quote:Ben ik helemaal met je eens. Iedereen mag zo zijn eigen mening hebben of dat nu links of rechts is maar laat iedereen gewoon in zijn waarde en als je dat niet kan gebruik dan geen geweld daar schiet je verders ook niets mee op..
Op dinsdag 13 mei 2003 08:37 schreef Trance4Ever het volgende:
Ik zelf ben (een beetje) donker en heb bijna ruzie gehad met zon skinhead/neo nazi figuur. Je zult mij nooit van mn leven op een HC feest zien, niet alleen om die extreme mensen (niet iedereens is zo) maar ook de agressieve sfeer die er hangt trek ik niet.
De laatste 2 jaar ga ik steeds meer naar Tekno feesies; geen idiote toegangsprijzen (gewoon geen) drank is goedkoop (1 euro halve liter) de sfeer is echt veeeel beter, gewoon een beetje praten, art bekijken van die gasten, graffiti maken / bekijken... Stukkie beter naar mijn gevoel!
Oh ja, en er wordt tegenwoordig ook wel hardcore gedraaid + dat de Tekno stroming tegenwoordig heel erg naar hardcore toe hangt
quote:En vergeet Paul Elstak niet.
Op dinsdag 13 mei 2003 08:37 schreef Trance4Ever het volgende:
Ik zelf ben (een beetje) donker en heb bijna ruzie gehad met zon skinhead/neo nazi figuur. Je zult mij nooit van mn leven op een HC feest zien, niet alleen om die extreme mensen (niet iedereens is zo) maar ook de agressieve sfeer die er hangt trek ik niet.Ik snap het trouwens niet, veel hardcore DJs die de scene groot hebben gemaakt zijn zwart. Darkraver en de ene helft van BassD & King Mathew zijn zwart, en ook Gizmo is half buitenlands (toch??)
Had ik nog nooit gezien...
Of dit klopt weet ik niet. Maar dit heb ik er altijd van begrepen.
quote:Geef je gelijk
Op dinsdag 13 mei 2003 11:30 schreef ook_gek het volgende:
Het is echt niet zo dat iedereen een hekel had aan buitenlanders. Het was maar 5%.Of dit klopt weet ik niet. Maar dit heb ik er altijd van begrepen.
quote:
Op maandag 12 mei 2003 23:16 schreef DeStedebouwer het volgende:
En toch vind ik het fijn als ik op een feest ben en ik zie een keer geen marokkanen die ergens in een hoek iedereen uitdagend aan staan te kijken.Ontspannen sfeertje. Houden zo.
quote:Zo relaxt is de sfeer dus niet altijd
Op dinsdag 13 mei 2003 08:35 schreef lampie_666 het volgende:
Mijn broertje is gabber en hij gaat vaak naar hardcorefeesten. Meestal gaat ie vaak met een hele groep mensen stappen. Ik ken de meeste van zijn vrienden wel allemaal wel toffe gasten het enige is dat ze neo`s zijn. Ze gaan voornamelijk om te feesten en te rellen, vaak tegen buitenlanders maar ook heel vaak tegen anti facisten. vooral als ze opmerkingen maken over de kleding van de mensen die er lopen.Je kan ze herkennen aan lonsdale kleding liefst lichte kleuren en kisten met of zonder witte veters en als je dan een opmerking maakt dan slaan ze erop los.
Ik ben er zelf al een aantal jaren niet meer geweest hardcorefeesten omdat er teveel van dit soort dingen gebeuren. Ik hoor teveel verhalen dat ze toch weer gaan vechten en hoor ook dat de sfeer heel erg agressief is, niet alleen tegen buitenlanders maar ook onder elkaar er is altijd wel een knokpartij binnen of buiten....
Overigens ben ik vroeger zelf 1x naar een hardcore feest in de Fun in Zaandam geweest. Vrij relaxte sfeer toen.
WEL een zooi gasten en dames die eruit zagen als neo nazi's (sommigen zelfs bretels). [sub[(En ja ik was op de hoogte van het gabberkapsel, en kon hier onderscheid tussen maken. Dat hadden een paar uit de groep met wie ik was ook)[/sub]. Ook hoorde ik van vrienden van me die wel in de gabberscene zaten bij wie ik uit de buurt moest blijven. Alles verliep op zich vrij goed en zoals ik al zei was de sfeer die avond vrij relaxt, ik denk dat de groep nazi's toch nog iets te klein was om te rellen.
Verder las ik vroeger ook regelmatig feestverslagen (op terrornet dacht ik) en volgens die reviews brak op een gegeven moment als ik zo een schatting moet maken op een kwart of meer van die 'bekendere' feesten vechten uit. Zeker die in Belgie. En meestal werden feestgangers met een ander tintje eruitgepikt...
Hardhouse feesten ben ik iets vaker geweest, naar mijn mening een stuk minder die eruit zien als nazi's, maar toch geen perfecte sfeer. Ik ervaar daar toch nog een wat meer agressieve sfeer, maar deze is in tegenstelling tot de hardcore feesten zover ik weet nooit specifiek gericht tegen buitenlanders.
Nee, als we het over sfeer hebben, geef dan maar de trance feesten. Daar is (of was) tenminste nog het meest sprake van zo'n 'relaxte' 'iedereen mag iedereen' sfeer. Techno feesten hebben btw ook echt een relaxt sfeertje. Lijkt er altijd op alsof het daar meestal echte muziekliefhebbers zijn die echt komen om lekker te dansen. Is natuurlijk ook een stuk relaxtere muziek
Dat soort feesten kom ik dan ook het liefst.
Op de laatste drie feesten, hardhouse, techno en trance zie je trouwens behoorlijk veel buitenlanders. Op gabberfeesten zijn het gok ik (vooral afgaand op wat ik hoor) meestal vrij weinig en meestal de jongens of meisjes die toevallig als enige buitenlander in een blank dorpje zijn opgegroeid (waar overigens niks mis mee is, dus begrijp me niet verkeerd).
[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 13-05-2003 11:50]
quote:niet echt meer.
Op dinsdag 13 mei 2003 11:56 schreef Cart_man het volgende:
Vroegah waren het ook voetbalsupporters van verschillende clubs die met elkaar vochten bij Hardcorefeesten. Weet niet of dat nog steeds zo is.
quote:Beetje jammer alleen dat die NSDAP gast gewoon 5 min op het podium kon staan, met de security kon lullen. En er niet uitgeflikkerd werd. Hoe bedoel je slecht beleid.
Op dinsdag 13 mei 2003 12:41 schreef Hymn het volgende:
hmm, kvind zelf dat et neo nazi volk minder wordt, voornamelijk omdat de meeste organisatoren gewoon een bericht 'uitzenden' dat ze niet welkom zijn, op hellraiser vonden een paar mensen et nodig om hun handje in de lucht te gooien maar ze hadden hun handje nog geen 5 sec in de lucht en er stonden al 4 security klerekasten om hun heen :p .
die lui werden er ook meteen uitgeschopt
Maar het word wel beter op feesten.
quote:mja, heb ik zelf niet gezien
Op dinsdag 13 mei 2003 12:48 schreef MissX het volgende:[..]
Beetje jammer alleen dat die NSDAP gast gewoon 5 min op het podium kon staan, met de security kon lullen. En er niet uitgeflikkerd werd. Hoe bedoel je slecht beleid.
Maar het word wel beter op feesten.
maar et wordt idd beter godzijdank
Toen ik nog naar gabberfeesten ging had ik gewoon haar. Alleen doordat moeder natuur (helaas) haar werk doet, voelde ik mij min of meer gedwongen om maar alles ervan af te halen (voelde ik me persoonlijk zekerder door).
Dus ik ga met een kaalgeschoren kop door het leven. Er zijn ook genoeg mensen die me nastaren zo van 'daar loopt weer zo'n nazi'. Maar ik ben er dus geen.
quote:Ik ga toch ook niet met een GL shirt en een bord met "Stem op Femke" rondlopen op een feest.
Op dinsdag 13 mei 2003 12:41 schreef Hymn het volgende:
hmm, kvind zelf dat et neo nazi volk minder wordt, voornamelijk omdat de meeste organisatoren gewoon een bericht 'uitzenden' dat ze niet welkom zijn, op hellraiser vonden een paar mensen et nodig om hun handje in de lucht te gooien maar ze hadden hun handje nog geen 5 sec in de lucht en er stonden al 4 security klerekasten om hun heen :p .
die lui werden er ook meteen uitgeschopt
Maar helaas draait het niet echt om de politiek zelf, maar vaak meer om het stoer doen met een 'verboden' imago (iig bij heel veel jonge mensen). "Kijk mij/ons eens stoer zijn met de rechterhand in de lucht."
Ik heb op 5 mei zoiets gezien: een groepje gabbers dat het nodig vond om met de rechterhand in de lucht gaan staan (bij een goa-trance feestje). Vind het toch wel triest dat het juist op zo'n dag, waar 's middags ook nog een defile met oud-verzetstrijders langs is gekomen, je zoiets doet. ![]()
En Nijmegenaar, volgens mij is kaal ook wel een redelijk algemeen modebeeld. Als je in normale kleding rondloopt zou ik er iig niets negatiefs overdenken.
[Dit bericht is gewijzigd door Sassie op 13-05-2003 13:48]
quote:Das waar, maar op thunderdome waren van die marokanen die alle drank dat daar te halen viel, meegapten, en toevallig kreeg ik telkens drinken van ze in mijn handen gedrukt
Op maandag 12 mei 2003 23:16 schreef DeStedebouwer het volgende:
En toch vind ik het fijn als ik op een feest ben en ik zie een keer geen marokkanen die ergens in een hoek iedereen uitdagend aan staan te kijken.Ontspannen sfeertje. Houden zo.
quote:idd, is wel nodig denk ik, je krijgt steeds meer van die neonazi's geloof ik
Op dinsdag 13 mei 2003 14:13 schreef Darkinforcer het volgende:
tsja op de wat grotere commerciële feesten zijn meer kleurtjes.
Maar goed zo gaat dat er tegenwoordig op veel plekken aantoe, altijd wel opstootjes, vechtpartijtjes enzovoorts.Best jammer, zeker ook voor de scene.Strenger deurbeleid en streng binnenbeleid zou moeten werken.
quote:
Op maandag 12 mei 2003 23:28 schreef Darkinforcer het volgende:[..]
white man pretending to be black => wigger
black man preting to be white => zwabber?
maar daar moet je dus gewoon schijt aan hebben, het gaat bij zo'n feest om de muziek en om uit je dak te gaan en dat denken zij ook, dus zullen ze zich op zo'n feest gewoon rustig houden
elke vrijdag in almere is er in de cobra een hardcorefeest en daar staan buiten ook nog weleens wat buitenlanders en ik vind het heel jammer maar er is elke week toch weer gezeik, en meestal komt dat ook maar door 1 persoon, die de rest van de gabbers opstookt, en dan krijgen ze dus elke keer ruzie omdat ze elkaar alleen maar aankijken en dat is gewoon zulk kinderachtig gedrag
en dat alle kale gabbers die lonsdale dragen neo-nazi's zijn is ook helemaal niet waar! mijn vriend is kaal en een gabber en draagt lonsdale maar zijn beste mattie is een neger!
Maar het klopt wel dat er niet echt veel niet nederlanders op hardcore feesten rond lopen, ze zijn er.
Anyway, ik zou zeggen, ga gewoon een keer met een groep naar een feest en vermaak je en let niet op de neo's. Doe ik ook altijd, gewoon negeren die hap, ik kom voor de muziek en daar zal ik dan ook voor gaan
quote:Nee, tuurlijk zie je ze nauwelijks... op R&B 'feesten' zie je toch ook nauwelijks blanken.
Op maandag 12 mei 2003 22:59 schreef Darkinforcer het volgende:
Wat ik me nou eens afvroeg of je op zulke feesten, dus hardcore, hardstyle e.d ook weleens donkere mensen ziet.Ik had weleens gehoord van een neger maar hoevaak zie jij nou een gekleurde op zo een feest rondlopen.Ik ben zelf ook gekleurd en ik hou van hardcore, dus echte stevige beat, maar ik wil niet als scum in de uithoek worden gedreven door perhaps (neo-nazi''s) enzovoorts.Hier in het dorp vind ik het wel met de gabbers enzo komt omdat ik maar een halfbloedje ben en ik ze goed ken.Maar het is duidelijk af te lezen dat ik niet nederlands ben dus.
Maar even samengevat, geeft dat problemen en ja hoevaak zien jullie nu gekleurde mensen op zulke feesten rondlopen. ( ik heb het dan niet over die softrance troep zoals sensation e.d daar lopen ze zat ) maar dus de echte hardere feesten..
Btw ik weet niet of ik in het goede subforum heb gepost, maar move hem maar als tie niet goed staat. Thanks
Ik hoef die nazi's niet, maar van die turken die alleen maar komen om ruzie te zoeken hoef ik ook niet.
Dus ik vind het wel lekker rustig.
En het zijn meer skins op hcfeesten dan nazi's en veel mensen denken dat dat hetzelfde is, wat dus niet zo is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |