Zit nu in de 2e jaar van een informatica opleiding en kreeg te horen dat ik voor een propedeuse vak van 1 studiepunt een 4.3 had gehaald. (terwijl ik genoeg heb aan een 4.5)
Ben daarna naar de desbetreffende leraar gegaan om te vragen of er niet 2 tiende bij kon op een af andere manier. Maar deze leraar staat al bekend om heel strikt te zijn qua regels dus bleef het bij een 4.3.
Net gesproken met me klassenbegeleider of nog wat te regelen valt aangezien ik 2 jaar bezig en dit wel heel lullig is. Maarja ook hier weer niks.
Binnenkort ga ik naar de opleidingsdirecteur en daar de hele situatie uitleggen..
Heeft iemand nog advies?
quote:vervangende opdracht.
Op vrijdag 9 mei 2003 19:14 schreef Mr.Black het volgende:
Heeft iemand nog advies?
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:16 schreef Jordy-B het volgende:[..]
vervangende opdracht.
Toch?
quote:Sinds wanneer mag je voor een propedeuse vak een onvoldoende staan en toch je papiertje krijgen??
Zit nu in de 2e jaar van een informatica opleiding en kreeg te horen dat ik voor een propedeuse vak van 1 studiepunt een 4.3 had gehaald. (terwijl ik genoeg heb aan een 4.5)
quote:als je na twee jaar je propedeuse nog niet afhebt, word je weldegelijk van school gekicked. Of van de opleiding, iig.
Op vrijdag 9 mei 2003 19:19 schreef Skull het volgende:
Vervangende opdracht ja.
Je moet anders toch niet van school af neem ik aan. Dan waar maak je je druk over, doe je volgend jaar dat vak er nog bij, heb je het alsnog.Toch?
quote:Je moet je p in 2 jaar halen dus hij moet wel. Tja ik hoop voor je dat er nog wat aan t doen is. Misschien nog een keer het tentamen herkansen als dat kan? Succes iig
Op vrijdag 9 mei 2003 19:19 schreef Skull het volgende:
Vervangende opdracht ja.
Je moet anders toch niet van school af neem ik aan. Dan waar maak je je druk over, doe je volgend jaar dat vak er nog bij, heb je het alsnog.Toch?
quote:compensatie. In één vakkengroep (Wiskunde, bijvoorbeeld) kunnen je voldoendes een onvoldoende optrekken, zodat je gemiddeld voor zo'n groep toch voldoende staat.
Op vrijdag 9 mei 2003 19:20 schreef Sovereign het volgende:[..]
Sinds wanneer mag je voor een propedeuse vak een onvoldoende staan en toch je papiertje krijgen??
quote:Hmm, HBO dus, ik meen me iets dergelijks te herinneren uit mijn HBO tijd. Werkt op de Uni helaas niet zo.
Op vrijdag 9 mei 2003 19:22 schreef Jordy-B het volgende:
compensatie. In één vakkengroep (Wiskunde, bijvoorbeeld) kunnen je voldoendes een onvoldoende optrekken, zodat je gemiddeld voor zo'n groep toch voldoende staat.
Zou wel zeer onredelijk zijn als je op 2/10 punt van de opleiding af zou moeten.
quote:Vragen of je de opdracht / toets mag nakijken waarvoor je de 4.3 hebt gehaald... vervolgens kijken waar je de 0.2 extra kan "bij praten" ...
Ik zit echt in een hele vervelende situatie
Zit nu in de 2e jaar van een informatica opleiding en kreeg te horen dat ik voor een propedeuse vak van 1 studiepunt een 4.3 had gehaald. (terwijl ik genoeg heb aan een 4.5)Ben daarna naar de desbetreffende leraar gegaan om te vragen of er niet 2 tiende bij kon op een af andere manier. Maar deze leraar staat al bekend om heel strikt te zijn qua regels dus bleef het bij een 4.3.
Net gesproken met me klassenbegeleider of nog wat te regelen valt aangezien ik 2 jaar bezig en dit wel heel lullig is. Maarja ook hier weer niks.
Binnenkort ga ik naar de opleidingsdirecteur en daar de hele situatie uitleggen..
Heeft iemand nog advies?
ik ga er van uit dat de 4.3 door een eindtoets / eindopdracht komt
quote:Sja, men moet ergens de grens trekken, als er een regel was geweest dat 2/10 geen probleem is, hadden de mensen die een 4.2 hadden gehad het weer onredelijk gevonden.
Op vrijdag 9 mei 2003 19:23 schreef Sovereign het volgende:[..]
Hmm, HBO dus, ik meen me iets dergelijks te herinneren uit mijn HBO tijd. Werkt op de Uni helaas niet zo.
Zou wel zeer onredelijk zijn als je op 2/10 punt van de opleiding af zou moeten.
Succes in ieder geval.
quote:Ja dat was dus in mijn tijd nog niet. Toen was het een bepaald studieadvies indien je te weinig punten had en als je dan eenmaal op een positief studieadvies zat dan maakte het verder qua tijd of wanneer je wat deed niet echt meer uit.
Op vrijdag 9 mei 2003 19:20 schreef Jordy-B het volgende:[..]
als je na twee jaar je propedeuse nog niet afhebt, word je weldegelijk van school gekicked. Of van de opleiding, iig.
Er wordt niet gecompesseerd maar ik mag voor 2 vakken een 5 staan.
Maar toch blijf ik het een beetje streng vinden. Als iemand voor de rest goed z'n best doen en goede resultaten haalt en dus ook een grote kans heeft om zijn diploma te halen. (en daarvoor krijgt de school weer geld voor) dan gelijk van school af te schoppen..
maarja. dat ga ik dus tegen de opleidingsdirecteur zeggen.
quote:weer erg meedelevend zo te zien.
Op vrijdag 9 mei 2003 19:32 schreef Jordy-B het volgende:
Je krijgt in het geval dat je het nog niet klaar hebt binnen twee jaar, een bindend negatief studieadvies. Byebye, dus.
quote:'k heb zelf soortgelijke situatie meegemaakt (nog wel goed afgelopen). Ben blij da'k gestopt ben met informatica.
Op vrijdag 9 mei 2003 19:37 schreef Mr.Black het volgende:[..]
weer erg meedelevend zo te zien.
quote:Ik ben blij dat ik heb volgehouden
Op vrijdag 9 mei 2003 19:39 schreef Jordy-B het volgende:[..]
'k heb zelf soortgelijke situatie meegemaakt (nog wel goed afgelopen). Ben blij da'k gestopt ben met informatica.
quote:Das ook niet echt goed he
Op vrijdag 9 mei 2003 21:18 schreef Dezz het volgende:
Klote voor je jonge! Op de Fontys krijg je die punten er zo bij, geven ze niets om
quote:Een HBO opleiding.
Op vrijdag 9 mei 2003 21:24 schreef ChrisJX het volgende:
Wat voor opleiding is dat eik, waarbij je niet eens alles voldoende hoeft te hebben???
Je moet voor de grap eens kijken wat de propedeuse slagingseisen van HBO Recht zijn in b.v. Den Bosch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |