erg leuk voor de beginner, veel opties...wel in het engels, maar veel uitleg en een uservriendelijke database
gevorderden: sonar, cubase, project 5, reason, ...
experts: nuendo, protools, ...
Voor verschillende soorten muziek heb je verschillende programma's... Zeg eens wat voor soort muziek je wilt maken, welke instrumenten je bespeelt en wat je 'niveau' is, misschien kan iemand je dan wat beter helpen.
Sequencers: Cakewalk, Cubase, Logic
Trackers: Fasttracker, Renoise, Sk@leTracker, ImpulseTracker, Jeskola Buzz,...
quote:(niet voor mij in ieder geval
Op maandag 12 mei 2003 19:03 schreef _GdR_ het volgende:
Reason.
quote:Je bedoelt Magix Music Maker? Da's kinderspul. Met FL kun je in ieder geval al echt aan de slag.
Op maandag 12 mei 2003 19:09 schreef WeirdMicky het volgende:
fruityloops kan je ook al een hele berg mee als beginner hoorweet niet of je t echt kan vergelijken met magix, maar ok
quote:hij poste t al over dat t beiden echt beginners is, al springt fruityloops er dus echt wel uit
Op maandag 12 mei 2003 18:58 schreef ianweeks het volgende:
beginners: fruity loops, magix, acid, ...
maar ok, de topicstarter moet zelf maar goed zeggen wat zn eisen zijn
quote:Hey bedankt, mm t gaat me vooral om het maken van housemuziek en experimentelen
Op maandag 12 mei 2003 18:58 schreef ianweeks het volgende:
beginners: fruity loops, magix, acid, ...gevorderden: sonar, cubase, project 5, reason, ...
experts: nuendo, protools, ...
Voor verschillende soorten muziek heb je verschillende programma's... Zeg eens wat voor soort muziek je wilt maken, welke instrumenten je bespeelt en wat je 'niveau' is, misschien kan iemand je dan wat beter helpen.
quote:zijn deze loadbaar via kazaa?
Op maandag 12 mei 2003 19:00 schreef MSXUser het volgende:
Wat voor soort programma zoek je? Knippen en plakken met samples, echt sequencen (met notenbalken, enz.) of een 'tracker' (Amiga Module/Fasttracker)?Sequencers: Cakewalk, Cubase, Logic
Trackers: Fasttracker, Renoise, Sk@leTracker, ImpulseTracker, Jeskola Buzz,...
quote:De Trackers zijn zelfs freeware
Op maandag 12 mei 2003 19:58 schreef Martijn23 het volgende:
zijn deze loadbaar via kazaa?
Echte sequencers zijn duur, maar ze werken wel erg prettig. Renoise heeft het voordeel dat je naast samples ook VSTi en MIDI kunt gebruiken. Met Buzz volgens mij alleen VST effecten.
quote:in de winkel.
Op donderdag 29 mei 2003 15:45 schreef nlboy het volgende:
waar kan ik Reason 2.5 downloaden?
quote:het voordeel van buzz is weer dat je die machines eindeloos door kan linken en dat weet ik niet van renoise ..
Op maandag 12 mei 2003 20:30 schreef MSXUser het volgende:[..]
De Trackers zijn zelfs freeware
http://www.renoise.com
http://www.skale.org/
http://www.buzzmachines.com/Echte sequencers zijn duur, maar ze werken wel erg prettig. Renoise heeft het voordeel dat je naast samples ook VSTi en MIDI kunt gebruiken. Met Buzz volgens mij alleen VST effecten.
quote:als je dat wil doen moet je eerst samples nemen van de mp3, dit kun je heel goed doen met Cool Edit (pro). Daar kun je geluiden, waves en mp3 mee bewerken opnemen bla bla. En met de pro versie kun je zelfs een x aantal sporen bewerken. Erg uitgebreid.
Op zaterdag 11 oktober 2003 12:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Kun je met deze programma's ook zelf mixen maken welke opgebouwd zijn uit stukken of stukjes van bestaande mp3's?
quote:En dat kan met Cool Edit Pro? Kun je dan ook effecten toevoegen en zo?
Op zaterdag 11 oktober 2003 12:15 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
als je dat wil doen moet je eerst samples nemen van de mp3, dit kun je heel goed doen met Cool Edit (pro). Daar kun je geluiden, waves en mp3 mee bewerken opnemen bla bla. En met de pro versie kun je zelfs een x aantal sporen bewerken. Erg uitgebreid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |