quote:De kleding,legershop; Yankees!
Op maandag 12 mei 2003 16:07 schreef Darkinforcer het volgende:
Ik heb nieuwe kisten nodig eigenlijk, weet iemand een winkel die een beetje algemeen is.Dus een beetje in zowat alle grote plaatsen is, of anders online iets..;)
Je vind er van alles, zakmessen,buksen,lonsdale kleren!,fred perry,bivakmutssen,legerkleding, een van de zaken waar ik wel elke maand een kijkje neem
Zijn in heel Nederland...
quote:een dumptoko, of anders de dump2000 in het alexandrium ?
Op maandag 12 mei 2003 16:07 schreef Darkinforcer het volgende:
Ik heb nieuwe kisten nodig eigenlijk, weet iemand een winkel die een beetje algemeen is.Dus een beetje in zowat alle grote plaatsen is, of anders online iets..;)
quote:idd, heb ze al sinds m'n 16e... en ik wil niet anders.
Kisten zijn lomp...
En nu sandalen van eelt eh makkelijk in de zomer...
quote:En snap je ook nog de betekenis van het woord 'lomp', of mis ik iets?
Op maandag 12 mei 2003 16:15 schreef BertV het volgende:[..]
idd, heb ze al sinds m'n 16e... [..]
quote:blijkbaar...
Op maandag 12 mei 2003 16:19 schreef Skimmer het volgende:[..]
En snap je ook nog de betekenis van het woord 'lomp', of mis ik iets?
Daarom ben ik er ook wer vanaf gestapt, ze waren me toch iets te lomp.
quote:
Op maandag 12 mei 2003 17:39 schreef Solitarias het volgende:[..]
De fist-fuck scene
"zeg , Waldemar, mag ik jou een vraag stellen......"
- die scene dus
Geen idee, ik heb al zolang ik mij kan herinneren vrij hoge schoenen en de laatste 2 jaar kisten. Het is op mijn sportschoenen na ook het enige paar dat ik heb dus ik heb ze altijd aan. En ik merk er weinig van hoor.
Kan ik met mijn maatje 41-42 en best brede voeten fatsoenlijk kisten kopen?
Ja, juist heel goed, de maat van kisten staat er in milimeters onder geloof ik. (Ik heb 230 ofzo, dat is dus 23 cm) en dan wordt de breedte nog aangegeven met S, M of L volgens mij (ik heb S)
Staan kisten bij iemand die best tenger is en niet erg lang? Of ziet het er alleen maar sullig uit.
Ze staan iedereen
Kun je ze het hele jaar door aan?
Ik wel
Hoe houden ze zich als je er ook mee gaat stappen en erg intensief gebruikt?
Goed, alleen is het leer aan de binnenkant bij mijn hak aan beide kanten er bij mij een keer helemaal uitgesleten. Daar heb ik toen opnieuw leer in laten zetten en nu is het weer perfect.
Succes met je keuze
[Dit bericht is gewijzigd door Yodium op 12-05-2003 17:47]
Ik heb best kleine voetjes. Maat 37 (soms 36) voor een meid van 1.71 lang. Maar ze hadden zelfs kisten in mijn maat. Ik vind ze mezelf prima staan, al moet je ze wel onderhouden, dus af en toe poetsen enzo. Ze lopen ook lekker, maar ik zou ze niet altijd dragen want ze zijn best warm en staan idd niet onder een rok of korte broek, hehe. O ja, in het begin moet je ze even inlopen en zitten ze zeer kut, maar na die periode zitten ze heel lang erg lekker.
Op het waterlooplein verkopen ze nieuwe kisten voor 85 E geloof ik.
Zijn kisten niet slecht voor je enkels (heb ik gehoord omdat het veel steun van je enkelbanden overneemt).
Ze zijn idd slecht voor je enkels als je ze te strak aantrekt.
Kan ik met mijn maatje 41-42 en best brede voeten fatsoenlijk kisten kopen?
Ja. Je kunt ze in alle maten krijgen.
Staan kisten bij iemand die best tenger is en niet erg lang? Of ziet het er alleen maar sullig uit.
Ik vind van wel.
Hoe houden ze zich als je er ook mee gaat stappen en erg intensief gebruikt?
Ligt eraan of je ze schoonmaakt na het stappen. Ik verzorg mijn kisten best goed. Elke keer na een flink feest ofzo ff goed boenen. Dan blijven ze mooi.
Overigens het mooie van Nederlandse legerkisten is dat je ze kunt (laten) inruilen bij het leger. Dit moet dus wel gebeuren door iemand in dienst.
Alle anderen uiteraard ook bedankt. Ik ga binnenkort eens ff bij Veenstra in Varsseveld op zoek naar een mooi paar. Ik post wel foto's als ik ze heb
quote:Goeie tip.. En dan kan je met bijbetaling nieuwe meekrijgen? Of hoe werkt dat?
Op maandag 12 mei 2003 18:26 schreef GoodspeeD het volgende:
Zorg wel dat je Nederlandse legerkisten van de Bata koopt, anders kun je ze niet gratis in laten ruilen.
quote:Neuh. Als je iemand kent die in het leger zit, dan kan die persoon gratis nieuwe krijgen.
Op maandag 12 mei 2003 18:41 schreef SlaadjeBla het volgende:[..]
Goeie tip.. En dan kan je met bijbetaling nieuwe meekrijgen? Of hoe werkt dat?
quote:
Op maandag 12 mei 2003 15:35 schreef SlaadjeBla het volgende:
In de search vond ik alleen een bijna een jaar oud topic, die niet echt ging over datgene wat ik graag wil weten.Het geval is dat mijn schoenen het aan het begeven zijn. Nu zit ik te denken aan legerkisten vanwege de onverslijtbaarheid, waterdichtheid etc. Alleen nog enkele vragen:
-Zijn kisten niet slecht voor je enkels (heb ik gehoord omdat het veel steun van je enkelbanden overneemt).
Juist goed, zeker als je zwakke enkels hebt
-Kan ik met mijn maatje 41-42 en best brede voeten fatsoenlijk kisten kopen?Ik heb 44
-Staan kisten bij iemand die best tenger is en niet erg lang? Of ziet het er alleen maar sullig uit.Staat iedereen goed
-Kun je ze het hele jaar door aan?Daarom zijn ze zo relaxed
-Hoe houden ze zich als je er ook mee gaat stappen en erg intensief gebruikt?HEEL GOED!!! Daarom koop je juist kisten en niet de eerste de beste laarsjes die je ziet...
Alvast bedankt voor de antwoorden.
quote:Het zijn geen kisten...
Op maandag 12 mei 2003 20:55 schreef OphiOn het volgende:
Die kisten die Large.nl verkoopt zijn die een beetje goed?
Maar IMHO zijn het geen fijne schoenen.
quote:Dat zou ik geen kisten willen noemen....ik ken wel mensen die ze hebben... de bovenste zwarte laag slijt er ontzettend snel af.
Op maandag 12 mei 2003 20:55 schreef OphiOn het volgende:
Die kisten die Large.nl verkoopt zijn die een beetje goed?
quote:Is Bata een type kistje of een winkel?
Op maandag 12 mei 2003 18:26 schreef GoodspeeD het volgende:
Zorg wel dat je Nederlandse legerkisten van de Bata koopt, anders kun je ze niet gratis in laten ruilen.
quote:Nou je hebt geen recht om ze in te ruilen hoor! Het kan wel als je iemand kent die in het leger zit en het voor je wil doen (maar dan moet je niet maat 38 hebben die persoon maat 45 want dan valt het wat te veel op).
Op dinsdag 13 mei 2003 09:57 schreef Yodium het volgende:[..]
Is Bata een type kistje of een winkel?
Ik heb ze bij de dump vandaan (heel vaak langs geweest voor ze ze zo klein hadden dat ze mij pasten) maar ik ben wel benieuwd of ik ooit ook recht heb op nieuwe...
Wanneer heb je daar eigenlijk recht op? Als ze een bepaald aantal jaren oud zijn of als ze versleten zijn? En moet je dan ook een bonnetje laten zien?
quote:Whahaha.....
Op dinsdag 13 mei 2003 11:38 schreef du_ke het volgende:[..]
Nou je hebt geen recht om ze in te ruilen hoor! Het kan wel als je iemand kent die in het leger zit en het voor je wil doen (maar dan moet je niet maat 38 hebben die persoon maat 45 want dan valt het wat te veel op).
quote:Alle mensjes bij defensie hebben minimaal twee paar kistjes... dit om het paar dat je gisteren aan had de rustdag te geven...
Op dinsdag 13 mei 2003 11:40 schreef Yodium het volgende:[..]
Whahaha.....
en dan moet die persoon zeker op dat moment ook geen kisten dragen...
quote:Daar heb je inderdaad gelijk in.
Op dinsdag 13 mei 2003 11:38 schreef du_ke het volgende:[..]
Nou je hebt geen recht om ze in te ruilen hoor! Het kan wel als je iemand kent die in het leger zit en het voor je wil doen (maar dan moet je niet maat 38 hebben die persoon maat 45 want dan valt het wat te veel op).
quote:Bata is de maker van de Nederlandse legerkisten. Het merk dus zeg maar.
Op dinsdag 13 mei 2003 09:57 schreef Yodium het volgende:[..]
Is Bata een type kistje of een winkel?
Ik heb ze bij de dump vandaan (heel vaak langs geweest voor ze ze zo klein hadden dat ze mij pasten) maar ik ben wel benieuwd of ik ooit ook recht heb op nieuwe...
Wanneer heb je daar eigenlijk recht op? Als ze een bepaald aantal jaren oud zijn of als ze versleten zijn? En moet je dan ook een bonnetje laten zien?
Je hebt recht op de ruiling zodra jij denkt dat je er recht op hebt. Heel simpel eigenlijk.
Overigens weet ik nog niet of ik ooit nieuwe koop als dit paar versleten is..
quote:Nou volgens GoodspeeD hoef je die dus ook niet te kopen
Op dinsdag 13 mei 2003 18:09 schreef bloempjuh het volgende:
Ik heb mijn kistjes gekocht vlak voordat ik besloot vegetariër te worden. Ik heb ze dus al 4 á 5 jaar en ze zijn nog heel. Ik draag ze op mijn werk en wanneer ik 'ruige' dingen ga doen. Je kan met kisten klimmen, festivals bezoeken en hete platen broodjes op je voeten laten vallen heb ik ontdekt door de jaren heen..Overigens weet ik nog niet of ik ooit nieuwe koop als dit paar versleten is..
wanneer kom je nu naar Utrecht??
Ik vind ze wel redelijk staan, mijn vriendin vindt ze wat te lomp, maar daar moet ze dan maar aan wennen
Maarja, voor alleen werk en stappen ga ik geen nieuwe kopen
quote:De mijne gingen (alle twee paar) nar 1.5 jaar stuk. De naden lieten los en zool versleten. Bagger
Op maandag 12 mei 2003 15:47 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dr. Martens zijn idd ook een goeie tip. Die van mij heb ik nu minstens 5 jaar, dagelijks gedragen en ze zien er nog perfect uit. Goed bijhouden met poetsen en alles en ze zijn hun geld meer dan waard.
quote:Inderdaad, ik heb ook niet zulke positieve ervaringen met Dr. Maartens
Op zaterdag 17 mei 2003 12:29 schreef Stoei-poes het volgende:[..]
De mijne gingen (alle twee paar) nar 1.5 jaar stuk. De naden lieten los en zool versleten. Bagger
Maar het zijn wel geweldige schoenen
quote:kisten zijn geen schoenen, NEE!
Op dinsdag 13 mei 2003 18:09 schreef bloempjuh het volgende:
Ik heb mijn kistjes gekocht vlak voordat ik besloot vegetariër te worden. Ik heb ze dus al 4 á 5 jaar en ze zijn nog heel. Ik draag ze op mijn werk en wanneer ik 'ruige' dingen ga doen. Je kan met kisten klimmen, festivals bezoeken en hete platen broodjes op je voeten laten vallen heb ik ontdekt door de jaren heen..Overigens weet ik nog niet of ik ooit nieuwe koop als dit paar versleten is..
quote:Deze heb ik vandaag ook gekocht.
Op maandag 12 mei 2003 15:47 schreef jungverzet het volgende:
[afbeelding]
Zitten Prima, heb nog een paar die zijn iets steviger als deze, maar deze zijn dacht ik hetzelfde als het Nederlandse leger, dit is maatje 42.5!
Ze kosten hier trouwens 95 euro in Almere.
quote:Waar dit topic wel niet goed voor is
Op zaterdag 17 mei 2003 19:04 schreef Sentenced het volgende:[..]
Deze heb ik vandaag ook gekocht.
Naar aanleiding van dit topic!
Ik wilde ze al langer maar had echt geen flauw idee waar ze die krengen verkopen. Iemand hier zei dus dumpstore. En die hebben wij ook, dus ik naar de dumpstore. Bingo!
Ik vind ze trouwens absoluut niet slecht lopen. Erg fijn zelfs. Kan dus alleen maar beter worden.Ze kosten hier trouwens 95 euro in Almere.
quote:De trap af is wel even wennen ja, en autorijden doe ik niet maar fietsen gaat prima.
Op zaterdag 17 mei 2003 19:13 schreef SlaadjeBla het volgende:[..]
Waar dit topic wel niet goed voor is
De mijne lopen ook erg goed, trap af is nog wel lastig en autorijden ook, maar dat wordt wel beter. Ik heb er trouwens 90 euro voor betaald (en 3 euro voor een potje leervet).
Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe de meeste mensen hun kisten dragen; met de broek er in of er overheen.
Broek er in(geen spijkerbroek ) vind ik wel gaaf staan, maar ik krijg er aan de andere kant meteen zo'n nazi achtig beeld van. Maar dat zal wel aan mij liggen.
quote:Niet om vervelend te doen... maar de officiele kistjes die de soldaten mensjes van het nederlandse leger gebruikt, hebben die groef niet. Ik heb daar in januari nog met een van die jongens over zitten praten. Hij had ook geen idee waarom die groef er in zit...
Op zaterdag 17 mei 2003 10:43 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik heb gisteren bij Veenstra in Varsseveld mijn kisten gekocht. Het zijn officiele nederlandse legerkisten inclusief een groef in de hiel voor langlauflatten geloof ik. Ze zitten erg stug, maar ik moet ze natuurlijk nog flink inlopen. Autorijden valt op dit moment dus ook erg tegenIk vind ze wel redelijk staan, mijn vriendin vindt ze wat te lomp, maar daar moet ze dan maar aan wennen
quote:Broek er overheen!! Ik ben er nou ook weer niet zó trots op
Op zaterdag 17 mei 2003 19:50 schreef Sentenced het volgende:[..]
De trap af is wel even wennen ja, en autorijden doe ik niet maar fietsen gaat prima.
Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe de meeste mensen hun kisten dragen; met de broek er in of er overheen.
Broek er in(geen spijkerbroek) vind ik wel gaaf staan, maar ik krijg er aan de andere kant meteen zo'n nazi achtig beeld van. Maar dat zal wel aan mij liggen.
quote:Tegenwoordig zitten ze er zeer zeker wel in, o.a. voor langlauf latten. Vergeet niet, in het leger hebben ze verschillende kisten, niet 1 standaard/kleur, etc. Ligt er maar net aan bij welk onderdeel je zit en wat je functie is. Parachutist heeft namelijk kalfslederen kisten van 3 a 4 kilo in plaats van de zware "standaard" kisten. CT-eenheid, heeft o.a. kisten van Adidas (geen geintje), zijn net halve sportschoenen, maar je loopt er heel stil op en zitten ge-wel-dig, al zeg ik het zelf (Al gaan ze wel snel stuk
Op zaterdag 17 mei 2003 19:55 schreef Skimmer het volgende:[..]
Niet om vervelend te doen... maar de officiele kistjes die de soldaten mensjes van het nederlandse leger gebruikt, hebben die groef niet. Ik heb daar in januari nog met een van die jongens over zitten praten. Hij had ook geen idee waarom die groef er in zit...
Uitgaan kan best met kisten maar alleen als ze nieuw zijn. Je moet er wel rekening mee houden dat iedereen dat gleufje ziet en denkt vanne...huh hij heeft kisten aan.
quote:je moet ze natuurlijk wel open dragen he
Op zaterdag 17 mei 2003 19:04 schreef Sentenced het volgende:[..]
Deze heb ik vandaag ook gekocht.
Naar aanleiding van dit topic!
Ik wilde ze al langer maar had echt geen flauw idee waar ze die krengen verkopen. Iemand hier zei dus dumpstore. En die hebben wij ook, dus ik naar de dumpstore. Bingo!
Ik vind ze trouwens absoluut niet slecht lopen. Erg fijn zelfs. Kan dus alleen maar beter worden.Ze kosten hier trouwens 95 euro in Almere.
Die gleufjes zijn voor zo ver ik weet inderdaad voor langlaufen en zitten ook in de kisten die mensen in het leger dragen. Ik kom wel eens militairen tegen in de trein en die hebben altijd dezelfde schoenen aan als ik heb. Maar dan wat mooier gepoetst
quote:Open? Is dat een geintje? Lijkt me toch echt niet lekker lopen... En het staat ook niet echt vind ik.
Op zondag 18 mei 2003 08:24 schreef NemesisDivina het volgende:[..]
je moet ze natuurlijk wel open dragen he
quote:Is dat zo erg? Kisten zijn wat mij betreft niet direct verbonden aan een bepaalde 'lifestyle'.
Op zondag 18 mei 2003 02:23 schreef M2theC het volgende:
Kisten heb je in verschillende breedtes, ze zijn sterk maar slijten sneller dan Timberlands. Verder zijn ze bij aankoop het mooist. Als je ze later gaat poetsen en een tijdje draagt veranderd de vorm en is de neus wat platter. Door het poetsen vind ik ze persoonlijk lelijker.
Schoenen met een hak zijn over het algemeen beter, je krijgt minder snel last van hielspoor omdat de druk beter verdeeld word.
Uitgaan kan best met kisten maar alleen als ze nieuw zijn. Je moet er wel rekening mee houden dat iedereen dat gleufje ziet en denkt vanne...huh hij heeft kisten aan.
quote:Inderdaad, en als je ze regelmatig poetst zijn het ook gewoon nette schoen vind ik.
Op zondag 18 mei 2003 13:42 schreef Sentenced het volgende:[..]
Is dat zo erg? Kisten zijn wat mij betreft niet direct verbonden aan een bepaalde 'lifestyle'.
Hoewel ik af en toe wel eens van die skinheads zie lopen.
Kistjes open of met broek er in, bomberjack aan. De meeste nog net geen witte veters omdat het dan teveel opvalt.![]()
Maar als je gewoon een lange broek er over heen draagt en geen nazi achtige dingen uitstraalt is er toch niets aan de hand?
Ze lopen gewoon lekker en daarom draag ik ze. Niets meer niets minder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |