abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 mei 2003 @ 19:14:17 #1
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_10326417
Ik zit echt in een hele vervelende situatie

Zit nu in de 2e jaar van een informatica opleiding en kreeg te horen dat ik voor een propedeuse vak van 1 studiepunt een 4.3 had gehaald. (terwijl ik genoeg heb aan een 4.5)

Ben daarna naar de desbetreffende leraar gegaan om te vragen of er niet 2 tiende bij kon op een af andere manier. Maar deze leraar staat al bekend om heel strikt te zijn qua regels dus bleef het bij een 4.3.

Net gesproken met me klassenbegeleider of nog wat te regelen valt aangezien ik 2 jaar bezig en dit wel heel lullig is. Maarja ook hier weer niks.

Binnenkort ga ik naar de opleidingsdirecteur en daar de hele situatie uitleggen..

Heeft iemand nog advies?

Don't love if you want to die in peace.
pi_10326468
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:14 schreef Mr.Black het volgende:
Heeft iemand nog advies?
vervangende opdracht.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_10326488
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

vervangende opdracht.

..insanity runs in the family
pi_10326509
Beter leren! Dan had je geen 4.3 gehad! En gedane zaken nemen geen keer dus die leraar heeft helemaal gelijk! En jij bent de sigaar, maar als jij leraar was geweest had jij hem tog ook geen punten extra gegeven
  vrijdag 9 mei 2003 @ 19:19:26 #5
19597 Skull
Stay hungry!
pi_10326510
Vervangende opdracht ja.
Je moet anders toch niet van school af neem ik aan. Dan waar maak je je druk over, doe je volgend jaar dat vak er nog bij, heb je het alsnog.

Toch?

I don't even know what I'm doing here.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 19:20:30 #6
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_10326524
quote:
Zit nu in de 2e jaar van een informatica opleiding en kreeg te horen dat ik voor een propedeuse vak van 1 studiepunt een 4.3 had gehaald. (terwijl ik genoeg heb aan een 4.5)
Sinds wanneer mag je voor een propedeuse vak een onvoldoende staan en toch je papiertje krijgen??
pi_10326525
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:19 schreef Skull het volgende:
Vervangende opdracht ja.
Je moet anders toch niet van school af neem ik aan. Dan waar maak je je druk over, doe je volgend jaar dat vak er nog bij, heb je het alsnog.

Toch?

als je na twee jaar je propedeuse nog niet afhebt, word je weldegelijk van school gekicked. Of van de opleiding, iig.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_10326533
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:19 schreef Skull het volgende:
Vervangende opdracht ja.

Toch?

Je moet je p in 2 jaar halen dus hij moet wel. Tja ik hoop voor je dat er nog wat aan t doen is. Misschien nog een keer het tentamen herkansen als dat kan? Succes iig
pi_10326557
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:20 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Sinds wanneer mag je voor een propedeuse vak een onvoldoende staan en toch je papiertje krijgen??

compensatie. In één vakkengroep (Wiskunde, bijvoorbeeld) kunnen je voldoendes een onvoldoende optrekken, zodat je gemiddeld voor zo'n groep toch voldoende staat.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 19:23:53 #10
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_10326575
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:22 schreef Jordy-B het volgende:
compensatie. In één vakkengroep (Wiskunde, bijvoorbeeld) kunnen je voldoendes een onvoldoende optrekken, zodat je gemiddeld voor zo'n groep toch voldoende staat.
Hmm, HBO dus, ik meen me iets dergelijks te herinneren uit mijn HBO tijd. Werkt op de Uni helaas niet zo.

Zou wel zeer onredelijk zijn als je op 2/10 punt van de opleiding af zou moeten.

pi_10326593
quote:
Ik zit echt in een hele vervelende situatie

Ben daarna naar de desbetreffende leraar gegaan om te vragen of er niet 2 tiende bij kon op een af andere manier. Maar deze leraar staat al bekend om heel strikt te zijn qua regels dus bleef het bij een 4.3.

Net gesproken met me klassenbegeleider of nog wat te regelen valt aangezien ik 2 jaar bezig en dit wel heel lullig is. Maarja ook hier weer niks.

Binnenkort ga ik naar de opleidingsdirecteur en daar de hele situatie uitleggen..

Heeft iemand nog advies?

Vragen of je de opdracht / toets mag nakijken waarvoor je de 4.3 hebt gehaald... vervolgens kijken waar je de 0.2 extra kan "bij praten" ...

ik ga er van uit dat de 4.3 door een eindtoets / eindopdracht komt

pi_10326613
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:23 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Hmm, HBO dus, ik meen me iets dergelijks te herinneren uit mijn HBO tijd. Werkt op de Uni helaas niet zo.

Zou wel zeer onredelijk zijn als je op 2/10 punt van de opleiding af zou moeten.

Sja, men moet ergens de grens trekken, als er een regel was geweest dat 2/10 geen probleem is, hadden de mensen die een 4.2 hadden gehad het weer onredelijk gevonden.

Succes in ieder geval.

vrijdag 9 mei 2003 @ 19:28:01 #13
19597 Skull
Stay hungry!
pi_10326622
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:20 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

als je na twee jaar je propedeuse nog niet afhebt, word je weldegelijk van school gekicked. Of van de opleiding, iig.

Ja dat was dus in mijn tijd nog niet. Toen was het een bepaald studieadvies indien je te weinig punten had en als je dan eenmaal op een positief studieadvies zat dan maakte het verder qua tijd of wanneer je wat deed niet echt meer uit.
pi_10326673
Je krijgt in het geval dat je het nog niet klaar hebt binnen twee jaar, een bindend negatief studieadvies. Byebye , dus.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 19:35:44 #15
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_10326726
Jah een vervangende opdracht zou wel iets zijn. Het is een programmeer vak in Powerbuilder (een ranzige kut programma naar mijn mening) Er iets in maken lukt wel maar de de toetsen verpruts ik altijd op een of andere manier.

Er wordt niet gecompesseerd maar ik mag voor 2 vakken een 5 staan.

Maar toch blijf ik het een beetje streng vinden. Als iemand voor de rest goed z'n best doen en goede resultaten haalt en dus ook een grote kans heeft om zijn diploma te halen. (en daarvoor krijgt de school weer geld voor) dan gelijk van school af te schoppen..

maarja. dat ga ik dus tegen de opleidingsdirecteur zeggen.

vrijdag 9 mei 2003 @ 19:37:59 #16
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_10326763
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:32 schreef Jordy-B het volgende:
Je krijgt in het geval dat je het nog niet klaar hebt binnen twee jaar, een bindend negatief studieadvies. Byebye , dus.
weer erg meedelevend zo te zien.
pi_10326780
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:37 schreef Mr.Black het volgende:

[..]

weer erg meedelevend zo te zien.

'k heb zelf soortgelijke situatie meegemaakt (nog wel goed afgelopen). Ben blij da'k gestopt ben met informatica.
pi_10326824
Aww, maar er zijn toch teveel ICT lui...

Toch kut..! :S

vrijdag 9 mei 2003 @ 19:48:18 #19
19597 Skull
Stay hungry!
pi_10326902
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:39 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

'k heb zelf soortgelijke situatie meegemaakt (nog wel goed afgelopen). Ben blij da'k gestopt ben met informatica.

Ik ben blij dat ik heb volgehouden
pi_10326963
Doe je toevallig I&I VIA aan de haagse hoge school?
  vrijdag 9 mei 2003 @ 21:18:17 #21
27074 Dezz
The Dog
pi_10328652
Klote voor je jonge! Op de Fontys krijg je die punten er zo bij, geven ze niets om
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_10328689
Je p. halen met een 4.5?
Pffff, groot gelijk dat je het dan niet hebt gehaald met een 4.3. Een 4,5 is al abnormaal laag!
  vrijdag 9 mei 2003 @ 21:21:52 #23
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_10328724
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 21:18 schreef Dezz het volgende:
Klote voor je jonge! Op de Fontys krijg je die punten er zo bij, geven ze niets om
Das ook niet echt goed he
En je kan de school niets maken want je hebt gewoon te weinig punten gehaald en regels zijn regels
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_10328783
Wat voor opleiding is dat eik, waarbij je niet eens alles voldoende hoeft te hebben???
  vrijdag 9 mei 2003 @ 21:42:42 #25
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_10329156
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 21:24 schreef ChrisJX het volgende:
Wat voor opleiding is dat eik, waarbij je niet eens alles voldoende hoeft te hebben???
Een HBO opleiding.

Je moet voor de grap eens kijken wat de propedeuse slagingseisen van HBO Recht zijn in b.v. Den Bosch.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')