Weet je nog? Dat ik je vond, in een dierenwinkel? Dat ik je kocht, samen met Jessica, en dat je onze liefdesbaby was? Jij, stoere bruine, nieuwschierige rat? Weet je nog dat ik je diezelfde avond mee had gesmokkeld naar haar huis, in een kartonnen doos, achter in mijn rugzak? Dat mocht eigenlijk niet. Er was een of andere vreemde veeziekte, en er mochten daar geen vreemde dieren komen. Stiekem waren we toen he? Weet je nog, van je kooi? Op het bureau? Je stoere 3 verdiepingen tellende flat? Waar je je holletjes had?
Over holletjes gesproken, weet je nog van die keer dat je een holletje had gebouwd in de -gelukkig voor jou- uitstaande server? Dat ik toen alle flatcables en voeding heb moeten vervangen? Of die keer dat je mijn muisballetje had stukgeknaagd en die niet meer fatsoenlijk wilde rollen? Of de vele keren dat je je op slinkse wijze langs de radiatoren naar de grond liet glijden en daarna de trap naar de zolder beklom? Dat ik je elke keer, midden in de nacht daarweg plukte? En dat ik er na een tijdje achterkwam dat je ook zelf wel terugkwam als ik je de tijd gaf? Ha, en natuurlijk het oude kledingkapotbijtritueel. Ik zal de lidtekens met trots dragen Che.
Of die keer dat je me pijn had gedaan. Toen ik je poot om wou trekken met een pen, op de kaart voor dat meisje. Dat je toen besloot dat je het er niet mee eens was, en dat je bereid was om jou standpunt met je tandjes te verdedigen. Of al die keren dat je weer op werd gesloten in je kooi, omdat je toch van mening was dat al het voedsel wat op het bureau stond van jou was?
Of natuurlijk die keren dat je weer eens geen aandacht had gekregen, en je het nodig vond om je hele lijf in de strijd te gooien om maar mijn aandacht te krijgen. Dat je tegen mijn hand aan liep te schurken, net zolang tot ik je je weer eens lekker achter je oortjes aaide. Want dat vond je lekker, natuurlijk.
Of al die keren dat je er aan kwam rennen als je iemand aan hoorde komen. Al die keren dat je klaar stond om me te bespringen, en met iedereen wilde vingervechten. Die kamer was jou domein. Met al die aaneengeschakelde bureaus wist je ook altijd overal binnen een paar seconden te komen. Ja, de keren dat je er voor me was. Of natuurlijk onze gevechten. Op leven en dood. Die ik natuurlijk altijd won, zonder bloedvergieten. Want nagels hoorden geknipt te worden. Ook die van jou.
Maar nu is het over. "Hij ademt slecht, hij heeft een bloedneus, hij ziet zo goed als niets meer, en het is gewoon al een heel oud beestje." zei de dokter. Inslapen. Dat was het beste. Ik had me er al op voorbereid, maar toch was het een mokerslag. "Wacht je even in de wachtkamer?" No way. Ik ben bij je gebleven, met jou aan mijn hart. Ik heb je vastgehouden. en toen was het over. Afgelopen.
Dag Che, dag lieffie. Verdomme, er moeten heel wat jaren dementie overheengaan voor ik jou vergeet. En ik zal altijd van je blijven houden.
quote:Ik denk, ondanks z'n beperkte rattenhersentjes, dat 'ie het toch nog wel weet. On some level.
Op maandag 12 mei 2003 16:35 schreef nietzman het volgende:
Che,Weet je nog?
.
Wat ik al eerder tegen je zei Nietz, je kunt afscheid nemen met de gedachte dat Che het 3 jaar als een prins zo goed heeft gehad. Je herkent iemand die goed voor zijn dieren zorgt aan de manier waarop hij over zijn dieren praat.
.
Zo te horen hebben jullie veel gemaakt, en zullen jullie elkaar nooit vergeten
Robh, jij speciaal bedankt voor de goede zorgen. Helaas heeft het niet mogen baten.
quote:Vast wel.
Op maandag 12 mei 2003 18:14 schreef Otherside het volgende:
Nietzie, wat erg van je kameraadje.
Hij rust vast ergens in vrede na het mooie leven dat jij um gegeven hebt.
En anders is er altijd de rainbow bridge nog
*nietz knuv heeft*
Komt allemaal wel goed
*knuf*
ik heb mijn ratje laten cremeren en die staat nu in een mooie zilveren kruik in de kast naast mijn in 2000 overleden hond die tevens ook gecremeerd is.
nu zullen sommige mensen denken: je rat laten cremeren? ja het kost wel wat centjes maar als je echt van je diertjes houd dan heb je het er zeker weten voor over.
veel succes ook met het verwerken van je verlies topicstarter. ikzelf hoor nu nog steeds af en toe de geluidjes die truus maakte als ze midden in de nacht weer eens bezig was in haar kooi en ik kijk ook altijd nog automatisch als ik de kamer binnenkom naar de plek waar ze altijd stond.
maar nu is Che fijn bij Muiz en Dribbel en Dibbes
heeft ie ut ook wel leuk
Sterkte!!
Ik weet wat t is....
Maar! Het beestje had het niet beter kunnen treffen ..wonen bij iemand die zo begaan was met hem. ..
troost -je
Nu heeft hij Junkie nooit ontmoet...
Zit me op het moment ook zwaar verrot te voelen...
Liep vanmiddag langs de hamsterkooi en zag ineens mijn meissie in het hoekje liggen. Ik heb r gepakt, ze ademde nog, maar ze was al erg koud.
Heb haar met de tranen rollend over mijn wangen in mijn handen vast gehouden en ben op bed gaan zitten.
Ik hoop dat ze door heeft gehad dat het goed was zo, dat ze mocht gaan. Heb r geaaid en geknuffelt, lief tegen haar gepraat..
Op een gegeven moment kreeg ze het moeilijker met ademen, en wat doet je dat zeer in je hart op zo'n moment.
Als er dan ook nog bloed uit het neusje komt, dan weet je je helemaal geen raad meer.
Het heeft al met al denk ik 15 tot 20 minuten geduurd, en toen stopte OlaV met ademen...
Mijn kleine meissie van net 2 jaar oud.
Mocht altijd alles met haar doen, knuffelen, spelen, het kon haar niet gek genoeg.
Mijn ex heeft haar 2 jaar geleden gekregen, maar aangezien ik op de een of andere manier iets vertrouwder voor haar was, bleef ze als ik haar pakte rustiger.
Mijn relatie is uit, mijn ex en ik wonen nog tijdelijk samen tot ons huis verkocht is, of een van ons beide andere woonruimte gevonden heeft
Toch heb ik met het doodgaan van OlaV het gevoel dat ik nu niet alleen een mooie periode met haar afsluit, maar ook dat nu alles definitief zijn einde aan het berreiken is..
Doet aardig pijn, ben er misselijk van als ik eerlijk ben..
Dag lief OlaVje, meissie, zal je enorm missen...
En Nietzman... veel sterkte... sorry dat ik in je topic mijn verhaal post, maar moest effe mijn verhaal kwijt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |