abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27130770
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:40 schreef ChrisJX het volgende:
Ik neem aan dat m'n OV gewoon geldt op Texel?
Nee, het openbaar vervoer gaat hier per paardentram en betalen werkt via ons unieke schelpenruilsysteem. Wel even iets om op te letten dus.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_27132648
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 21:47 schreef Pizza_Shooter het volgende:

Nee, het openbaar vervoer gaat hier per paardentram en betalen werkt via ons unieke schelpenruilsysteem. Wel even iets om op te letten dus.
*Blij is dat ze haar OV vorige maand nog geupgrade heeft naar de amish-versie

Het kon zijn dat je bij de Texelse vervoerder (weet ik veel, misschien doet de TESO ook de bussen wel) moet bijbetalen ofzo.
pi_27132774
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 22:29 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

*Blij is dat ze haar OV vorige maand nog geupgrade heeft naar de amish-versie

Het kon zijn dat je bij de Texelse vervoerder (weet ik veel, misschien doet de TESO ook de bussen wel) moet bijbetalen ofzo.
Nee hoor, er rijden gewoon bussen van Connexxion rond. TESO staat ook voor Texels Eigen Stoombootmaatschappij, dus die houden het dan ook bij stoomboten.
- Beverly Sills
pi_27133334
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 22:32 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Nee hoor, er rijden gewoon bussen van Connexxion rond. TESO staat ook voor Texels Eigen Stoombootmaatschappij, dus die houden het dan ook bij stoomboten.
Iets staat me bij dat de TESO in haar begindagen (nou ja, iets later) ook buslijnen exploiteerde

EDIT: Jaha, ik wist het
http://www.texel-plaza.nl/texela-z/show.php?id=555
quote:
TESO werd in 1942 eigenaar van de autobusdiensten op het eiland.
pi_27139144
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 22:42 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Iets staat me bij dat de TESO in haar begindagen (nou ja, iets later) ook buslijnen exploiteerde

EDIT: Jaha, ik wist het
http://www.texel-plaza.nl/texela-z/show.php?id=555
[..]
Oh, dat wist ik niet eens. Nouja, das dus nu niet meer zo.

Verder vaart er overigens vanaf 1 juni de nieuwe boot, dus als jullie begin juni gaan heb je grote kans dat je daarmee vaart.

- Beverly Sills
pi_27139182
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 07:40 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet eens. Nouja, das dus nu niet meer zo.

Verder vaart er overigens vanaf 1 juni de nieuwe boot, dus als jullie begin juni gaan heb je grote kans dat je daarmee vaart.

[afbeelding]
Dat gaat hip worden
pi_27139189
Discotheek de Toekomst is wel leuk en café SamSam! Ik vond het publiek vorig jaar in de Toekomst alleen een beetje laag.. (zowel qua leeftijd als gedrag)
pi_27139972
En behalve de uitgaansgelegenheden zijn er nog meer dingen leuk op Texel? Uitgaan kan ik overal, tenslotte
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:24:34 #134
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_27146086
Ecomare, Indoor-kartbaan, schapen neuken, enz.
pi_27177181
Ik heb niets met zeehondjes, karten kan ik overal en schapen neuken laat ik jou over.

Andere suggesties?
pi_27177518
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:22 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb niets met zeehondjes, karten kan ik overal en schapen neuken laat ik jou over.

Andere suggesties?
Als jullie het weekend van 4 en 5 juni gaan is er het Tevoko buitentoernooi, maar dan moet je eigenlijk wel van volleybal houden..

- In Oudeschild een leuke haven voor plezierjachten en kottervissers. Daar kan je desgewenst ook een tocht maken om zeehonden te spotten of garnalen te vangen.

- De vuurtoren noemde je zelf al en is misschien ook wel leuk, al is er verder niet echt zoveel te doen.

- Zolang je aan de westkust blijft kun je overal wel een strandwandeling maken, aan de oostkust is namelijk alleen een dijk.

- Op maandag is er altijd markt en op woensdag 'folkore', al moet je daar wel van houden.

- Op dinsdagavond zijn er vaak zomeravondconcerten, al weet ik niet exact wanneer die weer beginnen.

Verder zijn er tal van cafés en andere uitgaansgelegenheden. Zou gewoon even langs het VVV gaan om te kijken wat er allemaal te doen is, ben namelijk vast nog een hoop vergeten.

Als je nog een leuke bed & breakfast zoekt, zou je eens bij www.uit-en-thuis.com kunnen kijken. Persoonlijk heb ik daar goede ervaringen mee.
- Beverly Sills
pi_27177607
Texel is pauper alleen maar boeren, inteelt en hillbilly's daar. Wij hadden ruzie met de locale jongeren, kwam er politie aan begint in 1 keer op ons in te rossen met knoppels en die inteelt jongeren maar lachen.

Stakkers
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_27181060
We zitten in De Koog, dacht ik

Ik was van plan (als Nolius het wil ) om een fietstocht over (een deel van) het eiland te maken. En dan gelijk langs de vuurtoren te fietsen De haven in Oudeschild klinkt ook leuk. En als het lekker weer is wil ik naar het strand
pi_27795623
We hebben keiveel gezien en gedaan

Straks foto's en verhaal

En is een nieuw topic iets? Of gewoon in deze?

En die nieuwe boot van de TESO hebben we niet gezien trouwens...
  Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 08:18:19 #140
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_27795655
Reisverslagen zien wij heel graag in aparte topics. Dat verdienen reisverslagen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_27795662
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 22:32 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Nee hoor, er rijden gewoon bussen van Connexxion rond. TESO staat ook voor Texels Eigen Stoomboot maatschappij onderneming, dus die houden het dan ook bij stoomboten.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_27796040
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 08:19 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Oh, je hebt gelijk. Stom.

Verder is de nieuwe boot inderdaad uitgesteld en gaat ie pas 8 juli full time varen, geloof ik.
- Beverly Sills
pi_27796304
Kan iedereen gebeuren.

Ik heb over twee weken een handboogtournooi op Texel, misschien datik er nog een paar dagen eerder heen ga om wat te vliegeren en zo. En weer wat oude bekenden opzoeken.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 10 juni 2005 @ 09:08:55 #144
120631 513.guzzstyle
NoCrapSmugglers!!
pi_27796412
pfffffffff, die tent op het strand is niet goed voor het hoofd en de portomonai
valt het je niet op, dat jou lawaai altijd veel minder luid is dan die van iemand anders.
Heerlijk Helder Heineken.
een lekkere vriendin heb je nooit alleen.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 09:30:57 #145
98036 -calimero-
Zonder ei...
pi_27796823
Dit jaar maar eens op Texel kijken of dat wat is, heb Terschelling nou wel gezien...
Save a mouse, eat a pussy.
pi_27810377
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 08:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Reisverslagen zien wij heel graag in aparte topics. Dat verdienen reisverslagen.
Woeiiiiiii, gewoon een topic 'Reisverslag Texel' openen?

Ik vroeg me trouwens één ding af, hoe kom je van Texel naar Vlieland Er was maar één bootje die twee keer per dag voer en daar konden alleen voetgangers en fietsers op. Bovendien kon ik op de landkaart ook geen pont tussen het vasteland en Vlieland ontdekken, wel naar Texel, Terschelling en Ameland.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 13:20:42 #147
98036 -calimero-
Zonder ei...
pi_27831731
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 16:57 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Woeiiiiiii, gewoon een topic 'Reisverslag Texel' openen?

Ik vroeg me trouwens één ding af, hoe kom je van Texel naar Vlieland Er was maar één bootje die twee keer per dag voer en daar konden alleen voetgangers en fietsers op. Bovendien kon ik op de landkaart ook geen pont tussen het vasteland en Vlieland ontdekken, wel naar Texel, Terschelling en Ameland.
Van het vaste land naar Vlieland moet je in harlingen opstappen, op de zelfde plek als naar Terschelling.
Save a mouse, eat a pussy.
pi_27831775
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:20 schreef -calimero- het volgende:
Van het vaste land naar Vlieland moet je in harlingen opstappen, op de zelfde plek als naar Terschelling.
Maar met de auto kun je niet van Texel naar Vlieland komen?
pi_27831881
Nope.
pi_27831926
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:26 schreef Icelus het volgende:
Nope.
En die vage boot tussen Texel en Terschelling ging ook nog maar eens één keer per dag Maar goed, zo'n lijntje zal dan wel niet rendabel zijn ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')