abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13615813
Nope, ik heb een paar klikjes gezet, om ja een gratis een onderbroek te ontvangen, en daarmee ben je dus een automatisch lid zonder verplichtingen, dus ga ik er vanuit zonder verplichtingen betekend dat ik zelf als opdrachtgever moet fungeren en niet het bedrijf zelf.
Ik heb nooit een formulier ondertekend of een rechtgeldige electronische handtekening.
Het is gewoon misleiding tot en met van deze firma. Ik stuur dus mijn brief wel aangetekend weg dara ik voor de firma enkele aanvullende zaken hierin geschreven heb!
Normaal heb ik zelden moeite met enige firma's op het internet en bestellen gaat zelfs prima maar gespuis blijft er tussen zitten zoals Front Internationaal bewijst eens te meer.
Ik betaal ook nix, en die deurwaarder kan van mij een stukje vlaai hebben als ie langskomt!
"It is only in the country that we can get to know a person or a book."
pi_13618802
Ook enkele huisgenoten van mij hebben onlangs een mooie brief van de
IJ mogen ontvangen. Ook hier was sprake van het onderbroeken verhaal.

Het lijkt me essentieel dat een incassobureau voordat ze tot incasso voor haar klanten overgaat, eerst controleert of er ook werkelijk een
vordering bestaat. In dit geval is dat dus overduidelijk niet gebeurd. IJ is
zeer onzorgvuldig geweest. Ze dient wel zeker te controleren of er al dan niet een vordering is.

Tevens kloppen de tarieven die IJ hanteert van geen kant. De toon van de brieven is ronduit bedreigend.

Een incassobedrjf moet geld voor klanten binnenhalen, maar wel op een nette manier. Ik kan mij zeker niet vinden in de manier waarop IJ haar zaken afhandeld. Het indienen van een klacht is het overwegen waard.

We wachten met smart op de dagvaarding van de patricia.nl

Quis, quod, ui, quibus auxiliis, cur, quomodo, quando?
pi_13621665
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:05 schreef m79_eec het volgende:
Ook enkele huisgenoten van mij hebben onlangs een mooie brief van de
IJ mogen ontvangen. Ook hier was sprake van het onderbroeken verhaal.

Het lijkt me essentieel dat een incassobureau voordat ze tot incasso voor haar klanten overgaat, eerst controleert of er ook werkelijk een
vordering bestaat. In dit geval is dat dus overduidelijk niet gebeurd. IJ is
zeer onzorgvuldig geweest. Ze dient wel zeker te controleren of er al dan niet een vordering is.

Tevens kloppen de tarieven die IJ hanteert van geen kant. De toon van de brieven is ronduit bedreigend.

Een incassobedrjf moet geld voor klanten binnenhalen, maar wel op een nette manier. Ik kan mij zeker niet vinden in de manier waarop IJ haar zaken afhandeld. Het indienen van een klacht is het overwegen waard.

We wachten met smart op de dagvaarding van de patricia.nl

Daar bent ik dan weer. Je heb helemaal gelijk, sterker nog de positie van het incassobureau inzake de vordering is niet anders dan als gelijke van FI. Zij kennen geen enkele wettelijke status anders dan ontvanger van de crediteur (Front International)
Zij dienen in zake de vordering gepaste terughoudendheid toe te passen, maar hoeven de vordering niet te toetsen of deze rechtsgeldig is. Zij hebben enkel en alleen een incassoopdracht.

Echter het incassorecht valt en staat met de rechtsgeldigheid van de vordering. Nu FI ongewenste poststukken toezend met het dreigement niet retouren = lid maakt het een ongeldige overeenkomst tot lidmaadschap want
1. passief lid worden van iets kan bij letter van de wet niet, lidmaatschap is niet anders dan een overeenkomst en bij het totstand komen van een overeenkomst dient men actief te wenzen en te uiten dat men zo een dergelijke overeenkomst wil boek 6 BW.

2. Bij de uitting "gratis onderbroek zonder verplichtingen"komt er daadwerkelijk wel een overeenkomst tot stand. Echter houd de overeenkomst niets anders in dat een "gratis onderbroek zonder verplichtingen". Alles meer valt niet onder de overeenkomst en je kunt zelfs je op dwaling van tegenpartij(<- makkelijk te bewijzen) en anders zelfs op bedrog (<- moeilijk te bewijzen) beroepen met als straffe voor de tegenpartij vernietiging van de overeenkomst en bij bedrog zelfs nietigheid van overeenkomst.
Zijn beiden partijen er terdegen van bewust dat er dwaling is en stemmen beide partijen toe tot voortzetting van overeenkomst (dus je betaalt en je ontvangt volgend pakketje zonder rede van opgaaf) dan pas is er sprake van een lidmaatschap dat enige bevoegdheden met zich meebrengt en enige verplichtingen. Van dit lidmaatschap moet men eenvoudig afkunnen en dat kan doordat je ten alle tijden binnen 8 dagen van zoiets af kunt zien (europese regelgeving)

3. Artikel 7:7 lid 2 BW stelt dat een ontvangende partij van een ongewenst postartikel dat de beweegredenen heeft tot lidmaatschap verkoop of verplichting tot betaling in staat om er vanaf te komen zonder enige inspanning te volrichten. Het pakket wordt zelfs uw eigendom.
Retour zenden mag altijd en is zelfs raadzaam, betalen of voldoen niet !!
Het enige betwistbare in deze is wat is gewenst en wat is ongewenst. Simpel een formuliertje invullen op internet maakt in principe maakt zo een dergelijk pakketje al gewenst. Maar er is dan per direct nog geen sprake van een overeenkomst. Er is wel de wil geuit tot een overeenkomst (erg van belang) Maar het bewijst tot overeenkomst is te mager.

Iedereen kan zomaar postgegevens inzien van verschillende personen en deze invullen. Simpel beroepen op het feit "hoe komen wij anders aan uw gegevens"door FI en zelfs IJ maakt nog [b] niet[ /b] dat er een rechtsgeldig document de vordering rechtsgeldig maakt.
Het enige wat in dit geval rechtsgeldig zou zijn is een ondertekende verklaring van ontvangende partij in te stemmen met het ontvangst /lidmaatschap of eventueel dienstontvangst.

Een mogelijk andere optie is het door FI rechtskrachtig kunnen bevestigen dat u het pakketje tegen de voorwaarden heeft ontvangen, ontvangst bevestiging van de Postbode bijvoorbeeld (en dan nog kan je er binnen 8 dagen vanaf) Andere bewijsmateriaal brieven of stellingen zijn onvoldoende. Simpelweg een factuurtje als bewijs wordt nooit door de rechtbank geacht afdoende te zijn voor een overeenkomst.

kortom 3 cruciale punten : 1 wie stelt die dient te bewijzen.
2 wettelijke bepalingen inzake verzonden reclame en postukken 7:7 lid 2 BW verplicht de ontvanger tot praktisch niets en maakt de eventuele overeenkomst ongeldig
3 Eventuele procesgang waarmee ook gedreigt wordt kent ook een mooie belemmering. Kantonrechter kan de eisende partij niet-ontvankelijk verklaren wanneer de vordering van de hoofdsom niet in verhouding staat tot de procesgang ( let op de hoofdsom is ¤ 18,- van de vordering, incasso kosten e.d. tellen niet mee)
Wanneer een eisende partij het procesgang start dienen zij in eerste instantie de griffiekosten voor hun rekening te nemen voor de zaak te weten +/- 49 euro. Stellen zij een ander geschil aan de kaak, een lidmaatschap of zelfs iets anders, dan kan het voor hun zo oplopen tot 232,- euro.
Denk niet dat FI dat er voor overheeft voor een vordering waarvan ze zeker weten dat het discutabel is , en dan op zeer grote kans uitlopen dat ze "terecht"gewezen worden voor hun daden.
Denk ook dat IJ dit hun adviseert, aangezien wanneer zij de rechtbankprocedure voor hun rekening nemen dat ook te horen krijgen automatisch veroordeeld worden voor de overige kosten, denk aan zittingskosten, kosten van bijstand ed ed ed

In heel kort: FI kan je tot niets verplichten of je heb uitdrukkelijk dat zo wel gewenst, antwoorden richting FI hoeft niet wanneer alles ongewenst toegezonden is. Antwoorden richting IJ hoeft dan ook niet, maar dit is absoluut niet raadzaam.
Aangezien je je bezwaar bij IJ ook te kennen kunt aangeven, doe dit dan ook. Des te meer bewijs heb je dat zei (FI) onterecht bezig zijn. Je laat een zogenaamde papieren bewijsspoor na waaraan geen enkele partij kan ontsnappen
IJ kennende zullen ze behoorlijk dreigende brieven toezenden met "indien u niet binnen....dan gerechtelijke stappen" en/of "wij zijn genoodzaak....rechtbank....of voldoe de vordering". Das heel leuk, niets van aantrekken of je moet echt terecht aangemaand zijn. IJ kan niet zomaar dingen doen waardoor je verplicht ben tot betaling. Hiervoor dient eerst een gerechtelijke uitspraak te zijn en dan nog is dit omgeven door beroepsmogelijkheden.

voor de rest sterkte lotgenoten !!

pi_13621950
Voor diegene die net instappen: mijn zaak omtrent FI:
Nooit wat besteld gewenst of ontvangen.
23 mei een acceptgiro met de vraag alsnog de verzendkosten voor de broek te voldoen -> braaf gereageerd met welke broek en bewijshiervoor en anders per direct staken met vordering.(via post)
Met als gevolg geen reacties anders dan betalingsherrineringen. Op iedere herrinering netjes gereageerd. eerste reactie kwam van IJ met incasso en nu dreiging rechtsgang.
Heb beide partijen uitgenodigd tot het voldoen van hun bewijslast, zelfs tot het rondneuzen in mijn kledingkast, geen enkele andere reachte dan dat beide partijen volharden.....
pi_13625826
pi_13689435
Mensen, volgende brief gestuurd, en vervolgens werd het stil..Dus ik zou zeggen: copy/paste!!:

Intrum Justitia
Postbus 29808
2502 LV Den Haag

Den Haag, xxx 2003

Betreft: LB / xxxxx

Geachte heer/mevrouw,

Reeds enige tijd ontvang ik van u correspondentie waarin u dreigt met gerechtelijke procedures inzake Front International. Ik verzoek u dringend hiermee onmiddellijk te stoppen. Ik ken Front niet, en wil er ook niets mee te maken hebben. Ik adviseer u derhalve het volgende:

1.Indien u van mening bent dat ik een overeenkomst heb met Front International ontvang ik graag binnen 2 weken na dagtekening van dit schrijven een kopie van het door mij ondertekende document waaruit dit zou blijken;

2.Indien u bovengenoemd document niet kunt aanleveren ontvang ik graag binnen 2 weken na dagtekening van dit schrijven een bevestiging hiervan. In dit schrijven dient u ook aan te geven dat deze zaak is gesloten, en u van verdere acties richting mij afziet.

Indien ik bovenstaande niet binnen de gestelde termijn van u ontvang, en u de beschuldigingen jegens mij blijft uiten, zal ik direct een gerechtelijke procedure opstarten waarin ik Front International en Intrum Justitia zal aanklagen wegens smaad laster en stalking. Gezien het feit dat ik ervan overtuigd ben dat u de bewijsstukken met betrekking tot een schijnbare overeenkomst niet kunt aanleveren zullen de kosten van genoemde gerechtelijke procedure en een eventuele executie volledig op u én Front International worden verhaald.

Hoogachtend,

suc6!

Haaggie

[Dit bericht is gewijzigd door Haaggie op 06-10-2003 16:06]

pi_13689678

heb net de brief op zijn juridische meriten beoordeeld (jaja)
prima lekker dreigend en niets fout.

Wil er alleen op aanmerken dat laster moeilijk te bewijzen valt aangezien laster inhoud"jou zwart maken tegenover een ander" en hier is geen ander......

maar laten ze dat maar lekker zelf uitzoeken nogmaals (Y)
denk dat ik hem maar copy paste

pi_13689898
Nog een goeie :

Van: xxxxx

aan: Intrum Justitia
Postbus 29808
2502 LV Den Haag

uw referentie: LB/xxxxxxxx

xxxxxxxxxx.. 2003

Geachte heer/mevrouw

Hierbij laat ik weten dat ik na het telefonische gesprek van vandaag met een collega van u, niet akkoord gaat met het incasso. Voor het verweer op de gronden die u aandraagt mbt tot de rechtvaardiging van het incasso verwijs ik naar alle correspondentie met u en Front International waarvan ik u alle bescheiden heb doen toekomen

Ik laat u hierbij weten dat ik het incasso om die redenen niet zal voldoen en al uw aanmaningen niet wenst te ontvangen en als niet als verzonden zal beschouwen
Hierbij is de zaak voor mij afgedaan.

Acquisitie aan de hand van deze brief zal NIET op prijs gesteld worden

De eventuele dagvaarding zie ik met vertrouwen tegemoet

Hoogachtend

werkt ook aardig

pi_13689988
Dit is er eentje uit mijn persoonlijke archief:

Geachte heer/mevrouw

Zojuist heb ik een collega van u gesproken met betrekking tot een incasso die u gestart heeft in opdracht van FRONT INTERNATIONAL tegenover mij.
Ik heb u al xx xxxxxxx2003 alle stukken doen toekomen via de fax en de post, echter kon uw collega nog niet melden dat alle stukken verwerkt waren of zelfs ontvangen waren. Slechte zaak.
Tevens vroeg ik een postadres van uw opdrachtgever in deze zaak, dit ivm het feit dat ik al 4 brieven naar hen geschreven heb en nooit een antwoord heb ontvangen. Ook al probeer ik sinds afgelopen woensdag ook telefonisch in contact te komen met FRONT INTERNATIONAL, echter zijn zij nooit te bereiken. Ook reageren zij niet op mij brieven. Het is haast moetwillig handelen van FRONT INTERNATIONAL om deze zaak te bevestigen.
Het adres kon niet gegeven worden ook kon er geen alternatief geboden worden om in contact te treden met FRONT INTERNATIONAL. Raar aangezien u vast wel een adres heeft van uw opdrachtgever !!
Ik vroeg tevens aan uw collega wanneer er een reactie zou komen, dit zou minstens 2 weken tot een maand duren aangezien de drukte. Hiermee ga ik niet akkoord. U verlangt van mij binnen 8 dagen te reageren en zelf doet u maar wat. Wederom geen gelijkheid van partijen.

Het begint er zeker op te lijken dat u moedwillig mijn bezwaren tegenwerkt om zo het incasso, dat geen enkele rechtmatige gronden kent, voor u succesvol te kunnen laten verlopen.
U kunt namelijk geen rechtsgeldig document overleggen waarin het incasso gerechtvaardigd wordt (denk aan een ondertekende bestel formulier waarin blijkt dat ik een bestelling gedaan heb etc.). Ook geeft u geen adres op van uw opdrachtgever zodat ik de juiste maatregelen kan treffen om het incasso te kunnen verkomen.
Tevens kunt u al niet binnen enkele dagen melden dat u mijn stukken betreffende dit incasso ontvangen heb, de reactie het zal wel binnen zijn, komt wel goed tellen uiteraard niet.
U doet bijzonder weinig eraan om dit incasso te voorkomen. Des te meer omdat het hier het gaat om een incasso die geen enkele rechtsgrond kent.

Ik verzoek u direct deze incasso te staken, mocht u verweren met het feit dat het een pakket betreft wat mij toegezonden is verweer ik mij met het feit dat ik dit pakket nooit ontvangen heb en ook al zou ik het ontvangen hebben bestaat er geen enkele plicht tot betaling, aangezien dit ongevraagd is. Ik verwijs u naar de tekst van wetsartikel 7:7 BW waarin het een en ander bepaald is omtrent ongewenste poststukken. Ten overvloede zeg ik het u dat ik niets ontvangen heb van FRONT INTERNATIONAL en dat evenmin wil.
Bijeengesloten vind u een brief die ik vandaag aan FRONT INTERNATIONAL heb verzonden. Ik verzoek u dringend FRONT INTERNATIONAL deze kopie te overhandigen aangezien zijzelf hun eigen post niet lezen. Ook verzoek ik u alle correspondentie die ik u verzonden heb , inclusief alle kopieën, grondig door te nemen

Ik verlang van u dat u binnen 8 dagen na dagtekening schriftelijk reageert, net zoals u dat van uw debiteuren verwacht.

Vertrouwende erop u afdoende voorzien te hebben van de juiste informatie wat geen andere conclusie kan dragen dan het incasso te doen staken verblijf ik,

Hoogachtend

deze is minder geschikt voor copy/paste, maareh het verduidelijkt de zaak wel

pi_13790994
Ik heb ook ongevraagd een tweede pakket ontvangen. Na een paar keer bellen kreeg ik bij Front een vriendelijke dame aan de lijn die me wist te vertellen dat ik het pakket kon retourneren naar een (gratis) antwoordnummer en dat dan alles keurig stopgezet zou worden. Ik moet dit laatste natuurlijk nog maar zien maar ik geef jullie in elk geval het antwoordnummer:
Front International
Antwoordnummer 100
3330VB Zwijndrecht
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 20:41:21 #211
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_13797740
Waarom retourneer je iets wat je ongevraagd door je brievenbus krijgt geduwd?

Je hebt geen overeenkomst dus je moet gewoon niet reageren. Tot een zaak maken ze het niet.

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_14082254
Het is al weer 6 maanden geleden dat ik te maken had met front international, tot vandaag. Ik krijg een brief thuis gestuurd van Intrum Justitia met de vraag of ik de openstaande rekening wil betalen.

Bij het telefoon gesprek van 6 maanden geleden werd vertelt dat als ik binnen 2 weken geen bericht zou krijgen dan kan ik er vanuit gaan dat het af gedaan was. In een persbericht van Front International aan de consumentenbond stond dat ze alle schulden kwijt schelden. Na het telefoongesprek 6 maanden geleden heb ik niks meer gehoord of gezien van Intrum of Front.

Nu staat er in de brief ook dat op grond van artikel 3:317 een nieuwe verjaringstermijn van 5 jaar is ingegaan.

PS het bedrag was altijd al ¤92,14 geweest en nu is dat opeens maar "¤73,38" terwijl ze bij het incassobureau er meer werk aan hebben gehad.

Ik ga zo bellen na het uitprinten van mijn vorige posts en ik laat het zo snel mogelijk horen.

[update]
Ik heb net gebeld en de reden dat ik weer een brief had ontvangen was omdat er het over is gedaan naar een andere afdeling binnen Intrum Justitia. De jongen van het call-center heeft de notitie van de vorige keer gekopieerd en als notitie bij de vandaag ontvangen brief gestopt.

Zijn advies was om over 7 dagen nog eens te bellen om te kijken hoe zaak er voor staat.
[/update]

[Dit bericht is gewijzigd door larshil op 23-10-2003 16:25]

pi_14109950
Hallo allemaal,

Ik behoor ook tot de spamdoelgroep van Front Internationaal & Intrum Justitia. Echter ga ik hier niet mee akkoord. Zo te lezen op dit forum denken er meer mensen zo over.

Nu heeft Intrum Justitia naar mij al aangegeven dat mijn dossier gesloten wordt, echter willen ze dit niet schriftelijk bevestigen. Dat is dus mijn probleem, want als ik wat ervaringen op dit forum lees hebben ze het lef om na 6 maanden weer te beginnen met brieven te sturen.

Een idee van mij om het op te lossen is:
Als we nu eens met zijn allen als 1 groep Intrum Justitia en Front Internationaal aanklagen waat het maar kan. Bijvoorbeeld bij de consumentenbond en meerdere organisatie dan kunnen wij op deze mannier veel meer druk uitoefenen op beide schuldeisers

Ik ben benieuw naar jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Jean - Paul van Ruysdael

pi_14168713
Ten eerste wil ik eens reageren op de brief die Larshil na 6 maanden (!!) ontvangen heeft.
De kosten die teruggeschroefd zijn hebben waarschijnlijk te maken dat de oorspronkelijke kost die Front maakte (zonder incasso) vervallen is, en nu dus enkel de incassokosten overblijven. Maar het is aan IJ om die som te eisen aan FI. En dus niet aan ons.
Wat kunnen we er tegen doen?
- Klacht indienen bij Stichting De Ombudsman en de Consumentenbond. Waarschijnlijk hebben jullie dit al gedaan, maar breng ze toch nog even op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
- Klacht indienen bij de Economische Inspectie (!!!) -> waarom? omdat deze instantie daadwerkelijk een proces verbaal opstelt en geldboetes oplegt naar IJ en FI toe. En hierbij komt ook nog eens het feit dat je zo zelf een schadevergoeding kan eisen van vragende partijen voor de kosten die je ondertussen al gemaakt hebt (telefoons, postzegels, ...). Heb je toch reeds een bedrag betaald aan FI of IJ? Geen probleem, via de Economische Inspectie kan je deze bedragen terugeisen. En het werkt inderdaad. Afgelopen week werd het thema 'postorderbedrijven' behandeld door het Vlaamse programma 'Ombudsjan' op TV1. Gewoon dreigen met de EI naar IJ toe zou al voldoende zijn om van al dit gezeik af te komen.
Neem het gerust van me aan.
  maandag 27 oktober 2003 @ 19:59:23 #215
38241 c0rneel
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_14180095
ik ben toch blij dat ik van dit gezeik af ben. Heb Front gebeld om te zeggen dat ik niets besteld heb en dat ik geen interesse heb. Moest alles terug sturen en zou ervan af zijn.

Dit is inmiddels ong 3 maanden geleden maar ik hoop geen gezeik te krijgen met een of ander incassobureau

Get In, Sit Down, Shut Up & Hang On
pi_14218621
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:12 schreef larshil het volgende:
...
Nu staat er in de brief ook dat op grond van artikel 3:317 een nieuwe verjaringstermijn van 5 jaar is ingegaan.
...

[update]
Ik heb net gebeld en de reden dat ik weer een brief had ontvangen was omdat er het over is gedaan naar een andere afdeling binnen Intrum Justitia. De jongen van het call-center heeft de notitie van de vorige keer gekopieerd en als notitie bij de vandaag ontvangen brief gestopt.

Zijn advies was om over 7 dagen nog eens te bellen om te kijken hoe zaak er voor staat.
[/update]
....

Beste Larshill, het is heel netjes wat je doet, IJ op de hoogte houden en 3:317 is erg leuk stuiting van verjaring van een vordering op jou. Maar is er rechtens een vordering op jou van IJ, begrijp uit je verhaal van niet.
Het stuiten van een verjaring (of te wel de vordering kan niet verjaren nadat er een eenduidige aanmaning van de schuleiser is geweest) Dus zij willen een vordering die niet inbaar en rechtsgeldig is niet laten verjaren, prima !!
rechtens inbaar wordt die nooit, er is geen rechtgrond voor de overeenkomst, die wordt o.a. door 7:7 BW en vele tientalle andere bepalingen geblokkeerd MITS je nooit wat overeengekomen bent met FI Evita etc etc

Meneer de jurist bij IJ, blijft u wel wakker ?? Vind dit een knappe zet, maar geheel onnodig. Als u daadwerkelijk er van overtuigd bent dan er een OVK tussen debiteur en FI stuur dan effe een contract waaruit dat blijkt die mede ondertekend is door de debiteur
(dit kun je ten alle tijden eisen !! en dat moet je ook)

Kan FI en IJ dit niet laten zien........nou heel veel sterkte bij het kantongerecht...de rechter wijst dit heel eenvoudig van de hand

BTW is er al iemand die al gedaagd is door IJ ivm met FI ??
Nog niet he ?

pi_14222569
Vandaag weer gebeld met IJ omdat ze dat hadden gezegd dat ik na 7 dagen even moest bellen hoe het er mee stond. De jongen van IJ vertelde dat het dossier tijdelijk was gesloten en ze verhaal gingen halen bij FI. Als er wat uit zou komen wat negatief voor mij was dan zouden ze telefonisch contact met me opnemen.

Ik heb meteen ook vertelt tegen de jongen van IJ dat dit onderwerp al vaak bij Tros Radar, Kassa en de Consumentenbond bekent is. Ook heb ik gevraagd of ze een bewijs konden sturen waar mijn handtekening staat of een notitie van een mondelige overeenkomst. Meteen ook vertelt dat ik er achter ben gekomen dat iemand anders het formuliertje heeft ingevuld. En dat zoiets helemaal niet moeilijk is, mijn gegevens staan immers gewoon in het telefoonboek. Hier is ook een notitie van gemaakt.

We wachten het maar weer af, als er weer nieuws is dan horen julie het.

pi_14222861
Dacht ik dat het afgedaan was krijg ik gewoon na 4 maanden weer een brief. Ook met lagere kosten..

Heb ze weer gebeld en gevraagd hoe dit kan, mij werd verteld dat het gewoon nog open staat :S Doorverbinden met de afdeling die ervoor gaat ging niet.
Binnen 2 weken wordt ik teruggebeld maar ik zei dat ik daar weinig vertrouwen in heb.

Wat een bedrijf zeg:S

after turn the volume up, it's my beat !
pi_14236941
en zo zie je maar, IJ krijgt volgens mij van FI ook alleen maar de opdracht en niet het bewijs of een volledig dossier. Volgens mij is FI erg onconcequent bezig en gaat IJ steeds in naam van FI door het ijs.

Dus, krijg je aanmaningen van IJ en je weet zeker dat je nooit iets ontvangen heb, nooit lid bent geworden van FI en je heb nooit een formulier/enquette ingevuld met de belofte lid te worden van de FI clan.

1. neem contact op met IJ, vraag wat er openstaat
2. teken altijd schriftelijk bezwaar aan
3. vraag meteen om bewijs van overeenkomst( géén factuur, maar bewijs van overeenkomst met jou handtekening erop!!)
4. wees ten alle tiijden duidelijk dat je bewijs wil/en pas betaald na eenduidig bewijs en anders de rechtbank procedure rustig afwacht
5. wees er zeker van dat je niets afgesproken / overeengekomen bent met FI
6. schrik niet van de brieven van IJ, dat je meteen moet betalen, procedures etc etc......dit is alleen maar te zorgen dat je snel betaald.

en tip: surf effe naar de stichtingombudsman.nl site......die hebben nog veel tips op dit gebied en al helemaal over het FI verhaal

donderdag 30 oktober 2003 @ 09:35:04 #220
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_14241703
Zegt iemand den naam TONO iets?

Das ook zo'n onderbroeken firma....daar wordt ik nu mee bestookt..1 keer wat gehad,niet besteld dus tergugestuurd..gebeld en alle swas in orde.
Nu gaan ze me bestoken met rekeningen van spullen die ik nooit heb gehad...

|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  donderdag 30 oktober 2003 @ 23:47:39 #221
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_14264414
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 09:35 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Zegt iemand den naam TONO iets?
Ze hebben in elk geval bij google een gesponsorde link:
http://www.resultonline.com/tono/

Het lijkt net op een doorstart van Front International!!!

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 08:28:42 #222
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_14267327
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 23:47 schreef hace_x het volgende:

[..]

Ze hebben in elk geval bij google een gesponsorde link:
http://www.resultonline.com/tono/

Het lijkt net op een doorstart van Front International!!!

Dat wou ik net zeggen...ze hebben een bijna identieke handelswijze...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  zaterdag 1 november 2003 @ 12:49:55 #223
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_14295642
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 22:57 schreef Triple_NL het volgende:
en zo zie je maar, IJ krijgt volgens mij van FI ook alleen maar de opdracht en niet het bewijs of een volledig dossier. Volgens mij is FI erg onconcequent bezig en gaat IJ steeds in naam van FI door het ijs.

Dus, krijg je aanmaningen van IJ en je weet zeker dat je nooit iets ontvangen heb, nooit lid bent geworden van FI en je heb nooit een formulier/enquette ingevuld met de belofte lid te worden van de FI clan.

1. neem contact op met IJ, vraag wat er openstaat
2. teken altijd schriftelijk bezwaar aan
3. vraag meteen om bewijs van overeenkomst( géén factuur, maar bewijs van overeenkomst met jou handtekening erop!!)
4. wees ten alle tiijden duidelijk dat je bewijs wil/en pas betaald na eenduidig bewijs en anders de rechtbank procedure rustig afwacht
5. wees er zeker van dat je niets afgesproken / overeengekomen bent met FI
6. schrik niet van de brieven van IJ, dat je meteen moet betalen, procedures etc etc......dit is alleen maar te zorgen dat je snel betaald.

en tip: surf effe naar de stichtingombudsman.nl site......die hebben nog veel tips op dit gebied en al helemaal over het FI verhaal

Nou het is zover: ook ik heb nu een incasso briefje van Intrum binnen. Wat een grappenmakers. Ik zal jouw tips opvolgen en een brief naar ze terugsturen waarin ik duidelijk maak geen overeenkomst te hebben met FI en als zij denken van wel dat ze het mogen aantonen...
Wat een oplichterij-praktijken zeg
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_14343525
GOOD LUCK

Damned ze leren het echt niet daaro bij FI/TONO/EVITA/etc.....

wanneer komt er een verbod op datsoort malafide praktijken ???

pi_14534125
Vandaag, maandag 10 november 2003 kom ik thuis en ligt er een herinneringsnota van een bedrijf dat Front International heet.
Zij hopen dat ik tevreden ben met het introduktiepakket! (?)
Of ik even E8,00 wil overmaken naar hen rekening.
Waarvoor? vraag ik mij af.
Ik kijken op Google wat er te vinden is over FI. Daar zie ik dus de link naar FOK. Ik kijken en daar heb ik dus het afgelopen uur alle reacties betreffende FI zitten lezen! Zover als jullie ben ik nog niet, ik voel me een beetje achtergesteld met de rest. Ik voel me nu net een 1e jaars student die alles nog moet leren!
Wel heb ik ervaringen met onterechte brieven van Incassobureau's en zeker met het incassobureau Intrum Justitia.!!!!
Een aantal jaren geleden had ik een conflict of ik wel of niet een abonnement had genomen op een bekend weekblad!
In het kort komt het er op neer dat zij bij hen opdrachtgever een bewijs moeten kunnen opvragen waarop jouw handtekening staat en dat je dus akkoord bent gegaan met het geleverde produkt. Kunnen zij dat niet, dan is er geen rechter die ook maar aan het verzoek tot een rechtszaak denkt in te willigen. Smoesjes met dat het contract op internet is getekend is onzin, zelfs bij forum moet je een legitieme,naamsgebonden mailadres opgeven en zelfs dan moet je het via een url adres nog bevestigen! Dat kan een bedrijf als FI dus ook!

Ik had nog nooit van FI gehoord, laat staan dat ik die site ooit bezocht hebt. Ik zij het net al, zover als jullie ben ik nog niet, maar ik wacht met veel genoegen op de eerste brief van IJ. (het is overigens wel stil geworden rondom de medewerker van dit bedrijf,....zou hij een reprimande van zijn baas hebben gekregen?)
Ik hoop deze site in de toekomst nog veel te bezoeken,al is het alleen maar om het vervolg van deze "incasso soap"te kunnen volgen!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')