abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10370533
Hoi,

Misschien een raar vraagje, maar ik ga in maart verhuizen en wij zijn aan het dubben of we in onze nieuwe keuken een magnetron (of combi-magnetron) zullen plaatsen.
Zelf doen we er echt helemaal niets mee, maar nu vroegen wij ons af of het handig is om er een te hebben met kleine kinderen. (Hopelijk komen die snel)

Wie kan er iets zinnigs over zeggen

pi_10370567
quote:
Op maandag 12 mei 2003 11:51 schreef Utrecht het volgende:
Hoi,

Misschien een raar vraagje, maar ik ga in maart verhuizen en wij zijn aan het dubben of we in onze nieuwe keuken een magnetron (of combi-magnetron) zullen plaatsen.
Zelf doen we er echt helemaal niets mee, maar nu vroegen wij ons af of het handig is om er een te hebben met kleine kinderen. (Hopelijk komen die snel)magnetron is handig om het eten van de kinderen te verwarmen, maar niet noodzakelijk.

Wie kan er iets zinnigs over zeggen

Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  maandag 12 mei 2003 @ 11:57:35 #3
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10370664
Lijkt me wel handig om flesjes/potjes op te warmen.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 12 mei 2003 @ 11:59:12 #4
33820 Muggenlip
La dolce vita
pi_10370707
Veel plezier aan gehad toen ik iedere dag de flesjes voor m'n dochter warm moest maken (kreeg geen borstvoeding). Is volgens mij gemakkelijker dan au-bain-marie. Maar met een flessenwarmer lukt het ook natuurlijk.
Maar om later de potjes Olvarit e.d. op te warmen... misschien toch niet zo'n gek idee.
Finis ecce laborum!
pi_10370723
quote:
Op maandag 12 mei 2003 11:57 schreef Pikkebaas het volgende:
Lijkt me wel handig om flesjes/potjes op te warmen.
je hebt van die speciale dingen om flesjes op te warmen heb je ook minder kans dat het te heet wordt.
dus ik zou niet speciaal voor kleine kinderen een magnetron nemen
  maandag 12 mei 2003 @ 12:03:15 #6
24175 M_tha_Man
Zo ziet een loser eruit:
pi_10370814
Als je er éénmaal 1 hebt, gebruik je hem overal voor..
  † In Memoriam † maandag 12 mei 2003 @ 12:11:07 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_10371009
Ik zou hem niet speciaal voor een kind kopen, maar als je eenmaal een magnetron hebt is het verdomd handig, ook zonder kinderen en voor de kinderen, de vollere flessen en de potjes zijn in een mum van tijd warm.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_10371552
We hebben nu ook al een magnetron maar daar doen we niets mee, hooguit eens een keer brood of vlees ontdooien omdat we dat vergeten waren uit de vriezer te halen.

Ik denk dat ik toch voor de flessenwarmer en dergelijke ga.

pi_10371617
quote:
Op maandag 12 mei 2003 12:03 schreef M_tha_Man het volgende:
Als je er éénmaal 1 hebt, gebruik je hem overal voor..
idd altijd makkelijk .. ook voor jezelf .. met kinderen mindertijd om te koken .. iets lekker vlug in de magnetron gooien is een handige oplossing... en als je hem op jou/vriend(in) schouder hoogte plaats is het niet gevaarlijk voor je kinderen..
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_10372559
Als je eht voor de kinderen zou doen zou ik wachten met de aanschaf tot de kinderen er zijn. Zo'n ding is snel aangeschaf toch?
Verder is het toch wel handig als je hem hebt. Elke dag ontdooi ik ons brood erin. Vaak genoeg vlees als we weer eens vergeten zijn om het uit de vriezer te halen. Lekker makkelijk voor rode kool spinazie enz uit de vriezer (hoef je niet steeds te roeren tegen aanbranden) Als je dan zo'n combi ding neem ook gelijk makkelijk voor cake, pizza enz.
Voor mijn kleintje warmde ik de melk er in op en de hapjes (maakte ik altijd vers in grote hoeveelheid en dan in kleine verpakkingen in de vrizer, ff ontdooien en klaar)
Ik vind het heel handig zo'n ding
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel maandag 12 mei 2003 @ 13:25:40 #11
2628 Karin
pi_10372801
In de flessenwarmer die wij hebben duurt het ongeveer 6 minuten voordat de fles warm is. Volgens mij zou dit in de magnetron maar een minuutje zijn moedermelk mag niet in de magnetron vandaar dat het bij ons in de flessenwarmer gaat.
Die 5 extra minuten duren lang hoor met een brullend kind.

Ik heb zelf een combimagnetron en ik gebruik hem bijna dagelijks. Om brood te ontdooien bijvoorbeeld. Ik haal per keer uit de vriezer wat ik nodig heb. 30 seconden in de magnetron en mijn 3 broodjes zijn ontdooid.

maandag 12 mei 2003 @ 15:12:46 #12
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_10375884
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:25 schreef Karin het volgende:
In de flessenwarmer die wij hebben duurt het ongeveer 6 minuten voordat de fles warm is. Volgens mij zou dit in de magnetron maar een minuutje zijn moedermelk mag niet in de magnetron vandaar dat het bij ons in de flessenwarmer gaat.
Die 5 extra minuten duren lang hoor met een brullend kind.
Dan heb ik goed nieuws voor jou! Moedermelk mag wel degelijk in de magnetron (=vrij nieuw advies), maar zorg dat je het regelmatig even omschudt (zodat het plaatselijk niet oververhit wordt), want dan worden die goede extra's (antistoffen) in de moedermelk niet vernietigd.
pi_10377624
Gewone flesvoeding is bij mij in dertig seconden warm!!!! Ideaal!!!!!

Ik loop ook af en toe bij vrienden die geen magnetron hebben te balen als een stekker omdat dan de flesvoeding zo gruwelijk langzaam warm wordt in de fleswarmer.

maandag 12 mei 2003 @ 16:17:26 #14
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_10377815
Vergeet niet dat kleine kinderen ook groot worden en gaan sporten. Sportrainingen zijn vaak op de onmogelijkste uren d.w.z. etenstijd. Dan is een magnetron ook een uitkomst.
  maandag 12 mei 2003 @ 16:18:47 #15
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10377866
edit-het is hier geen onzin-edit

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 12-05-2003 19:23]

pi_10378632
Wij hebben onze eenvoudige magnetron vervangen door een luxe combimagnetron twee weken na de geboorte van onze zoon. Ik was het zo ongelooflijk zat om met een stopwatch die fles precies 25 seconden erin te hebben...

Tip: neem een Whirlpool met crispplaat. Dan kun je ook pizza's in een mum van tijd opwarmen terwijl ze toch krokant blijven. (en aardappels/vissticks/kipnuggets/ovenpatat en nog veel meer prut vliegensvlug bakken)

FOK!fossiel maandag 12 mei 2003 @ 19:04:19 #17
2628 Karin
pi_10381568
quote:
Op maandag 12 mei 2003 15:12 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Dan heb ik goed nieuws voor jou! Moedermelk mag wel degelijk in de magnetron (=vrij nieuw advies), maar zorg dat je het regelmatig even omschudt (zodat het plaatselijk niet oververhit wordt), want dan worden die goede extra's (antistoffen) in de moedermelk niet vernietigd.

Dat is goed nieuws!
Nu alleen nog uitvogelen hoe lang het dan moet. Want 6 minuten is echt heel lang met een huilend kind.
  woensdag 14 mei 2003 @ 18:01:55 #18
19242 yavanna
Results may vary.
pi_10430319
Een combi magnetron is echt ideaal, ik zou hem niet meer willen missen.
Alles lekker snel ontdooit/warm etc, handig als het druk is met de kids en alles
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  woensdag 14 mei 2003 @ 18:06:48 #19
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_10430412
quote:
Op maandag 12 mei 2003 19:04 schreef Karin het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws!
Nu alleen nog uitvogelen hoe lang het dan moet. Want 6 minuten is echt heel lang met een huilend kind.

Ik kolf mijn melk niet af, maar Tristan krijgt ook 1 flesje opvolgmelk per dag. Dat maak ik met van Spa blauw uit de koelkast. In totaal 35 seconden op vol vermogen, dus met moedermelk uit de koelkast zou je die tijd kunnen proberen (maar dan dus wel even omschudden ondertussen).
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2003 @ 18:08:39 #20
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_10430454
quote:

[..]

hééé nog niks van gehoord.. waar komt die info vandaan
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  woensdag 14 mei 2003 @ 18:17:35 #21
34156 Mirage
Smile !!!
pi_10430660
Een combimagnetron...

een UITkomst vond ik het.
Je hebt het drukker met kinderen, vooral als je nevenactiviteiten hebt... je flanst op een willekeurig tijdstip een overnschotel in elkaar... bewaart die tot s avonds/ de volgende dag.. kwakt hem zó in de oven als je thuis komt.. ondertussen kindertjes in bad en aanvallen maar als ze de pyama aan hebben... Dan ffe keutelen... huppa naar bed...
De baby nog een fles ? binnen 1,5 minuut is de fles op perfecte temp.. ffe schudden zodat de warmte goed verdeelt is... kláár !

Geen geetter en geknoei met water in zo´n flessenopwarm ding dat 20 minuten ( bij mij toendertijd ) duurt.

ik ga ffe niet door.. ik lijk wel een Tell sell muts

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 14 mei 2003 @ 18:30:21 #22
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_10430940
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 18:08 schreef just me het volgende:

[..]

hééé nog niks van gehoord.. waar komt die info vandaan

Ik heb een artikel gelezen hierover. En volgens mij was het Phileine die dit een tijdje geleden ook al had neergezet in het babytopic. Opwarmen in de magnetron is alleen schadelijk als de moedermelk plaatselijk oververhit wordt, dan verlies je de antistoffen die in de moedermelk zitten. Dus mits je tussendoor doorroert/schudt, zodat de melk gelijkmatig verwarmd wordt, is er niets aan de hand.
  woensdag 14 mei 2003 @ 19:12:38 #23
3542 Gia
User under construction
pi_10431841
Ik heb ook een combimagnetron, drie in één. Ideaal.
Vroeger al voor de potjes en flesjes, maar nu ook voor croissantjes, worstenbroodjes, pizza's, warme melk, brood en cake bakken, enz.....

Kan hem echt niet meer missen!!

pi_10443384
quote:

[..]

Goede tip - ik wist trouwens niet eens dat de moedermelk niet in de magnetron zou mogen, maar ik kan me iets bij die antistoffen voorstellen ... Ik zou het ook niet gelijk op 900watt zetten
niet dat het al zover is hoor
  donderdag 15 mei 2003 @ 10:31:01 #25
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_10443460
Magnetron
Gebruik hem voor bijna alles wat ik kan verzinnen, zowel flessen, potjes voor de kinderen, als hele maaltijden, ontdooien, bakken, roosteren.

Onmisbaar !!!

'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')