Een incassobureau heeft wel degelijk de verantwoordelijkheid om (indien ze veelvuldig klachten krijgt van hun opdrachtgever) eens met de opdrachtgever rond de tafel te gaan zitten.
Iedere rechter zou in de richting van het incassobureau zeggen: "...als u zoveel klachten krijgt van de consumenten, gaat u dan zelf niet eens twijfelen over de gang van zaken bij uw opdrachtgever...".
Daarnaast is het zo dat de kwaliteit van het personeel van zo'n incassobureau naar mijn smaak ook vaak te wensen over laat. Ik heb eens gebeld met een jurist van zo'n bureau, en die vrouw wist werkelijk niet waarover ik het had toen ik op een wettekst doelde. Kan je nagaan, ik ben zelf nog maar een eenvoudige bedrijfseconoom.
Nee, zo gemakkelijk komen die lui er niet van af bij mij. Ze wassen hun handen maar al te vaak in onschuld.
Kijk eens naar UPC - meer dan een miljoen klanten en omdat er misschien een paar honderd of paar duizend mensen zijn die ontevreden zijn - en laten we voor het gemak zeggen dat hiervaan de helft terecht ontevreden is... maakt dit het dan een slecht bedrijf?
Veel mensen hebben hierdoor een negatieve perceptie, heb ik ook persoonlijk van een paar bedrijven, maar dat betekent niet dat het zo is. Heb op persoonlijk niveau een akkefietje gehad met Wanadoo, ze waren niet erg flexibel, maar dat kwam door een afwijking van mijn kant. Die ze wel makkelijk hadden kunnen opvangen, maar goed. Maakt ze niet meteen slecht.
Geldt ook voor Front, ik weet niet hoeveel klanten ze hebben maar het zal met veel meer mensen juist wel goed gaan.
Er zijn zoveel haken en ogen - weet je wel.
Overigens, weet je zeker dat zij jurist is en niet gewoon een PA of iemand die veel administratieve rompslomp afhandelt?
En als Front 310 miljoen klanten heeft in 1230 landen en alleen in Nederland zitten er 1000 die een beetje mekkeren zal dat ze een zorg zijn - en dat dan ook weer wel
quote:Reddiablo, weet jij (of iemand anders) hoe dit zit?
Op woensdag 4 juni 2003 08:11 schreef sgoldie het volgende:
Ik heb mezelf aangemeld onder een valse naam. Je hoefde alleen een naam en adres in te vullen, dat heb ik gedaan, ik woon toch in een studentenhuis. Alleen het adres klopt dus, verder bestaat de naam niet, maar krijg wel af en toe zo'n aanmaning, maar ik neem aan dat ze niemand iets kunnen maken omdat de naam niet eens voorkomt in ons huis....heb ik dat correct??
quote:hoelaat had jij ze gebeld? elke keer als ik bel 's ochtends 's middags 's avonds is het steeds hetzelfde
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:14 schreef aandeslag25 het volgende:
0900-4564564Gewoon netjes blijven maar dringen en formeel. Zeggen dat je -n.a.v. juridisch advies- wens dat zij jouw gegevens uit hun administratie verwijderen.
Mochten ze weigeren??? Zeg dan: "ik zal een notitie van dit gesprek aan mijn juridisch adviseur doorgeven".
-update-
vanochtend de wekken gezet en om half 9 meteen gebeld. tot m'n schrik ging de tel gewoon over en werd er opgenomen.
Heb haar alles verteld en ik kan het gewoon kosteloos terug sturen en m'n abbonement is stop gezet!
[Dit bericht is gewijzigd door c0rneel op 19-08-2003 09:35]
quote:in mijn hoedanigheid als jurist verwerp ik jouw 'de lul' standpunt, laat het maar voorkomen, en geef dit ook bij intrim aan....of daag ze zelf
Op maandag 2 juni 2003 12:34 schreef Reddiablo het volgende:
prima hoor, laten jullie het maar lekker tot een rechtszaak uit lopen...
Nog eenmaal voor de duidelijkheid, Intrum Justitia (en elk ander normaal incassobureau) maakt afspraken met de cliënt op wat voor manier het geld incasseert zal (proberen te) worden. Cliënt geeft aan of incassotoko moet stoppen of wat dan ook.IB heeft ook nooit en te nimmer te functie om te kijken of het wel goed is wat de cliënt doet, daar moeten ze zelf toe in staat zijn. Zie jij de postbode alle pakketjes al openmaken om te kijken of het allemaal wel klopt?
Intrum Justitia ea. hebben 100% macht op over te gaan op huisontzetting ed. zaken, dus als je niet helemaal koosjer hebt betaald, dan zou ik alsnog betalen, anders ben je echt de lul. Heb je wél gelijk, dan zal dat wél aangetoond worden en heeft de Incassotoko nog de cliënt natuurlijk geen recht van spreken.
quote:Ik heb dat ook ontvangen. Die ¤ 3,50 heb ik gewoon betaald en direct gebeld met 0900-4564564 (het duurt even maar na 2 dagen is het me gelukt) en mijn "lidmaatschap" opgezegd. Dit tevens schriftelijk gedaan. Verder de opmerking geplaatst dat ik iedere onderbroek die ze me nog durven sturen volgescheten terugstuur.......
Op woensdag 10 september 2003 23:56 schreef crx het volgende:
Ik heb vandaag het horloge en de boxershirt ontvangen ik heb dit besteld via zo,n gratis pagina de boxershirt is al gebruikt wat kan ik het beste doen?
Maar afgezien van bovenstaande. Op dit forum staan genoeg tips om onder Front-International uit te komen.
Als er nog meer mensen in de problemen komen dan gaan we eens met een paar zware jongens een dagje posten bij Postbus 2035 in Zwijndrecht en dan zullen we degene van "Front, Evita en Patricia" die daar opduikt om de retour gestuurde paketjes op te halen eens een onderbroekje over de oren trekken. Ik hou me op de hoogte.
Tschüss en veel succes.
4 juni 2003 - http://www.consumentenbond.nl/nieuws/nieuws/260184?ticket=nietlid
Wij ontvangen regelmatig klachten over de handelwijze van het bedrijf Front International. Consumenten krijgen zonder dat zij daar zelf om gevraagd hebben, dames- en herenondergoed thuisgestuurd. Bij deze zendingen zit een betalingsverzoek, zelfs gevolgd door aanmaningen.
Een andere klacht is dat consumenten ingaan op het aanbod gratis een boxershort of slip te ontvangen en daarna ongevraagd en automatisch als klant geregistreerd staan. Nieuwe ongevraagde toezendingen van slips en shorts met daarbij betalingsverzoeken zijn dan het gevolg.
Wij hebben Front International per brief laten weten dat zij in strijd met de wet handelen. Het is namelijk verboden goederen aan consumenten toe te zenden met de bedoeling hen tot koop te bewegen. Het verbod heeft betrekking op de toezending met het verzoek een prijs te betalen van zaken waar de consument niet expliciet om heeft gevraagd of waarmee hij niet expliciet akkoord is gegaan.
Wij hebben Front International dringend verzocht deze verkoopmethode om ongevraagd ondergoed toe te sturen, te staken.
Wilt u uitgeschreven worden als klant bij Front International? Schrijft u Front dan een briefje.
[Dit bericht is gewijzigd door Koos Voos op 12-09-2003 14:20]
Maar doe je ook mee? Even researchen en dan die van Front in hun onderbroek op dit ontzettend goeie forum aan de schandpaal nagelen.
Toen die dame van Front mij belde en aan mij vroeg of dat ik een gratis onderbroek wilde ontvangen heb ik geantwoord: "alleen als jij hem mij persoonlijk aan komt trekken". Ze had nl. zo'n lief stemmetje. Maar ze moest ze lachen en heeft me zo'n onderbroek gestuurd. Maar ze is nog altijd niet geweest. Ik hoop dat ze dat gesprek opgenomen hebben. Leuk voor als het voor de rechter komt. Ze is haar kant van de deal nl. niet nagekomen. En die lelijke vent van een postbode die die onderbroek gebracht heeft blijft mooi van me af. Dus, lieve, lekkere schat van Front, als je dit leest; de broek heb ik betaald en ligt klaar om aangetrokken te worden. Kijken we dan wel wat we daarna gaan doen.
Lelijke onderbroeken trouwens. Zwart met een witte band. Daarbij zijn de verzendkosten net zo duur als een lekker zittende onderbroek van de Hema (mag ik effe vangen Hema).
En dan dat incassoburo. Misschien een ander incassoburo inschakelen om de gevorderde bedragen die bange mensen betaald hebben terug te vorderen? Kan dat eigenlijk: een incassoburo naar een incassoburo sturen?
Maar ik ben benieuwd. Ze hebben me bevestigd dat mijn onderbroeken-LID-maatschap beeindigd is. Dus effe afwachten wat er gebeurt. En m. b.t. die callcenters die altijd onder het eten bellen; schaf een nummermelder aan. Als er "onbekend" op komt te staan: niet oppakken. Grote kans dat dat een of andere aggresieve verkoper/verkoopster is.
Chiao.
quote:Natuurlijk kan dat.
Op vrijdag 12 september 2003 15:07 schreef medronho het volgende:Kan dat eigenlijk: een incassoburo naar een incassoburo sturen?
quote:Van een jurist zou ik verwachten dat ie beter zou lezen of het in ieder geval beter zou interpreteren, en lees het hele thread nog eens door, uiteindelijk wint degene die gelijk heeft in de rechtszaal (volgens de rechter) dat kan IntrUm zijn, dat kan ook de debiteur zijn.
Op woensdag 10 september 2003 15:46 schreef frank280zx het volgende:[..]
in mijn hoedanigheid als jurist verwerp ik jouw 'de lul' standpunt, laat het maar voorkomen, en geef dit ook bij intrim aan....of daag ze zelf
ze hebben geen zaak
en als je niet koosjer betaalt ben je automatisch fout bezig.
quote:Als je een onterechte aanmaning krijgt en het incassobureau niet op brieven reageert en telefonisch niet reageert is het heel jammer voor het incassobureau, maar een rechtzaak verliezen ze dan.
Op vrijdag 12 september 2003 22:28 schreef Reddiablo het volgende:en als je niet koosjer betaalt ben je automatisch fout bezig.
quote:LEZEN!
Op vrijdag 12 september 2003 23:02 schreef Light het volgende:[..]
Als je een onterechte aanmaning krijgt en het incassobureau niet op brieven reageert en telefonisch niet reageert is het heel jammer voor het incassobureau, maar een rechtzaak verliezen ze dan.
quote:Een incassobureau is helaas noodzakelijk als mensen niet betalen. Helaas zijn de meeste medewerkers geboren zonder sociale opvoeding of hebben hun geduld en beleefdheid tijdens hun werk met wanbetalers verloren. Derhalve krijgen wij bij ons bedrijf veel klachten over onbeleefde medewerkers van Intrum. Zo te zien geef jij ze ook beleefdheidstrainingen ?
Op zaterdag 13 september 2003 09:47 schreef Reddiablo het volgende:[..]
LEZEN!
quote:diensten die niet koosjer worden geleverd kun je onmogelijk koosjer betalen
Op vrijdag 12 september 2003 22:28 schreef Reddiablo het volgende:[..]
en als je niet koosjer betaalt ben je automatisch fout bezig.
sjaloom
quote:Ik ben anders heel beleefd en ben in 4 1/2 jaar tijd maar 1x uitgescholden.
Op zaterdag 13 september 2003 10:04 schreef detulp050 het volgende:[..]
Een incassobureau is helaas noodzakelijk als mensen niet betalen. Helaas zijn de meeste medewerkers geboren zonder sociale opvoeding of hebben hun geduld en beleefdheid tijdens hun werk met wanbetalers verloren. Derhalve krijgen wij bij ons bedrijf veel klachten over onbeleefde medewerkers van Intrum. Zo te zien geef jij ze ook beleefdheidstrainingen ?
Dat dit overigens een forum is en geen face-to-face communicatie wil niet zeggen dat beleefdheid niet gewaardeerd wordt hoor
Overigens, krijgt intrum nu de incassokosten voor de onterechte zaken van Front vergoed van dit bedrijf of kunnen ze naar de omzet fluiten ?
Overigens zijn veel debiteuren en ook klanten geregeld onbeleefd.
En niets is zo irritant dat als je een bedrijf belt dat een telefoniste of secretaresse met "Ja?!" antwoordt. Schandalig.
en ach, er zullen best wat call centre medewerkers bij Intrum werken / hebben gewerkt die misschien eens een keertje wat minder aardig zijn, maar neem nou maar van mij aan dat het gros normalen mensen is.
quote:correct, de issue is dus nog steeds dat een wanbetaling IMMER fout is, tenzij het inderdaad een niet koosjere dienst is.
Op zaterdag 13 september 2003 10:04 schreef dop het volgende:[..]
diensten die niet koosjer worden geleverd kun je onmogelijk koosjer betalen
hoe graag je dat ook zou willensjaloom
Overigens kun je onkoosjere diensten of is het inkoosjer of koosjerloos ook koosjer betalen. Maar dat is ook het verhaal niet in het traject van mijn post <-> niet lezer.
quote:en de meesten zijn vrij snel weer weg
Op zaterdag 13 september 2003 11:39 schreef Reddiablo het volgende:[..]
en ach, er zullen best wat call centre medewerkers bij Intrum werken / hebben gewerkt die misschien eens een keertje wat minder aardig zijn, maar neem nou maar van mij aan dat het gros normale mensen is.
Echter ik heb nooit een onderbroek ontvangen en of besteld. Heb al 4x een briefverzonden naar front, maar daar reageren ze gewoon niet, lekker makkelijk.
Intrum levert ook half werk, aangezien zij niet de leverbon en of bestelbon inkunnen zien, wat verplicht is.
lekkere zooi dit. Heb maar de hulp van een advocaat ingeroepen
quote:' en de telemarketeer v/d maand... Wilkooooooooooo '..
Op donderdag 25 september 2003 07:55 schreef Petra76 het volgende:
Ja vorige week was het bij een aflevering van het Incassobureau op sbs6. Iemand die ook zo'n boxershort had gehad, en het retour had gestuurd. Helaas had deze mevrouw geen bewijsje dat ze het ook inderdaad terug had gestuurd. Dus ze moest gewoon dokken.
Laat die lui van Front eerst maar bewijzen dat jij dat ding gekregen hebt.
Overigens ben je niet verplicht te betalen voor dingen die in je brievenbus gegooid worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |