nogal verdeeld over wat er nou inderdaad staat te gebeuren.
quote:dat ik zelf de nabijheid van Jezus voel. persoonlijk, geestelijk, spiritueel (da\'s inderdaad een rot-woord) in mn gedachten, in de dingen die ik doe, als ik praat tegen Hem, als Hij me troost,. Heeft het zin om dit helemaal aan je uit te leggen, als je zelf de moeite niet wilt doen het zelf ook te ervaren.
Waarin ervaar jij dat ?
quote:ik leef niet \"aan de hand van een boekje\",
Dat vind ik leven aan de hand van een boekje.
quote:Ja, maar hoe weet jij hoe die 'Heer' in elkaar steekt? Heeft hij dat tegen jou gezegd? Heb je toch ook uit een boekje?
Op dinsdag 13 mei 2003 15:27 schreef new_moon het volgende:[..]
ik leef niet \"aan de hand van een boekje\",
ik leef aan de hand van de Heer.
quote:En hoe weet je dan zo zeker dat Jezus de ware zoon van god is? Hij was immers niet de eerste. Lastige keus hoor. Ga je straks dood blijkt dat je de verkeerde handleiding te pakken had.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Nee, krishna en consorten.
Trouwens, vervolg op Het mysterie Jezus
quote:Kortom je bent bang de bus te missen? Je wordt gedreven door angst?
Op dinsdag 13 mei 2003 15:27 schreef new_moon het volgende:[..]
ja maar dat zijn details.
wie maakt zich nou druk over welke stoel die heeft in de bus, als het belangrijkste is dat de bus rijdt en je er in zit?
bij wijze van voorbeeld.
quote:
Religion is based on the observations of a primitive society and is never tested. Science is based on the observations of an advanced society and is constantly tested
quote:Maar hoe weet je dan dat het meer is dan een gevoel? Natuurlijk voel je iets als je gelooft in een liefhebbende vader en daar tegen praat. Waarom kun je niet inzien dat het projectie KAN zijn.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:27 schreef new_moon het volgende:
dat ik zelf de nabijheid van Jezus voel. persoonlijk, geestelijk, spiritueel (da\'s inderdaad een rot-woord) in mn gedachten, in de dingen die ik doe, als ik praat tegen Hem, als Hij me troost,. Heeft het zin om dit helemaal aan je uit te leggen, als je zelf de moeite niet wilt doen het zelf ook te ervaren.
quote:Nou die gok moeten we dan maar nemen! Jullie zien het christendom misschien als een tijdverspilling, maar wij niet
Op dinsdag 13 mei 2003 15:29 schreef dazzle123 het volgende:[..]
En hoe weet je dan zo zeker dat Jezus de ware zoon van god is? Hij was immers niet de eerste. Lastige keus hoor. Ga je straks dood blijkt dat je de verkeerde handleiding te pakken had.
quote:Ik denk dat zo'n beetje elk geloof is opgezet om mensen hoop te geven tijdens 'bange' dagen en ervoor te zorgen dat mensen zich beter gingen gedragen. (zie 10 geboden)
Op dinsdag 13 mei 2003 15:32 schreef Debs het volgende:[..]
Nou die gok moeten we dan maar nemen! Jullie zien het christendom misschien als een tijdverspilling, maar wij niet
quote:Dan mag ook van mij (lief hè
Op dinsdag 13 mei 2003 15:32 schreef Debs het volgende:
Nou die gok moeten we dan maar nemen! Jullie zien het christendom misschien als een tijdverspilling, maar wij niet
quote:Ik heb het gemist ... korte samenvatting?
Op dinsdag 13 mei 2003 15:35 schreef erikh het volgende:
Jongens toch, als jullie het nou willen weten vragen jullie het toch gewoon aan die 2 gasten die een paar weken geleden in Kopspsijkers te gast waren
quote:Doe ik dan dan??
Op dinsdag 13 mei 2003 15:35 schreef Koerok het volgende:[..]
Dan mag ook van mij (lief hè
), maar noem je geloof, i.t.t. het mijne, dan geen spirituele rijkdom. Doe niet alsof wij verloren schapen zijn die hun uiterste best te moeten doen om bij de kudde (met de waarheid in pacht) terug te komen.
quote:Ik ben Christelijk opgevoed door mijn ouders en ik ga nog steeds bijna elke zondag 1 keer naar de kerk (vroeger 2 keer, maar goed). Ik voel dus op geen enkele manier de aanwezig heid van Jezus en/of de Christelijke God en ik voel me ook op geen enkele manier verbonden met de bijbel. Een dominee in de kerk wist eens een voorbeeld te vertellen van iemand die na het lezen van de bijbel zeker wist dat dat het ware boek was, maar zoiets heb ik dus ook totaal niet. Het is niet dat ik het niet wil hebben, sterker nog, ik zou dolgraag gevoelsmatig zeker willen weten dat de bijbel juist is, dan kan ik ook mijn zoektocht naar het ware geloof staken.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:27 schreef new_moon het volgende:
dat ik zelf de nabijheid van Jezus voel. persoonlijk, geestelijk, spiritueel (da\'s inderdaad een rot-woord) in mn gedachten, in de dingen die ik doe, als ik praat tegen Hem, als Hij me troost,. Heeft het zin om dit helemaal aan je uit te leggen, als je zelf de moeite niet wilt doen het zelf ook te ervaren.
[..]ik leef niet \"aan de hand van een boekje\",
ik leef aan de hand van de Heer.
ten tweede is het het ALLER mooiste boek wat ooit geschreven is. (VIND IK)
quote:As I told earlier.. Weet je wel zeker dat alles wat je in je opvoeding hebt meegekregen juist is? Is best gezond daaraan te twijfelen..
Op dinsdag 13 mei 2003 15:38 schreef Cybje het volgende:Ik ben gelovig opgevoed, dus het is ook niet zo dat je je opeens verbonden voelt met Jezus omdat je nou eenmaal zo opgevoed bent.
quote:Neuh, is er eentje en iedereen krijgt een stukje
Of bestaan er gewoon meerdere Goden en krijgt iedereen z'n persoonlijke God toegewezen ofzo?
quote:Dat vind ik dus nergens op slaan! Natuurlijk hebben zijn/haar (??) ouders hun best gedaan om het goede over te dragen.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:42 schreef Mariel het volgende:[..]
As I told earlier.. Weet je wel zeker dat alles wat je in je opvoeding hebt meegekregen juist is? Is best gezond daaraan te twijfelen..
quote:Het gaat er niet om of zijn/haar ouders hun best hebben gedaan. Het gaat erom dat zijn/haar ouders er weleens naast kunnen zitten.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:49 schreef Debs het volgende:[..]
Dat vind ik dus nergens op slaan! Natuurlijk hebben zijn/haar (??) ouders hun best gedaan om het goede over te dragen.
En je maakt toch allemaal op een dag zelf de beslissing of je gelooft
of niet??
quote:Sorry, jij niet, maar een aantal anderen wel. Ik reageerde op jouw, maar was eigenlijk meer gericht aan new_moon en polleke.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:38 schreef Debs het volgende:
Doe ik dan dan??
quote:Ik weet zeker dat die dat hebben gedaan. Maar is per definitie alles wat zij hebben overgedragen goed? Ik denk dat het best gezond is om alles kritisch te bekijken, en eventueel te filteren. Door vast te houden aan wat ouders hebben overgedragen kun je nl. jezelf ook enorm verblinden.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:49 schreef Debs het volgende:[..]
Dat vind ik dus nergens op slaan! Natuurlijk hebben zijn/haar (??) ouders hun best gedaan om het goede over te dragen.
quote:Die beslissing maak je niet, je beslist alleen wat je gelooft. Er is niemand zonder geloof..
En je maakt toch allemaal op een dag zelf de beslissing of je gelooft
of niet??
quote:Ja maar hij ( of zij natuurlijk) zegt zelf dat hij elke zondag 2 keer in de kerk zat, en ik denk niet dat de kerk er naast zat! Ik snap best wel wat jullie bedoelen maar hij heeft ook genoeg "ware" dingen over het christendom gehoord, dus als hij niet gelooft ligt dat bij hem.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:51 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Het gaat er niet om of zijn/haar ouders hun best hebben gedaan. Het gaat erom dat zijn/haar ouders er weleens naast kunnen zitten.
quote:Waarom zou de kerk er niet naast kunnen zitten?
Op dinsdag 13 mei 2003 15:54 schreef Debs het volgende:[..]
Ja maar hij ( of zij natuurlijk) zegt zelf dat hij elke zondag 2 keer in de kerk zat, en ik denk niet dat de kerk er naast zat! Ik snap best wel wat jullie bedoelen maar hij heeft ook genoeg "ware" dingen over het christendom gehoord, dus als hij niet gelooft ligt dat bij hem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |