Langzamerhand ziet Front nl. zelf ook in dat deze methode weinig zoden aan de dijk zet in dit land, alhoewel het toch zeer lucratief is gebleken.
Laat van je horen, het verwijt ligt niet bij de mensen van de telefonische afdeling van IJ, zij proberen alleen hun werk zo goed mogelijk te doen.
Het voornaamste wat je IJ kan verwijten is dat ze een bedenkelijk hoger-managment hebben die voor zo'n client kiest.
Wees niet bang als je nog een een dreigbrief van ze krijgt, dat is nl. de automatisering die weer eens van zich laat horen.
Maar wees zakelijk, schreeuwen en zeiken bespoedigd je eigen zaak al helemaal niet, en vraag gewoon het contract op.
Na enige tijd begonnen de aanmaningen binnen te stromen. Ergens in september heb ik maar eens met Intrum Justitia gebeld. Alles werd genoteerd en zou doorgegeven worden aan FI.
15 oktober kwam er weer een brief binnen: Binnen drie dagen betalen (¤ 68,78) anders wenden wij ons tot de Rechtbank.
Nog maar eens gebeld en gezegd dat ze er maar mee moesten ophouden met die brieven sturen.
Ik dacht er inderdaad vanaf te zijn, totdat vandaag (11 november) er weer een leuke brief in de deur lag: Binnen drie dagen betalen anders wordt er via een deurwaarder een dagvaarding overhandigd! Waarna ik voor de rechtbank zal moeten verschijnen.
Weer met Intrum Justitia gebeld. Hetzelfde verhaal verteld en gevraagd of er wel genoteerd wordt dat ik gereageerd heb.
De dame vertelde meteen de vorige twee data dat ik gebeld had en op mijn vraag waarom die brieven blijven komen, zei ze: "Vervelend hč, maar dat ligt aan FI.".
Het begint nu toch wel erg vervelend te worden. Weet iemand of dit de laatste brief is in het proces of kan ik er nog meer verwachten?
Die brieven die je nog krijgt ligt aan de automatisering.
En tot een rechtzaak zal het al helemaal niet komen, zeker niet voor deze "luttele" bedragen.
Geachte mevrouw/heer,
In bovengenoemde zaak hebben wij helaas geen reactie van u mogen ontvangen.
Binnenkort zal de deurwaarder uit uw regio langskomen om de dagvaarding aan u te overhandigen. In deze dagvaarding staat de datum waarop u voor de Rechter dient te verschijnen.
De kosten van deze gerechtelijke procedure en een eventuele executie bedragen ongeveer ¤ 500,00. Deze kosten worden op u verhaald.
De enige manier om het bovenstaande te voorkomen, is betaling van het openstaande bedrag ad ¤ 68,84 binnen 3 dagen na heden, door middel van de aangehechte acceptgirokaart.
Wij zullen na ontvangst van de betaling onze deurwaarder inlichten, zodat deze niet bij u langs komt.
Indien u vragen heeft over deze brief, dan kunt u ons op werkdagen telefonisch bereiken van 8.30 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.
Hoogachtend,
Intrum Justitia "
Als ik dus niet voor de 13e betaal (Guess what: dat doe ik dus ook niet.), komt er een deurwaarder langs met een dagvaarding.
Dit betekent dat er geen andere brief meer komt, tenzij een deurwaarder die komt overhandigen.
Of gaan zij hun eigen brief ontkrachtigen en mij nog een kans geven om te betalen?
Het is inmiddels 8.30 uur geweest, dus ik ga het ze aan IJ vragen.
De vriendelijke dame aan de lijn zette mij even in de wacht, maar na anderhalve minuut werd ik te woord gestaan. Toch een voordeel als je vroeg belt.
Ze zei dat alles even langs elkaar heen was gegaan (de dreigbrieven en mijn telefoontjes), maar alles zou uitgezocht worden en ik zou geen brieven meer krijgen.
Op mijn vraag of ik ook echt geen brieven meer zou krijgen, antwoordde ze: "Gegarandeerd.".
Ik ga er natuurlijk van uit dat ik nu ook geen brieven meer krijg.
Wacht even, ze heeft niet gezegd dat ik geen deurwaarder aan de deur krijg. Misschien nog maar even bellen...
Je denkt toch echt niet dat ze zo'n duur persoon voor zulke "luttele" bedragen naar jouw huis sturen.
En die dame bij IJ die jij gesproken hebt kan vanwege intern beleid die brieven gewoonweg niet stoppen.
Hoeveel brieven heb je overigens dan al wel niet gehad dan?
Ik weet niet precies hoeveel brieven ik heb gehad (ca 7). Ik heb alleen de laatste twee bewaard.
quote:Je vrouw hoeft zich geen zorgen te maken. Het is een ambtelijk stuk, wat ze in mijn geval gewoon in de brievenbus hebben gestopt. Er staat in waar en wanneer je verwacht wordt, en wat je moet doen om de rechtszaak te stoppen. Maar ook ik denk niet dat die vent ooit langs zal komen bij jou thuis.
Op woensdag 12 november 2003 16:29 schreef FI_SUCKS het volgende:
Natuurlijk denk ik niet dat ze een deurwaarder langs sturen. Net zo min als dat ik denk dat er ooit een rechtzaak van zal komen. eerlijk gezegd hoop ik eigenlijk wel op een rechtzaak. Dan zie ik tenminste nog een gezicht bij de brieven.
Maar mijn vrouw voelt zich iets minder prettig erbij. Vooral ook omdat ik overdag aan het werk ben.Ik weet niet precies hoeveel brieven ik heb gehad (ca 7). Ik heb alleen de laatste twee bewaard.
Nu is het overduidelijk dat FI niet nauwkeurig is en zelfs solt met de bepalingen in het Burgerlijk Wetboek. IJ speelt steeds meer het "domme eendje" en volgt FI klakkeloos in deze argeloosheid.
IJ gaat ook steeds verder in het handelen. Zij mogen brieven sturen met herinneringen en zij mogen "dreigen met een deurwaarder". Dat mag, mits zij daartoe genoeg gegronden redenen hebben. Simpelweg een opdracht van een ander daartoe hebben is natuurlijk geen vrijwaring
Het stuiten van de verjaarstermijn van een vordering etc etc.....heel mooi bedacht van ze, maar slaat nergens op.
Denk ook dat wanneer ze daadwerkelijk voor een rechtbank komen dit bijzonder hard afgestraft zou worden.
Even zo goed......voor tips hieromtrent -> bezoek www.vara.nl/kassa én www.stichtingdeombudsman.nl voor meer advies
en lees mijn eerdere posts even door dan weet je dat je de eerste stappen goed zet. Bedenk alleen dat je er zeker van bent dat je het niet besteld heb of toegezegd dat je het wil ontvangen van FI. Want dat maakt de zaak héél anders
quote:Ik weet wel zeker dat een deurwaarder niet komt.
Op woensdag 12 november 2003 17:30 schreef bankrupcy het volgende:[..]
Je vrouw hoeft zich geen zorgen te maken. Het is een ambtelijk stuk, wat ze in mijn geval gewoon in de brievenbus hebben gestopt. Er staat in waar en wanneer je verwacht wordt, en wat je moet doen om de rechtszaak te stoppen. Maar ook ik denk niet dat die vent ooit langs zal komen bij jou thuis.
Inmiddels heb ik diverse aanmaningen van FI en het incassobureau Intrum Justitia ontvangen. Deze heb ik niet betaald omdat ik, naar mijn mening, niet akkoord ben gegaan met het betalen van 3,50 verzendkosten. Ik heb Intrum Justitia gevraagd om een bewijs dat ik een overeenkomst heb met FI, dit willen of kunnen zij echter niet leveren en blijven mij daardoor lastig vallen met aanmaningen. Zij stellen dat het geleverd hebben van de onderbroeken automatisch inhoudt dat ik ook de verzendkosten moet betalen.
Wat adviseren jullie mij? Moet ik wel of niet het openstaande bedrag(inmiddels 68,84) moet betalen? Aangezien Triple_NL suggereert dat het bij een 'bestelling' wel slimmer is om te betalen?
quote:Nee hoor, maar ik heb niets zinvols meer toe te voegen. Kan mezelf wel voor de 900e keer herhalen, maar daar heb ik geen zin in - vechten tegen de bierkaai heet het geloof ik? Ook sowieso daar ik verder vrijwel niets met Front te maken heb. Ook niet sinds mijn promotie
Op maandag 10 november 2003 19:59 schreef citypooligan het volgende:
(het is overigens wel stil geworden rondom de medewerker van dit bedrijf,....zou hij een reprimande van zijn baas hebben gekregen?)
quote:Zoals hier al enkele malen gezegd is: niets doen. De brieven verzamelen in een mooie map, en vooral nergens op reageren. Niets terugsturen, geen bezwaar maken en ook niet telefoneren. Dat helpt toch allemaal niet. Na een jaartje stoppen ze wel.
Op donderdag 13 november 2003 11:27 schreef Submit het volgende:
[..]
Wat adviseren jullie mij?
[..]
quote:Dat geld dus niet wanneer je gewenst heb de boel te ontvangen !! Niets doen en achteroverliggen gaat alleen wanneer het ongevraagd toegezonden is !! Wanneer je wenst iets te ontvangen (bestellen via internet dus) dan is er sprake van een overeenkomst 6:1 BW en verder. Wanneer het ongevraagd toegezonden is val je onder de bepaling van 7:7 BW en dan hoef je niets te doen voor ongedaan maken
Op donderdag 13 november 2003 13:12 schreef bankrupcy het volgende:[..]
Zoals hier al enkele malen gezegd is: niets doen. De brieven verzamelen in een mooie map, en vooral nergens op reageren. Niets terugsturen, geen bezwaar maken en ook niet telefoneren. Dat helpt toch allemaal niet. Na een jaartje stoppen ze wel.
Beste SUBMIT..... ik suggereer niets, je moet het zelf weten, maar wanneer je juridisch advies wil, dan wil ik die best verstrekken. Even voor de duidelijkheid doordat je besteld heb is er een onvereenkomst tot stand gekomen en die moet je nakomen, dat is heel simpel en niet onderuit te komen.
Wat je wel aankaart en verder mee kunt is bedrog ten tijden van bestellen (lees aangaan overeenkomst) het bedrag werd pas bekend gemaakt nadat jij akkoord bent gegaan met de voorwaarden en dat is bedrog en kan een overeenkomst doen vernietigen.
Advies hierom hoe te handelen -> bezwaar maken tegen de incasso schriftelijk, situatie uitleggen. Direct daarna een brief sturen naar Front waarin je niet akkoord gaat met het manier van handelen en dat je ze beticht van bedrog (situatie van de site uitleggen). Tevens stel je ze aansprakelijk voor alle schade dat hun handelen jou aanricht en hun sommeert de incasso te staken.
mogelijk gevolg (mits FI reageert (unicum dus))
<<zet dit niet in de eerste brief, maar bewaar als redmiddel>>
Zij zullen verweren (als ze reageren BTW) met het feit dat dat je het pakketje heb geaccepteerd, en dus akkoord gegaan bent met hun voorwaarden.
Verweer dan met het feit dat je er van alles aan gedaan heb om de verbintenis ongedaan te maken , maar dat alle nieuwsberichten over FI je geen vertrouwen geeft in het succesvol ongedaan maken van de overeenkomst. Tevens het bedrog wat zij gehanteerd hebben geeft je weinig vermoeden tot het succesvol ongedaan kunnen maken van de situatie en dat je allang de onderbroek teruggezonden heb (laat ze dat maar bewijzen)
lees alle stappen na op www.vara.nl/kassa én www.stichtingdeombudsman.nl zij weten meer
bij de laatste kun je ook kosteloos advies hierover krijgen
sterkte
quote:Bullshit.
Op dinsdag 18 november 2003 13:21 schreef Triple_NL het volgende:Dat geld dus niet wanneer je gewenst heb de boel te ontvangen !! Niets doen en achteroverliggen gaat alleen wanneer het ongevraagd toegezonden is !! Wanneer je wenst iets te ontvangen (bestellen via internet dus) dan is er sprake van een overeenkomst 6:1 BW en verder.
Mijn vervelende buurman kan mijn adres invullen op een website en op submit drukken.
Er is geen handtekening, er is geen overeenkomst.
[ bullshit gewist ]
quote:Kneus.
sterkte
quote:Het gaat er om dat nadat hij op het knopje akkord had geklikt, er alsnog een bedrag voor verzendkosten werd gerekend. Op dat moment wilde hij de bestelling niet meer (hij wilde het tenslotte gratis) maar kon hij de bestelling niet meer annuleren.
Op dinsdag 18 november 2003 13:21 schreef Triple_NL het volgende:
[..]
Dat geld dus niet wanneer je gewenst heb de boel te ontvangen !! Niets doen en achteroverliggen gaat alleen wanneer het ongevraagd toegezonden is !! Wanneer je wenst iets te ontvangen (bestellen via internet dus) dan is er sprake van een overeenkomst 6:1 BW en verder. Wanneer het ongevraagd toegezonden is val je onder de bepaling van 7:7 BW en dan hoef je niets te doen voor ongedaan maken
[...]
Uit bovenstaande posts is ondertussen duidelijk geworden dat contact hierover opnemen met FI geen zin heeft. Sterker, zodra je hoe dan ook reageert, blijven ze je met onterechte rekeningen bestoken. Vandaar mijn advies.
Als FI een beschaafd bedrijf zou zijn, had het geen kosten verbonden aan hun aanbiedingen nadat je op de akkoord-knop drukt, of zouden alle kosten zichtbaar moeten zijn voordat je akkoord gaat.
FI heeft zich laten kennen als een niet echt beschaafd bedrijf, en daarom ben ik van mening dat in deze situatie de vraagsteller gewoon niet moet reageren.
quote:Volgens mij is dit inderdaad zo. Er is pas sprake van een rechtsgeldige overeenkomst wanneer er een handtekening of digitale handtekening (via een TTP) gezet is. (De digitale handtekening is nu officieel opgezet volgens mij.)
Op dinsdag 18 november 2003 20:44 schreef hace_x het volgende:[..]
Bullshit.
Mijn vervelende buurman kan mijn adres invullen op een website en op submit drukken.
Er is geen handtekening, er is geen overeenkomst.
[ bullshit gewist ]
[..]Kneus.
Amsterdam, 18 November bla bla
LS,
Dinsdag, 18 oktober, ontving ik een zending van uw firma 'FRONT International' n.a.v. van de door een van uw medewerkers telefonisch gestelde vraag of ik gratis een boxershort zou willen ontvangen. Het ging hier om een nieuw op de markt te brengen produkt. Aan het ontvangen van het produkt waren geen enkele kosten verbonden, het ging uitsluitend om een vrijblijvende marketing en kennismakings aanbieding. Na expliciete en ondubbelzinnige bevestiging van uw medewerker heb ik ingestemd met het eenmalig en vrijblijvend ontvangen van een gratis boxershort.
Tot mijn verbazing heeft u bij bovengenoemde zending een acceptgiro bijgesloten en een onduidelijk briefje waar gewag wordt gemaakt van porto kosten ad ¤3,50. Aangezien uw medewerker mij uitdrukkelijk bevestigde dat het om een vrijblijvende en volledig kosteloze aanbieding ging concludeer ik dat u deze acceptgiro abusievelijk hebt bijgesloten. Ik heb deze derhalve vernietigd.
Daarnaast, tot mijn ongenoegen, blijk ik volgens hetzelfde briefje lid te zijn van iets waarover geen wederzijdse overeenstemming bestaat. Tevens maakt dezelfde brief melding van een 'vervolg zending' en wordt mij de mogelijkheid gegeven deze over te slaan door het betreffende vakje aan te kruizen. Welnu, bij deze kunt u mij per direct van alle vervolgzendingen onthouden vanwege het feit dat ik niet ben geinteresseerd in het ontvangen van enige correspondentie, goederen of produkten van uw firma of gerelateerde ondernemingen.
Bovenal handeld u in strijd met de Nederlandse wetgeving en is het uitdrukkelijk verboden goederen aan consumenten toe te zenden met de bedoeling hen tot koop te bewegen. Het verbod heeft betrekking op de toezending met het verzoek een prijs te betalen van zaken waar de ontvanger niet expliciet om heeft gevraagd of waarmee hij niet expliciet akkoord is gegaan. Aangezien ik onder geen enkele voorwaarde heb ingestemd met het lid worden van de door u niet nader omschreven onderneming, vereniging of orgaan verzoek ik u nadrukkelijk mij per direct uit uw register te verwijderen en dit onverwijld doch binnen een termijn van 10 werkdagen schriftelijk aan mij te bevestigen. Per direct zal ik al uw post en aanverwante vormen van communicatie negeren in acht nemende dat ik uw bevestiging van mijn uitschrijving ter kennisgeving zal aan nemen danwel na het verstrijken van deze termijn van 10 werkdagen aanneem dat u zich onverbiddelijk met mijn sommering tot uitschrijving heeft verenigd.
Ten laatste wil ik wijzen op de negatieve publiciteit rondom uw firma en de berichtgevingen dien aangaande van onder andere de Consumentenbond. Ik heb derhalve, uitsluitend als voorzorgsmaatregel, mijn rechtbijstand verzekeringsmaatschappij geinformeerd.
Hoogachtend,
bla
Op uw brief vermeld lidnummer xxxxxxx
[Dit bericht is gewijzigd door redSP op 19-11-2003 20:06]
quote:een hele goede brief, ik ben benieuwd naar de reactie van FI.
Op woensdag 19 november 2003 19:27 schreef redSP het volgende:
een hele lange brief
wat ik nog steeds niet snap is dat bedrijven zoals IJ zich inlaten met organisaties zoals FI Dit geldt ook voor de bedrijven waarbij FI adverteert, zo zat de veronica gids laatst gewoon vol met een bijlage over de super onderbroeken van FI en nog één of ander vaag bedrijfje waar je behaatjes en stringetjes kon bestellen. Het zal dus wel echt slecht gaan in de advertentie sector.
trouwens nog een paar merken in die business:
- evita club
- socks club
- Body by Patricia
tevens nog een leuk plaatje.... ze kunnen daar aan de hand van je voeten de maat van je string bepalen.. erg knap..
Ik heb meteen getracht te bellen (van af mijn werk) maar na 20 minuten een bandje te horen dat de gemiddelde wachttijd 1 minuut was (pure fake dus!!) en de verbinding meerde malen verbroken werd was mijn pauze om. 20 minuten maal ¤0,13 is ¤1,30 voor Front en ¤1,30 voor KPN. Snel verdiend, KPN en Front!!
Maar, het bandje liet zowaar een e-mail adres horen waar je naar kunt mailen met je klachten.(voor de zeker ff een cctje naar je favoriete consumentenbond) klanten@club4me.com Meteen even de domeinnaam gecheckt op http://www.networksolutions.com/en_US/whois/index.jhtml
Uit Zweden dus. Zie hier onder bericht.
Stuur ze maar eens met kerst een e-mailtje (van 10MB)
Nu heb ik toevallig gehoord van iemand die via een proxy een boxershort heeft besteld en laat opsturen naar een postbus adres in Zwijndrecht met als telefoonnummer het nummer van de consumentenbond. Als het een beetje meezit en de zittende uitzendkracht heeft het niet door, gaan ze Intrum Justitia inschakelen om aanmaningen naar hun eigen te sturen Briljant idee
Ze willen vast wel nog meer gratis goederen ontvangen, kunnen ze meteen zien hoe dat gaat.
Ga nu maar eens aan mijn afzeg e-mail beginnen.
----------------------------------------------------------------------------
Registrar:domaininfo.com
Domain Name: CLUB4ME.COM
[Owner of domain name]
ITH International Trading House Sweden AB
Kemistvägen 3
Täby, 18379
SE
[Administrative contact]
Engman, Joakim
Kemistvägen 3
18379 Täby
SE
Email: joakim.engman@silverhuset.se
Phone: +46 8 55519500
[Technical contact]
Engman, Joakim
Kemistvägen 3
18379 Täby
SE
Email: joakim.engman@silverhuset.se
Phone: +46 8 55519500
[Zone contact]
Severinsson, Seth
Gate Company AB
Box 7092
10387 Stockholm
SE
Email: seth@gatecompany.com
Phone: +46 8 221090
Record created: 14 Feb 2003
Record last changed: 14 Feb 2003
Record expires: 14 Feb 2005
Name servers according to DNS :
ns1.gatecompany.com
ns2.gatecompany.com
The previous information has been obtained either directly from the
registrant or a registrar of the domain name other than Network Solutions.
Network Solutions, therefore, does not guarantee its accuracy or completeness.
Ga ik gebruiken voor mijn afzeg e-mail. (als het mag) Ik hoop dat ze goederen blijven sturen, ik kan wel wat ondergoed gebruiken
The original message was received at Wed, 19 Nov 2003 23:31:28 +0100 from helium-v1.priv.quicknet.nl [213.73.xxx.xx]
----- The following addresses had successful delivery notifications ----- services@hageman.nl (relayed to non-DSN-aware mailer)
(expanded from: <klanten@club4me.com>)
----- Transcript of session follows ----- services@hageman.nl... relayed; expect no further notifications
Edit IP adress
[Dit bericht is gewijzigd door Borg3 op 20-11-2003 00:37]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |