Lois, ik vind het ook niet zo goed klinken.
Zou je niet voor de zekerheid niet naar de kinderarts gaan met dr?
Laatste 3 posts uit het derde deel:
quote:
Op zondag 11 mei 2003 19:26 schreef Sweej het volgende:
Lois, dat zou mij ook verontrusten... als je het echt niet vertrouwt, gewoon bellen hoor!
En klagen mag natuurlijk (als je het klagen wilt noemen dan). Daar is het hier toch ook voor!Veel sterkte, het is allemaal niet makkelijk voor jullie!
quote:
Op zondag 11 mei 2003 19:37 schreef Nausicaa het volgende:
Lois, dit vind ik niet goed klinken hoor. Apathisch, dat vind ik toch echt een reden om er nu even naar te laten kijken, even checken of er niks anders aan de hand is.
Niet om je ongerust(er) te maken, maar toch, het klinkt vrij serieus, zo.
quote:
Op zondag 11 mei 2003 20:15 schreef moussy het volgende:[..]
Mijn idee, vooral ook omdat dat oogje op reis is gegaan. dat vind ik persoonlijk wel eng.
Lois , ik wil je echt niet bang maken, maar ik zou het niet aandurven zonder dokters-bezoekje.
Sterkte meid!!
Vervolg van Het grote dreumes, peuter en kleutertopic deel 3
Dreumesjes:
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
* 29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
* 3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
Peutertjes & Kleutertjes & Kindertjes:
14 april 1996: Chaves, zoon van Logican
28 juni 1996: Chelsea, dochter van Angelic1
9 maart 1998: Isabel, dochter van Rosie
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van Summertime
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
30 december 1999: Sabine, dochter van Summertime
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
22 augustus 2000: Rutger, zoon van Rosie
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 28-05-2003 09:34]
quote:Oke
Op zondag 11 mei 2003 21:07 schreef Karin het volgende:
Neehoor, nu staat het toch ook op de eerste pagina. En anders had ik het wel in jouw post erbij gezet hoor.
Eva, Lois, Clark, ik denk aan jullie
quote:Ik ook....
Op zondag 11 mei 2003 22:29 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik maak me zo'n zorgen om Eva....
Eva sliep zo heerlijk rustig dat we haar niet durfden te storen. Jeroen heeft haar ook nog wat water zien drinken dus dat gaat wel goed. Zo heel erg apatisch is ze ook niet, ze kan nog ontzettend goed huilen gelukkig en haar spierkracht is ook aanwezig wat vooral merkbaar is bij het verschonen.
We gaan het morgen nog heel eventjes aanzien en anders echt direct naar de dokter.
Rust is wat ze nodig heeft en volgens Jeroen is ze echt alleen zo sloom omdat ze zo moe is en niet omdat ze uitdroogd. Sorry als ik iedereen in paniek heb gebracht, ik zat er gewoon even doorheen van bezorgdheid.
Ze huilt nu gruwelijk, pijn weer, tijd voor paracetamol.
Sterkte, hopenlijk knapt ze snel op !
en hier : een bijna-peuter met zere mond (kiezen deel tig)
en een bijna-kleuter met een pruthumeur (waarom mogen kinderen niet met 3,5 naar school.............................)
Maar verder gaat t goed hoor ! Ga nu effe flink in huis aa nde gang !
Fijne dag !
Groetjes
Stout
Damey is vanaf vorige week wat ziekig geweest... steeds tussen de 38 en 38.5 dus ik was vorige week toch maar met hem naar de huisarts gegaan omdat het me toch wel lang duurde. Die kon nix vinden. Hij zei een gewone verkoudheid was en als de koorts zondag niet minder werd moest ik maandag weer terug komen.
Zaterdag en zondag koorts weg!!!!
Vandaag koorts weer terug. Vanmorgen met opstaan 38.3....
HIj geeft ook alweer pijn in zijn oortje aan vooral als ie moet niezen. Ik ben dus nu weer braaf begonnen met zoutoplossing en kan morgen terecht bij de dokter.
quote:Ik heb hier een bijna-kleuter die (vanaf vorige week) niet meer naar de peuterspeelzaal gaat. We hadden al vanaf het begin onze twijfels over haar juf, en door gesprekken met andere ouders bleek dat we er met ons gevoel niet naast zaten. Er was al eerder een ander kind door haar ouders van school gehaald, en er zijn al meer klachten gemeld bij de secretaris... Ik heb om overplaatsing naar een andere school gevraagd, maar in afwachting daarvan zitSterre voorlopig dus thuis. Heel jammer, want ze is dol op andere kinderen en samen spelen
Op maandag 12 mei 2003 07:44 schreef Stout het volgende:en een bijna-kleuter met een pruthumeur (waarom mogen kinderen niet met 3,5 naar school.............................)
![]()
quote:tjee zeg, dat is naar ! En de school doet er verder niets mee ?
Op maandag 12 mei 2003 10:17 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb hier een bijna-kleuter die (vanaf vorige week) niet meer naar de peuterspeelzaal gaat. We hadden al vanaf het begin onze twijfels over haar juf, en door gesprekken met andere ouders bleek dat we er met ons gevoel niet naast zaten. Er was al eerder een ander kind door haar ouders van school gehaald, en er zijn al meer klachten gemeld bij de secretaris... Ik heb om overplaatsing naar een andere school gevraagd, maar in afwachting daarvan zitSterre voorlopig dus thuis. Heel jammer, want ze is dol op andere kinderen en samen spelen, maar het is wel beter zo.
Stout !
Lady-wrb, hoe is het met jouw bijna-kleuter gegaan?
En Stout, ik hoop dat de school wel stappen onderneemt nu. Maar veel ouders dienen geen officiele klacht in en laten het er maar bij zitten. Ik dus niet. Ze ging op maandagmiddag en vrijdagochtend naar school (naar een juf die haar eerste juf in december heeft vervangen omdat die stopte met werken), en afgelopen vrijdag zou ze weer voor het eerst na de meivakantie heengaan. In de vakantie (maandag) ben ik de moeder die haar dochtertje er al af gehaald had bij de bakker tegengekomen. Ze heeft me haar verhaal uitvoerig verteld, ook gezegd dat ze een gesprek met de juf had gehad. Maar haar dochtertje gaat in oktober al naar de basisschool, dus die stapt niet over maar blijft vanaf nu gewoon thuis. Haar verhaal deed mij al besluiten dat ik Sterre niet meer terug zou laten gaan. Dinsdag heb ik de secretaris gebeld en een officiele klacht ingediend. Hij vroeg me een gesprek met de juf te hebben en het verhaal op papier te zetten. Donderdag, de eerste dag na de vakantie, bracht ik samen met Sterre Wouter naar de basisschool. In de auto er naartoe zei Sterre beslist (omdat ze dacht dat zij ook naar school moest): ik wil niet naar school, want dan knipt juf mijn tong eraf! (In de kring bij het drinken mag ze blijkbaar niet praten want juf heeft zoiets gezegd al 'als je nu je mond niet houdt knip ik je tong eraf.' Kindjes van 3 begrijpen niet dat dat niet echt zal gebeuren! Ik sprak bij Wouters school een moeder met een zoontje in Sterres klas. Zij vertelde me bijvoorbeeld, dat zij gezien heeft toen ze hielp als ouderhulp (dit was vlak na de wisseling van juffen, toen kreeg Sterre moeite met afscheid nemen van mij), dat de juf Sterre niet even troostte en afleidde als ik weer weg ging na het brengen, maar haar (meermaals) van zich afduwde met de woorden: Ga nou spelen, je moeder komt zo weer.
Lekker veilig/geborgen gevoel geef je een peuter op deze manier! En dan heb ik het nog niet over de begeleiding naar de wc gehad. Geen begeleiding dus (terwijl Sterre zichzelf nog niet goed zelf kan afvegen).
Daarom durfde Sterre niet meer op school naar de wc, maar ging ze direct als ze thuiskwam maar heen. En nog wat, ik heb haar tegen een kind met nog een luier om dat zei dat het naar de wc moest horen zeggen: je hebt toch een luier om! Nou, lekker hulp bij de zindelijkheidstraining
En dan nog het knutselen, of eigenlijk het gebrek daaraan. Toen ze nog die andere juf had, kwam ze bijna elke week uit school met een tekening of knutselwerkje. Nu alleen met Pasen! Ze zit gewoon de hele tijd met de hulpjuf aan de koffietafel te kletsen en laat de kinderen links liggen.
Ik hou er maar over op, ik kan wel blijven typen over de ergernissen en rare dingen
Donderdagmiddag heb ik ge-informeerd bij een andere peuterspeelzaal, die heeft contact opgenomen met de secretaris (jawel, dezelfde, want alle speelzalen vallen onder dezelfde Stichting). Hij belde me wat ge-irriteerd op donderdagavond, maar ik heb hem snel duidelijk gemaakt dat ik kies wat het beste voor mijn kind is, en dat ze dus niet meer teruggaat en dat ik kijk wat wel geschikt is. Hij zei op een vervelend toontje van dame-ik-ben-heel-belangrijk dat hij me geen snelle overplaatsing kon garanderen. Want er waren natuurlijk vakanties (ehhh... zei ik, de meivakantie is net geweest en de zomervakantie is nog een tijdje weg. Ja, maar het was een vrijwillig bestuur en die mensen moest hij bij elkaar roepen en dat zou niet direct volgende week kunnen. Toen zei ik dat ik zo snel ook niet verwachtte, maar dat ik wel hoopte op een zo snel mogelijke overplaatsing).Vrijdagochtend heb ik het gesprek gehad met de juf. Moeilijk, want ze begon halverwege te huilen... Ik heb daar slechts bevestiging gekregen van de (waardeloze)aanpak en het rare beleid (ze laat de kinderen met elkaar spelen, zonder in te grijpen, pas als ze elkaar gaan slaan of heel hard gaan gillen). Ze doet geen spelletjes omdat daar geen animo voor is En ze begroet de kinderen niet bij binnenkomst omdat de hulpjuf dat doet maar nu niet meer doet omdat die last heeft van de rug en daarom niet meer op een klein stoeltje kan zitten bij de ingang. Blablabla... bla...snik snik... etc. Ze gaat niet met de kinderen mee naar de wc omdat dan iedereen achter haar aanloopt. Hallo? Er is toch nog een hulpjuf? En er zit toch nog zoiets als een deur in het lokaal die dicht kan? Bla..Blabla, smoesje hier, smoesje daar... weer wat traantjes... Einde gesprek.
Ok. Ik heb de brief gestuurd aan de secretaris en nou maar afwachten.
Pffff..... het houdt me nogal bezig
quote:Vond deze alleen wel heel grappig, neem aan de je het anders bedoeld, maar zoals het hierboven staat klinkt het vrij normaal.
Op maandag 12 mei 2003 14:52 schreef Spuuglokje het volgende:
(ze laat de kinderen met elkaar spelen, zonder in te grijpen, pas als ze elkaar gaan slaan of heel hard gaan gillen).
Kun je niet terrecht bij een particuliere peuterspeelzaal ? Daar gaat Timo straks heen ivm de mega lange wachttijd ( 1,5 jr) nu kan hij al in augustus heen ipv over dik een jaar !
Groetjes
Stout
Vanmorgen hebben we de kinderarts gebeld omdat ze naast alle bestaande klachten ook nog eens vreemde uitslag op haar voorhoofd en armen kreeg. Op de bijsluiter van de antibiotica staat daarover "staakt ogenblikkelijk de behandeling en waarschuw de arts" dus dat hebben we gedaan. De assistente zou overleggen met de dienstdoende kinderarts (Eva's arts was vrij vandaag) en me terug bellen. Dat duurde zo'n beetje tot in de middag voordat ze terugbelde en intussen knapte Eva zienderogen op. Ze eet weer wat, ze drinkt wat meer en ze is veel actiever. Ze is nu zo'n 2 uur achter elkaar wakker en is dan ook echt wakker, niet meer zo stonedachtig.
We keken elkaar al aan, we hebben gewoon weer te vroeg gebeld.
Toen de assistente eenmaal terugbelde zei zij: "Zolang het geen jeukende uitslag is kan het geen kwaad (gelukkig jeukt het inderdaad niet). De andere klachten zijn wat vaag maar zolang ze niet zieker wordt, blijft drinken en eten en er niks opzienbarend veranderd kijken we het nog even aan."
Als er iets raars gebeurd moet ik bellen, verder moeten we gewoon even afwachten tot donderdag.
Daar kunnen we wel meeleven vooral omdat ze zo opknapt. Goed nieuws dus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |