Misschien een raar vraagje, maar ik ga in maart verhuizen en wij zijn aan het dubben of we in onze nieuwe keuken een magnetron (of combi-magnetron) zullen plaatsen.
Zelf doen we er echt helemaal niets mee, maar nu vroegen wij ons af of het handig is om er een te hebben met kleine kinderen. (Hopelijk komen die snel)
Wie kan er iets zinnigs over zeggen
quote:
Op maandag 12 mei 2003 11:51 schreef Utrecht het volgende:
Hoi,Misschien een raar vraagje, maar ik ga in maart verhuizen en wij zijn aan het dubben of we in onze nieuwe keuken een magnetron (of combi-magnetron) zullen plaatsen.
Zelf doen we er echt helemaal niets mee, maar nu vroegen wij ons af of het handig is om er een te hebben met kleine kinderen. (Hopelijk komen die snel)magnetron is handig om het eten van de kinderen te verwarmen, maar niet noodzakelijk.Wie kan er iets zinnigs over zeggen
quote:je hebt van die speciale dingen om flesjes op te warmen heb je ook minder kans dat het te heet wordt.
Op maandag 12 mei 2003 11:57 schreef Pikkebaas het volgende:
Lijkt me wel handig om flesjes/potjes op te warmen.
Ik denk dat ik toch voor de flessenwarmer en dergelijke ga.
quote:idd altijd makkelijk .. ook voor jezelf .. met kinderen mindertijd om te koken .. iets lekker vlug in de magnetron gooien is een handige oplossing... en als je hem op jou/vriend(in) schouder hoogte plaats is het niet gevaarlijk voor je kinderen..
Op maandag 12 mei 2003 12:03 schreef M_tha_Man het volgende:
Als je er éénmaal 1 hebt, gebruik je hem overal voor..
Ik heb zelf een combimagnetron en ik gebruik hem bijna dagelijks. Om brood te ontdooien bijvoorbeeld. Ik haal per keer uit de vriezer wat ik nodig heb. 30 seconden in de magnetron en mijn 3 broodjes zijn ontdooid.
quote:Dan heb ik goed nieuws voor jou! Moedermelk mag wel degelijk in de magnetron (=vrij nieuw advies), maar zorg dat je het regelmatig even omschudt (zodat het plaatselijk niet oververhit wordt), want dan worden die goede extra's (antistoffen) in de moedermelk niet vernietigd.
Op maandag 12 mei 2003 13:25 schreef Karin het volgende:
In de flessenwarmer die wij hebben duurt het ongeveer 6 minuten voordat de fles warm is. Volgens mij zou dit in de magnetron maar een minuutje zijn moedermelk mag niet in de magnetron vandaar dat het bij ons in de flessenwarmer gaat.
Die 5 extra minuten duren lang hoor met een brullend kind.
Ik loop ook af en toe bij vrienden die geen magnetron hebben te balen als een stekker omdat dan de flesvoeding zo gruwelijk langzaam warm wordt in de fleswarmer.
Tip: neem een Whirlpool met crispplaat. Dan kun je ook pizza's in een mum van tijd opwarmen terwijl ze toch krokant blijven. (en aardappels/vissticks/kipnuggets/ovenpatat en nog veel meer prut vliegensvlug bakken)
quote:Dat is goed nieuws!
Op maandag 12 mei 2003 15:12 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Dan heb ik goed nieuws voor jou! Moedermelk mag wel degelijk in de magnetron (=vrij nieuw advies), maar zorg dat je het regelmatig even omschudt (zodat het plaatselijk niet oververhit wordt), want dan worden die goede extra's (antistoffen) in de moedermelk niet vernietigd.
quote:Ik kolf mijn melk niet af, maar Tristan krijgt ook 1 flesje opvolgmelk per dag. Dat maak ik met van Spa blauw uit de koelkast. In totaal 35 seconden op vol vermogen, dus met moedermelk uit de koelkast zou je die tijd kunnen proberen (maar dan dus wel even omschudden ondertussen).
Op maandag 12 mei 2003 19:04 schreef Karin het volgende:[..]
Dat is goed nieuws!
Nu alleen nog uitvogelen hoe lang het dan moet. Want 6 minuten is echt heel lang met een huilend kind.
quote:hééé nog niks van gehoord.. waar komt die info vandaan
Dan heb ik goed nieuws voor jou! Moedermelk mag wel degelijk in de magnetron (=vrij nieuw advies), maar zorg dat je het regelmatig even omschudt (zodat het plaatselijk niet oververhit wordt), want dan worden die goede extra's (antistoffen) in de moedermelk niet vernietigd.
een UITkomst vond ik het.
Je hebt het drukker met kinderen, vooral als je nevenactiviteiten hebt... je flanst op een willekeurig tijdstip een overnschotel in elkaar... bewaart die tot s avonds/ de volgende dag.. kwakt hem zó in de oven als je thuis komt.. ondertussen kindertjes in bad en aanvallen maar als ze de pyama aan hebben... Dan ffe keutelen... huppa naar bed...
De baby nog een fles ? binnen 1,5 minuut is de fles op perfecte temp.. ffe schudden zodat de warmte goed verdeelt is... kláár !
Geen geetter en geknoei met water in zo´n flessenopwarm ding dat 20 minuten ( bij mij toendertijd ) duurt.
ik ga ffe niet door.. ik lijk wel een Tell sell muts
quote:Ik heb een artikel gelezen hierover. En volgens mij was het Phileine die dit een tijdje geleden ook al had neergezet in het babytopic. Opwarmen in de magnetron is alleen schadelijk als de moedermelk plaatselijk oververhit wordt, dan verlies je de antistoffen die in de moedermelk zitten. Dus mits je tussendoor doorroert/schudt, zodat de melk gelijkmatig verwarmd wordt, is er niets aan de hand.
Op woensdag 14 mei 2003 18:08 schreef just me het volgende:[..]
hééé nog niks van gehoord.. waar komt die info vandaan
Kan hem echt niet meer missen!!
quote:Goede tip - ik wist trouwens niet eens dat de moedermelk niet in de magnetron zou mogen, maar ik kan me iets bij die antistoffen voorstellen ... Ik zou het ook niet gelijk op 900watt zetten
Onmisbaar !!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |